globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350, 638-1
Stalo se nemožné a já měl možnost odkoupit od kamaráda motorku, kterou jsem s ním před 22lety kupoval. Dal mi super cenu. No a k věci-proběhly na ní v minulosti nějaké dobové úpravy. Já si ji koupil z nostalgie. Mým cílem je ji uvést do originál stavu a originálních barev. Zrepasovat co je třeba a občas projet.
1) Nemá někdo fotku dobového prospektu, jak vypadal model 638-1, když vyjel z fabriky(zajímají mě barevné kombinace, typy výfuků, barvy pružin zadních tlumičů, atd....) Ta co mám já je z roku 1992-vývozní do ruska( v té době se už vyráběl model 639-který jsem kdysi vlastnil)
2) Jak je to s kvalitou výfuků prodávaných v současné době? (jdou sehnat originály, nebo jen repliky-našel jsem na netu nějaké číny a potom něco ze slovenska) Mám jeden promáčklý a mám strach, že když koupím jeden, bude jiný než na druhé straně.
3) Můžu do toho lít normálně naturál s olejem? Když jsem naposledy seděl na jawě, tak byl na pumpách ještě olovnatý speciál a super. Co oktanové číslo?
4) Má do toho cenu cpát nějaké lepší mazivo, než M2T?

Díky za rady, znalým problematiky! Díky téhle motorce jsem se vrátil do pubertálních let.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2018 v 09:32 | Nahoru | #1
Takže včera jsem si jen tak prolistoval archiv letáků na J 638 (nemám scaner) a to do čech, španělsky mluvících zemí i svazu a mam tato zjištění:

- pásek na sedle je
- barva vesměs černá, čevená, modrá ale i v letáku pro SSSR je barva vínová metal a v letáku do francouzsky mluvících zemí i modrá metal
- zadní tlumiče majoritně s odkrytou pružinou v černé barvě (progresiv), pro sovětský svaz i s plastovými překryty... dále vínová metal pro SSSR zobrazena s chrom tlumičema s malou neprogresivní pružinou (ala J 632)
- na všech letácích jsou motorky polepeny a to velkou polepkou "zlomenou" okolo nákolenice a malým nápisem na kastlíku, spolu s nálepkou o ovlávání kohoutku apod.
- na jednom letáku se dokonce objevuje upravený boční stojan, na kterém je přivařené ouško z cca 4 mm drátu obcházející výfuk, aby se ten stojan lépe vyklápěl (v praxi jsem neviděl)
- výfuky chrom mírně vzhůru, na letácích očividně dvě délky

Snad jsem na nic nezapomněl... akorát poznámka pro pobavení... J 638 i 639 se objevuje i na oficiálním letáku z roku 95, kde je už i s Mosquitem, 593 apod... tehdy bych řekl, že Jawa měla nejširší nabídku moto a co na tom, že to byl stále na stejné brdo - deriváty 350 (640 Economy, 639-2 chopper, 640 Delivery Bike aj.).

Howgh!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350, 638-1

17.10.2018 v 11:34 | Nahoru | #2
Sofía> Ty prospekty tak nějak vystihují, že díky kompatibilitě jawáckých dílů bylo možné nechat seskládat prakticky cokoliv s čímkoliv, a výsledkem byl ve své době například Californian. Kdyby dnes u někoho v garáži vzniknul sebevětší bastard, tak je možné to prohlásit za dobovou verzi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist