přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.
Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky
Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.
Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.
Chtěl bych za ni dát max 200k
Nějaké doporučení?
Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
gugo píše: Ja mam pocit ze jsi jak zenska, nevis co chces a nedas pokoj dokud to nedostanes.
Na jednu stranu pises ze ti vadi ze s mastodontem typu GS to neni v terenu zaden med -coz je pravda, ale ze bys taky obcas rad jel rychleji po silnici. A vyleze ti z toho malej stromek ? Takova chciplotina, ktera neni ani do terenu ani na silnici ?
Jinak IMHO ta brambora ma specifictejsi servis nez KTM nebo cokoliv jinyho. A volej zere az nelidsky. Me by natom spis vadilo ze se to krouti jak bajadera. kdyz tomu pridas. Si myslim ze jedina tvoje spasa by byla kdyby ti sedla nova Afrika, ale musis pockat nez pujde cenove dolu.
Chápu, že to tak může znít, ale spíš jsem s tím myslel, že s jsem si myslel, že půjde s GS jezdit rychleji na silnici a podle mě to tak úplně není (technicky vzato to jde, ale taky to není žádný med, respektive nemám pocit, že by ten motor moc oceňoval vysoké otáčky), další věc pak je že při delším cestování směrem na východ ten výkon stejně člověk nevyužije.
Malého Stromka jsem měl na testovací jízdu a tam kde jsem se 100kw Triumpehm měl 200km/h a s KTM 240km/h jsem měl se Stromkem 175km/h ve výsledku myslím, že to celkem stačí a dovolím si tvrdit, že pokud se bavíme o nějakých lesních cestách, polňačkách, pěších stezkách atd. tak dle mého se to na Stromku jelo lépe než na všech těch těžkých krávách. Samozřejmě počítám s tím, že pokud by to byl strom že bych si ho musel nechat zvýšit a asi i vyměnit pružinu.
Na Africe jsem v tenhle čas minulý rok a vůbec to nebylo špatné, ale už je to dlouho ... Vlastně teď přemýšlím nad malým Stromem, Tigerem 800 a právě Afrikou mám jednu takovou trasu kde je dálnice, okresky, pole, louky i les kterou jsem projel právě se všema zmiňovanejma motorkama právě kromě Afriky.
Jediné co mě na malém Stromu úplně nevyhovuje je jeho velikost je na mě relativně malý a musím mít dost ohnutá kolena to je jedinný důvod proč přemýšlím nad Afrikou nebo tím Tigerem.
Naposledy editováno 03.10.2018 10:28:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
kubacech píše: Nesplňuje ty požadavky (až na cenu) KTM 450 Rally?
To bych si už rovnou mohl pořídit Husquarnu 701, ale nesplňuje to tu nenáročnou údržbu, vysokou spolehlivost a možnost přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Firecracker píše: To bych si už rovnou mohl pořídit Husquarnu 701, ale nesplňuje to tu nenáročnou údržbu, vysokou spolehlivost a možnost přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou.
I tak ta údržba nebude tak náročná jako na BMW. Schvílně se zkust na BMW třeba dostat ke spojce a měnit lamely
A nepsal si, že žěna už jezdí na své? Pohodlné to asi bude, když na tom jezdci zvládají ujet takové štreky jaké na tom jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
K tomu výběru, jestli vezmeš 21 kolo, tak ta bude vždycky nahoře nestabilní a porovnávat cestovní enduro s blackem je taky kravina. Zrovna black je ukázková mašina na silnici s cestovním potenciálem a motorem jak hovado. Pohodlí na bramboře je, ale že by byla nějak extra nejistá mi nepřijde.
Edit: Jo a jezdím na 1150, tak mi 1200 přijde poctatně lehčí a obratnější.
Naposledy editováno 03.10.2018 10:43:34
kubacech píše: I tak ta údržba nebude tak náročná jako na BMW. Schvílně se zkust na BMW třeba dostat ke spojce a měnit lamely
A nepsal si, že žěna už jezdí na své? Pohodlné to asi bude, když na tom jezdci zvládají ujet takové štreky jaké na tom jezdí.
Psal psal, je to složitější, výlety kolem komína pojede na své, pokud bychom ale jeli někam dál, tak pravděpodobně pojede jako spolujezdec
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
Nicméně na malém Stromu, ve dvou a naložený na dovolenou? Cestovat se sice dá i na 125ccm, ale...
e-tomu F800GS od BMW se podle mě bráníš zbytečně
eII-nad 150kg to už je víceméně všechno jedno-už to je prostě těžké
Naposledy editováno 03.10.2018 11:40:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Tenere je stejně jako litrovej strom, 12 tigr, 12BMW, multistráda, KTM1290 proste už moc těžká, ten rozdíl váhy v terenu mezi těmihle mastodonty a malým stromem je opravdu velký.
Naposledy editováno 03.10.2018 11:45:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Naposledy editováno 03.10.2018 11:51:02
na to co píšeš bych se spíš díval po 800GS
ale jak Ti všichni přede mnou dobře napsali hledáš něco co neexistuje .... a nejblíž tomuhle ideálu má i přes své neduhy LC8 - na silnici slušný výkon, jede i ve dvou, v terénu solidní podvozek .... akorát jako u všech větších strojů musíš v terénu řešit hmotnost (a to je LC8 ještě relativně lehčí mezi srovnatelnými stroji)
jenže lehčí stroj pak zase znamená horší komfort na silnici ev. menší rozměry (nedá se ve dvou) - šel sjem z LC8 na 690 a o co je lehčí v terénu o to víc je horší na silnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
Firecracker píše: gugo> jasně netvrdím že je to mizernej šmejd, ale chci něco opravdu nenáročného na údržbu to BMW co mám taky není šmejd je po prvním majiteli pravidelně servisováno atd. ale oproti výrazně starším japoncům je jeho údržba rozhodně finančně náročnější a má různé zvláštnosti vím že to už nechci.
super stabilní znamená že se na té motorce necítím v té rychlosti stejně dobře jako třeba na Blackbirdu, chápu, že se to nedá srovnávat, ale není to pro mě komfortní.
za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro
Já mám pocit že lidi co vychvalujou Tigera 800 s ním asi nebyli nikdy v těžším terénu, nebo nejezdili na ničem jiným. Co já mám za zkušenost z offu tezsiho než nějaká trapná polní cesta, tak bych to snad nechtěl ani zadarmo. Motor je v offu tragickej a podvozek dvojnásob. Jednička dlouhá jak schody do nebe, rejd to nemá a ovladatelnost je jak letící cihla. A to nemluvím o geniálním systému upnutí kufrů, které při častém vymletí děr není problém ztratit.
Naposledy editováno 04.10.2018 06:27:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
georgeCZ píše: To co si vypsal je servis kopletní na 10 leté bramboře. Ono se nemá co posrat už pomalu co si udělal. Kdyby tě to čekalo tak neřeknu, ale lepší neseženeš. .
Ojoj. Tak uz to zacalo I tady
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro
mariano píše: za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama
zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
Malého Stromka jsem měl na testovací jízdu a tam kde jsem se 100kw Triumpehm měl 200km/h a s KTM 240km/h jsem měl se Stromkem 175km/h ve výsledku myslím, že to celkem stačí a dovolím si tvrdit, že pokud se bavíme o nějakých lesních cestách, polňačkách, pěších stezkách atd. tak dle mého se to na Stromku jelo lépe než na všech těch těžkých krávách. Samozřejmě počítám s tím, že pokud by to byl strom že bych si ho musel nechat zvýšit a asi i vyměnit pružinu.
Na Africe jsem v tenhle čas minulý rok a vůbec to nebylo špatné, ale už je to dlouho ... Vlastně teď přemýšlím nad malým Stromem, Tigerem 800 a právě Afrikou mám jednu takovou trasu kde je dálnice, okresky, pole, louky i les kterou jsem projel právě se všema zmiňovanejma motorkama právě kromě Afriky.
Jediné co mě na malém Stromu úplně nevyhovuje je jeho velikost je na mě relativně malý a musím mít dost ohnutá kolena to je jedinný důvod proč přemýšlím nad Afrikou nebo tím Tigerem.
Ohledně toho V-Stromu - mám jednoho malýho v garáži (r. 2015) - má najeto 44000 - poctivých, servisovaný, bez havárie, relativně dost doplňků k němu
... A nikdy jsem neměl sebemenší problém. NIkdy mne nenechal ve štychu. Při svých 197 cm jsem dal vyšší řídítka, maličko snížil stupačky. A v pohodě. Teď je na prodej, protože je čas jít dál :) Kdybys chtěl - třeba se domluvíme :)
https://www.motorkar...trom-xt-1357372.html
rozhodně si nemyslím, že by kolena byla nějak příliš ohnutá.. ano - mohlo by to být lepší, ale to by motorka musela mít sedlo v metru... :D
gugo píše: zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.
Jo abych nezapomněl - kdysi v diskuzi "automat nebo manuál" jsi po mě chtěl abych se ozval, až budu mít najeto 50 000 a přežiju..
tak píšu - v součtu na 125 skútru a V-Stromu mám těch 50 000 km. Žiju. A je mi jasné, co jsi tenkrát myslel tím, přestat koukat na testy a jezdit.. :) (Y) ale současně musím říct, že právě to čtení a ptaní se mi pomohlo ke Stromkovi, na kterém jsem se mohl naučit jezdit. Absolvovat kurzy s Lisákem, enduro výcvik... Takže to jen pro info - slíbil jsem že se ozvu - tak se ozývám :D
Jinak jsem se strašně bavil, když jsem četl celé ty diskuze znovu. - Je to komické, když si vzpomenu, jak jsem zvažoval automat.. :D...Teď jsem se byl svézt na Africe v automatu- ne že bych to chtěl, ale neměli manuál... :) a opět jsem se přesvědčil, že automat na motorce fakt nechci.. :D asi jsem "vyrostl".. :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 19 | 20.9.2024 v 18:32 PIGO |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |