Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
assassin píše: taky si myslim, ze by mel se-se vyzkouset goldase (a to nemyslim ve zlem) ... to by se mu mohlo libit a rekl bych ze fakt paradne funguje uz v serii. jen teda kdyby chtel vezt sebou vse nahradni + naradi tak to bude jeste o dost vetsi krabice veci....
na jare jsem koupil GL1000 ze 78. - tam by toho moc nenapakoval. Neni goldas jako goldas!1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Hostmir píše: Maxipes_Fík> sorry za offtopic.. ty jedna Fabio 1.4 ... Podle tvyho nazoru se teda radim do skupiny buzerantu s vykonnym autem, kterej neumi na zatackovite silnici predjet karavan.. za me teda mozna obcas lepsi byt buzerant nalepenej na prdeli soupravy s karavanem nez jako frajer zdechnout
Nejlepsi je byt buzerant (at uz s vykonnym autem nebo nejakou zdechlou mrdkou), ktery se nikomu (tedy ani karavanu) na prdel nelepiStojánek už me svařený a nalakovaný, čekám na nový štoub a pak ho odzkoušim a změřím, jak silnou duralovou botičku vyrobit.
Co tu čtu o lepení se autem na jiného, tak to považuji za jednu z nejhorších prasáren a drzostí na silnici. Ne nadarmo jsou za to třeba v Německu velký pokuty. Každou chvíli vidím nehodu, kde je viník jistě ten vzadu. A lidi to dělají i když nelze předjet jako druh teroru na toho před sebou.
Naposledy editováno 21.07.2018 10:01:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Maxipes_Fík píše: Na předjetí soupravy auta s karavanem mi stačí bohatě výkon motoru 1.4 OHV, co mám ve Fabii (kdybych s ní jezdil, jezdím na motocyklu), ale když se za tu soupravu s karavanem zařadí zhruba deset až dvacet vemen s výkonnými auty a jedou za ním jako buzeranti a nedokážou ho předjet, tak potom na zatáčkovité silnici, kde není moc daleko vidět, nestačí na předjetí této skupiny ani elektromobil Tesla se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,9 s a maximální rychlostí 400 km/h (Tesla Roadster).
Děkujeme za školení jak správně jezdit od majitele jedné z nejhorších mrdek na českých silnicích
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Ještě mě vlastně zajímá jak silný je provoz v noci na švédské dálnici, bo v ČR bývá dost pusto (jezdí zase o to větší střelci...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Ptal jsem se toho z odtahovky, co se stane, když je porucha nebo havárka v tom jednoproudým úseku. Řekl, že to je špatný a všichni se snaží aby se tam nic nestalo, protože se tam musí dojet opačným směrem, zajistit, že nic neprojede a pak tam odtahovkou dojet protisměrem. Ono tam není totiž místo ani aby vozidla mohla uhnout a projela třeba sanitka. Většinou se prý zablokují oba směry. Proto je taky to střídání tak častý - do 2 km. Sám řekl, že je tenhle typ dálnic nebezpečnej.
Nízký provoz byl večer, v noci bylo stále něco v dohledu který byl asi kilometr. Kamiony jezdíkole 90, projížděly kolem mě pomalu ale to proto, że mě viděli z dálky.
Naposledy editováno 21.07.2018 11:14:01
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Když už u toho slejzání. Na několika místech musela slézt i na cestě kde byly silniční práce. Zažil jsem to zatím v Estonsku a ve Švédsku. Absolutně se při ipra ách neohlíżejí na účastníky provozu, prostě jsou jim lidi u zadku. Klidně rozkoupou souvisle 20km v obou směrech a to za plného provozu bez jakýchkoli objížděk, panelek a pod. Jezdí se přitom po tom, co je zrovna hotovo, tedy po štěrku, uválcovaném podkladu a klidně i po pískovém loži, za sucha i za deště. Jednou jsme kus jeli po asfaltové cyklostezce, protože po vrstvě neuválcovaných oblázků to prostě nešlo. V jiném místě tam normálně bylo asi 10 m karisítě s čouhajícími dráty položené na hrubém kamení. Lidi a stroje tam byli. Odmítl jsem po tom jet a zústal jsem stát uprostřed silnice a tak tam milostivě hodili pár bagrlžic písku a uplácali to tou lžící.
Naposledy editováno 21.07.2018 16:44:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Jako na sever bych se někdy hrozně rád podával, ale když vidím tvůj popis tak na dálnici jedině autobusem... Myslim, že ti po tom martyriu musí připadat D1 jako vrchol silničního stavitelství...
Jinak ti co se-seho tolik sepsuli za to že to má přeložené by si měli uvědomit, že to má přeložené kde kdo, jen o tom neví/nemluví. Tím ho nehájím nebo tak něco, naopak mi vadí jeho vztahovačnost, která z mnoha jeho příspěvků doslova prýští, jen jsem si všimnul, že tu někeří začali hodně moralizovat a malovat čerty na zeď, jako by byli svatí a přitom jsou daleko horší věci, které na silnicích vidíme dnes a denně. Od agresivní jízdy, přes podjíždění z leva po banální nedodržování pravidla zipu.
Je to o tom, že musí přizpůsobit styl jízdy chování motorky, takže když ví, že z 80 km/h bude brzdit 100m tak si hold musí dodržovat bezbečnou vzdálenost atp...
Já byl loni na první větší akci na měsíc a měl jsem s sebou taky mrak věcí. Během cesty jsem zjstil, že bych v klidu mohl polovinu nechat doma, takže je to o zkušenostech a o tom co člověk skutečně potřebuje. Horolezci prý maj pravidlo, že to co nepotřebuješ alespoň jednou denně nepotřebuješ vůbec. S baťohem na zádech se řídíme trochu mírnější formou a rozšiřujeme to tak na 2-3 dny, ale stejně se musíme vlézt do toho co uneseme.
Když jsme balili motorky, jeli jsem spíš stylem "však to ta motorka uveze". Uvezla, ale vezla to zbytečně... No nic to bylo je takové zamyšlení nad problamatikou "mrtvého brouka..."
Jiank ty zesílené gumy o kterých se tu někdo zmiňoval by měly mít právě zesílenou bočnici. Alespoň jednou jsem si kupoval Mitasku ve verzi Dakar a ta to tak měla. Trochu zesílená bočnice aby to nebylo právě tolik náchylné na defekt z boku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Mi3ka píše: se-se> Koukám krása střídá nádheru...
Jako na sever bych se někdy hrozně rád podával, ale když vidím tvůj popis tak na dálnici jedině autobusem... Myslim, že ti po tom martyriu musí připadat D1 jako vrchol silničního stavitelství...
Rozhodně se nenech odradit. Je tam prostě všechno jinak, néž jsme zvyklí tady, ale všechny ty zážitky prostě k cestování patří, jinak bychmohl jezdit 3 týdny Praha-Brno a zpět. Já se chci znovu podívat do Finska. !etos jsme tam byli jen jednu noc, loni týden. Chtěl bych projet Laponsko
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Je to přesně jak říkáš, jsou to pak zážitky na které se vzpomíná a rozhodně je zajíměvější okořenit povídání o příhodu s defektem gumy a piknikem na dálnici než jen říct, jeli jsme tam a tam. Ono je důležité se hlavně vrátit, pak i ty negativní věci vypadají jinak a člověk na ně rád vzpomene.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
My párkrát brzdili za sobem. V Norsku chodili přes silnici, jako jsme zvyklíu jinych zvířat, ale ve Finsku prostě jednotlivci klusali vprostřed pravého prohu. Vcelku tak nějak ukázněně, ale divný bylo, že všichni uhnuli doleva, do protisměru a pak se zas v klídku vrátili doprava. To jsme bohužel nestihli nikdy nafotit, ale prostě jsme pomalu projíżděli kolem nich a oni si jen tak v klidu klusali buhví proč po silnici.
Maxipes_Fík píše: Na předjetí soupravy auta s karavanem mi stačí bohatě výkon motoru 1.4 OHV, co mám ve Fabii (kdybych s ní jezdil, jezdím na motocyklu), ale když se za tu soupravu s karavanem zařadí zhruba deset až dvacet vemen s výkonnými auty a jedou za ním jako buzeranti a nedokážou ho předjet, tak potom na zatáčkovité silnici, kde není moc daleko vidět, nestačí na předjetí této skupiny ani elektromobil Tesla se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,9 s a maximální rychlostí 400 km/h (Tesla Roadster).
..no, ono je předjet a předjetCarcharot píše: Děkujeme za školení jak správně jezdit od majitele jedné z nejhorších mrdek na českých silnicích
Když myslíš, najezdil jsem s tou mrdkou asi 120000 km a můžu Tě ubezpečit, že jsem nikdy nikoho nezdržoval, hlavně v zatáčkách, možná je to tím, že jsem začínal zamlada jezdit se Škodou 1000 MB, která měla shodou okolností ten samý motor co ta Fabie, jen s trochu menším objemem, ale byla mnohem lehčí. Někteří jedinci když jezdí s autem, co není moc přemotorované, tak se naučí s tím menším výkonem a kroutícím momentem hospodařit a jezdit tak, že jim potom ti jiní jedinci v těch silnějších autech, kteří umí jet jenom rovně, na silnicích kde je hodně zatáček zavazí a zdržují je i bez karavanu.
Samozřejmě je lepší mít co nejmíň kg/kW, ale i se slabším autem se dá jezdit svižně, když má dobré jízdní vlastnosti a není obuté na galuskách.
P.S. už s tou Fabií jezdím jen pár dní v zimě, když je moc soli nebo ledu na cestě, to se pak ten menší výkon úplně stírá, jinak jezdím už šest let jen na motocyklu každý den do práce a občas na výlet.
Stojánek umožňuje na rovině přijatelný náklon, který na skloněném povrchu může být i trochu menší i větší aniž by hrozilo, že motorka spadne. Takže s hledáním absolutně rovného parkoviště snad už bude konec.
Přední pneu na víko horního kufru - vezl jsem tam pár set km i zadní, takže vím,v že je to OK.
Zadní na víku vozíku, pro ní tam je nový nosič.
více fotek je v galerii
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |