globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?

Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 09:57 | Nahoru | #1

Maxipes_Fík píše: Na předjetí soupravy auta s karavanem mi stačí bohatě výkon motoru 1.4 OHV, co mám ve Fabii (kdybych s ní jezdil, jezdím na motocyklu), ale když se za tu soupravu s karavanem zařadí zhruba deset až dvacet vemen s výkonnými auty a jedou za ním jako buzeranti a nedokážou ho předjet, tak potom na zatáčkovité silnici, kde není moc daleko vidět, nestačí na předjetí této skupiny ani elektromobil Tesla se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,9 s a maximální rychlostí 400 km/h (Tesla Roadster).


Děkujeme za školení jak správně jezdit od majitele jedné z nejhorších mrdek na českých silnicích

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 19:31 | Nahoru | #2

Carcharot píše: Děkujeme za školení jak správně jezdit od majitele jedné z nejhorších mrdek na českých silnicích



Když myslíš, najezdil jsem s tou mrdkou asi 120000 km a můžu Tě ubezpečit, že jsem nikdy nikoho nezdržoval, hlavně v zatáčkách, možná je to tím, že jsem začínal zamlada jezdit se Škodou 1000 MB, která měla shodou okolností ten samý motor co ta Fabie, jen s trochu menším objemem, ale byla mnohem lehčí. Někteří jedinci když jezdí s autem, co není moc přemotorované, tak se naučí s tím menším výkonem a kroutícím momentem hospodařit a jezdit tak, že jim potom ti jiní jedinci v těch silnějších autech, kteří umí jet jenom rovně, na silnicích kde je hodně zatáček zavazí a zdržují je i bez karavanu.
Samozřejmě je lepší mít co nejmíň kg/kW, ale i se slabším autem se dá jezdit svižně, když má dobré jízdní vlastnosti a není obuté na galuskách.

P.S. už s tou Fabií jezdím jen pár dní v zimě, když je moc soli nebo ledu na cestě, to se pak ten menší výkon úplně stírá, jinak jezdím už šest let jen na motocyklu každý den do práce a občas na výlet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist