globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?


Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 00:01 | Nahoru | #451

assassin píše: taky si myslim, ze by mel se-se vyzkouset goldase (a to nemyslim ve zlem) ... to by se mu mohlo libit a rekl bych ze fakt paradne funguje uz v serii. jen teda kdyby chtel vezt sebou vse nahradni + naradi tak to bude jeste o dost vetsi krabice veci....

na jare jsem koupil GL1000 ze 78. - tam by toho moc nenapakoval. Neni goldas jako goldas!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 00:03 | Nahoru | #452

Hostmir píše: Maxipes_Fík> sorry za offtopic.. ty jedna Fabio 1.4 ... Podle tvyho nazoru se teda radim do skupiny buzerantu s vykonnym autem, kterej neumi na zatackovite silnici predjet karavan.. za me teda mozna obcas lepsi byt buzerant nalepenej na prdeli soupravy s karavanem nez jako frajer zdechnout

Nejlepsi je byt buzerant (at uz s vykonnym autem nebo nejakou zdechlou mrdkou), ktery se nikomu (tedy ani karavanu) na prdel nelepi

opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 09:41 | Nahoru | #453
V Norsku i Švédsku jsme potkali mraky Goldvingů a Harleyů s dvoukoláky a jsem si jist, že bych to nechtěl. Hezky to vypadá ale není to už motorka ani auto. Mome souprava je pořád ještě motorka i s tím nákladem. Bez bagážě a vozíku je to na váhu celkem normální motorka. Ty mastodonti budou těžký vždy i prázdný.

Stojánek už me svařený a nalakovaný, čekám na nový štoub a pak ho odzkoušim a změřím, jak silnou duralovou botičku vyrobit.

Co tu čtu o lepení se autem na jiného, tak to považuji za jednu z nejhorších prasáren a drzostí na silnici. Ne nadarmo jsou za to třeba v Německu velký pokuty. Každou chvíli vidím nehodu, kde je viník jistě ten vzadu. A lidi to dělají i když nelze předjet jako druh teroru na toho před sebou.

Naposledy editováno 21.07.2018 10:01:52

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 09:55 | Nahoru | #454
Medved> Nejlepší je nebýt buzerant

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 09:57 | Nahoru | #455

Maxipes_Fík píše: Na předjetí soupravy auta s karavanem mi stačí bohatě výkon motoru 1.4 OHV, co mám ve Fabii (kdybych s ní jezdil, jezdím na motocyklu), ale když se za tu soupravu s karavanem zařadí zhruba deset až dvacet vemen s výkonnými auty a jedou za ním jako buzeranti a nedokážou ho předjet, tak potom na zatáčkovité silnici, kde není moc daleko vidět, nestačí na předjetí této skupiny ani elektromobil Tesla se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,9 s a maximální rychlostí 400 km/h (Tesla Roadster).


Děkujeme za školení jak správně jezdit od majitele jedné z nejhorších mrdek na českých silnicích

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 10:20 | Nahoru | #456
se-se> Nejde mi do hlavy 1 věc. Jako chápu, že ta situace byla na pikača, stát na kraji pruhu dálnice atp. Zažít bych to rozhodně nechtěl. Ale psal jsi, že o 200m dál bylo nějáké zúžení, což vidím jako potenciální místo bezpečnějšího zastavení, protože pochybuji, že tam byly značky a pak lochna do země. To s tím nešlo na prázdné pomalu krokem dojet těch 200m? Guma byla stejně v kopru a kdybys to přece šudlal jako bys jel na ledu, s nohama na lyžičky, tak by to přece mělo jít... Nikdy jsem na ničem takovém nejel tak nemám ánung jak se to chová na prázdné a jaká manipulace s tak těžkou motorkou, proto mě zajíma, jestli to fakt bylo nemožné, nebo jak to je...
Ještě mě vlastně zajímá jak silný je provoz v noci na švédské dálnici, bo v ČR bývá dost pusto (jezdí zase o to větší střelci...)

opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 10:31 | Nahoru | #457
Teď ho ale naštveš, on nemá těžkou motorku, to není nemotorný goldwing

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 11:05 | Nahoru | #458
Mi3ka> to zúžení na těhle dàlnicích znamená změnu přiřazení prostředního pruhu z mého směru do protisměru. Spolu s tím se přesouvá i prostřední plot. Často tam bývají odstavný miniparkoviště po pár set metrech ale díval jsem se na fotomapu a nic tam nebylo, jinak bych se tam možná vydal v doprovodu toho žlutýho anděla (ale on sám, když viděl jak to "jede" tak řekl, že to by nešlo). Jet se na tom nedalo, nešlo udrżet rovnováhu, motorka se vyloženě zmítala a musel jsem šlapat po zemi. To znamená přes spojku tedy nejvýše tak 100 m abych jí nespálil. Navíc bych možná i poničil ráfek.
Ptal jsem se toho z odtahovky, co se stane, když je porucha nebo havárka v tom jednoproudým úseku. Řekl, že to je špatný a všichni se snaží aby se tam nic nestalo, protože se tam musí dojet opačným směrem, zajistit, že nic neprojede a pak tam odtahovkou dojet protisměrem. Ono tam není totiž místo ani aby vozidla mohla uhnout a projela třeba sanitka. Většinou se prý zablokují oba směry. Proto je taky to střídání tak častý - do 2 km. Sám řekl, že je tenhle typ dálnic nebezpečnej.

Nízký provoz byl večer, v noci bylo stále něco v dohledu který byl asi kilometr. Kamiony jezdíkole 90, projížděly kolem mě pomalu ale to proto, że mě viděli z dálky.

Naposledy editováno 21.07.2018 11:14:01

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 12:33 | Nahoru | #459
Hele se-se a bába slezla nebo si takhle bojoval i s ní?

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 16:43 | Nahoru | #460
Fugo> náhodou statečně pomáhala jak to šlo .

Když už u toho slejzání. Na několika místech musela slézt i na cestě kde byly silniční práce. Zažil jsem to zatím v Estonsku a ve Švédsku. Absolutně se při ipra ách neohlíżejí na účastníky provozu, prostě jsou jim lidi u zadku. Klidně rozkoupou souvisle 20km v obou směrech a to za plného provozu bez jakýchkoli objížděk, panelek a pod. Jezdí se přitom po tom, co je zrovna hotovo, tedy po štěrku, uválcovaném podkladu a klidně i po pískovém loži, za sucha i za deště. Jednou jsme kus jeli po asfaltové cyklostezce, protože po vrstvě neuválcovaných oblázků to prostě nešlo. V jiném místě tam normálně bylo asi 10 m karisítě s čouhajícími dráty položené na hrubém kamení. Lidi a stroje tam byli. Odmítl jsem po tom jet a zústal jsem stát uprostřed silnice a tak tam milostivě hodili pár bagrlžic písku a uplácali to tou lžící.

Naposledy editováno 21.07.2018 16:44:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 16:51 | Nahoru | #461
se-se> Koukám krása střídá nádheru...
Jako na sever bych se někdy hrozně rád podával, ale když vidím tvůj popis tak na dálnici jedině autobusem... Myslim, že ti po tom martyriu musí připadat D1 jako vrchol silničního stavitelství...

opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 16:56 | Nahoru | #462
Fugo> Tak to záleží na úhlu pohledu. Nejtěžší z motorek co jsem měl měla suchou hmotnost cca 160 kg, nejtěžší "souprava" co jsem řídil měla dohromady kolem 320 Kg (motorka, PAv, manželka, bagáž...) Osobně neholduju velkým strojům "GéeSům" a podobným říkám autobusy a nerad jezdím na něčem co nezvednu, takže hranice toho co je pro mě těžká motorka je trochu jinde. Je to ale samozřejmě i o těžišti a jizdních vlastnostech...
Jinak ti co se-seho tolik sepsuli za to že to má přeložené by si měli uvědomit, že to má přeložené kde kdo, jen o tom neví/nemluví. Tím ho nehájím nebo tak něco, naopak mi vadí jeho vztahovačnost, která z mnoha jeho příspěvků doslova prýští, jen jsem si všimnul, že tu někeří začali hodně moralizovat a malovat čerty na zeď, jako by byli svatí a přitom jsou daleko horší věci, které na silnicích vidíme dnes a denně. Od agresivní jízdy, přes podjíždění z leva po banální nedodržování pravidla zipu.
Je to o tom, že musí přizpůsobit styl jízdy chování motorky, takže když ví, že z 80 km/h bude brzdit 100m tak si hold musí dodržovat bezbečnou vzdálenost atp...

opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 16:57 | Nahoru | #463
Taky jsem si vzpomněl, jak jsem jednou slyšel Igora Brezovara říkal, že to jeho GS, když je naložené má půl tuny. Počítám, že to má taky přes nosnost, ale nikdo ho za to moc nepeskuje
Já byl loni na první větší akci na měsíc a měl jsem s sebou taky mrak věcí. Během cesty jsem zjstil, že bych v klidu mohl polovinu nechat doma, takže je to o zkušenostech a o tom co člověk skutečně potřebuje. Horolezci prý maj pravidlo, že to co nepotřebuješ alespoň jednou denně nepotřebuješ vůbec. S baťohem na zádech se řídíme trochu mírnější formou a rozšiřujeme to tak na 2-3 dny, ale stejně se musíme vlézt do toho co uneseme.
Když jsme balili motorky, jeli jsem spíš stylem "však to ta motorka uveze". Uvezla, ale vezla to zbytečně... No nic to bylo je takové zamyšlení nad problamatikou "mrtvého brouka..."

opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 16:59 | Nahoru | #464
K těm gumám jsem ještě chtěl dodat, že pokud nemáš hluboko do kapsy a nevadí ti 3x za sezónu tu gumu měnit, tak vyzkoušej víc druhů. Jak píšeš, ta současná má stejný index hmotnosti a sjiždí se daleko méně. Index hmotnosti je daný nějákou konstrukcí pneumatiky, ale směs je úplně jiná věc. S tlakem laborovat můžeš, vzhledm k těm všem serepetičkám víš hned kolik tam máš a můžeš porovnávat, jak se ti to sjíždí při podhuštěné/přehuštěné.
Jiank ty zesílené gumy o kterých se tu někdo zmiňoval by měly mít právě zesílenou bočnici. Alespoň jednou jsem si kupoval Mitasku ve verzi Dakar a ta to tak měla. Trochu zesílená bočnice aby to nebylo právě tolik náchylné na defekt z boku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:06 | Nahoru | #465

Mi3ka píše: se-se> Koukám krása střídá nádheru...
Jako na sever bych se někdy hrozně rád podával, ale když vidím tvůj popis tak na dálnici jedině autobusem... Myslim, že ti po tom martyriu musí připadat D1 jako vrchol silničního stavitelství...


Rozhodně se nenech odradit. Je tam prostě všechno jinak, néž jsme zvyklí tady, ale všechny ty zážitky prostě k cestování patří, jinak bychmohl jezdit 3 týdny Praha-Brno a zpět. Já se chci znovu podívat do Finska. !etos jsme tam byli jen jednu noc, loni týden. Chtěl bych projet Laponsko

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:10 | Nahoru | #466
jo a jinak celý michelin.cz na múj dotaz ohledně porovnání dvou typů jejich pneu prostě nereaguje, absolutní nezájem. Takže na Michelin uz kašlu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:11 | Nahoru | #467
se-se> No zatím je to jen hudba budoucnosti, ale snad to někdy výjde.
Je to přesně jak říkáš, jsou to pak zážitky na které se vzpomíná a rozhodně je zajíměvější okořenit povídání o příhodu s defektem gumy a piknikem na dálnici než jen říct, jeli jsme tam a tam. Ono je důležité se hlavně vrátit, pak i ty negativní věci vypadají jinak a člověk na ně rád vzpomene.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:12 | Nahoru | #468
Mi3ka> aaaa vvvvo tttom to je

Naposledy editováno 21.07.2018 17:14:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:15 | Nahoru | #469
se-se> Tím se nenech odradit, to že zastoupení Michelinu neřeší tvoje dotazy protože jim je to fuk neznamená že mají špatné gumy. Sice to není zrovna slušné, ale ty jako zákazník jsi jen kapka v moři. Jak ses přesvědčil sám když jsi kupoval tu gumu a chtěl ji nazout - když se nechce je to horší než když to nejde...

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:18 | Nahoru | #470
Mi3ka> no já už se víceméně rozhodl pro Bridgestone Battlax T31 GT

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:21 | Nahoru | #471
se-se> Jasné Mě loni vletěl v Maroku pod motorku pes a při brždění praskl záchyt štítu (což bylo obrovské štěstí, protože kdyby se mi bloklo kolo nemuselo to dopadnout vůbec dobře). Bylo to asi třetí den, před námi měsíc a já jednu funkční brzdu... Pár desítek km jsem s tím jezdil, pak jsme našli borce svářeče co to opravil a pohoda. A je zas na co vzpomínat.

opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 17:35 | Nahoru | #472


My párkrát brzdili za sobem. V Norsku chodili přes silnici, jako jsme zvyklíu jinych zvířat, ale ve Finsku prostě jednotlivci klusali vprostřed pravého prohu. Vcelku tak nějak ukázněně, ale divný bylo, že všichni uhnuli doleva, do protisměru a pak se zas v klídku vrátili doprava. To jsme bohužel nestihli nikdy nafotit, ale prostě jsme pomalu projíżděli kolem nich a oni si jen tak v klidu klusali buhví proč po silnici.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 18:18 | Nahoru | #473

MedWed píše: ... se tady ani neshodnete, kam vlastne chcete jet...

..a na čem..

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 18:21 | Nahoru | #474

Maxipes_Fík píše: Na předjetí soupravy auta s karavanem mi stačí bohatě výkon motoru 1.4 OHV, co mám ve Fabii (kdybych s ní jezdil, jezdím na motocyklu), ale když se za tu soupravu s karavanem zařadí zhruba deset až dvacet vemen s výkonnými auty a jedou za ním jako buzeranti a nedokážou ho předjet, tak potom na zatáčkovité silnici, kde není moc daleko vidět, nestačí na předjetí této skupiny ani elektromobil Tesla se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,9 s a maximální rychlostí 400 km/h (Tesla Roadster).

..no, ono je předjet a předjet

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

21.7.2018 v 19:31 | Nahoru | #475

Carcharot píše: Děkujeme za školení jak správně jezdit od majitele jedné z nejhorších mrdek na českých silnicích



Když myslíš, najezdil jsem s tou mrdkou asi 120000 km a můžu Tě ubezpečit, že jsem nikdy nikoho nezdržoval, hlavně v zatáčkách, možná je to tím, že jsem začínal zamlada jezdit se Škodou 1000 MB, která měla shodou okolností ten samý motor co ta Fabie, jen s trochu menším objemem, ale byla mnohem lehčí. Někteří jedinci když jezdí s autem, co není moc přemotorované, tak se naučí s tím menším výkonem a kroutícím momentem hospodařit a jezdit tak, že jim potom ti jiní jedinci v těch silnějších autech, kteří umí jet jenom rovně, na silnicích kde je hodně zatáček zavazí a zdržují je i bez karavanu.
Samozřejmě je lepší mít co nejmíň kg/kW, ale i se slabším autem se dá jezdit svižně, když má dobré jízdní vlastnosti a není obuté na galuskách.

P.S. už s tou Fabií jezdím jen pár dní v zimě, když je moc soli nebo ledu na cestě, to se pak ten menší výkon úplně stírá, jinak jezdím už šest let jen na motocyklu každý den do práce a občas na výlet.

opotřebení zadní pneumatiky

23.7.2018 v 07:16 | Nahoru | #476
teď ještě tak přemejšlím, že před pár rokama, když jsme jezdili s jednou slečnou na srazy na XJR, tak to taky občas stálo za prd. Velkej kufr vzadu, dvě boční brašny a na kufru jsem měl ještě chycenej třímístnej stan. Hned bylo poznat, že to brzdí na prd, vlnilo se to a celkově požitek z jízdy nebyl nic moc. Vyřešili jsme to tak, že dotyčná se mnou přestala jezdit a já už pak nechal jen jeden kufr a stan jsem vyhodil též

opotřebení zadní pneumatiky

31.8.2018 v 13:22 | Nahoru | #477
takhle jsem to vyřešil pro nastávající cestu do Rumunska.
Stojánek umožňuje na rovině přijatelný náklon, který na skloněném povrchu může být i trochu menší i větší aniž by hrozilo, že motorka spadne. Takže s hledáním absolutně rovného parkoviště snad už bude konec.
Přední pneu na víko horního kufru - vezl jsem tam pár set km i zadní, takže vím,v že je to OK.
Zadní na víku vozíku, pro ní tam je nový nosič.

více fotek je v galerii

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

31.8.2018 v 14:08 | Nahoru | #478
... V Rumunsku neprodávají gumy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

31.8.2018 v 14:14 | Nahoru | #479
MedWed> to už tady bylo, to jsme probirali o Švèdsku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

31.8.2018 v 14:17 | Nahoru | #480
se-se> no a čeho se ostatní dobrali?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist