Při cestě od prodejce se mi rozsvítila kontrolka motoru. Po zadání diag. kódu do př. štítu mi diagnostika ukázala kód na lambda sondu. Prodejce mi ji sehnal a po instalaci se kód závady opakuje.
Při demontáži původní lambda sondy jsem si všiml, že je nadměrně povrch lambdy černý od výfukových plynů (i při akceleraci je vidět za výfukem černo).
Vyměnil jsem tedy vnější i vnitřní zapalovací svíčky, ale závada se opakuje. Připojil jsem diagnostiku Guzzidiag a na napětí lambda sondy se nedostanu před 200 mV (tedy chudá směs), na vlastním napětí sondy je ale cca 800 mV (tedy bohatá směs). Vodiče mezi lambdou a ECU jsou OK (cca 1 Ohm). Zdá se tedy, že je jednotka vadná, nebo má upravený software (má nastaveno aby hlásila stále chudou směs = více paliva do válce).
Nemáte s tímto nějakou zkušenost, případně, nevíte kde stáhnout originální software ECU abych ho tam zkusil nahrát?
Uloženo je DTC P0301 a není funkčí regulare volnoběhu (cívky motorku mají cca 50 ohmů a reaguje ventil na přívod napětí).
Předem moc díky.
Naposledy editováno 12.07.2018 16:37:09
2 reakcí na tento příspěvek Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Číslo softwaru vidíš hned po připojení diagnostiky ve spodním okně, pro Griso 1100 existuje 2229GRS1102 (03) nebo 2230GS08, software si stáhni a ulož, když mi ho pošleš, zjistím jestli odpovídá originálu, někteří tuneři se neobtěžují vlastní úpravy odlišovat jiným označením, originální SW buď mám nebo seženu.
Pro sledování funkčnosti lambda sondy si v GuzziDiag vyber parametry napětí sondy, lambda integrator a lambda regulace. Na zahřátém motoru a cca 3 min po startu by měla regulace skočit z 0 na 1 a integrator ukazovat kladné nebo záporné % korekce 1-25, napětí sondy 40-220 mV (4xméně než skutečnost). Integrator a napětí nejsou stálé, ale typicky se stále mění. Když se integrator dlouhodobě drží na 25%, bere to jednotka jako chybu regulace a zaznamená závadu. Třeba při vypáleném těsnění svodu výfuku sonda indikuje přebytek kyslíku ve spalinách a jednodtka zvyšuje palivovou dávku až k +25%, více neumí.
Neexistuje taková úprava softwaru, aby sonda stále hlásila chudou směs a jednotka obohacovala, to se dá v SW zařídit jinak. Co se týká regulace volnoběhu, radši to nech na jindy.
Geloš
Naposledy editováno 12.07.2018 17:50:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Prosím o kontrolu, zda je origo. Případně o zaslání origo verze.
Po stažení S/W jsem ještě zkusil změnil nastavení CO2 trimeru na mínus 10 a během kratší jízdy se závada lambda sondy neukázala. Zítra pojedu delší trasu. Posílám video aktuálních dat. Zajímavé je, že po seřízení dorazu klapky se rozběhla i regulace volnoběžných otáček.
https://photos.app.goo.gl/8mrY84dsE2dTuhhn6
Předem moc děkuji za váš čas a cenné rady.M.
(reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Naposledy editováno 18.07.2018 07:15:58
2 reakcí na tento příspěvek Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Lambda regulace je nyní aktivovaná, tzn. CO trimmer je odpojený a asi jsi dělal něco jiného.
Co myslíš seřízením dorazu klapky? Dělal jsi něco v diagnostice nebo jsi opravdu sahal na dorazový šroub na levém tělese klapky?
A ještě co přesně myslíš regulací volnoběžných otáček?
Na videu mě zaujaly dvě věci :
- lambda integrator se ti stále drží na vysokých záporných číslech, -25% je maximální možná hodnota, toto je příčina indikace závady lambda sondy,
není to myšleno jako závada samotné sondy, spíš jako že regulace jede naplno a stejně nedosahuje požadované bohatosti
- hodnota throttle 5,8° není v pořádku, zatím ale radši nenapíšu více než si vyjasníme můj dotaz k seřízení dorazu klapky.
Jsem rád, že diskuse pokračuje, trochu jsem se lekl, že to tu usnulo.
A ještě k Rexxeru, z osobní zkušenosti říkám, že radši ségru v bordelu než Rexxer mapu do Guzzi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
CO trimmer jsem změnil z 0 na -10. Od té doby se mi zatím závada na lambda sondu neuložila. Tento víkend pojedu na delší trasu, tak uvidím.
Upravil jsem tedy: 1) nastavení dorazu klapky a 2) nastavil trimer na -10
Díky za rady, email jsem Ti poslal.
Další záhada pro mě je, že nastavuješ CO trimmer a přitom máš v softwaru aktiovanou lambda regulaci. Aspoň. že to děláš do záporných hodnot, to je to co se jednotka snaží dělat sama lambda integratorem. Vlastně by jsi teď mohl na diagnostice sledovat odezvu svých zákroků, na videu ti běhá hodnota integratoru -15% až -25%, běžně hodnota osciluje spíše jednociferně, kladná i záporná.
Jestli motor drží dobrý volnoběh, jede hladce na malý plyn a nevyskakuje závada, asi bych to takto nechal. Novější mapu s komentem ti pošlu.
Geloš
http://www.guzzitech...ies-stelvio-8v.9082/
Volnoběh si pak řídí motorka sama podle software, takže určitě nezvyšovat dorazem, nebo obtokovým šroubem.
Kdyžtak pomůže překladač. Hlavně je tam popsáno na, které šroubky šahat a na které ne.
Jinak co se týče ramapu řídící jednotky, tak doporučuji www.griso.org, mám od toho kluka už dvě mapy a maximální spokojenost. Motorka jede krásně a je lepší i spotřeba. Cena taky přijatelná a co je hlavní, je s ním domluva tak ti mapu upraví podle aktuálního stavu. Podle zahraničních fór je to vyzkoušený a funkční. V nabídce na webu nemá všechny mapy, ale stačí mu napsat přes kontaktní formulář a ozve se.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nastavení zadního tlumiče Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 16 | 17.11.2023 v 15:53 fidooo |
Utahovací moment Moto Guzzi Griso 1100 | Kalut | 3 | 25.6.2023 v 20:20 Kalut |
Problém se startováním Moto Guzzi Griso 1100 | Kalaš | 13 | 21.10.2022 v 12:59 Kalut |
Mazání kardanu a drážkového hřídele... Moto Guzzi Griso 1100 | Tentum | 18 | 10.4.2022 v 19:37 catmanPV |
Moto Guzzi Griso 1100 Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 22 | 29.8.2020 v 04:48 Kubajzz |