Při cestě od prodejce se mi rozsvítila kontrolka motoru. Po zadání diag. kódu do př. štítu mi diagnostika ukázala kód na lambda sondu. Prodejce mi ji sehnal a po instalaci se kód závady opakuje.
Při demontáži původní lambda sondy jsem si všiml, že je nadměrně povrch lambdy černý od výfukových plynů (i při akceleraci je vidět za výfukem černo).
Vyměnil jsem tedy vnější i vnitřní zapalovací svíčky, ale závada se opakuje. Připojil jsem diagnostiku Guzzidiag a na napětí lambda sondy se nedostanu před 200 mV (tedy chudá směs), na vlastním napětí sondy je ale cca 800 mV (tedy bohatá směs). Vodiče mezi lambdou a ECU jsou OK (cca 1 Ohm). Zdá se tedy, že je jednotka vadná, nebo má upravený software (má nastaveno aby hlásila stále chudou směs = více paliva do válce).
Nemáte s tímto nějakou zkušenost, případně, nevíte kde stáhnout originální software ECU abych ho tam zkusil nahrát?
Uloženo je DTC P0301 a není funkčí regulare volnoběhu (cívky motorku mají cca 50 ohmů a reaguje ventil na přívod napětí).
Předem moc díky.
Naposledy editováno 12.07.2018 16:37:09
2 reakcí na tento příspěvek Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Číslo softwaru vidíš hned po připojení diagnostiky ve spodním okně, pro Griso 1100 existuje 2229GRS1102 (03) nebo 2230GS08, software si stáhni a ulož, když mi ho pošleš, zjistím jestli odpovídá originálu, někteří tuneři se neobtěžují vlastní úpravy odlišovat jiným označením, originální SW buď mám nebo seženu.
Pro sledování funkčnosti lambda sondy si v GuzziDiag vyber parametry napětí sondy, lambda integrator a lambda regulace. Na zahřátém motoru a cca 3 min po startu by měla regulace skočit z 0 na 1 a integrator ukazovat kladné nebo záporné % korekce 1-25, napětí sondy 40-220 mV (4xméně než skutečnost). Integrator a napětí nejsou stálé, ale typicky se stále mění. Když se integrator dlouhodobě drží na 25%, bere to jednotka jako chybu regulace a zaznamená závadu. Třeba při vypáleném těsnění svodu výfuku sonda indikuje přebytek kyslíku ve spalinách a jednodtka zvyšuje palivovou dávku až k +25%, více neumí.
Neexistuje taková úprava softwaru, aby sonda stále hlásila chudou směs a jednotka obohacovala, to se dá v SW zařídit jinak. Co se týká regulace volnoběhu, radši to nech na jindy.
Geloš
Naposledy editováno 12.07.2018 17:50:01
(reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Naposledy editováno 18.07.2018 07:15:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nastavení zadního tlumiče Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 16 | 17.11.2023 v 15:53 fidooo |
Utahovací moment Moto Guzzi Griso 1100 | Kalut | 3 | 25.6.2023 v 20:20 Kalut |
Problém se startováním Moto Guzzi Griso 1100 | Kalaš | 13 | 21.10.2022 v 12:59 Kalut |
Mazání kardanu a drážkového hřídele... Moto Guzzi Griso 1100 | Tentum | 18 | 10.4.2022 v 19:37 catmanPV |
Moto Guzzi Griso 1100 Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 22 | 29.8.2020 v 04:48 Kubajzz |