Při cestě od prodejce se mi rozsvítila kontrolka motoru. Po zadání diag. kódu do př. štítu mi diagnostika ukázala kód na lambda sondu. Prodejce mi ji sehnal a po instalaci se kód závady opakuje.
Při demontáži původní lambda sondy jsem si všiml, že je nadměrně povrch lambdy černý od výfukových plynů (i při akceleraci je vidět za výfukem černo).
Vyměnil jsem tedy vnější i vnitřní zapalovací svíčky, ale závada se opakuje. Připojil jsem diagnostiku Guzzidiag a na napětí lambda sondy se nedostanu před 200 mV (tedy chudá směs), na vlastním napětí sondy je ale cca 800 mV (tedy bohatá směs). Vodiče mezi lambdou a ECU jsou OK (cca 1 Ohm). Zdá se tedy, že je jednotka vadná, nebo má upravený software (má nastaveno aby hlásila stále chudou směs = více paliva do válce).
Nemáte s tímto nějakou zkušenost, případně, nevíte kde stáhnout originální software ECU abych ho tam zkusil nahrát?
Uloženo je DTC P0301 a není funkčí regulare volnoběhu (cívky motorku mají cca 50 ohmů a reaguje ventil na přívod napětí).
Předem moc díky.
Naposledy editováno 12.07.2018 16:37:09
2 reakcí na tento příspěvek Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Lambda regulace je nyní aktivovaná, tzn. CO trimmer je odpojený a asi jsi dělal něco jiného.
Co myslíš seřízením dorazu klapky? Dělal jsi něco v diagnostice nebo jsi opravdu sahal na dorazový šroub na levém tělese klapky?
A ještě co přesně myslíš regulací volnoběžných otáček?
Na videu mě zaujaly dvě věci :
- lambda integrator se ti stále drží na vysokých záporných číslech, -25% je maximální možná hodnota, toto je příčina indikace závady lambda sondy,
není to myšleno jako závada samotné sondy, spíš jako že regulace jede naplno a stejně nedosahuje požadované bohatosti
- hodnota throttle 5,8° není v pořádku, zatím ale radši nenapíšu více než si vyjasníme můj dotaz k seřízení dorazu klapky.
Jsem rád, že diskuse pokračuje, trochu jsem se lekl, že to tu usnulo.
A ještě k Rexxeru, z osobní zkušenosti říkám, že radši ségru v bordelu než Rexxer mapu do Guzzi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
CO trimmer jsem změnil z 0 na -10. Od té doby se mi zatím závada na lambda sondu neuložila. Tento víkend pojedu na delší trasu, tak uvidím.
Upravil jsem tedy: 1) nastavení dorazu klapky a 2) nastavil trimer na -10
Díky za rady, email jsem Ti poslal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nastavení zadního tlumiče Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 16 | 17.11.2023 v 15:53 fidooo |
Utahovací moment Moto Guzzi Griso 1100 | Kalut | 3 | 25.6.2023 v 20:20 Kalut |
Problém se startováním Moto Guzzi Griso 1100 | Kalaš | 13 | 21.10.2022 v 12:59 Kalut |
Mazání kardanu a drážkového hřídele... Moto Guzzi Griso 1100 | Tentum | 18 | 10.4.2022 v 19:37 catmanPV |
Moto Guzzi Griso 1100 Moto Guzzi Griso 1100 | dzarmil | 22 | 29.8.2020 v 04:48 Kubajzz |