Chtěl bych se zeptat jestli má kratší převod nějaký větší vliv na komponenty "dál" od motoru, jde o kawasaki ZX9R a přesně jde o změnu z 16/41 na 14/43 s převodama už sem zkoušel na ruznejch motorkách dost a momentálně mam na 9tce 15/43 ale příjde mi že kyvka a ložiska v ní a ložiska na zadním kole dostavají o dost víc zabrat, muže to mít někdy nějakej "fatální" vliv na něco z toho? nebo poprípadě na rám ? (po pravdě mi ale příjde že zrovna tyhle motorky máj rám dost silnej :D ) chtěl bych to právě ještě sundat o jeden zub na předku a nějak moc nad tím přemýšlím jde mi jen o to jestli velikost ložisek prostě nemá nějaký limit, ale jestli jde jen o rychlejší unavu je mi to jedno klidně si to zase příští rok rozhodím :D Já jen že ten rozdíl je už teď fakt brutální sice to 300 asi nepojede, ale na 2 už to jde i bez spojky (snad každej chápe)
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Menší kolečko, větší rozeta rozšíří V tvar řetězovky a díky umístění udělá výsledný úhel více rovnoběžný, plošší se zemí.
Ideální bude úhel mezi 12-13°, 10-12° může být snesitelných.
Tech píše: Proč ne, jen si zjisti převodový poměry v převodovce. Ale počítej že to bude zhruba 20% nárůst pro 14/43, pokud teda budeš schopen přenést max točivý moment na jedničku na vozovku.
Poměry v převodovce bych zjistil, ale počítat se mi to moc nechce každopádně sem chtěl jen čísla pro zajímavost takže mi bude stačit třeba těch 20% už to nebudu řešit jen mě zajímal ten rozdíl
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
RAMIR píše: tak sem dostal ještě jeden parádní nápad :D dala by se vypočítat změna kroutícího momentu na kole ? Předpokládám, že by se musel počítat i ten puvodní, protože to co je v TP bude udaj z klikové hřídele
Pokud chceš jen změnu, tak je to jen poměr původního k novému převodu. Absolutní hodnota tě nemusí zajímat, a proto ani nepotřebuješ nic dalšího hledat.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Jinak to poměry jsou :
1. 36/14
2. 33/17
3. 28/18
4. 28/21
5. 24/20
6. 23/21
Primar 1,714
Zajímala by mě hodnota kroutícího momentu na zadním kole při převodu 16/41 a 15/43
Tak když by měl TECH čas může to vypočítat :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
RAMIR píše: Tak když by měl TECH čas může to vypočítat :D
A Ty jako nemuzes, nebo nemas ten cas ?
Assassin> uz chapes proc v podstate nemam rad lidi ?
E:Krejza> zem neres, kdyz to uvolnis jde o uhel mezi osou kyvky a osou natazenyho retezu (uvolnit, rozkreslit silovej rozklad) ale ten rozdil od retezovky bude mit rekl bych i mensi vliv nez rozdil od pohybu kyvky samotny (pruzenim - kdyz jde kyvka nahoru dostava se kolecko ktery je kosuek pred jejim cepem vic nad osu, pri odlehceni zase pod ni.. a bude hodne zalezet na konkretni geometrii..)
Naposledy editováno 24.04.2018 13:24:41
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
hele ale je to jednoduchy (teda s odporem vzduchu uz tolik ne ale kdyz ho tak trosku velkoryse zanedbame...) mas silu na zadnim kole (moment a polomer znas) a mas hmotnost motorky... strejda newton rika ze a = F/m tedy vetsi sila nebomensi hmotnost znamena vetsi odpich, z toho si muzes udelat trosku obrazek co bude jaka zmena asi priblizne delat - BTW tech 48Nm na zadnim kole urcite poznas i pocitove, to jo
11518 N tah v řetězu pro 15z
10810 N tah v řetězu pro 16z
Bych nikdy neřekl že v řetězu na motorce je tah jedna tuna.
Naposledy editováno 24.04.2018 22:47:46
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
RAMIR píše: To snad není ani možný jinak že se nezmění kroutak na Klikovce po změně převodu je mi samozřejmě jasný ale já to myslel tak že sem nečekal že na zadním kole bude 4x víc NM než na klice myslel sem ze to bude trochu menší rozdíl ale v tom řetězu to je slušný
Jak jsi přišel na to, že je to 4x? Když je to 12,63x než na klikovce. Kolikrát je poměr převodů, tolikrát je násobek krouťáku. Co na tom není jasné? Ztráty se zanedbávají.
Jinak jde o princip nastavení jako sag. Za jízdy se kyvky pohybuje a asi to moc změřit nepůjde, tak se měří v klidném stavu.
Navíc, tohle má význam při tahu, kdy se pružení roztahuje, takže dosáhne té ideální (největší) hodnoty.
Tohle nastavení mě tedy zajímá po přidání plynu, ne na brzdách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
assassin píše: jsem zvedav jestli se u motorek zacne resit kinematika zadni stavby (napriklad virtualni bod otaceni) jako se u odpruzenych kol resi uz leta....
Myslim, ze KTM to u motokrosovejch masin resi.
TRIBES píše: Myslim, ze KTM to u motokrosovejch masin resi.
maji tam prepakovani na tlumic (ale to maji japonci uz leta) ale primo jinou kinematiku jsem jeste nikde nevidel - teda s jednou vyjimkou - elektromotorka od Mrazka, REVX kterej ma tzv "ctyrcep" jako treba kola specialized, kde tomu rikaji FSR (ve spodnim rameni na spojnici osa kvyky - osa kola je jeste jeden cep, tzn draha zadniho kola neni "obycejna" kruznice ....
1 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Tech píše: Nejsou ty přepáčka u kol hlavně kvůli potlačení houpání při šlapání ? To u motorky jaksi odpadá.
no a ja si myslim, ze tak uplne neodpada... interakce tah v retezu vs odpruzeni a "zamykani" odpruzeni v dusledku brzdeni tam je uplne stejne. jen ten vliv neni tak velky aby ho nekdo resil.... treba kdysi byly brzdice ulozeny na plovoucim unaseci s tahlem zachycujicim reakci (to je prave kvuli zamykani odpruzeni) a ustoupilo se od toho, dnes uz je casto brzdic primo na kyvce...
ale myslim, ze to prijde, nejdriv u tech elektro motorek, kde se bude resit kazda ztrata...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
assassin píše: no a ja si myslim, ze tak uplne neodpada... interakce tah v retezu vs odpruzeni a "zamykani" odpruzeni v dusledku brzdeni tam je uplne stejne. jen ten vliv neni tak velky aby ho nekdo resil.... treba kdysi byly brzdice ulozeny na plovoucim unaseci s tahlem zachycujicim reakci (to je prave kvuli zamykani odpruzeni) a ustoupilo se od toho, dnes uz je casto brzdic primo na kyvce...
ale myslim, ze to prijde, nejdriv u tech elektro motorek, kde se bude resit kazda ztrata...
Jestli u motorek bude podobný tlak na úsporu gramů jako u kol, tak fakt bude radost dělat každou chvíli GO zadní stavby nebo hledat ve škarpě kus kyvky s celým zadním kolem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
mito7 píše: Jak jsi přišel na to, že je to 4x? Když je to 12,63x než na klikovce. Kolikrát je poměr převodů, tolikrát je násobek krouťáku. Co na tom není jasné? Ztráty se zanedbávají.
ja mluvil těch 400 nm na zadním kole ne o těch 1263nm na řetězu
vilemx píše: Jestli u motorek bude podobný tlak na úsporu gramů jako u kol, tak fakt bude radost dělat každou chvíli GO zadní stavby nebo hledat ve škarpě kus kyvky s celým zadním kolem
tak jestli to bude stejny jako u kol, tak to neni tak zly, me zadny kolo nikdy neprasklo a dokonce jsem na zadnem jeste ani nemenil loziska v zadni stavbe :D
RAMIR píše: ja mluvil těch 400 nm na zadním kole ne o těch 1263nm na řetězu
No vždyť jo, na zadním kole je to těch 1263 Nm. Je to krouťák na zadním kole vynásobený převodama. (je to na jedničku rychlost). To co píše 400 nejsou Nm, ale N, a je to rozdíl tahu mezi těma dvouma různejma rozetama. Tohle není krouťák.
2 reakcí na tento příspěvek Vliv kradšího převodu na ostatní komponenty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |