3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Stev píše: 1. Kdyz uz vysedat tak pred brzdenim
2. Zacatek naklonu se nemusi rovnat konec brzdeni, spis je lepsi bejt na brzde do doby nez zacnu pridavat plyn
3. Pokud mas pred apexem max naklon a pridavas plyn tak sis apex posunul do tohodle bodu
4. Telo rovnat az kdyz je motorka rovne, a zaroven pokud motorku jen nekorigujes at se nerovna moc rychle, tak davas malo plynu nebo pozde
Diskuze na internetu jsou fajn
Já věděl, že nemám nic psát, že se toho hned někdo chytne
Řekněme, že silnice není okruh, podmínky jsou všelijaké, rozhodně ne ideální a co jsem napsal bylo maximálně zestručněné
Ale když to rozebereme tak na silnici nejedeš skoro nikdy tak na hraně abys při sebemenším přestřelení rychlosti šel ven, většinou jedeš pomaleji. Takže skutečně můžeš přidávat už před apexem. Ten zbytek radši rozebírat nebudem, to bychom se tu mohli hádat ještě zítra
Jo a v provozu mám fakt hromadu času tu prdel vystrčit už v průběhu brždění a nedaleko před zatáčkou, protože co? Neletím jak čurák, ale jedu jen mírně zrychleně, dle předpisů
Na druhou stranu, s timhle pristupem nemusis nejakou techniku resit vubec :)
A na treti stranu, rozhodne se kvuli tomu nebudu hadat, mne je jedno jak kdo jezdi, jen jsem napsal svuj nahled na vec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk
Já vím, že brzdí já na něm začínal. Ale jediny co to podle me meni je, ze nemusis moc pouzivat zadni brzdu, a spise si musis pak v zatacce pootevrit plyn, protoze ti brzdi vice motor oproti 4V.
Proste ten bod, kam az mas brzdit a kde mas zatocit si musis posunout dale. Ale to je o praxi. SV je v poho, muzes si stim hrat i v zatacce. U litru uz moc prostoru pro nejake chyby a hrani neni... Hlavne v klidu, nejsou to zadne zavody, vyhraje kazdej, kdo se v poradku vrati domu.
Naposledy editováno 21.04.2018 21:25:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: Krovak> Ono to ve výsledku je moje chyba otvírat takové téma :D
Tady se dohadování bere jako sport, buď v klidu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: SVSkritek> V tom posunutí máš asi pravdu.. začínám brzdit brzo, ale zase nebrzdím prudce, spíš bych to viděl tak na 20 - 30% a ubírám. Ale každopádně to použití zadní brzdy mě zajímá. Já už se jednou v zatáčce položil, protože jsem použil zadní brzdu trošku víc, než bylo potřeba. Hlavně mi nikdo nebyl moc schopnej říct, na to zadní brzdu používat. Já jí osobně používám jen když potřebuju nečekaně rychle zabrzdit nebo na světlech, když jsem línej držet přední A kohokoliv jsem se ptal, tak říká že zadní vůbec nepoužívá. K čemu jí používáš ty a proč?
Hele, okruháři si přibrzdí zadek, aby mašina trochu přisedla a tím lépe využili brzdnou sílu předku, prostě si tam hrajou s váhou a odpružením, mělo by to i stabilizovat mašinu. A věřil bych tomu, že tohle na silnici dělá mizivý promile lidí, já osobně na zadek sahám, až když vidím, že se řítím do průseru. Někdo třeba řekne, že to je blbě, ale já sem už línej se to přeučovat
Naposledy editováno 21.04.2018 22:14:25
Naposledy editováno 21.04.2018 22:22:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: SVSkritek> V tom posunutí máš asi pravdu.. začínám brzdit brzo, ale zase nebrzdím prudce, spíš bych to viděl tak na 20 - 30% a ubírám. Ale každopádně to použití zadní brzdy mě zajímá. Já už se jednou v zatáčce položil, protože jsem použil zadní brzdu trošku víc, než bylo potřeba. Hlavně mi nikdo nebyl moc schopnej říct, na to zadní brzdu používat. Já jí osobně používám jen když potřebuju nečekaně rychle zabrzdit nebo na světlech, když jsem línej držet přední A kohokoliv jsem se ptal, tak říká že zadní vůbec nepoužívá. K čemu jí používáš ty a proč?
Tak zadní brzda poháhá pokládat do zatáčky, profici si tim i reguluji vyjezd. Ale jak rikas, kdyz ti to hodne brzdi motorem, tak ji asi moc nevyuzijes. JInak detailni obrazek.
Naposledy editováno 21.04.2018 22:27:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Naposledy editováno 21.04.2018 23:15:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
..ta predni brzda ma ale narozdil od zadni vliv nejen na tu rychlost ale i na samotnou kinematiku prujezdu - motorka se tlaci ven pres brzdici predni kolo a to te rovna, asi by to bylo na slozitejsi rozbor, ale v zatacce bych na ni osobne (zadny velky jezdecky zkusenosti) moc nesahal, spis volil rovnani plynem..
A jestli pouzivas meziplyn klidne se na nej pri tomhle zpusobu vykasli, ja si po letech priznal ze nedokazu zaroven dobre brzdit a pridavat plyn pri podrazovani, a od ty doby mam najezdy klidnejsi. Zaroven to pouzivani zadni brdy neni pro normalni jezdeni tak dulezity, ale myslim ze je to dobrej navyk kdyz treba nekde potkas sterk, kdyz jsi zvyklej resis to lip.
Stev píše: 1. Kdyz uz vysedat tak pred brzdenim
2. Zacatek naklonu se nemusi rovnat konec brzdeni, spis je lepsi bejt na brzde do doby nez zacnu pridavat plyn
3. Pokud mas pred apexem max naklon a pridavas plyn tak sis apex posunul do tohodle bodu
4. Telo rovnat az kdyz je motorka rovne, a zaroven pokud motorku jen nekorigujes at se nerovna moc rychle, tak davas malo plynu nebo pozde
Diskuze na internetu jsou fajn
Taky jsem si říkal, že tohle bude zábavné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
charlie.vtx1800 píše: Zatáčet můžeš jen v náklonu
Nepravda.
Zatáčet můžeš taky rejdem. Samozřejmě do určité rychlosti, ale je mnoho zatáček a situací, kdy je tohle mnohem vhodnější technika než náklon. Obě techniky taky můžeš kombinovat.
Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk
Když jezdíš stále stejné zatáčky a znáš je, můžeš posouvat každou činnost o kousek dále, vždy jeden aspekt změnit a sledovat, co se stane.
1. Snížit rychlost nájezdu, jak tu již padlo. Zároveň snížit brzdění, klidně to nechat jen na motoru.
2. Dělat vše tak, jak děláš, "jen" to posunout hlouběji do zatáčky.
3. (a to myslím, že by mohl být hlavní důvod snížení ryhlosti) Nečekat s lehkým přidáním plynu do apexu, ale trochu ho otevřít. Natolik, aby jsi během zatáčení, které ti trvá dlouho, jak říkáš, neztratil rychlost.
Jinak na naučení se motorku rychleji sklopit funguje nevysedat - pozice těla a hlavy je v ose a lépe se taky učí kontra. Když jsi mimo motorku, už toho je na hlavu dost a tlačit do řídítek tak jde psychicky hůře.
Na tohle mám super cvičení a to jsou obloučky na rovné silnici. Prostě jen kontra tlačíš levá pravá a děláš obloučky. Čím rychleji zatlačíš, tím rychleji sklopíš. Není třeba (ani to v přímém směru moc nejde) se snažit o max. náklon, ale zrychlovat sklopení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Krejza píše: Nepravda.
Zatáčet můžeš taky rejdem. Samozřejmě do určité rychlosti, ale je mnoho zatáček a situací, kdy je tohle mnohem vhodnější technika než náklon. Obě techniky taky můžeš kombinovat.
Jen rejdem, bez náklonu, zatáčím snad akorát když se otáčím někde v slepý ulici v rychlosti chůze. Ale to není případ tazatele, když psal, že se snaží to tlačit v zatáčce na kolínko a má problém že moc zpomalí.
Že ji používají okruháři, jak píšete, na stabilzaci, je naprostá pravda. Stejně tak ji lze využít na silnici. Dokonce ve větší míře, protože obvykle se brzdí přední s menší razancí, tak zadní snese o ten kousek více.
Zaroveň ale zadní nepatrně zvětšuje náklon a tak utahuje poloměr zatáčky, protože motorku nerovná, narozdíl od přední.
Praktické použití je pak v situacích, kdy jsem trochu delší a mám rezervu náklonu a nechci moc brzdit. Zadek mě tak nasměruje správně do zatáčky.
Nebo s tím už počítám a využiji ji přímo s tímto záměrem, třeba v utahující se zatáčce.
A pak všelijaké manévry ve městě, v uzavřeném prostoru, otáčení a další. Tam je přední téměř k ničemu a zadek naopak uklidnění motork a utažení otočky.
Samozřejmostí je nepřebrzdit. Když je ve smyku, nebrzdí. Ale to není chyba brzdy, jenom pilota.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
charlie.vtx1800 píše: Jen rejdem, bez náklonu, zatáčím snad akorát když se otáčím někde v slepý ulici v rychlosti chůze. Ale to není případ tazatele, když psal, že se snaží to tlačit v zatáčce na kolínko a má problém že moc zpomalí.
Jistě, to není případ tazatele. Ale pořád to od tebe byla nepravda.
Kombinace rejdu a náklonu je super např. na utažené vracáky (do 40-50 km/h).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Whiefull píše: SVSkritek> To je právě věc, která mě docela zajímá. to SVčko brzdí samo, když mu člověk nedává plyn To je ta věc, kde ztrácím většinu rychlosti. Je to možná tím, že špatně odhaduju zatáčku, ale vždy když najíždím do zatáčky, vysednu, jsem na brzdách, nakláním a najednou zjístím, že jsem vysedl totálně zbytečně, protože to už nepotřebuju a přidám plyn. Mám tam oproti ostatním krok navíc Schválně jezdím furt dokola jednu a tu samou trasu, kde jsou průměrný zatáčky. Žádný nad 90 stupňů, ale pohybuje se to něco mezi 60-80. Spíš teda k té 80. Jelikož už to jedu po několikáte, tak si tam věřím a vím, co očekávat. Nájezd do zatáčky mám podle mě ve správné rychlosti (protože stíhám borce, co tam to koleno rvou), ale jakmile dojde k samotnému zatáčení, tak ztrácím spoustu rychlosti a můj náklon je "zbytečnej". Nebo respektive vypadám jak hajzl pavouk, protože motorka je sotva nakloněná a vysí tam z ní jakejsi člověk
A co si najít trasu, kde jsou zatáčky "víc za roh"? U nás jsou úseky, kde je třeba kolem řeky i 120-150 st. a dají se jet slušně rychle, navíc nejsou pravidelný, takže z jedný strany najetý se utahujou, z druhý otvíraj. V takový zatáčce bys měl víc času si nacvičit, že potřebuješ trochu plynu i jen na zabránění brždění motorem. U nás na Šumavě mám výhodu, že tu takových krásných tras je hafo, takže se mi to dobře kecá...
Jinak je pravda, jak tu někdo napsal, že diskuse na internetu - navíc o takovém-to tématu jsou vždycky fajn. Ale je třeba vzít v potaz, že se tu vždycky budou přetlačovat dva názory - jednak puristé s okruhovou praxí a k tomu odpovídající mašinou, stylem a teorií % a grafů a pak amatéři, co jedou 200 km vyjížďku, kde je xxx různých zatáček - kdy sice po několikátým průjezdu daný trasy tak-nějak vím, co mě čeká (ve stylu "špeků" s nečekaným utažením, horizontem či sklonem ze zatáčky atd. na který si musim dát sakra pozor), ale rozhodně nemůžu jet po paměti - tam ten průjezd každou zatáčkou musim korigovat během celýho průjezdu až podle momentální situace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Krejza píše: Jistě, to není případ tazatele. Ale pořád to od tebe byla nepravda.
Kombinace rejdu a náklonu je super např. na utažené vracáky (do 40-50 km/h).
Spíš jsem chtěl říct, že se nedá zatočit bez náklonu, takže nejdřív musím mašinu dostat rychle do náklonu (dám kontra) a pak teprv začnu točit. Dělat to zároveň - postupně pokládat a zatáčet - mě musí vždycky zpomalit. Prostě nejdřív A a pak rychle B, ne AB dohromady. Velikost rejdu jsem neřešil (viz jednu diskusi, kde se plamenně rozebíralo Sršňovo tvrzení že se zatáčí náklonem a ne rejdem a bylo to téměř jak náboženská válka... ) a ani specifický případy, kdy někde balancuju v rychlosti chůze - třeba protože jsem připosranej z písečku na asfaltu a naklopit se to prostě bojím - běžná realita dnešních dnů, protože silničáři přece nebudou uklízet zbytky zimního posypu v křižovatkách, žejo.
2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Naposledy editováno 22.04.2018 08:52:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Naposledy editováno 22.04.2018 10:06:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
kerut píše: obecne-fyzikalne te jakykoliv zpomaleni v zatacce poklada (klesa setrvacna odstrediva sila ktera te drzi proti naklonu), a jakykoliv zrychleni naopak rovna (setrvacna odstrediva sila se zvysuje - jako na kolotoci).. .
Neni to pravda, predni brzda rovna motocykl, zadni ho poklada. Cim modernejsi, sportovnejsi stroj, tim se tyto negativni vlivy eliminuji, ale porad to tak funguje.
A to zrychleji skutecne stroj lehce na vyjezdu rovna nebo spis vynasi. Delala to hlavne K6 v litru, modernejsi stroje a kor V2 jedou jako po kolejich.
Whiefull > Chces jezdit kolena?
Poradne vysedni, zvys vstupni rychlost, ale pak hlavne strachem neztuhni. Pri prvni kolenu zjistis, ze mas v naklonu jeste spousta rezervy a postupne si to budes vychytavat. Najdi si oblibenou zatacku/ zatacky a tam to pozvolna trenuj (treba u Sternberku mas na to idealni trat). Hlavne mej poradny gumy.
Jo a na kontra se vubec nezameruj. Mej absolutne volny ruce, posli to tam telem a ono si to kontra udela samo (bavim se o rychlostech nad 100kmh). Az to vychytas, muzes zacit zkouset tlacit na riditka, ale i tak se to dela pouze pri nizsich rychlostech. Bavim se o kolenu, ne o klickovani...
Treba ja zjistuji, ze po plynu hrabnu az za apexem, jak cim dal tim vic prasim najezdy, ale samo hodne zalezi na typu, polomeru, zatacky....
To, co tu kluci pisou je pravda, ale v provozu se stejne moc nedostanes na limity adheze, takze uplne presny body, kde prestanes brzdy a nebo naopak pridavat nerez. Jen mej vyssi otacky, kdyz jezdis V2.
Naposledy editováno 22.04.2018 11:42:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Kawa75 píše: Samej expert tady, pak to potkas nekde u knajpy a na zadni gume centimerovej poserproužek
Já, já se hlásím, já ho ještě mám asi tak 3mm, páč jsem obul nový gumy a v zatáčkách jsem byl teprve dvakrát
Jo a máš to ke mě 12km, můžeš se zajet podívat, jestli nekecám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |