Dneska jsem nedokončil STK z důvodu nenastartování (baterka) při potřebě technika posoudit hlučnost laděných výfuku s homologací a DB-killerem...
Technik celkem solidní a protokol stornoval tak na něj ani popel ale jak mám rozumět tomu subektivnímu posouzeni ? To je zase nějaké mozkové myšlení a prostor pro "malou domů "?
Je opravdu problém absolvovat STK s laděným vyfukem na motorce z r. 99?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
Přijet na kontrolu s “prázdnou rourou” od motoru po podsedlovku tak jeho záměr chápu ale koncovka je homologovaná a provozuju jí s DB killerem tak jak mi to zákon,vyhláška a kdejaký úředník nakázal...
Jestli bych překročil udávánou hlučnost výrobcem o tom můžeme jen spekulovat když to neměl technik čím změřit...
To na co narážím je že je definovaný každý výčnělek od páčky po hranu plexi a kolik má svítit bluduček ale hluk se měří posouzením technikem “jakou má dneska náladu”....
Baterku do příštího týdne pořeším to není problém. Problém je že nechci přehazovat koncovky jen proto že technik si “myslí že...” .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
Komorerth píše:
asi by som siel inam, ale rozhodne tam netahal motorku ktora zjavne nie je v dobrom technickom stave. To ze tam nesastartujes uz dava podnet k prudeniu
Můžeš mi definovat pojem zjevný dobrý technický stav? Pokud se tím myslí že po 20letech, minimálně 5-ti majtelích a pár pádech ze stojánku musí motorka vypadat jako z továrny tak jsem asi odkázaný na podplácení technika. To jsem se mohl na všechny opravy vys*at a jezdit jak jsem ji koupil. Splňuje vše co je definováno v lejstrech.
Krom toho startu no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
ctx420 píše: [b]
twl to myslíš vážně ? válce na brzdy sou na stk na nápravu, na porovnaní souměrnosti a učinosti, aby netahali do stran, na motorce to jaksi nejde. Nebo ty máš dvě kola vpředu či vzadu ?
Možno sa budeš diviť, ale na valcoch sa nerobí iba porovnanie súmernosti a účinku na náprave, ale sa dá zmerať aj veľkosť brzdného účinku a jeho rovnomernosť na jednom kole. Takže sa dá zistiť aj krivý alebo nerovnomerne opotrebený kotúč. A ešte viac sa budeš diviť keď ti na brzdovú páčku zavesí silomer. Niečo podobné ako na aute na pedál. Stačí prehodiť koncovku a zmeria aj silu na páčke na riadítkach.
ale k tom,u subjektivnímu hodnocení závad:
1.) subjektivní je především posouzení případné závady, vyhláška o technických prohlídkách / tedy ten její "číselník závad"/ jednak obsahuje vágní a nesrozumitelné definice jednotlivých závad, které vybírá technik STK subjektivně pouhým kliknutím myši na příslušnou definici v daném elektronickém systému , následně se vám na protokolu objeví věta : ....." nedovolená změna nebo úprava ......" atd a pokud nenapíše do poznámky řádnou češtinou o jakou závadu ve skutečnosti jde, ze zákonné definice to zpravidla nepoznáte
2.) subjektivní je také zařazení dané závady do skupin A, B, C...jeden technik dá špatně čitelné VIN- ko do lehkých závad ( A) a druhý technik to dá do závady typu B
(vážná závada) a zkrátí platnost technické prohlídky na dobu 30 dnů...
3.) subjektivní je i posouzení zda jde ještě o vážnou závadu /B/ nebo o závadu nebezpečnou...je velký rozdíl v tom když vás technik nechá odjet a máte protokol a kontrolní známku na měsíc ( závada B) nebo když vám stávající známku sloupne, novou nevydá a sdělí vám že nemůžete odjet po ose a volejte si odtahovku...a to umožňuje naše vyhláška, přitom může jít o tu samou závadu , posouzenou jinou STK jinak...
Subjektivní hodnocení závad je vynuceno stávající legislativou, která umožňuje vybrané závady subjektivně zařazovat do dvou skupin / A nebo B/ případně B nebo C...
Naposledy editováno 30.03.2018 09:35:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
oldbajker píše: Motogpmania> do válců motorka nesmí. Může provést jízdní zkoušku, ale když to položí, tak si to taky zaplatí. Maximálně si na ni sedne a zkusí zmáčknout brzy na místě
Ahoj, no predstav si, že na ďalekom východe, tam kde sa voda sypala a piesok lial, pri hraniciach s UA majú valce origo na motorku.
ctx420 píše:
twl to myslíš vážně ? válce na brzdy sou na stk na nápravu, na porovnaní souměrnosti a učinosti, aby netahali do stran, na motorce to jaksi nejde. Nebo ty máš dvě kola vpředu či vzadu ?
btw :
Válcová zkušebna pro kontrolu brzd. [b]Má dvě stejné sady válců, aby na ní mohly být zkoušeny brzdy na obou kolech na jedné nápravě. Při zkoušce pohánějí vždy jedno brzděné kolo. Hnací válce jsou poháněny elekromotorem přes převodovku a řetěz. Třetí váleček je dotykový. Automaticky spíná zkušební stojan a blokovací ochranu. Na každém kole se měří brzdná síla (obvodová síla). Příslušný přístroj může být analogový nebo digitální. Naměřené hodnoty lze zaprotokolovat i pomocí
připojené tiskárny.
Tak mi vysvetli, ako to , že v Snine majú origo skúšobňu s valcami na motorku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
oldbajker píše: krokoš> jo vy jste holt vždycky před náma o krok napřed . Bohužel ti naši kreténi zákonodárci od vás opisují. I to, co nefunguje....
Tak, tak, vzhúru do bezvědomí, len dúfam, že niekoho nenapadne povinne obliekať tie cestárske vestičky , ako tu bál, myslím Hornisch, bo ma drbne, nie som parádnik , ale čo je veľa to je moc. Už aj tie obludné tabule čo musíme mať vzadu je hrúza. Ono, k tým valcom, na STK Snina, sú origo na motorku, ale zdrbať sa môže aj s tých origo a veľmi ľahko a tiež Ti môže dojeb...ť gumu ako na tých normálnych, ako to tu na fóre už niekto písal. Mne tak skúšal, zablokoval koleso a valce ťahali a z gumy sa dymilo, kričím , bože moja guma, a on že to tak má byť, debil, našťastie to bolo len na Jawe, ako mu to mohlo zablokovať na tej starej jednokľúčovej bubnovej brzde, nepochopím.1 reakcí na tento příspěvek Posouzení hluku technikem STK
Při brždění se to chová jako celek. Když těsně před dobržděním vezmu za předek tak se nepotopí přední vidle ale celá motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
-HAD- píše: A co duální brzdy, jak chceš měřit? Když brzdím přední tak jdou 2/3 brzdného účinku na předek a 1/3 na zadek. A když brzdím pouze zadní je to obráceně.
Při brždění se to chová jako celek. Když těsně před dobržděním vezmu za předek tak se nepotopí přední vidle ale celá motorka.
Celkom normálne. Ked meria predné kolo tak si najprv prišlapne zadok a dobrzdí predkom. Ked meria zadné kolo tak naopak. Ale aj keby to neurobil, tak tie 2/3 účinku by pri rýchlosti točenia valcov mali stačiť.
Naposledy editováno 30.03.2018 11:48:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
v sk je stolice na brzdy a v CZ takovou na stk nemají !!! takže žádná zkouška brzd na válcích ani liloměr na páčku se v CZ nekoná!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
felixxx píše: bacaono> problém je jen v tom že
v sk je stolice na brzdy a v CZ takovou na stk nemají !!! takže žádná zkouška brzd na válcích ani liloměr na páčku se v CZ nekoná!!
Pokiaľ nemá konkrétna STK stolicu určenú priamo na moto, robí sa to na bežnej stolici na autá, iba sa dá na valce nastavec aby kolo neutekalo na strany, a technik mal oporu pod nohami. Neviem nájsť žiadnu takú fotku, tak keď budem najbližšie na STK s moto tak to odfotím.
-HAD- píše: Ono to ani na Slovensku nebude tak horké. Na letošní výstavě v Bratislavě "Motocykel 2018" bylo v přízemí alespoň deset monster s normální slovenskou značkou.
Ještě jsem si v duchu říkal, co tady všechno projde...
To chceš tvrdiť že u vás nie sú rovní a rovnejší, známi a známejší, uplatiteľný a uplatiteľnejší?
Tie fotky čo si dal by bez toho alebo nejakej oficiálnej individuálnej stavby, prestavby alebo výnimky neprešli ani v CZ ani na SK. Alebo na vašej výstave nič také nebolo?
Naposledy editováno 30.03.2018 13:15:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
bacaono píše: Možno sa budeš diviť, ale na valcoch sa nerobí iba porovnanie súmernosti a účinku na náprave, ale sa dá zmerať aj veľkosť brzdného účinku a jeho rovnomernosť na jednom kole. Takže sa dá zistiť aj krivý alebo nerovnomerne opotrebený kotúč. A ešte viac sa budeš diviť keď ti na brzdovú páčku zavesí silomer. Niečo podobné ako na aute na pedál. Stačí prehodiť koncovku a zmeria aj silu na páčke na riadítkach.
Hele, jako v autě fakt nepoznám, že mi zadní kolo brzdí o 20% méně, než druhé, ale jestli potřebuješ nějaké posrané válce na to, abys zjistil, že ti motorka nebrzdí, nebo má křivé kotouče, tak je s tebou něco fakt špatně
Nehledě na to, že na nebrzdící motorce může jezdit jenom imbecil a pravděpodobně nebude jezdit dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
No ale skús to vysvetliť nášmu úradníkovi. On to potrebuje na STK, nie ja. Myslím že sú rovnako postihnutý ako tí vaši.
Naposledy editováno 30.03.2018 14:51:04
GL1 píše: twl, to bych ho hnal, že se musí projet aby vyzkoušel brzdy.
Byl jsem na TK loni, oboustranná slušnost, motorka připravená a technik profík
Tak nějak to má být. Byl jsem ve středu a v pohodě. Technik zkontroloval VIN, vyzkoušel osvětlení(moc se mu nezdály miniblinkry, ale E měly tak dobrý), brzdy na místě s ,,ponořením,, předku a konstatováním, že jde hlavně o můj krk. Na zrcátkách i laďáku mám E a hluk z laďáku v přijatelných mezích. Prohodili jsme pár vět o motorkách a hotovo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
bacaono píše: Krovak v aute rozdiel veľmi rýchlo spoznáš keď sa dostaneš so šmyku a urobíš hodiny. Na motorke to poznám aj ja a myslím že veľká väčšina motorkárov.
No ale skús to vysvetliť nášmu úradníkovi. On to potrebuje na STK, nie ja. Myslím že sú rovnako postihnutý ako tí vaši.
Nechci ti kazit radost, ale od doby ABS, ASR a ESP mi ty smyky ani hodiny nějak nejdou
Co se týká úředníků, tak tu bandu dementů bych nejradši osobně utopil ve Vltavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
Krovak píše: Nechci ti kazit radost, ale od doby ABS, ASR a ESP mi ty smyky ani hodiny nějak nejdou
Ano, tieto systémy rozdielny brzdný účinok dokážu skorigovať ale ak sa spoliehaš len na systémy namiesto toho aby si mal vporiadku a súmerné brzdy, tak "je s tebou fakt niečo špatne."
1 reakcí na tento příspěvek Posouzení hluku technikem STK
1 reakcí na tento příspěvek Posouzení hluku technikem STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
bacaono píše: Ano, tieto systémy rozdielny brzdný účinok dokážu skorigovať ale ak sa spoliehaš len na systémy namiesto toho aby si mal vporiadku a súmerné brzdy, tak "je s tebou fakt niečo špatne."
Na toto nemám co říct, jelikož je to zcela mimo mísu už z toho důvodu, že jsem fakt nikde netvrdil, že mám problém s brzdami. Pouze jsem napsal, že nejsem schopen na autě poznat nějaký minimální rozdíl v souměrnosti brzdného účinku, kdežto na motorce je to zřejmě podstatně snažší.
Ručkazdravilka píše: Mě rok od roku víc fascinuje kolik zmrdů se ve formě stk techniků, úředníků a policajtů.. najde a jak je těší že můžou někoho podusit. A pak mě fascinujou lidi co to schvalujou, protože bez těch předpisů by přece nastala apokalypsa. Já byl s jednou motorkou na stk nedávno a bylo to jak na výslechu stb. Frajer se snažil najít cokoliv, ale nebyl moc chytrej. Nakonec přehlídl nehomologované výfuky, jedinej potencionální problém. Dvacet minut šňupal na netu jak má ta motorka vypadat a pak přišel celej nešťastnej že nedokáže poznat jakej vzhled má být originální. A já sem si vduchu říkal dobře ti tak ty hovado. Motorka byla stará 4 roky a ve špičkovém stavu. Nakonec se mě snažil vyhodit za to, že odrazka z výroby nemá vyražené éčko.
Ty jsi někdy zažil výslech STB ?
Krovak píše: Na toto nemám co říct, jelikož je to zcela mimo mísu už z toho důvodu, že jsem fakt nikde netvrdil, že mám problém s brzdami. Pouze jsem napsal, že nejsem schopen na autě poznat nějaký minimální rozdíl v souměrnosti brzdného účinku, kdežto na motorce je to zřejmě podstatně snažší.
Ani ja som nikde netvrdil že mám problém s brzdami. Iba som popisoval ako merajú brzdy u nás na STK, lebo pár ľuďom sa to tu zdalo nereálne.
Inak som sa snažil reagovať len rovnako mimo misu a vtipne ako ty na mňa. Akurát toho "imbecila" som si odpustil, lebo sa mi to zdalo už trochu príliš.
Krovak píše: Hele, jako v autě fakt nepoznám, že mi zadní kolo brzdí o 20% méně, než druhé, ale jestli potřebuješ nějaké posrané válce na to, abys zjistil, že ti motorka nebrzdí, nebo má křivé kotouče, tak je s tebou něco fakt špatně
Nehledě na to, že na nebrzdící motorce může jezdit jenom imbecil a pravděpodobně nebude jezdit dlouho.
...inak našiel som ako vyzerá ten silomer na brzdovú páčku.
Naposledy editováno 31.03.2018 16:29:45
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
třeba to že na válcích pro osobní automobil nemůžeš testovat jednostopá vozidla, ani regloskopem se přeci neposuzuje na konci stk jak svítí motorka,
a celkově na co je stk pro motorku na piču? v holansku stka na motorku není a nevím kolik lidí žije v USA ale celé SK je proti tomu vrabčí prd a stk tam nenajdeš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posouzení hluku technikem STK
Viem že je ťažké si to predstaviť keď sa to u vás nerobí. Len informujem ako to prebieha tu aby ste mali predstavu a neboli onedlho prekvapení. U nás sa tiež s moto na valce nechodilo, ale posledné tri kontroly čo je cca 6 rokov som bol vždy.
Aby bolo jasné. Neobhajujem šikanu na STK. Môj názor je taký, že normálny a súdny človek by STK vôbec nepotreboval. Ale keď si to úradník vymyslí tak sklopíte uši presne tak isto ako my a na tie valce pôjdete. A ver tomu že ten úradník aby svoje teplé miesto obhájil bude vymýšľať stále väčšie kraviny.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Serizeni ventilu Duc M900 Ducati Monster 900 | Honziikk | 8 | 9.6.2023 v 07:22 honzabiker |
Elektroinstalace - průřezy vodičů Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 25 | 12.5.2023 v 19:01 honzabiker |
Lakování karbonu - bubliny Ducati Monster 900 (i.e.) | honzabiker | 12 | 15.10.2022 v 12:09 honzabiker |
Synchro. karburátorů - stále rozlad... [1, 2] Ducati Monster 900 | syrrius | 31 | 21.9.2022 v 12:44 uš |
rozdíly v rámech Ducati Monster Ducati Monster 900 (i.e.) | ramesse | 2 | 4.5.2022 v 06:56 honzabiker |