globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 18:43 | Nahoru | #67381
Jsem rozpačitý...mně se různé polokapotáže a kapotáže nikdy moc nelíbily. Už když mi nabízeli - kdysi před 15 lety - novou Jawu 350 s kapotáží a potom Trampa, tak jsem řekl ne a koupil Basica. Ten byl jen v základu.
Je to ale jen obrázek, možná naživo ??
Normální - původní - 350 OHC se mi ale líbí víc.

Naposledy editováno 28.02.2018 18:45:14

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 18:45 | Nahoru | #67382

Sema píše: Ono je lepší, když do toho vrtat nebudou..



Je, protože to bude spolehlivě fungovat... a to je pro jejich "vlastní" výtvory neznámá a nedostižná vlastnost....

Jawablázni

28.2.2018 v 18:54 | Nahoru | #67383
Milan: já byl taky vždycky proti kapotám, přišlo mi to příliš kosmické, dneska už tak vyhraněný nejsem, protože na výkonnějších strojích schopných dosahovat a dlouhodobě udržovat vysoké rychlosti jsou velmi prospěšné, protože jezdec není zatěžován aerodynamickým odporem, který je u naháčů značný, další výhodou je omezení dopadů povětrnosti na jezdce... takže pokud bych jezdil často dálnici a nebo celkově rychle, naháče už bych si nekoupil... Zrovna Kapota na 350 by byla na cestování dobrá, když už to nemá koně, řeší to pořád tu povětrnost...

Tahle kapotáž má napodobovat sportovní kapotáže starých silničních závoďáků, otázkou jse jaká bude poloha jezdce, tyhle malé kapoty fungují jen v závodní - embryonální pozici jezdce, u Shineraye to ale bude jen stylovka....

Naposledy editováno 28.02.2018 18:55:15

Jawablázni

28.2.2018 v 19:12 | Nahoru | #67384
Hlásím, že Berounka zamrzla.



Naposledy editováno 28.02.2018 19:12:37

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.2.2018 v 19:29 | Nahoru | #67385
Sobotu jsme prožili v Technickém muzeu v Brně. Můžu doporučit.http://www.technicalmuseum.cz/akce/pozor-zakruta/ Určitě zajímavý je tam prototyp na bázi užovky v kombíku. Kdo prožil socík tak ví jak moc nám toto chybělo. O dalších věcech raději nemluvit. (Našim třeba správný třídní původ. ) Osobně jsem si ale v devadesátých užíval Rapida a až na slabší motor jsem si nikdy nemohl stěžovat. ( Tachometrových 160km-h ale dával)
Kapoty určitě ano. Když jedete nad 100 Km v hodině dřív nebo pozdějc vás to umlátí.

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 20:20 | Nahoru | #67386
Jirka4137> To máš pravdu, kapoty jsou dobré při vyšších rychlostech. Já se na to dívám jen z hlediska estetiky a to se mi moc nelíbí.
Otázkou zůstává, kdy tahle Jawa pojede trvale rychlostí nad 90 až 100 km / h., aby se kapotáž vyplatila.

Sám jsem na 350 / 640 jezdil běžně devadesátkou, absenci kapotáže jsem nepocit'oval. Stejně tak u 650 a 660. Maximálku u 660 neznám, zatím jsem se neodvážil, ale u Stylky 650 jsem jel tachometrových 165 po dálnici z Brna do Prahy. Tam by se kapotáž hodila, ale to už pro motorku ani pro jezdce není ani pohodlné, ani bezpečné.
S Tatrou 613 jsem někdy v roce 1992 jel taky asi 165, ale to bylo v klidu. Tehdy jsme dostali od Kopřivnice k vyzkoušení jejich 613 na letišti v Táboře. Auto je ale úplně jiné.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.2.2018 v 20:30 | Nahoru | #67387
Milan: v dešti a nebo v zimě tu kapotu oceníš i na J350..... T613 zmákne 200...

JIrka: dlouhodobě snesiitelných je tak 100-110, už při dálničním limitu to dost tahá za krk a je třeba se pevně držet, což v dlouhodobém horizontu dost unavuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 20:46 | Nahoru | #67388

PetrL3 píše: Bert-Jawatesty> Vizuelně se mi líbí Tohle dnes frčí. Ostříhal bych se po stranách na trojku a nahoře si ulízal vlasy na stranu, vousy tak 10 cm...

... a pak už se jen u toho fotit na facebook, aby všichni viděli, jaký jsem krásný chlapec s motorkou




Myslíš nějak takto,trojkou to mám všude(na hlavě)fousky 1-2cm a na facekrámu to asi též mám,kuva ja su cooool


Naposledy editováno 28.02.2018 20:47:20

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 20:52 | Nahoru | #67389

Bert-Jawatesty píše: Když to nikdo neví tak nikdo nepřijde .

Je jasný kde vzali inspiraci

Jawablázni

28.2.2018 v 20:52 | Nahoru | #67390
Vlasťák: já to jedu ode zdi ke zdi, když mi to začne srát, tak si to nechám shodit na cenťák, a pak to nechám bejt zase až do doby, než mně to začne srát... vychází to tak 3x ročně holič...

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 20:54 | Nahoru | #67391
Vlasťák1973> Ty na té motorce moc jezdíš. Tenhle moderní styl vyžaduje dojet někam dodávkou a vyndat zní bajk, pak se fotit. Ne na tom doopravdy cestovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.2.2018 v 21:23 | Nahoru | #67392
Petr-tak to jooo,ale dodávku mám u souseda,to by šlo.

Jawa je docela pěkná,tohle by se mi líbilo,jen bude zajímavá cena už teď je za klasiku přes 100tis,má ji u nás v kameným obchodě v Klatovech,tak jsem to už skouk naživo,tak jsem zvědav na cenu tohohle,přeci jenom tam je nějakej ten plast navíc.

Jen pro info,180tka je momentálně v rozebraném stavu,čekám na nové lanka od plynu a spojky,trochu se plácnu přes kapsu a nechal jsem si je udělat a ještě zkusmo namontit 14zubé kolečko,to už je doma,ale topit v garáži nemá cenu,nechámeto na teploty nad 10st.

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 21:46 | Nahoru | #67394

milan1963 píše: Jak vidím, tak se dost Jawabláznů chystá na Motocykl do Prahy. Mě to neláká, ani když tam bude mít Jawa novinku ( a bude opravdu ?? ) . Chystám se s kamarádem - majitelem J 650 do Brna. Nic nesháním, nic kupovat nechci, ale Brno mi připadá co se týká obsahu zajímavější. I bez Jawy. Plánuje někdo cestu na výstavu do Brna ?



Já asi půjdu, ale v nedělu někdy kolem oběda...

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 22:42 | Nahoru | #67395

Bert-Jawatesty píše:



Bohužel, na takové motorce dobře vypadá jen malej a hubenej což není můj případ.

Jako... Jawa to samozřejmě není, je to jenom jako Jawa, ale to nemá cenu rozebírat...

Naposledy editováno 28.02.2018 22:43:51

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 22:48 | Nahoru | #67396
Sema> přesně nejlepší by bylo kdyby to vozili tak jak to je bez toho mezipristani u Sazavy. Ač kafíčka moc nemusím, tak tyhle kousky, jsou pěkný, ale mám pocit, že to není jejich zasluha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 22:55 | Nahoru | #67397
pech.> Na 639 jsem 100-110 jel do Haviřova. Právě tato rychlost mě nutila jít hlavou trochu dopředu. Nebýt tam jen kapotážka na ochranu budíků byla by jízda mnohem víc pohodlná.
Milan-Jako kluk jsem jel jen v T603 za bratránkem do polepšovny . Ležel jsem vzadu na odkládací ploše za sedákama místa hafo. Soudruzi příslušníci nás uctivě zdravili a frčeli jsme taky přes 130. V 613 jsem nikdy ani neseděl a dost mě to mrzí. Když jsem ale dělal na CNC v Moravanu na bezp.pasech byli s náma jako pozůstatek socíku ještě soudruzi Vietnamci. Ti si nějaký rok než jsem nastoupil koupili T613 od podniku. Na pumpě vzali za 50kč benálu a frčeli do Přerova -z Otrokovic. Někde u Horních Moštěnic jim došel benzín a začali lozit pod Tatrou prej v nádrži díra v nádrži díra a kamarád když mu řekli za kolik brali brečel smíchy s tím že je to osmiválec.

Naposledy editováno 28.02.2018 22:57:06

(reakce na) Jawablázni

28.2.2018 v 23:34 | Nahoru | #67398
Jirka4137> 613 jezdí hezky, pohodlně, a ten motor umí nenuceně zrychlovat na jakýkoli kvalt... a taky dobře zní.... ale to že umí takhle velké auto rozdovádět na 200km/h holt něco stojí.... těch 15 litrů si vezme běžně..

639 a 110km/h - věř tomu, ze už ten malý štítek je znát, že uleví náporu nad pasem, i když se na 639 sedí vysoko za nízkou nádrží.....

Naposledy editováno 28.02.2018 23:36:56

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.3.2018 v 00:01 | Nahoru | #67399
Nedávno jste se tu divili co umí prášek s hliníkem v pračce dnes jsem v práci měnil ložiska na tříleté pračce snad to bude z fotky vidět jak postupuje oxidace tipuji,že do roka uhnije i náboj bubnu jo dnes je to už jen spotřební zboží na školeních nám bylo řečeno že životnost pračky je dnes max 5 let a potom nová. Taková Tatramat 353 byl žrout na vodu i elektriku, ale vydržela i 20 let.
Tonda Zloun
[img]http://img.motof

Naposledy editováno 01.03.2018 00:02:28

(reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 07:01 | Nahoru | #67400
marauder> tam by mělo být těsnění. U té co jsem rozebral, bylo ložisko po 11 letech ve velice dobré kondici a těsnění taky.
Ty by si mohl vědět,které ty pračky jsou dotažený a nemaji tyhle nedodělátka.

Naposledy editováno 01.03.2018 08:57:56

Jawablázni

1.3.2018 v 09:04 | Nahoru | #67401

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.3.2018 v 10:42 | Nahoru | #67402

Je libo Džínový Velorex Uhádne někdo cenu?

(reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 10:52 | Nahoru | #67403

Vlasťák1973 píše: Petr-tak to jooo,ale dodávku mám u souseda,to by šlo.

Jawa je docela pěkná,tohle by se mi líbilo,jen bude zajímavá cena už teď je za klasiku přes 100tis,má ji u nás v kameným obchodě v Klatovech,tak jsem to už skouk naživo,tak jsem zvědav na cenu tohohle,přeci jenom tam je nějakej ten plast navíc.

Jen pro info,180tka je momentálně v rozebraném stavu,čekám na nové lanka od plynu a spojky,trochu se plácnu přes kapsu a nechal jsem si je udělat a ještě zkusmo namontit 14zubé kolečko,to už je doma,ale topit v garáži nemá cenu,nechámeto na teploty nad 10st.



14 zubé kolečko se dávalo na 125ccm, pokud ti nevadí že maximálka bude 90-95km/h na plné otáčky (tachometr bude ukazovat pořád stejně, pokud bys nepřehodil převod náhonu v převodovce za 125ccm verzi) tak to bude mít trochu lepší odšťuch a nebude se to zadejchávat do kopců... Já mám odzkoušené jako ideální 15z kolečko... chová se to uspokojivě živě, maximálka je 105-110km/h (stejně jako u 16z, kde se to ale nedotočí do maxima) a do kopců stačí se nestydět tomu už v 90km/h loupnout trojáka a točit turbínu, pak to vyfičí slušně.... jak zaváháš s řazením na 80 a méně, jsi v prdeli a už se couráš...

na smolíkovi mám 15z taky, protože má sice pár koní navrch, ale ty malé písty jsou taky maličko slabý na plíce jak spadnou z otáček....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.3.2018 v 10:58 | Nahoru | #67404
Maraduer: tohle jsem viděl u whirpoolu (náboj se musel vysoustružit z nerezu) a u Electroluxu (tam šel ještě opravit). Nevím co tam dávají v provýrobě za ložiska, udělají tři roky a čau... nicméně ať jsem tam dal po úmrtí prvních jakékoli, nevydržely ani tak (céčka, s lepším krytím, SKF, Timkeny, NTN).....

Podle mýho je největší problém ložisek na vrchovkách to, že buben má ty náboje nesousoé a proto dostávají na prdel, protože se nevývahou, otáčkami, a malou tuhostí bubnu vyviklávají a vydírají dráhy... vadná ložiska po opravě nikdy nebyla zarezlá, jako ta první, ale vždycky volná jak mrkev v kýbli.... Proto jsem si od jisté doby už vrchovku nekoupil, protože tyhle problémy se u předovek vyskytují v menší míře a po delší době, protože náboj je tuhý a ložiska jsou souosá, což je lepší předpoklad i přes to, že celkové namáhání statické je vyšší... kdežto vrchovka na to zajde poměrně záhy.....

Jawablázni

1.3.2018 v 15:11 | Nahoru | #67405


Kradeno u motodědků....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 15:13 | Nahoru | #67406
Čmoud> Odhaduju tak 150 tisíc. Když vidím dnešní nesmyslné ceny... obávám se, že i kdyby tolik opravdu stál, kupce najde. A už to jede jako lavina...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 15:22 | Nahoru | #67407

milan1963 píše: Čmoud> Odhaduju tak 150 tisíc. Když vidím dnešní nesmyslné ceny... obávám se, že i kdyby tolik opravdu stál, kupce najde. A už to jede jako lavina...



Já sem to uhádnul.......

https://www.rajveteranu.cz/znacka-59-velorex

https://www.rajveteranu.cz/16565-velorex-350

Naposledy editováno 01.03.2018 15:23:21

(reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 16:05 | Nahoru | #67408

pech. píše: Maraduer: tohle jsem viděl u whirpoolu (náboj se musel vysoustružit z nerezu) a u Electroluxu (tam šel ještě opravit). Nevím co tam dávají v provýrobě za ložiska, udělají tři roky a čau... nicméně ať jsem tam dal po úmrtí prvních jakékoli, nevydržely ani tak (céčka, s lepším krytím, SKF, Timkeny, NTN).....

Podle mýho je největší problém ložisek na vrchovkách to, že buben má ty náboje nesousoé a proto dostávají na prdel, protože se nevývahou, otáčkami, a malou tuhostí bubnu vyviklávají a vydírají dráhy... vadná ložiska po opravě nikdy nebyla zarezlá, jako ta první, ale vždycky volná jak mrkev v kýbli.... Proto jsem si od jisté doby už vrchovku nekoupil, protože tyhle problémy se u předovek vyskytují v menší míře a po delší době, protože náboj je tuhý a ložiska jsou souosá, což je lepší předpoklad i přes to, že celkové namáhání statické je vyšší... kdežto vrchovka na to zajde poměrně záhy.....



O ložiska tu celkem nejde lepší jsou C3 kvůli větší vůli, ale hrozně záleží na guferu třecí ploše a materiálu, kde běhá gufero. U vchovek se to šmajdání eliminuje bočnící bubnu ta se může dost prohýbat ten nerez je dost pružný, ale tam těsní jen manžety, ktré se třou po nerezu a ty tolik nevydrží. Konkrétně u téhle pračky se vlhko dostalo okolo hřídele, která zoxidovala, saponát vyplavil mazivo a pak je to otázka pár vyprání zrezaví dráhy v ložiskách a je vymalováno. Nikdy neodejde dřív ložisko vždycky těsnění a pak to ostatní.
Tonda Zloun

(reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 16:08 | Nahoru | #67409
bimbo750> Jsi dobrej ! Já asi žiju v jiném světě, kolem roku 2010 mi tady u nás jeden pán , cca 80 letý, nabízel svého Velorexa 250, dlouhá léta neježděného, bez TK, za 15 tisíc. Mně tohle nic neříká, nechtěl jsem ho. Od toho jsem si odvodil cenu. Nevím, co je na Velorexech tak zajímavého, když jdou takto do ceny.
Sleduju ceny předválečných aut, ty už léta mají zhruba stejnou úroveň. A že by Velorex byl lepší než třeba Praga Lady z poloviny 30. let ?
Asi je lepší o tom nepřemýšlet....

(reakce na) Jawablázni

1.3.2018 v 16:16 | Nahoru | #67410
bimbo750> už ho zlevnil kdysi asi před 6 lety za to chtěl 20 t. E Má ho tady v servise motolským.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist