AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pech. píše: To je normální, české stroje si značkují teritorium jako psi.... stejně jako z hlediska těsnění nevhodné řešení vypínacího mechanismu spojky, jenž taky pořád přimazává řetěz, je tohle druhá loužička, ale jak je zmíněno, to jenom rosí a je od toho zamaštěný motor... tak ho občas utři no
Normální to není.. Z žádného mého stroje nekape olej. Dokonce ani z půllitra. Všude suché motory.Naposledy editováno 17.02.2018 08:20:19
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V 17 jsem si pořídil Tatru 57 žehličku 1928
následoval Adler Junior, DKW 600, Š1202 osobní, Š1202 sanita, 1000MB 1966 žábrovka, 1000MB 1968,Š105S 1977 nová, WV 1200 na papírech KDF 1942, WV 1300 1966,Fiat 600 2x, Wartburg 311 1961 rodinný klenot po otci, Wartburg 312, Moskvič 412, Dacia 1300 2x,
Lada 1500S, Renault 19 1.4 model1990 mám ho dodnes 26 let, Fiat Conquciento Sportinng 1.2 1997, kátkodobě se mi mihlo mezi rukama několik starých oktávek a dvě stovky. A těď v únoru jsem se utrhnul a koupil nové Berlingo Feel Edition 1.6VTi 120 a to snad budu mít do smrti.
V mých zaměstnáních jsem se taky nenudil
měl jsem pojízdnou dílnu elektro Š1203, potom zámečnickou dílnu bez soustruhu PV3S, v Agrochemickém podniku, kde byl nedostatek řidičů jsem suploval na IFA valník, cisterna a rozmetadlo hnojiva, T148 kátký valník + vlek, T 148 dlouhé rozmetadlo hnoje mimichodem v 80 letech na ní byly pěkný prachy,Avie 15 a 30, Trambus Š 100 rozmetadlo, Mutikára 22, vysokozdvižé vozíky do 5 tun a pár nakladačů. Nakonec jako servisák praček Favorit pickup a jako třešničku na dortu Chevrolet Astro 4.3l automat perfekní dvoumístná dodávka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
marauder píše: Taky přispěji troškou do mlýna s auty, které mi prošly rukama.
V 17 jsem si pořídil Tatru 57 žehličku 1928
následoval Adler Junior, DKW 600, Š1202 osobní, Š1202 sanita, 1000MB 1966 žábrovka, 1000MB 1968,Š105S 1977 nová, WV 1200 na papírech KDF 1942, WV 1300 1966,Fiat 600 2x, Wartburg 311 1961 rodinný klenot po otci, Wartburg 312, Moskvič 412, Dacia 1300 2x,
Lada 1500S, Renault 19 1.4 model1990 mám ho dodnes 26 let, Fiat Conquciento Sportinng 1.2 1997, kátkodobě se mi mihlo mezi rukama několik starých oktávek a dvě stovky. A těď v únoru jsem se utrhnul a koupil nové Berlingo Feel Edition 1.6VTi 120 a to snad budu mít do smrti.
V mých zaměstnáních jsem se taky nenudil
měl jsem pojízdnou dílnu elektro Š1203, potom zámečnickou dílnu bez soustruhu PV3S, v Agrochemickém podniku, kde byl nedostatek řidičů jsem suploval na IFA valník, cisterna a rozmetadlo hnojiva, T148 kátký valník + vlek, T 148 dlouhé rozmetadlo hnoje mimichodem v 80 letech na ní byly pěkný prachy,Avie 15 a 30, Trambus Š 100 rozmetadlo, Mutikára 22, vysokozdvižé vozíky do 5 tun a pár nakladačů. Nakonec jako servisák praček Favorit pickup a jako třešničku na dortu Chevrolet Astro 4.3l automat perfekní dvoumístná dodávka.
Kdepak máš te KDF 1942??? za ten by dneska byl balík.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K té Tatře : Tatra 57 "žehlička" se vyráběla až od roku 1931. V roce 1928 byla novinkou Tatra 12. S T 57 hadimrškou alias žehličkou jsem jezdil, s Tatrou 12 zatím ne.
Měl jsi DKW 600. S tím se mi jezdilo hodně dobře, je to i rychlé auto. S kabrioletem bylo parádní svezení. http://www.eurooldt...stroj_zoom_17588.jpg
DKW 600
Naposledy editováno 17.02.2018 14:27:34
milan1963 píše: marauder> Tondo, nic ve zlém, jen upřesnění...v 17 letech už jsi řídil auto ? Oficiálně se mohlo i může řídit až od 18 let. Měl jsi výjimku ? Možná to mohlo být. Já koupil v 17 letech za peníze, které jsem si vydělával jako učeň 2. ročníku ( 50.- kčs ) péráka, papíry jsem na něj neměl, ale taky jsem jezdil, i když se strachem, aby mně nechytli.
K té Tatře : Tatra 57 "žehlička" se vyráběla až od roku 1931. V roce 1928 byla novinkou Tatra 12. S T 57 hadimrškou alias žehličkou jsem jezdil, s Tatrou 12 zatím ne.
Měl jsi DKW 600. S tím se mi jezdilo hodně dobře, je to i rychlé auto. S kabrioletem bylo parádní svezení. http://www.eurooldt...stroj_zoom_17588.jpg
DKW 600
Samozřejmě jsem v 17 řídit nemohl, ale v třeťáku jsme dali s kamarádem dohromady úspory z brigády a v Teplicích, kde jsem měl školu koupili auto za 1200 Kč bez baterie auto nám tam na jinou nastartovali a zázrakem dojeli domů na dynamo nějaké zkušenosti s řízením jsem měl táta mi na méně sledovaných okreskách půjčoval Wartburga jízda z Teplic byla samozřejmě na černo papíry jsem udělal asi za 4 měsíce o ten rok se nepřu přeci jenom je to už dávno než jsem se vrátil z vojny tak mi ho táta rozebral sekyrou protože mu vadilo na zahradě stejně skončila 250 speciáka s řazením na nádrži a z domu mi zmizela i 350 kývačka za všechny tři nebyl ochotný platit pojištění. Adler při jedné riskantní jízdě v dešti poslal kamarád do stromu pod svahem a on se zlomil, DKV jezdila opravdu dobře měla jednu vadu nedobíjela a její dynamostartér byl tehdy nad moje zkušenosti i možnosti a tak jsem jezdil jen na baterku a v kufru nabíječku. Ta Tatra 57 měla kapotu jako žehliška, ale myslím, že se už nestartovala dírou v kapotě, ale musela se zvednout, byla čtyřválec vrtání 72 kroužky jsem do ní dával z oktávie super po dvou do drážky a hlavy byly spojené s válci blbě se dělaly ventily mimochodem to byl první čtyřtaktní motor, který jsem měl rozebraný a kupodivu mě pak jezdil. Né, že by před tím nejezdil, ale neměl kompresi a žral olej.
Tolik na upřesnění Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: Kdepak máš te KDF 1942??? za ten by dneska byl balík.....
Auto byl jeden z prvních brouků s malým zadním sklem, v předu sklo rovné jen ty doklady byly z KDF tenkrát nebyly STK a nic se moc neřešilo. Motor jsem skládal ze dvou vraků kliku mi udělali u nás v Černčicích a válce jsem tam i s pístama napasoval z T 603 jen se museli dole podložit centimetrový kroužkem, Jó kde ty loňský sněhy jsou? Ten druhý brouk ještě jezdí v Praze měl ve střeše šíbr, který se ovládal kličkou u zpětného zrcátka a ve větším dešti nestačly kanálky na vodu a zatékalo tam. Toho jsem vytunil motorem z varianta1500, ale s použitím chlazení z brouka se to v létě přehřívalo, ale na krátké tratě to mělo odpich a v kopcích na mě neměl ani žigulík jinak si vzal až 12 litrů. Barva byla šípková červěň.
Ale recese to byla a svezení na torzkách ůžasné Jezdíval jsem s ním na velkou cenu do Brna a tam v pohodě vystoupil zato se 105, kterou jsem měl souběžně jsem musel zastavovat na odpočinek a dojel do Brna dobitej.
Naposledy editováno 17.02.2018 16:49:18
Hrnous : elektrika už bude dobrá ? No, k fotografování to moc nebude, tady už je asi 8 cm nového sněhu a stále hustě sněží. Tak uvažuju, že přezuju 120 na zimní , zatím to nebylo třeba.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 17.02.2018 20:34:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mně před lety uhnila nápravnice v horní části - rameno - tak, že pružina vletěla nahoru. Tehdy jsem dal novou nápravnici, chlapi mi ji opískovali, já ji natřel základní a potom vrchní barvou, nakonec Resistinem, dali jsme v podstatě vše nové, i čepy , řízení, promazali a do roka , po jedné zimě - vůle v řízení, nebrzdící jedno kolo i přes nové brzdiče a destičky,nápravnice samá koroze. Na STK problém. Nevěřili, že je to nové. Proto píšu- škoda s tím jezdit.
Naposledy editováno 18.02.2018 11:56:01
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vůle v řízení? blbě vystružená futra, blbě namazáno... to se musí mazat až to z toho leze vrchem i spodem, jinak je to málo. mazat se to musí alespoň 2x ročně - dělal jsem to vždycky při přezouvání letní / zimní a byl s tím pokoj
Vůli v čepech jsem řešil za celou dobu vlastnictví auta jednou, když mělo najeto zhruba 150kkm, jsem udělal svisláky, spojovačku, pomocnou páku, ta se ráda přidře a pak jde řízení ztuha, horní čepy na ramenech (spodním bylo hovno, horním taky, ale nešly povolit) a byl s tím pokoj až do smrti auta, která nastala za hodně dlouho a dalších skoro 100kkm..... I na konci byla nápravnice v pořádku, ale spodní ramena byla shnilá... Do konce nebyla žádná vůle a s prázdným kufrem šlo řízení točit dlaní i na místě.. Nicméně na otcově autě jsme nápravnici taky měnili, hned z kraje a dalších 10 let jí nebylo nic.... na druhou stranu se tam nikdy nedělaly svisláky...
Ohledně brzd - nejvíce se brzdy serou kochačům, spořičům, couralům a celkově lidem co nebrzdí... všechno potom zatuhne a nefunguje, kotouče vyreznou a styčná plochja se zmenší.... Závodníkům co jezdí razantně a brzdí většinou intenzivně se brzdy nepokazí nikdy... za dobu co on je ojezdí je ten nebrzdič 2x vymění nebo opravuje pro shnilost a zatuhlost.... š742 je na to citlivá, protože má brzdiče dvoupístové, ale stačí brzdy skutečně používat a problémy nejsou.... je zapotřebí v rámci dobré kondice brzd občas zabrzdit opravdu intenzivně, naplno, těsně před zablokováním kol - odstraní se tím povlak z destiček a kotoučů který se tvoří neustálým jemným přibržďováním (městský provoz) rozhýbou a trochu prohřejou se všechny komponenty... až to zkusíš, tak hned při dalším brzdění se účinek zlepší a vyrovná.... Pokud ti jedno přední kolo takřka nebo vůbec nebrzdilo a ty jsi s tím byl schopen jezdit aniž by tě to sralo, tak jsi buď tetřev a nebo brzdy vůbec nepoužíváš.... takže léčba brzd - pokud ještě není vše ztraceno dlouhodobým nepoužíváním - rozjet na 100, naplno zabrzdit téměř do zastavení, pak zase 100-0-100 několikrát po sobě než brzdy začnou vadnout.... potom se na to vysrat aby se nešlehly kotouče a po vychladnutí bude účinek lepší.... Pokud už jsi to zabil úplně, tak si holt brzdiče rozebereš, vyčistíš, přegumičkuješ a začneš používat.... Je to dobré i na test trubek... dáš tomu max intenzitu a když jí prošlápneš, tak ve chvíli kdy počítáš s tím, že se to může stát, nikoli kdy to nečekáš....
Na Fáčku je náprava značně jednodušší jak konstrukčně tak servisně.... jednodušší nápravu než FA a s ním většina dnešních obyčejných aut už měly jen staré fiaty s předním pohonem... Brzdy jsou lepší taky, protože mají plochu a výkon jako š742 brzdy čtyřpístové, ale s pístem jedním....
Naposledy editováno 18.02.2018 12:26:00
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Když už jsme u toho těsnění a těsnícího tmelu tak co používáte za srágorku?
Převážně normální Lukoprén v malý tubičce... dobře se nanáší, drží a těsní i ve velké spáře........
nemako píše: pech.> už bych nikdy nechtěl auto,který se musí mazat a všechno furt hlídat veterán je něco jinýho,ale starej krám na denní ježdění nikdy,to radši vlak.
Však ono š742 v denním provozu už se takřka nevidí..... ta auta jsou už za zenitem, provozovat denně se je nevyplatí a skoro ani nedá, já s ní končil před 6 lety a měl problémy s dílama, dost toho koupit nešlo a to co šlo, tam si nešlo vybrat kvalitu......
už přímý nástupce nároky na údržbu minimalizoval.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |