AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ve strojírnách mě šéfoval kamarádův otec a ten když přišel nový uchazeč dal mu do ruky mikrometr nebo šupleru. Mnozí s vysokoškolským titulem pak skončili na činkárně jak se říkalo ponuré místnosti kde alkáči řezali kladivem do železa aby ho vyrovnali pro broušení.
Moje sestra učí na střední. Od té doby říkám kdo umí ten umí kdo neumí učí . No nic proti vzdělání kdo ale neumí ani tolik co já s průmyslovkou má budˇto špatnou školu nebo se tam flákal.
Rutil nemá problém ani s usměrněnou svářečkou nebo invertorem... vařil jsem rutilkama na SS běžně, bazická má výhodu, že je levnější, ale má probém s ST svářečkou...
mám tu půl balíku rutilek jestli někdo nechce...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo, na invertoru přehodím kabely a vařím bez problémů rutilovkama, ale trafo a bazický moc do kupy nejdou - proto se taky Kehaje ptám, co má na Sausforku za sváředlo
Naposledy editováno 28.01.2018 11:34:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A pro vejšku (za mých časů VŠZ, teď ČZU) nebyla střední zemědělka nejlepší přípravou, mnohem líp než my, byli připravení gympláci. Ty syčáci věděli všechno, my za nima v matice a fyzice plavali. Pak, někdy ve třetím járu, se to otočilo, páč se učilo o strojích, ale na začátku na tom byli líp. Shrnutí: dejte svoje děti spíš na gympl, než na (jakoukoliv) odbornou školu. Dneska už tam bohužel ty soustruhy, frézy, svářečky aj. v Bolce nejsou, škoda!
maraton píše: Jirka_S> Fortran - zasvěcenci pořád znají. Dík, že s ho připomněl. K obecné diskusi o školách: mám opravdu jednu z nejlepších zemědělek, jaká v té době byla (SZTŠ Mladá Boleslav) a bylo to takhle: kluci, co jsme měli zájem o stroje, tak jsme se tam o nich opravdu naučili (soustružna, frézovna, svařovna, truhlárna, atd.). Jenže víc mi stejně dalo, když jsem se dávno předtím, někdy v 10, 12 letech začal vrtat v dědově Jawě 175, protože mu nejezdila. Tam jsem pochopil, jak převodovka funguje. Chci říct: nejde o školy, jde o zájem.
A pro vejšku (za mých časů VŠZ, teď ČZU) nebyla střední zemědělka nejlepší přípravou, mnohem líp než my, byli připravení gympláci. Ty syčáci věděli všechno, my za nima v matice a fyzice plavali. Pak, někdy ve třetím járu, se to otočilo, páč se učilo o strojích, ale na začátku na tom byli líp. Shrnutí: dejte svoje děti spíš na gympl, než na (jakoukoliv) odbornou školu. Dneska už tam bohužel ty soustruhy, frézy, svářečky aj. v Bolce nejsou, škoda!
Jenže pak, když dítě nepůjde z nějakýho důvodu na vejšku, co pak s gymplem? Jinak souhlas, že gympláci měli výhodu. Taky sem šel na vš z prumky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Pánové od setkání soc.vozidel v Plumlově zkouším sehnat (motortechna atp.) ramínko brzdového bubnu.Klíč jsem koupil ale ramínko dlouhé nikdo nemá. Je to samo na ČZ 180 487.4. Kdyby měl někdo už asi jen z okolí Strakonic tu možnost nebo nápad jak to nahradit budu rád.Díky
Dodej mi ten poškozený vzor a já ti ho buď opravím, nebo vyrobím jiné, které bude fungovat....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jirka S: to je právě ono.... na techniku se nehrnou, protože to smrdí montérkami, složitými výpočty, odpovědností že když to spadne nebo praskne, bude z toho větší průser, než když to lidi jen nasere...
Vuml - vidiš to byla kdysi podobně neuplatnitelná škola pro kádrově prověřené, dneska se kádr moc neřeší, ale lezou tam ti, co chtějí mít nějaký titul, ačkoli jim to moc nemyslí technicky ani jinak... techniku, medicínu, matfyz nebo jinou odbornou školu...
Na techninické obory se nikdo nehrne, protože se tam musí učit a přemýšlet.Nejde to okecat jako jazyky a humanitní obory.Tak daleko jako že to smrdí montérkama nikdo z nich nemyslí.Viz celej ten humbuk s maturitou z matematiky a státníma maturitama.Je sice možný, že v Český republice nikdy státní maturity nebyly, Masaryka nepamatuju, ale v Ceskoslovensku byly státní maturity zcela běžná záležitost, sám jsem je absolvoval.
S VUMLem se pleteš.Večerní universita Marxismu-Leninismu nebyla škola jako taková.Studovala se po zaměstnání a jen se tam upevňoval charaketr kádrů.Nevím, že by opravňova k dělání něčeho.Nicméně pokud chtělitřeba naši profesoři na střední dál učit museli si ji dodělat.
Bimbam píše: Pech - no, ne každej má možnost céóčka. My ho v depu třeba nemáme a tož vaříme křemíkovkou. Když dáváme někam na vagon dvojku nebo trojku plech, tak to bodujeme dvaapůlkou elektrodou. Na ty opravy a stavby rámů na vozy a na opravy kolem páry nám ta křemíkovka a autogen stačí. I když je to dávno překonaný.
Jo, na invertoru přehodím kabely a vařím bez problémů rutilovkama, ale trafo a bazický moc do kupy nejdou - proto se taky Kehaje ptám, co má na Sausforku za sváředlo
Céóčko - čili MAG metoda svářen není jen na slabé plechy... nevím kde se bere toto..... Je to vhodná a výhodná metoda na všechno sváření oceli a je jedno jestli vaříš materiál o síle milimetr, nebo centimetr - pokud máš odpovídající stroj.... Střídavku - silnou s regulací posuvem jádra stále máme a jen stojí v koutě, protože je to dneska už celkem k hovnu, když vedle něj stojí silná MAG mašina.. a není ani nová, je stará destíky let, což ji ale nijak nesnižuje její funkčnost, jen je velká jak hovado... zhruba jako ta vaše "křemíkovka" Pro běžné domácí svařování stačí i slušnější mašinka o nějakých 150-200A, kterrá je poměrně malá, dostupná a provozně nenáročná... Takže máme v jednom baráku velkou střídavku avedle ní velké céóčko... na střídavku se jen práší... V druhém baráku JéeSku s usměrňovačem a vedle ní malé Céóčko... Na JéeSku se jen práší... A já mám ve svém baráku už jen to Céóčko... Rutilem jsem vařil naposled karisétě ve stropech, tou Jéskou sundanou z usměrňovače, jinak bych ji na půdu po štaflích nedostal.... Prostě elektroda je nejen dneska, ale už několik desítek let naprosto vyžilá, zastaralá, nesmyslná, nepříliš kvalitní a hodně drahá metoda sváření konstrukčních ocelí... Její využití je jen pro nepřístupná místa nebo nenormální materiály (litina apod..) Ona by se vám investice do slušné MAG mašiny, pro vaše účely by to chtělo nějakou 300-400A - poměrně rychle vrátila...
Protože balík elektrod stojí podle druhu nějakých 700-1000kč a je v něm tak 4kg přídavného meteriálu, +-podle síly drátu. 5KG cívka drátu na céočko (malé) stojí 350kč, 12-15 kilová do velkého jež potřebujete 600-700kč, tzn. i když pominu menší výtěžnost elektrody oproti lepší výtěžnosti drátu, vyvaříš na jednu cívku drátu tři balíky elektrod, kdy ta 15Kg cívka stojí i včetně náplně do flašky plynu co stojí dvě stovky zhruba jako jeden balík elektrod při trojnásobné výtěžnosti.
Takže když si vezmeš vaši spotřebu elektrod tak náklady na sváření MAG Céóčkem je 3x levnější, stabilnější, tím i kvalitnější a uživatelsky příznivější, protože náklady na sem tam novou trysku do hořáku jsou položky v řádu desetikorun.
Nový MAG stroj +-350A stojí cplt nějakých 30000,- bez chlazení, s chlazením a odnímatelným podavačem tak 50000,- pokud ale nevaříte metr sváru v kuse plným proudem jako seriovou výrobu při činiteli vytížení nad 60% trvale, tak se bez něj obejdete... navíc pro firmu a bez daně to je investice jako jeden plat jednoho dělníka, u chlazené mašiny za dva.... to se vrátí rychle.... Nebo si můžete pořídit stroj repasovaný - například WLSP315 za 20000,- od Štěpánka i s novým podavačem, místo starého, který bývá po těch desítkách let služby utahaný....
Kdo to zkusil, a naučil, ke špejlím už se nikdy nevrátí.....
Jirka4137 píše: pech.> O.k. Můžu to poslat. Je na něm stržený tisícihran. Myslel jsem na opravu nějakým lepidlem ale nejsem si jistý že to bude spolehlivé. Jinak ten díl už nikdo nevyrábí. Je to škoda. Písni mě prosím adresu do zpráv domluvíme se. Díky.
napíšu pošleš a já to nějak vyřeším...
Frantacz píše: Na techninické obory se nikdo nehrne, protože se tam musí učit a přemýšlet.Nejde to okecat jako jazyky a humanitní obory.Tak daleko jako že to smrdí montérkama nikdo z nich nemyslí.......
Potom jde taky o zodpovědnost... pokud humanista vymyslí hovno a vymyslí ho blbě, tak se omluví, řekne že se spletl a zkazí jen nějaká lejstra.....
Pokud něco posere technik, tak padají mosty, havarují vozidla, hoří instalace a jde o velké peníze a životy lidí...... když to vezmeme až na dřeň... A na tu ani nemusíme, i menší chyby způsobují škody v milionech...
Další ěvc že maturanti dneska myslí, že bude hned kancelář a dolů nepůjdou, tam je špína, hluk a fyzická námaha.... To že si dole nakonec vydělají víc a i během jen pár let získají velkou praxi, která se jim bude hodit, tomu nevěří.....
Když to vezmu souhrnně, jsem technik, školu resp. obor absolvovalo 25 lidí... v oboru nás dělá tak třetina na plné nebo vyšší úrovni, další třetina dělá práci oboru podřadnou (operátor) a zbytek ji nikdy dělat nezačal... ale ono to bylo vidět už za študování, kdo k tomu je a kdo ne... někdo se to nabifloval, ale souvislosti a postřeh neměl, někdo to chápal přirozeně.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam: tak jim vysvětlete že svařujete 3x tak draho, pomaleji a v nižší kvalitě než MAG a že se jim to rychle vrátí... MAG mašina je dnes natolik dostupná, že si ji může dovolit koupit domů i spořivejší kutil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Přinejhorším vytočim novou, není to nic extra komplikovanýho.
Možná by šla i do rolny co mám na průměr 1,2, ale o něco níž, vybrousit nová na brusce na kulato a podložit rolnu.
Je to cementovaný a kudla na soustruhu by to těžko dala v rozumným tvaru, ale bruska by mohla.
A na druhou stranu znám dalšího inžu, ale už je to pán v důchodu. Nejdřív si udělal učňák, při práci maturitu a potom po ní titul. Ten umí jak rukama, tak hlavou. A když se s nim bavim, tak to má hlavu a patu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: pech.> Vím o něm. Má i e-shop. Ale tam u WLSPéček rolny v nabídce neměl. Už jsem mu napsal. Tak uvidím.
Přinejhorším vytočim novou, není to nic extra komplikovanýho.
Možná by šla i do rolny co mám na průměr 1,2, ale o něco níž, vybrousit nová na brusce na kulato a podložit rolnu.
Je to cementovaný a kudla na soustruhu by to těžko dala v rozumným tvaru, ale bruska by mohla.
v předchouí práci jsme měli 0,7m zápichovky TVK, ta by do toho vlezla, ale už tam nejsem... on to sežene, to že nemá na e-shopu neznamená že neví....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Taky jsem uvažoval o céočku že s ním poopravím drobnosti na formanovi. Dnes se údajně dá pořídit levně. V první řadě ale zkouším domluvit opravu v karosárně než něco lepit doma. Zatím jsem nesvařoval ani víno.
Pokud svařovat neumíš, nepomůže ti ani sebelepší stroj.... nicméně pokud opravu v karosárně, tak hlavně aby to udělali pořádně a pak to na závěr pořádně, ale především z oou stran, napajcovali....
Já jsem si cplt opravu karoserie dělal sám, ale já svařovat umím, mám i čím a tak jsem to auto vysvobodil ze stavu zmuchlaného jak pytlík do svačiny spolu s vyřešením koroze vysvobodil za tejden po odpolednách...
Ohledně Céoček malých a levných - že je levné, nemusí nutně znamenat že je špatné, nebo správněji řečeno - nepoužitelné, ale dost strojů levné kategorie je nepoužitelných... je třeba dávat pozor na něktewré klíčové vlastnosti, které musí i malé a levné Céóčko splňovat, aby to byl stroj na práci a ne na trápení....
Náklady na materiál pro pečlivou a poctivou opravu karoserie fakíra jsou tak 5000 pokud jsou OK i prahy a 7000 pokud potřebuje zásah i tam.... Já to dělal svépomocí, takže jsem za těch pár tisíc získal prodloužení životnosti jinak doposud bezproblémového auta o nějakých těch 10 let... pak se uvidí, ale musím počítat i s tím, že se na konci toho období budeme muset rozloučit....
For Pech - s tím Cóčkem máš pravdu, ale na občasné vaření doma a mobilitu je invertor podle mě lepší volba. A že by elektrodou dneska nikdo nevařil bych taky úplně netvrdil - pro přivaření nějaké drobnosti někde na stavbě nebo v koutě fabriky co jsem u nás viděl mají invertory. Tahat vozík s Cočkem někam daleko kvůli jednomu sváru není taky žádná výhra.
Co by jsi doporučil za Cočko do domácí dílny?
Já mám zatím v hledáčku toto - www.svarecky-obchod.cz/invertory/invertory-mma-tig-hf/30271-gama-1900l-hf-invertorovy-svareci-zdroj-kabely-tig-horak.htm
Nebo toto vzhledem k akční ceně - www.svarecky-obchod.cz/akcni-sety-invertory/29961-kitin-170-tig-la-kabely-3m-25mm-guma-ktr-17v-4m-redukcni-ventil.htm
Hrnous mi doporučoval (viz cca 2 stránky zpět) provedení invertoru PFC, jenže to se u HF Tigu nedělá a má to jen Omicron u některých invertorů s Tig LA. Máte někdo s tím zkušenosti, nepředpokládám že bych svářel na prodlužkách nad 30m délky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ono u elektrod dost záleží na tom jak jsou staré, čerstvé chodí vždycky dobře, staré mohou být krom zavlhnutí degradované i jinak... když jsem ještě rutilem vařil, docela s úspěchem jsem využíval malých balení elektrod v blistru, kdy nikdy nebyly vystaveny okolnímu prostředí moc dlouho... když načneš balík a pak ti leží na polici v dílně několik let, je to poněkud problém ohledně stability obalu té špejle...
K rutilu.. Na SS se s ní vaří snadno, ale bazická není horší, jen se s ní nedá vařit na ST, což se s rutilem bez problémů dá.... Mám vyzkoušené, že ani to přehození kabelů není nezbytně nutné, že by to jinak vůbec nešlo...
K prodlužce: na to je každá svářečka citlivá a 1F svářečky opravdu dost silně hajsavé... ovlivňuje to výkon a vlastnosti, když už je nutno vařit na prodlužku, tak ať je solidní a o slušném průřezu (2,5mm2 min.) a je skutečně výhodné ji celou rozmotat aby na cívce nedělala tlumivku.....
Naposledy editováno 28.01.2018 22:24:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já dal u svojí 120 před 2 roky vyměnit celé kompletní prahy. Navíc jsem je poté vylil olejem. No a před měsícem, v prosinci , mi bouchla pneu . Auto jsem zvedal, práh v místě pro hever povolil, byl po 2 zimách shnilý a hever skončil i s podlahou uvnitř auta. Když jsem byl člověka, který mi to dělal, tak řekl, že to je normální, dnes nic nevydrží. No, budu mu to muset dát udělat znovu. Prahů i výztuh mám dost.
Snad se to u Favorita povede lépe.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Jirka4137> Přeju Ti, aby se to povedlo.
Já dal u svojí 120 před 2 roky vyměnit celé kompletní prahy. Navíc jsem je poté vylil olejem. No a před měsícem, v prosinci , mi bouchla pneu . Auto jsem zvedal, práh v místě pro hever povolil, byl po 2 zimách shnilý a hever skončil i s podlahou uvnitř auta. Když jsem byl člověka, který mi to dělal, tak řekl, že to je normální, dnes nic nevydrží. No, budu mu to muset dát udělat znovu. Prahů i výztuh mám dost.
Snad se to u Favorita povede lépe.
Tak to normální není, že "dnes nic nevydrží". To zní, jako když se zbavuje odpovědnosti za odfláknutou práci. Ten olej se pak musí zaprášit "něčím" dávali se saze.
To nemůže za dva roky proreznout, pokud to neodfláknul.
Naposledy editováno 29.01.2018 12:07:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |