1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
To jsem právě pochopil velmi brzo že to byl ve své době nejpoužívanější univerzální olej , jako svého času do aut, bohužel předpis výrobce je jedna věc a experimentování a myšlenka, že to ničemu nevadí je věc druhá..
u novýho passata 2,0tdi s filtrem částic taky neleješ 10w40 ale bezpopelný 507.00 protože by se po čase ucpal filtr nespalitelným zbytkem..tak proč se tomu spousta lidí diví u motorky ...nebo nechápu lidi, kteří daj skoro 400000 za mašinu a pak řešej cenu oleje..Já osobně dám radši to co tam má být, měním ho jednou za rok, tak to snad přežiju....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
a pokud honda někdy napíše, že se může použít jiný, třeba 10w50nebo vyšší,tak budu první, kdo ho tam dá..
(jinak vlastním crf manuál)
At si každý vyzkouší,, jestli mu bude vyhovovat ta novější norma z hlediska hlučnosti převodovky v nějakém vyšším zatížení, ale určitě bych se držel tý viskozity 10w30už kvuli motoru..
Jinak napište mi prosím někdo,kdo má problémy se střílením do sání a má tam předepsaný olej 10w30.. moc by mne to zajímalo.. děkuji..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jouda21 píše: ..... u novýho passata 2,0tdi s filtrem částic taky neleješ 10w40 ale bezpopelný 507.00 protože by se po čase ucpal filtr nespalitelným zbytkem..tak proč se tomu spousta lidí diví u motorky ...nebo nechápu lidi, kteří daj skoro 400000 za mašinu a pak řešej cenu oleje..Já osobně dám radši to co tam má být, měním ho jednou za rok, tak to snad přežiju....
Správně píšeš, že pro motory s DPF musí být jiný olej než pro staré ropáky. Jenže tam to je z objektivního důvodu instalace nové součástky velice specifických vlastností. Jenže co je tak převratného v motoru CRF, že musí mít 10W-30 MA a "standardní" 10W-40 mu vadí? Ještě bych pochopil, kdyby byl požadavek na lehkoběžný 5W nebo 0W. Nereju do toho z důvodu nějaké škodolibosti, ale opravdu mě zajímá, proč všechny Hondy, co jsem měl doma, mohly mít podle manuálu olej v širokém rozsahu SEA, API i JASO, ale zrovna CRF musí mít jen jedno jediné dost specifické SAE a JASO? Pro ovládací hydrauliku DCT to chápu, ale v motorové části mi důvod fakt uniká.
Dále další důvod bude asi trvanlivost oleje vlivem střihového namáhání po celou životnost, tudíž tam je menší rozptyl SAE na konci životnosti náplně, než je tomu u olejů s větším rozsahem.
Dále mi přijde motor, že je z výroby hodně (natěsno) oproti výkonnějším motorům konkurence, takže by měla být vyšší životnost oproti konkurenci(motor jde potichu studený i ohřátý),nemá tak vysokou kompresi oproti ostatním strojům, a to byl také jeden z důvodů, proč jsem se pro motorku rozhodl(ale celkovou životnost samozřejmě prověří až čas)..Motor jsem viděl v řezu předloni na IMOTU v kolíně a první na co jsem koukal, jestli to má nikasil nebo ocelovou vložku, což jsem byl nakonec rád.(má to skutečně vložku.
Jinak v asii a v us je sae 10w30 poměrně rozšířená záležitost i u osobních automobilů..
Ještě k tomu oleji:
při té první výměně za castrol racing 10w30 jsem si všiml, že je tekutý jak voda, ale ten ELF moto 4 maxitech stejné viskozity byl o dost hustší(na něj nyní jezdím)a ten se plně osvědčil a vyrábí ho TOTAL. , v čr je normálně dostupný..cca 250,-litr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jouda21 píše: vilemx> ahoj všichni v Novém roce
To jsem právě pochopil velmi brzo že to byl ve své době nejpoužívanější univerzální olej , jako svého času do aut, bohužel předpis výrobce je jedna věc a experimentování a myšlenka, že to ničemu nevadí je věc druhá..
u novýho passata 2,0tdi s filtrem částic taky neleješ 10w40 ale bezpopelný 507.00 protože by se po čase ucpal filtr nespalitelným zbytkem..tak proč se tomu spousta lidí diví u motorky ...nebo nechápu lidi, kteří daj skoro 400000 za mašinu a pak řešej cenu oleje..Já osobně dám radši to co tam má být, měním ho jednou za rok, tak to snad přežiju....
pozor,ale je jedna věc je norma a druhá viskozita.takže do toho passata můžeš klidně nalít 10w40 pokud bude normu 507.00 splňovat.i když se konkrétně tento olej asi vyrábět nebude.
u všech motorek,které jsem kdy v životě viděl výrobce doporučuje několik viskózních tříd,podle toho v jaké klimatické oblasti se pohybuje.nechce se mi hledat na netu manuál k africe,ale podle mně to tam bude mít taky.....
a k tématu-dokud to osobně nezažiju,tak nevěřím,že by se mohly při použití jiného,než toho honďáckého oleje,ozývaly nějaké "šílené" pazvuky z motoru/převodovky,které po výměně oleje zmizely.
a jestli opravdu ano-a znovu opakuju,že tomu nevěřím-tak tě brzy čeká velký problém,protože pokud něco funguje s tak malou tolerancí,že pouhá změna oleje způsobuje drhnutí,zadírání,nebo já nevím co.....,tak s tím logicky brzy bude problém....
a poslední věc-právě na africe je motor (i když je nový)postavený na tak zastaralém(a ověřeném) principu,s tak trapně nízkým litrovým výkonem,že tady opravdu žádnou kosmickou technologii nehledej.
Naposledy editováno 02.01.2018 18:03:50
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Všechno ostatní je jen v rovině spekulací...
Budu velmi rád, když se ozve někdo, komu moje zkušenost pomohla..
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Dolph-cz píše: pozor,ale je jedna věc je norma a druhá viskozita.takže do toho passata můžeš klidně nalít 10w40 pokud bude normu 507.00 splňovat.i když se konkrétně tento olej asi vyrábět nebude.
u všech motorek,které jsem kdy v životě viděl výrobce doporučuje několik viskózních tříd,podle toho v jaké klimatické oblasti se pohybuje.nechce se mi hledat na netu manuál k africe,ale podle mně to tam bude mít taky.....
a k tématu-dokud to osobně nezažiju,tak nevěřím,že by se mohly při použití jiného,než toho honďáckého oleje,ozývaly nějaké "šílené" pazvuky z motoru/převodovky,které po výměně oleje zmizely.
a jestli opravdu ano-a znovu opakuju,že tomu nevěřím-tak tě brzy čeká velký problém,protože pokud něco funguje s tak malou tolerancí,že pouhá změna oleje způsobuje drhnutí,zadírání,nebo já nevím co.....,tak s tím logicky brzy bude problém....
a poslední věc-právě na africe je motor (i když je nový)postavený na tak zastaralém(a ověřeném) principu,s tak trapně nízkým litrovým výkonem,že tady opravdu žádnou kosmickou technologii nehledej.
Dolph to shrnul velmi dobre a vystizne. k tomu predepsanemu oleju pro AT - v dilenskem manualu je jasne napsana viskozita a normy (obcas norma dovoluje puziti oleju ruznych viskozit. motor v Helsinkach bude potrebovat jiny olej, nez ten, ktery jezdi v Barcelone. alespon tomu tak velmi casto byva). v tomto pripade je tam ovsem jen ta 10W30. servisem davana 10W40 od Motulu sice splnuje normu API SG a vys, ale nemluvi nic o viskozite. tu urcuje v tomhle pripade manual vyrobce. takze bych se obratil ofiko dopisem/mailem na zastoupeni Hondy a zadal bych vysvetleni. je mozne, ze maji nejaky vnitrni predpis, doplnek manualu, aktualizaci, ktera dovoluje 10W40. mnoho problemu s chodem motoru, samozapaly, nepravidelny chod a pod. zpusobuje nekvalitni benzin, ve kterem je mnoho bioslozek. resi se to tankovanim co nejkvalitnejsiho benzinu, tak by to nebylo od veci vyzkouset.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
maj to tam dost podrobně popsaný:: viskozita při 40 stupních a při 100 st. dále je důležitý ukazatel bod vzplanutí... třeba motul tam toho má poměrně dost na stránkách...
Nevím jak letos ale v roce 2016 žádný přípis nebo servisní aktualizace neexistovala... jinak honda dále předepisuje koncept HMEOC) těch výrobců moc není ale v evropě to má repsol a již zmíněný ELF.... repsol má navíc o 20 stupnů vyssí bod vzplanutí a asi je i dražší co jsem koukal..
Jinak ten manuál evropskej je i pro austrálii a Nový Zel. a možná další státy...
POkud bych měl novýho fároše tak bych tam dal Repsol HMEOC 10w30 kvůli tomu bodu vzplanutí(méně karbonu na prvním kroužku) ale afra neni tak výkonná a tak se spokojím i s tim elfem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Jouda21 píše: Eso_Rimmer> viskozitu jednotlivých olejů najdeš v technických listech jednotlivých výrobců!!
maj to tam dost podrobně popsaný:: viskozita při 40 stupních a při 100 st. dále je důležitý ukazatel bod vzplanutí... třeba motul tam toho má poměrně dost na stránkách...
Nevím jak letos ale v roce 2016 žádný přípis nebo servisní aktualizace neexistovala... jinak honda dále předepisuje koncept HMEOC) těch výrobců moc není ale v evropě to má repsol a již zmíněný ELF.... repsol má navíc o 20 stupnů vyssí bod vzplanutí a asi je i dražší co jsem koukal..
Jinak ten manuál evropskej je i pro austrálii a Nový Zel. a možná další státy...
POkud bych měl novýho fároše tak bych tam dal Repsol HMEOC 10w30 kvůli tomu bodu vzplanutí(méně karbonu na prvním kroužku) ale afra neni tak výkonná a tak se spokojím i s tim elfem...
tohle mi pises jako proc? rekl bych, ze ja osobne o olejich informace doplnit nepotrebuju... k tve druhe poznamce - vis to 100%, tedy mas to overene z oficialnich zdroju, nebo to mas od mechaniku, na ktere si tak stezujes? nekdy se clovek opravdu nestaci divit...
Pokud tam máš něco jiného tak si to nech před sezonou vyměnit za správný a uvidíš jak motorka ožije
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Ta informace byla z roku 2016 někdy v srpnu.. ale je klidně možné, že je letos změna..
komplet to máš rozepsané v mém úplně prvním vstupu..afru jsem kupoval v u menší rodinné firmy v De a informace pocházela přímo od majitele,věděl o tom dost. a pochybuju ,že by něco tajil.
Zkus to zjistit z Hondy čr jak se k tomu postaví a pak dej vědět.. docela by mne to taky zajímalo..
Jouda21 píše: Eso_Rimmer> Na nikoho si nestěžuju,jen popisuji svoji zkušenost se servisy u nás..
Ta informace byla z roku 2016 někdy v srpnu.. ale je klidně možné, že je letos změna..
komplet to máš rozepsané v mém úplně prvním vstupu..afru jsem kupoval v u menší rodinné firmy v De a informace pocházela přímo od majitele,věděl o tom dost. a pochybuju ,že by něco tajil.
Zkus to zjistit z Hondy čr jak se k tomu postaví a pak dej vědět.. docela by mne to taky zajímalo..
Jouda21 píše: snažim se jen předat zkušenosti lidem co maj problémy s motorem a co jsem měl já a jak jsem je vyřešil, nic za tím nehledejte..
Všechno ostatní je jen v rovině spekulací...
Budu velmi rád, když se ozve někdo, komu moje zkušenost pomohla..
hele,to nejsou spekulace,dělám v oboru 25let a psal jsem to taky za účelem předat zkušenosti lidem,co maj problémy.
řešíš tady viskozity...... ,víš třeba jak moc se liší například obyčejná 10W40 od různých výrobců?někdy je to i o celý stupeň jinde.
navíc sám jsi už tak nějak pochopil,že při 20°C má ten olej jinou hustotu,než při 100°C,takže ani ten origo honďácký olej je za studena hustší a za horka řidší a jiná teplota toho oleje bude v zimě,jiná v létě a jiná v africe na poušti(i když teplota vody bude stále 90°C) a ta motorka musí pořád fungovat.
nechci se s tebou dohadovat o tom,co udělala tvoje motorka na jaký olej,ale chci ti poradit,ať se připravíš na to,že tam máš nějaký problém,ať to můžeš řešit ještě v záruce,to co jsi popisoval prostě není normální.
afrika je prostě mrdka, jako každá jiná,našlo se tady pár jedinců,kteří ji vychválili až do nebe,ale po 2 letech se ukazuje,že má svoje bolesti a problémy,jako všechny.....
Jaká je závislost SAE na příručce je hezky vidět u mého auta - benzínový motor konstrukčně někdy z osmdesátých let, kdy tam byla předepsána tipuji nějaká 15W-40. V devadesátých letech (EURO 2-3) se tam předpisovala 10W-40, ale s přechodem na EURO4 je v manuálu najednou 5W-30 Longlife. Namísto 5W-30 tam dávám obyčejné Paramo 15W-40 a víš co se děje? Velké kulové. Ten lehkoběžný tam je jen proto, aby ta vykopávka papírově prolezla EURO4, protože měřící cyklus nahrává řídkému oleji. P.S. navíc ten motor má tolik nalítáno, že kdybych tam nalil tu vodičku 5W-30, tak mi po nastartování hned vyteče výfukem.
Do staré AT jsem lil cokoliv od závodního 5W-60 až po nějaký náklaďákový SAE 30 a asi jsem hluché a bezcitné kopyto, protože při jízdě cestou i necestou od mrazů po poušť jsem si žádného rozdílu prostě nevšiml.
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
kdo v tom umí číst, tak jestli by nám laikům mohl vysvětlit, který olej je z těchto dvou lepší a proč. Na cenu nehledět.
Díky moc.
Případně, který je lepší pro novou Afriku v rámci ježdění po Evropě při celoročním provozu
zdroj Repsol
zdroj Castrol
zdroj Petroleum.cz
Naposledy editováno 08.01.2018 15:09:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Naposledy editováno 08.01.2018 15:37:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Ten horní olej je Repsol 10W30 HMEOC MA & MA2.
Samožřejmě beru v potaz výrobce když napíše 10W30 a norma MA2, tak se tam prostě musí dávat tento olej. Ale mně jde o to jaký olej od jakého výrobce je ten lepší.
Tady jsem našel ještě odkaz na vysvětlení těch norem JASO MA a MA2 atd.
Třeba to někoho bude zajímat, tak aby nemusel hledat:
Moto oleje
Naposledy editováno 08.01.2018 15:58:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Např. u té Afriky doporučují Castrol(třeba i možná a hlavně proto, protože jej prodávají a mají na nem největší zisk), ale máme tady faktická data o těch olejích co píšou výrobci(sice papír snese hodně, ale tady už nebudeme spekulovat, musíme se od něčeho odrazit). Pak je tam ta viskozita podle metod při 40,100°C tam jestli jsem to pochopil správně je zase lepší čím menší hodnota.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
laos píše: .... Pak je tam ta viskozita podle metod při 40,100°C tam jestli jsem to pochopil správně je zase lepší čím menší hodnota.
Pokud by hodnota při 100 st.C byla moc nízká, tak je možné, že by se při provozní teplotě cca 100 až 120 st.C překryl s jiným 10W-40. A jsme zase na začátku diskuse, jestli nový motor v AT je natolik rozmazlený, že nesnese cokoliv jiného, než 10W-30. Ale na mě nedej, nejsem olejář.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Také jsem celý život jezdil na 10W40, ale prostě vývoj(i limitace nesmyslných zákonů viz. euro IV atd.) nezastavíš, prostě budeš dávat jen olej s jiným číslem, byť ten olej stojí skoro to samé jako ty "horší".
A když už bysme měli rozebírat ceny, tak v roce 1998 jsem kupoval Motul 10W40 technosyntézu za nějakých 300,- litr. To po přepočtu s dnešním průměrným platem bude hodně hrubě odhaduji přes tisíc za litr .
Našel by se nějaký olejář?
Naposledy editováno 08.01.2018 20:24:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
laos píše: Eso_Rimmer> Jasný, beru to tak, že je to motor jako každý druhý.
Když už jsme u toho motoru, bude ho Honda dávat i do jiných modelů? Když vidím, jak dokázala 30 let ždímat předchozí 52 stupňový dvouvál (objem 400 až 750 ccm od čopra VT, přes naháče i hltače km NT a NV až po enduro XLV a XRV) nebo 15 let koncept VTR/Varadero, tak jsem zvědavý, s čím a kdy ještě vyrukují.
http://www.oleje.cz/...8c87a0748e497f076d35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |