globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:07 | Nahoru | #63691

milan1963 píše: pech.> Jen k té kovomorce : autu dávám pořádnou údržbu vždy na jaře, potom jen jezdím a nestarám se. Koroze je ale prevít, po každé zimě se objeví někde jinde, než předtím. Letos rohy levých dveří...
Otec má Fabii, 17 let mladou. Neprošel STK. Důvod ? Koroze podlahy a spojů blatník - práh.



Klasická vada, tohle místo je problém u všech aut, u fábie se tomu snažili zabránit montáží plastovýho nadkolí, nicméně tím odstranili to, že se tam neodírá plastizol štěrkovým posypem, ale zase vytvořili prostor kde se zachytává jemné blátíčko, které tam působí tak dlouho až to shnije... Pečliví majitelé to s výměnou kol čistí, vzadu je to to samé v bledě modrém,a le není tam ten spoj, tak se to tam neprojeví tak brzo (po 10 letech,když na to celou dobu nikdo nesáhne) nicméně zrovna první fábie je co se ýče odolnosti kareserie proti korozi poměrně slušně provedená...... Horší je to s motory, tam jsou většinou líné, protože ta kastle váží jak kdyby byla z olova... dobrý je původní 1,4 OHV, trochu lenoch, protože ač v lehké felicici platil za svižné poježdění, ve obézní fábii je s přihmouřenýma očima dostačující, ale jsou spolehlivé a trvanlivé 400-500kkm , pak je tu 1,4 16V - žánbý zázrak, hezky to jezdí, ale už při 200kkm jsou problémy typu opotřebené hlavy válců, takže leda s nízkým nájezdem, ztráty koprese apod, pak je tu HTP - problémy s hlavou válců, katalyzátorem, kompresí.... Soukromé kusy conebyly denodenně honěné po dálnici se klidnějším řidičům s převahou krátkých tras můžou vyplatit i za cenu opravy té hlavy, ale jinak to za moc nestojí... Nakonec zbývá Dvoulitr.. spolehlivost celkem dobrá, výkon bez diskuzí ideální, spotřebou příliš nepřevyšuje 1,4OHV,ale je jich hodně málo, protože nové auto s ním bylo drahé skoro jako slušně motorizovaná octávie v základní výbavě, takže si to skoro nikdo nekoupil....

Vzpomeňte na felicii, ta, pokud se na ní majitel vysral stejně jako na výše zmíněnou fábii neměla lokální problém, který vyřeší nový blatník a oprava prvních 5cm prahu, ale byla na shnilá tabák.... tas potřebovala péči jinou, pokud tu péči dostane, i ona je schopna vydržet 20 let ve slušném stavu, bez péče o karoserii už je po této době dávn o zralá na magnet....

(reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:13 | Nahoru | #63692

Kafi píše: Někdo nějaký nápad kam vyrazit pa-so-ne(dopo)? Mám půjčenou na test KTM 390 Duke a chci se projet, ale nenapadá mě kam...pojede i Týna a Viki...nemá někdo volno? Rád bych někoho z Vás i viděl...pokud by bylo dobré útočiště, můžu vzít disk s fotkama, videama a povyprávět o cestě....někdo nějaký nápad? :)



K té nerozhodnosti mei KTM390 versus XJ... srovnáváš nesrovnatelné, každá z těch motorek je zaměřená zcela jinak.... Je to jako bys srovnával rallyové auto (KTM) s nějakým GTčkem (XJ)... jako srovnávat imprezu WRX s Mercedesem CLK....

Je otázkou co chceš... chceš lehkou, výkonnou motorku pro zábavu, nebo pohodlného parťáka pro každý den, co zvládne i dlouhé cesty a výkon mu také nechybí?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2017 v 13:16 | Nahoru | #63693
pech. > nesrovnávám, vím že sou ty motorky odlišné a každá na něco jiného :) Ve finále stejně dám do kupy to XJ, protože pro dlouhou jízdu ve dvou je prostě lepší...a já zas tak často po okolí nelítám..nemám rád cesty bez cílů...to KTM mám půjčené kvůli MotoRoute, pro které občas jezdím tyhle malo obsahovky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:29 | Nahoru | #63694

Vlasťák1973 píše: Milane to je docela pikačovina,Fabia má podlahu celou zakrytou plastem(i muj junior ji měl) a navíc koroze není závada která neprojde STK,to je normálně Ačko a píšou to i u zanovních aut,pokud není v prahu,dveřích,blatnících díra což by se dalo oznařit jako ostré hrany,tak Tě nemůže dát nikdo stopku za korozi,to je kravina,to neprošel kvuli něčemu jinému a ikdyž se na STK můžem setkat s dost velkejma kreténama,tak koroze je něco za co Ti ani ten největší kretén nemůže dát stopku a jestli(čemuž nevěřím)tak existují i jiné stanice STK v okolí.kde se kreténství předcházející STK budou jen smát.

Verdom-- souhlas,taky když jsem kupoval loni větší auto,tak úkol zněl jasně,klasická atmosferická 1.4 až 1.8,jediná vyjímka byla jedničková Octavia 2.0 MPI,to je asi ten nej držák v benzínu něco jako milované staré TDI. ,ale tu jsem s nájezdem do 150tis nesehnal a když jo tak zas byla nesmyslně drahá,asi jako každá Škodovka.



Vlasťák + Verdom: pokud mu dal stopku muselo to být fest shnilé, to se u dnes 15 let starého auta nedá vyloučit, neviděli jsme ho, takže nebudeme dávat technikovi psí hlavu...

Ohledně 01 - je to auto nahovno - proč? protože že je málo místa ve Fábii, to se dá pochopit, protože je to malé auto, ale 01, kde je zhruba stejně místa ale to auto je o "metr" delší, to se tolerovat nedá..... V 01 je méně místa na délku než ve favoritu a felicii, na šířku zhruba stejně a to je ve vztahu ke třídě kam patří velká ostuda a těžké konstrukční pochybení, naopak ten nadprůměrný prostor ve vztahu ke třídě kam patří FA+FE je dobrým vysvědčením jejich konstruktérovi . Že je v O1 kufr o objemu krychlového metru je zcela nepodstatná a nijak pozitivní záležitost, ten velký kufr nabídne kterýkoli z konkurentů taktéž a navíc ani není reálně zapotřebí jej mít.... O1 je prostě auto pro beznohé. Ve své třídě má konkurenty podobné spolehlivosti a trvalivosti, do kterých si můžete vzít nohy s sebou a nemusíte si je dávat za krk.... Lidi to milijí ze setrvačnosti, zaslepenosti a nedostatku rozhledu, O2 už byla co do prosotru OK řešení, ovšem výběr motorů byl horší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:29 | Nahoru | #63695
Od aut a KTM k něčemu menšímu : dopoledne jsem na pionýru ujel 102 km, po silnici 1. třídy 34 směr ČB. Až na některé kamiony, které mi "lízaly" bok a tlačily mně mimo silnici, skoro dobré. Jenže - pionýr jim neujede.
Proč skoro ? Protože po ujetí asi 60 km mi při rychlosti 50 a víc začala vyskakovat trojka. To je nepříjemné. Tak jsem jel 50 a méně - a je klid. Ale co s tím ? Jezdit s vyskakující trojkou se dobře nedá. Vůbec si neuvědomuju, jak tam rychlosti drží - motor pionýra jsem viděl rozebraný před 40 lety a nikdy jsem se v něm nevrtal.

(reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:29 | Nahoru | #63696

Kafi píše: Někdo nějaký nápad kam vyrazit pa-so-ne(dopo)? Mám půjčenou na test KTM 390 Duke a chci se projet, ale nenapadá mě kam...pojede i Týna a Viki...nemá někdo volno? Rád bych někoho z Vás i viděl...pokud by bylo dobré útočiště, můžu vzít disk s fotkama, videama a povyprávět o cestě....někdo nějaký nápad? :)



zajet na šumavu můžeš, ale budu spravovat traktorový valník a to tě asi nebude zajímat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:36 | Nahoru | #63697

milan1963 píše: Od aut a KTM k něčemu menšímu : dopoledne jsem na pionýru ujel 102 km, po silnici 1. třídy 34 směr ČB. Až na některé kamiony, které mi "lízaly" bok a tlačily mně mimo silnici, skoro dobré. Jenže - pionýr jim neujede.
Proč skoro ? Protože po ujetí asi 60 km mi při rychlosti 50 a víc začala vyskakovat trojka. To je nepříjemné. Tak jsem jel 50 a méně - a je klid. Ale co s tím ? Jezdit s vyskakující trojkou se dobře nedá. Vůbec si neuvědomuju, jak tam rychlosti drží - motor pionýra jsem viděl rozebraný před 40 lety a nikdy jsem se v něm nevrtal.



trojka tam drží samosvorně v bočním ozubu kolečka a výtupní hřídele, jakmile se ozub opotřebí a začne tlačit na vidličku, tak e vidlička spálí a je konec... Občas bývá volný nebo vadný řadící mechanismus, ale to většinou nejde zařadit.... V první řadě zkontroluj, zda nejsou volné sšouby co drží řadící mechanismu na horní straně motorum shou dva, jeden je vedle rámu druhý uprostřed oka pod rámem a má vybranou hlavu aby to chodilo, musí být oba fest utažené, na ten pod rámem si musíš buď udělat nějaký L šroubovák, kterým to utáhneš, a nebo spustit motor z rámu. až to budeš mít utažené, vyzkoušej a poreferuj. Je to častá drobná vada, která už při malinko méně utažených šroubech způsobuje problémy s řazením..

(reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:41 | Nahoru | #63698
pech.> Díky, podívám se na to , ale řazení je v pořádku, řadím hladce. Jednička i dvojka drží dobře, trojka vyskakuje...

(reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 13:57 | Nahoru | #63699
pech.> OHV Fábii 1.4 mám třeba já, 44kW verzi a projistotu s Euro4. Není tam jediná tečka rzi, výfuk dokonce pořád původní /2002-2003/ Trhat asfalt se s tím nedá, ale na klidné jezdní a údržbu luxusní. Žádné martýria s gumovým rozvoďákem a popdobně. Teď sem do toho frknul plyn, nahrkal zatím 10 tisíc a se spotřebou 7 benzínu nebo 7,5 plynu si chrochtám.. Ty podběhy jsou opravdu jenom o tom, jak se o to kdo stará a čistí to.. po zimě z toho ten nalisovaný nános práškového blataw vyberu, vystřkám celé vodou, pak technickým benzínem a nakonec tam dovnitř napatlám hrst A0 vazelíny.

Naposledy editováno 10.08.2017 13:58:40

Jawablázni

10.8.2017 v 14:09 | Nahoru | #63700
Pech: Já se ke koktávce nevyjadřoval. Pro mě je škůdka předražená bída ve všech modelech. Lítám s tím práci (otule, superb) a nemůžu si nějak stěžovat, ale u nás se auta po 150tis. mění a to mají za chvíli a tak se většinou nic nevysype. Na doma mám 308SW. Ne proto, že bych k němu tíhnul, ale od ségry švára je majitelem servisu kde se servisují a tedy pokud by se něco sesypalo, mám to s velmi nadstandardní cenou opravy a sám mi jej ze spolkové islámské republiky dovezl a postavil na cedule. Sám se v autech hrabu velmi nerad. Nebaví mě to. I když na Xsaře jsem kdysi byl nucen rozebrat půl motoru a vstřikování. (nevyjela z garaže a podval nemam).

Milan: To asi bude omletý ozub. Pokud nebude povolen ten mechanismus, co píše pech. tak tě půlení asi nemine. Naštěstí ten motor je na manipulaci celkem lehký, tak se dá. Nicméně nevím jak je to s replikama dílů převodovky na fichtly. Pokud bys neměl origo a neopotřebovaný, je s tím trochu problém. Neslyšel jsem na ty repliky moc chvály. Já svýho fichtla zrepasoval a dal zadarmo loni ségře. A až si ho synovci užijí, půjde asi do šmelcu. Nějak k tomu slovenskýmu zázraku nemám vztah. A to jeho uííí...ýýýaaa mi nějak nechybí. Svoji službu udělal, naučil jsem se na tom prakdysi já, pak dcera i syn nyní snad i synovci a jeho doba je pryč. A unikát na to, aby mi překážel v garáži jiným motorkám to teda jako není.

(reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 14:16 | Nahoru | #63701
pech.> Souhlasím, že O1 je vevnitř malá na to jak je velká .

Mimochodem, budu kupovat pro ženu od kamaráda fabii 1,2HTP (to míň špatný provedení), protože je krásně zachovalá a budu mít konečně auto s koulí a bude to kombík za přátelskou cenu. To auto znám cca 10 let. Byla na něm měněna převodovka, když mělo najeto pře 100 tisíc. Ulomil se jeden zoubek a pěkně to za jízdy cvakalo.

Edit: jo a taky plně souhlasím s tím, že na to, co je O1 za auto a co nabízí je neskutečně předražené. Když si vezmu, že slušná fabie stojí půlku...

Naposledy editováno 10.08.2017 15:01:19

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.8.2017 v 15:36 | Nahoru | #63702
Jaký je Váš názor na Oktávii na CNG??

Jawablázni

10.8.2017 v 18:32 | Nahoru | #63703
Kamarád má CNG z fabriky a nemůže si to vynachválit... Mám pocit že říkal Šternberk Břeclav a zpět 150 Kč a praha a zpět už si napamatuju

(reakce na) Jawablázni

10.8.2017 v 19:38 | Nahoru | #63704

bimbo750 píše: Jaký je Váš názor na Oktávii na CNG??



Nákladově dobrý, výkon normální, ale zvaž jaký trasy jezdíš a kde jsou na trase plnicí stanice, pokud vůbec jsou........ Dělala se i origo LPG, ale s lenochodem 1,6mpi aktuální cng má výkonnější motor.

Jawablázni

10.8.2017 v 20:21 | Nahoru | #63705
I s LPG je to super. 90 haléřu na kilometr i s dvacet let starou škodovkou... CNG jsem měl v autě v roce 2005, to když jsme Feldu dovezli z Itálie - už tam bylo. Bohužel nejbližší čerpačku jsem měl 100Km od domu a domácí plnička přišla na sto litrů. Jezdilo to krásně a levně. Tak jsem přestavěl na LPG. CNG se vzmáhá a brzy bude větší síť. Ale kdy, to nikdo neví.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.8.2017 v 06:18 | Nahoru | #63706
Mám dotaz, asi nejspíš pro Milana? Jak je moc těžký dostat traktor na véčka? Rok 1974(?), po generálce.

(reakce na) Jawablázni

11.8.2017 v 07:25 | Nahoru | #63707

Dan250 píše: Mám dotaz, asi nejspíš pro Milana? Jak je moc těžký dostat traktor na véčka? Rok 1974(?), po generálce.

www.ams-classic.cz/40724-jak-na-veteranske-doklady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.8.2017 v 10:40 | Nahoru | #63708
Dan250> Testujeme i traktory. V posledních 3 letech jsme testovali Zetory 25 K, A, Škodu 30. Vše 40. až 60. léta. Vše v perfektním stavu. Jeden Zetor 25 jsem vyhodil, měl velkou vůli v zavěšení přední nápravy. Po opravě jsme ho otestovali také. Kdyžtak pošli SZ, jinak zítra budu ve Vodici u Pacova na srazu starých vehiklů. Chtěl jsem jet Popularem, ale kvůli počasí pojedu stodvacítkou - sice si udělám ostudu s tak mladým autem, ale v dešti s Popularem nejezdím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.8.2017 v 10:42 | Nahoru | #63709

milan1963 píše: Dan250> Jeden Zetor 25 jsem vyhodil, měl velkou vůli v zavěšení přední nápravy. .



Kovářova kobyla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.8.2017 v 11:03 | Nahoru | #63710
Právě vyšlo nové číslo MotoXpressu. Zajímavé čtení o Jawách 350/634. Prý z nich nikdy nebude zajímavý a ceněný veterán. S tím souhlasím, už proto, že jich je moc a proti panelkám jasou krokem kupředu. Sám jsem 634 ročník 82 měl a špatná nebyla. Proti "zmetkovi" Californian je 634 krásná, spolehlivá motorka. Nejvíc mi ale k srdci přirostla 350/640 s dvoukomorami - to je ale jen můj názor.

Naposledy editováno 11.08.2017 11:04:07

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.8.2017 v 19:56 | Nahoru | #63711
Něco pro Bimbama když je přes tu páru.

(reakce na) Jawablázni

11.8.2017 v 20:19 | Nahoru | #63712
marauder> Hezkýýýý... A to je Euro3 nebo Euro4 ;) Tyve já bych se s tím do provozu mezi auta asi bál, ale v Anglii to evidentně neřeší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.8.2017 v 00:29 | Nahoru | #63713
Já bych s tím do provozu klidně jel, klasickej parní válec na páru se řídí ještě hůř, ale zato má normální ležatej kotel, kterej je přívětivější k obsluze . Jeden takovejdle sentinel snad ze škodovky má jeden pán v Králové Hradci. Taky s ním normálně vyjede občas na ulici na nějaký setkání - nábřeží paromilů tomu říkají.

(reakce na) Jawablázni

12.8.2017 v 09:16 | Nahoru | #63714
Bimbam> Sentinely se zachovaly snad tři , toho o němž píšeš jsem viděl, je to skvost z roku 1924 ( tuším ? ) a vidět ho v chodu mezi Fabiemi, Hjundaji apod. moderními nesmysly je nádhera. Řídil jsem všechny modely škodovky od roku 1925, tedy osobní, ale Sentinel ne. K tomu jsou potřeba zvláštní zkoušky, nepletu-li se.
Jinak pan Pavelka z Uh. Hradiště má parní automobil DORA a parní motocykl, s oběma jezdí na veteránakce a když jednou v Olomouci vjel na kruhový objezd, veškerá doprava se zastavila. Kvůli množství kouře z kotle a asi i údivem.
....a já odjíždím na sraz starých vehiklů...

Jawablázni

12.8.2017 v 12:10 | Nahoru | #63715
Myslím že na ten sentinel potřebuje akorát tak zkoušky na mobilní parní kotle - čili ty co byly na parní válce, tuším matně že je to do tuny páry na hodinu a řidičák na náklaďák protože je to nad tři a půl tuny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.8.2017 v 15:27 | Nahoru | #63716
[quote=Kafi]Někdo nějaký nápad kam vyrazit pa-so-ne(dopo)? Mám půjčenou na test KTM 390 Duke ......

V Plzni se dnes 12. 8. 2017 koná večerní projížďka - od 21 h. na parkovišti u Globusu sraz a pokec.
Na projížďku se vyjíždí se ve 22:30h..
Pořádají Divočáci z Třemošné.

(reakce na) Jawablázni

12.8.2017 v 17:41 | Nahoru | #63717
Právě jsem se vrátil od Pacova ze Setkání starých strojů . NE veteránů ( tedy pro mně ne ). Zklamání - žádné předválečné auto, jediný Willys , asi 4 motorky, jinak cca 150 strojů - 50 . až 90. léta. Překývačkováno, přepérákováno. Jinak ale hezky pořádané, pěkná jízda. "Pokec" se známými, spíš než přehlídka historické techniky společenská událost. Tady je pár fotek.
BMW 200, rok výroby 1937

Ogar 4, původní, patina !

Pěkná, málo vídaná...

Bimbo, podívej se . Parádní !

Moje Š 120 nebyla nejmladší, ale jediná "úzká"

Škoda 1102 tudor , původní stav

...a nakonec---

Jawablázni

12.8.2017 v 23:41 | Nahoru | #63718
Eresák, splašená traverza....

Stejnou škoduli jsem měl.....

Jawablázni

13.8.2017 v 01:30 | Nahoru | #63719
Milan - až se někdy vydáš naším směrem na Svinibrodsko, tož se stav, ukážu ti jawettu sportku v původním kladívkovém modrošedém laku Ten kdo tamtý fialový jawettě dělal lak, zapoměl nalakovat i ten držáček pleštištítku (jak by řekl Zdenál) a trochu to bije do očí že je to jiný. Jinak tady nic zajímavýho staršího než tu jawettu nemám, teda lastně jo, Hafici - malá kejchačka jawa-čz ale ta je od jawetty starší jen o rok a je to úplně běžnej tuctovej stroj

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.8.2017 v 19:34 | Nahoru | #63720
Dnes v 21:45 na ČT 2 bezva film V zajetí rychlosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist