globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

18.6.2017 v 21:32 | Nahoru | #63001
http://www.iveteran....wa-650-classic/25101
Už mezi veterány. O 650 je zájem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.6.2017 v 22:32 | Nahoru | #63002
Teda Milane, u vás je prostě krásně

(reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 05:57 | Nahoru | #63003
Zdenalbenal> Svolat všech 20 Jaw co prodali by asi problém nebyl. Problém je co by nastalo až přijedou.Teda leda že by majitele ofiko informovali že jsou kkt a neumí to opravit.

Jawablázni

19.6.2017 v 07:04 | Nahoru | #63004
Blázníte?? Jawa někoho svolat?
Co kdyby dojelo víc lidí a vybouchali ten barák a vyházeli tu bandu z oken.
Jawa svolávat své zákazníky z bezpečnostních důvodů NEMŮŽE.

Jawablázni

19.6.2017 v 10:35 | Nahoru | #63005
Může, ale až bude vedení fabále na dovolené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 10:52 | Nahoru | #63006
maabo> Taky ti ten šutr připomíná prdel?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 11:04 | Nahoru | #63007

PetrL3 píše: maabo> Taky ti ten šutr připomíná prdel?

Ďáblova prdel https://mapy.cz/s/1L3Wl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 12:50 | Nahoru | #63008
elevator> Ano, přesně tam. Kousek od nás, navíc je tam hezká, 2 roky nová rozhledna. Tam bych doporučoval některý výjezd Jawabláznů. Z Prahy je to cca 160 kilometrů. Pro Jawu / ČZ tedy nic nepřekonatelného.

(reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 16:35 | Nahoru | #63009

milan1963 píše: elevator> Ano, přesně tam. Kousek od nás, navíc je tam hezká, 2 roky nová rozhledna. Tam bych doporučoval některý výjezd Jawabláznů. Z Prahy je to cca 160 kilometrů. Pro Jawu / ČZ tedy nic nepřekonatelného.


Kurňa, furt hájíš Jawu do poslední kapky krve a když by měla ujet 161 km, tak se jako rozsype?!
U Prdele je hezky, ale zas to tam přenaučněpřestezkovali...a když sem si chtěl kůpit sodofku, nebylo gde...
Nicméně - proč tam nevyrazit, žejo, furt je tam víc míst bez přemíry civilizace. A organizované rekreace. Fujtajbl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 17:35 | Nahoru | #63010

milan1963 píše: elevator> Ano, přesně tam. Kousek od nás, navíc je tam hezká, 2 roky nová rozhledna. Tam bych doporučoval některý výjezd Jawabláznů. Z Prahy je to cca 160 kilometrů. Pro Jawu / ČZ tedy nic nepřekonatelného.


Bych řek ,že nějakej zájezd je celkem zbytečnej.......
Na podzim po volbách ,budeme v prdeli......všici.....

(reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 19:24 | Nahoru | #63011
bimbo750> Už odcházíme z unie???????????????

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 20:14 | Nahoru | #63012
bimbo750> Že prý budou mít dvoutakty plombovaný budík od Babiše na kohoutku, aby meřil kolik benzínu a oleje proteklo a v rámci přenesené daňové povinnosti z toho budeš platit každý kvartál DPH ty, protože pumpařům se platit moc nechce.. :)

(reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 21:39 | Nahoru | #63013
hrnous> Nebudˇte na soudruha Babiše tak ošliví. Před volbama napeče a je jasný vůdce. Bratia povedali že nám ho přejí.

Jawablázni

19.6.2017 v 22:41 | Nahoru | #63014
To já mám lepší politickou otázku: Zbláznila se mi lednice a zmrznul mi v ní lahváč. Jaké však bylo překvapení, že zmrznutím došlo k oddělení dobrého sladkého extra silného piva karamelové barvy (to zůstalo tekuté a bylo dobré a sladké) a v podstatě vody nebo možná pěny, jež zmrzla. Ta po rozmrazení neměla žádnou barvu ani chuť.
A já se ptám: jak je to možné toto???

Byl to Bernard ležák 11° nepasterovaný, v poloze naležato - kdyby chtěl někdo experimentálně ověřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.6.2017 v 23:13 | Nahoru | #63015

hrnous píše: bimbo750> Že prý budou mít dvoutakty plombovaný budík od Babiše na kohoutku, aby meřil kolik benzínu a oleje proteklo a v rámci přenesené daňové povinnosti z toho budeš platit každý kvartál DPH ty, protože pumpařům se platit moc nechce.. :)


Jo, DPH možeš platit kvartálně, ale Kontrolní hlášení pěkně každý měsíc.
Když neco zmastíš (a ani nemusíš, jen ti do Datové schránky dojde od financů pozdrav), musíš do pěti dnů odpovědět.
Když tak neučiníš, automaticky se ti vygeneruje pokuta 30.000,- Kč.
Tu ti nikdo neodpáře, ale můžeš požádat za 1.000,- Kč o její prominutí, žes na výzvu Finaců nemohl v termínu reagovat - a těmi důvody je něco, co ti neumožňuje obsluhovat počítač.
Třebas popřerážané paprče.
Stát má na všecko termín 30 dnů...
Hrňůsu, to od tebe, to je sranda, ale to dál je drsná realita.
Všecko jako by spělo k likvidaci malých firem a ostál by enom Agro(fert,tec) a podobně. A do teho eště ten soudruh Štěch...ví ten osel, kolik zaplatí živnostník na nepřímých daních???
To v životě "zaměstnanec" nevydělá.
A takových posranců je tam jak naobíraných.
Jakoby bylo cílem vrchnosti jednotlivé skupiny národa poštvat proti sobě - rozděl a panuj.
Kráva se dá taky fest podójit, ale jak jí urveš cecky...
Tož tak.
Maabo - vyrobils kondenzované pivo .
Eště bys to měl zkusit usušit...a možeš na tem vydělat...když tě to Bureš nedonutí prodat...

Naposledy editováno 19.06.2017 23:16:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 05:05 | Nahoru | #63016
Chlapi , mám dotaz : má mít Jawa pionýr ( 05, 20 , 21 ) indukční cívku 6 V nebo 8 V ? Já mám 6 V, včera tady byl známý a tvrdil, že to je špatně a proto mi teplý pionýr nestartuje. Mám dát 8 V a prý to bude v pořádku. Tak nevím...

(reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 07:59 | Nahoru | #63017
milan1963> Ano. Fechtl má mít 8V indučku. Na 6V to někomu fachčí. Ale ta 6V dostává víc zabrat, hlavně delší jízdou a vyššími otáčkami. Fekál je tím, co se děje v jeho elektroinstalaci to pravé peklo a nové cívky v některých pionýrech s nově nabuzeným magnetem hoří. A to i ty 8V. Pokud to chytá studený, mělo by i teplý. Leda by byla moc bohatá směs.

Maabo: Na zmrzlý pivo bacha. Někomu to střeva nedávají a poběhají si. Já tu zkušenost nemám, ale už jsem to párkrát slyšel.

(reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 08:25 | Nahoru | #63018

milan1963 píše: Chlapi , mám dotaz : má mít Jawa pionýr ( 05, 20 , 21 ) indukční cívku 6 V nebo 8 V ? Já mám 6 V, včera tady byl známý a tvrdil, že to je špatně a proto mi teplý pionýr nestartuje. Mám dát 8 V a prý to bude v pořádku. Tak nevím...



Postup - jediný správný - pro startování teplého pionýra: zapnout zapalování, stroj naklonit doprava, šlápnout a jde.... On ten vergl slovenský potřebuje za tepla pro okažitý start trochu ochudit směs. Jediná nevýhoda 6V cívky je ta, že trochu víc dává zabrat cívce napájecí a sama se trochu víc hřeje, nicméně je to zcela bez problémů dlouhodobě a zcela spolehlivě provozovatelné.

Jawablázni

20.6.2017 v 08:36 | Nahoru | #63019
6V cívka je pro stejnosměrné buzení a jiný čas sycení - kývačky panelky a jiné akumulátorové střepy - dávat ji na pionýra s vidinou "lepší" jiskry je blbost.. veškerá energie navíc se pak promění v teplo. Jak je známo, tak alternátor s pernamentním buzením má maximální proud omezen konstrukcí magnetického obvodu. Znamená to, že když zbytečně pereme energii do 6V cívky pro nesmyslný účel, tak tím obíráme světelné cívky o proud.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.6.2017 v 09:10 | Nahoru | #63020
První dojmy z Jawachiny 350OHC

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 14:33 | Nahoru | #63021
Verdom> Těch testů už je víc. Samotnému se mi na ní jelo dobře, i když jsem ji vyzkoušel jen pár kilometrů.
Pech, Hrnous : díky za radu. Mám v pionýru šestku, jen poslední dobou nechce teplý moc chytat. S tím nakloněním to znám, vyzkoušeno - nepomohlo. Ochudil jsem směs přímo v karburátoru - taky nepomohlo. Proto mi známý poradil cívku 8 V, sám ji u Mustanga prý má. Spíš to vidím na gufero pod zapalováním - motor má nepravidelný chod a drží dost vysoké otáčky.
To je všechno jen teorie - stále nechodím, trochu o berlích , je to už 12 dnů a natržené vazy v noze se hojí pomalu. Počítal jsem, že do 10 dnů budu chodit - Adenium je třeba odvézt do Týnce , jenže...
Léto nějak nevydařené.

(reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 14:39 | Nahoru | #63022
milan1963> Pokud motor ma nepravidelny chod a stare gufero, tak ho vymen. To je hned. Za pul hodiny hotovo a trada. Gufera kup obe, bo jestli jsou stara, zacne ti blbnout i to u spojky. Tam je vymena na dyl, ale idealni je udelat obe a je klid. Lepsi nez to ochudit falesnym vzduchem tak, ze se to kousne.

(reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 15:31 | Nahoru | #63023

Verdom píše: První dojmy z Jawachiny 350OHC


Já teda nevím...ale Honda CB400 je dvouválec... .

Jawablázni

20.6.2017 v 20:01 | Nahoru | #63024
Maj tam bludy, ten motor je okopírovaná Honda XR400..... Prapůvodní CB400 byl čtyřválec, až CB450 byl dvouválec, na nějž navázala zase CB500, což byl sice tehdy úplně nový motor, ale taky dvouválec..... Zaměřením podobnou věc jako chinajawa honda dělala taky, jmenovalo se to XBR, byl to ale novější RFVC jednoválec 500ccm v cestovním podvozku....

Naposledy editováno 20.06.2017 20:08:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.6.2017 v 22:57 | Nahoru | #63025
Verdom>
K té Shinerayawa může každý soudný Čech říci: "ALE JO - NAKONEC TO DOCELA JDE".
Výběr motorky, stylizace (i když originál desing se mi líbí více), zabrnkání na strunu nacionalismu a i cena. Byla to asi poslední jediná cesta a nakonec: ALE JÓÓÓ.
A kdyby se povedl za jen mírně navýšenou cenu posadit na náš trh i ten další model (už bez týnecstylizace)....! Ten je zajímavý hodně = dokázal bych si představit i levné Cupové závody na přírodě:


Naposledy editováno 20.06.2017 22:59:14

(reakce na) Jawablázni

21.6.2017 v 06:05 | Nahoru | #63026
Franky> Přesně jak píšeš. Nakonec většina lidí řekne "Ale jo... Proč ne..." Ono se totiž nic jiného stejnak dělat nedá a až taková tragedie to není.Tu motorku vyrábějí pro spoustu evropských odběratelů a my resp. Jawa se s tím jen "svezla". Já měl za to, že se jedná o kopii Hondy CB 400 SS .

Jinak ona spousta lidí bere to, že Jawa není jen "nějaká značka" , ale je to svým způsobem "technické dědictví" a pro patrioty to je něco jako "národní poklad" proto jsou k Jawě všichni kritičtí a proto pokud současné vedení není schopno udržet vlastní vývoj a výrobu, jsou všichni mnohem víc naštvaní, než kdyby to samé dělal Pepa z Horní Dolní. To že se u Jawy "nepovedla" privatizace jako u Škodovky a tudíž do ní nikdo nenalil na počátku kapitál, aby ho z ní pak roky mohl tahat je věc jiná.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.6.2017 v 08:28 | Nahoru | #63027
Nepovedla privatizace... Ono když si vezmeš, kolik bylo před válkou a potažmo i po ní motocyklových značek, které nepřežily už 70 léta... kdy se začaly zvyšovat nároky a levné jednoduché stroje začaly vystřídávat stroje podstatně jinačí, silnější, složitější a dražší, které některé značky nedovedly včas nabídnout, z různých důvodů, a tak umíraly, vezměte si co zbylo z itálie, Ducati, což je svým způsobem maloseriovka, která byla donedávna skro až jednoúčelově zacílená, pak Cagiva, což je značka která dělá napodobeniny kdečeho, smontované taky z kdečeho a hospodářsky na tom není úplně dobře a pak piaggio, které dělá malorážky... Co zbylo z Anglie? jediný Triumph, který dělá věci záměrně nezvyklé, aby je mohl prodávat za ceny, které ho uživí a i ty jsou vykoupeny tím, že kooperují s asiaty... Pak tu máme KTM, kteoru živí velká endura za velké peníze a ty menší se dělají v Indii, pak BMW, které krom největších kubatur dělá všechno pod litr objemu všude možně, včetně číny.... Z urala se stala pozérská "stylovka" a dněpr, jež měl kvalitu ještě horší to dávno zabalil... Benelli a augusta, to jsou kusovky.... Kde jsou všechny Malaguti, Bsa, Garelli, Zundapp, MZ, Bultaca, Matchlessy, Sunbeamy, Ariely, Morini a další... Umřely během toho, co se na trh dostaly poměrně cenově výhodné, přesto dostatečně výkonné japonské stroje v průběhu 70-80 let.... a Evropské, poněkud zkostnatělé značky to položilo dřív, než na to stihli zareagovat, protože nedělali tak velké serie, aby mohli stačit držet krok vývojově, protože to nákladově neutáhly.... Japonci začínali kopiemi, u větších kubatur spíše anglických a u malých spíše italských modelů, které ale měly jeden rozdíl proti originálu... Na pohled to sice bylo stejné, parametrově taky, ale oni sice udělali stejnou věc, ze které ovšem už nikde nic neteklo a zpracování bylo pečlivé... Tím začali dobývat trh... ony ot byla vlastěn stejná věc, ale při zkoumání detailů vlastne trochu lepší... Italové a angláni dál dělali sice hezké a výkonné, ovšem poněkud vrtošivé stroje... které pak ze srovnání vycházely jako trochu horší... Kdyby nebyl komár a bezedný sovětský trh, jawa by se do těch sraček, ve kterých je dnes, dostala možná už o 20 let dříve... protože pérák byli ve srovnání se světem hit, ve svojí době a kubatuře levná, jednoduchá, přesto velice moderní motorka... kejvačka byla taková uspokojivá modernizace původní konstrukce, panelka už byla trapná křeč. S hranatou řadou sice přišlo zlepšení, ale na svět už to nestačilo, protože v porovnání se svými parametry byly nové hranaté jawské dvouválce nepříliš výkonné a vůči svým výkonům příliš těžké, takové traktoroidní motorky.... Lepší jméno ve světě měly Čezety, protože lehký jednoválec s výkonem jen o 25% nižším vůči dvojnásobně objemnému dvouválci dával mnohem větší smysl pro obyčejnou motorku pro každý den, ty byly na počátku 70 let ještě celkem slušnou nabídkou mezi malými a levnými motorkami, jenže ony se vyráběly dalších 30 let a od začátku 80. let byly zastaralé, především motorem, který byl sice na začátku dobrý, ale zpřísněním limitů hluku a emisí přišel o jiskru a stala se z něj líná veš...... Výhodou ČZ bylo to, že nikdy v její historii nebyly motocykly jediným výrobním artiklem, ale jen částí portfolia... proto se taky fabrika udržela v chodu, kdy ukončila výrobu motocyklů a pokračovala ve výrobě toho ostatního co kdy dělala... tj. autodílů, obráběcích strojů, průmyslových řetězů, forem a dalších nástrojařských prací a dodnes ty věci vyrábí pro kde koho.... a místo motorek se dělají okna do aut kdy haly po motorkách obsadila jiná firma...

Jawa byla za komára především sprostou montovnou, kde dělali nakonec jediný typ motocyklu, z dílů dovezených z různých fabrik po celé republice..... Kdyžř čz ukončovla výrobu rů, v jawv+ už nebyl nikdo, kdo by je uměl dělat, jezdili tam ze strakonic, aby týnecké naučili dělat motory na té vyžilé výrobní lince, kterou ze strakonic odkoupili... Takže ta počáteční pozice byla rozdílná, především hospodářsky, ale i kvalifikačně.

Takže nebej komára, tak by ty naše české motorky zmizely ze světa mnohem dřív a dnesk by buď zanikly se svou značkou, nebo místo motorek dělaly něco jiného, stejně jako ty ostatní fabriky po celé evropě.....

Naposledy editováno 21.06.2017 08:31:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.6.2017 v 09:22 | Nahoru | #63028
Franky> moc pěkný model.
I ta nová Jawa 350 OHC je moc pěkná. Uvidíme co na to budou říkat za dva roky. Myslím že by se mi líbila v garáží.

Pech. Moc pěkné po čtení.

Chlapy jak teď dávám zase jawu 639 trošku do rychtiku. Tak chtěla by nový nebo repasovany tachometr a otackomer. Děkuji předem za vaši odezvu

(reakce na) Jawablázni

21.6.2017 v 10:06 | Nahoru | #63029
shaman.fan> V Týnci jsi se ptal ? Tam mají - pokud vím - solidní základnu dílů pro hranaté třistapadesátky. Nevím , jak je to s dodáním poštou , někdo tady psal, že to trvá dlouho.
Jinak mrkni do inzerce - hyperinzerce, bazoš...bývají tam zajímavé a užitečně i nové věci. Já ted' , jak nemůžu chodit a nic pořádného dělat, to sleduju a zjistil jsem, že kdybych chtěl, z nových dílů koupených přes inzerci bych asi postavil novou motorku. Tedy Jawu 350 určitě.

(reakce na) Jawablázni

21.6.2017 v 10:24 | Nahoru | #63030
pech.> Ano máš pravdu. Resp pravdu o konci, který probíhá a je následkem všeho co se stalo a dělo kolem.
Jawa byla v Týnci skutečně jen montovnou. Ale Jawa také vyvíjela a vyráběla v Praze (Nusle, Libeň, Pankrác) a v Kvasinách.
Tam sahá ta prapůvodní historie Jawy, u které se pamětníci bijí v hruď, když vidí Duplexe, Speciálky či Villierse a praotce všeho Péráka.
A co byla Jawa na začátku? Stejně jako ČZ byla také zbrojovkou a s motorkama začala licenční výrobou Wandereru,
což bylo šlápnutí do ho... a až Pattchetův Villiers jí zvednul. A to v celkem nelehké době krize.
Pak přišel Němec, který to všechno a nejen v Evropě (jako už poněkolikáté) zkurvil a bez kterýho by se sem Rusák následně nikdy nedostal.
No a když Rusák odtáhnul, z fabriky kam se nevrazila koruna zbyla jen ta montovna v Týnci.
Zbytek je v pánu a nelze nic než si zavzpomínat.
A montovna umí jen montovat, ale pokud to dlouho nedělá, neumí ani to.
Navíc s náklady na energie a pracovníky, daně, pojištění a vím co ještě jí to tu půjde pořád dráž jak těm v Číně, proto to nemá smysl.
A montovna Shineray je trochu jinde.
Resp. tam, kde Jawa hned tak (zda vůbec) nebude.
Toho Číňana bych se nebál.
A montovna bez montérů Jawa nic lepšího (asi krom prodeje značky firmě co motorky umí) udělat nemohla.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist