paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

9.6.2017 v 20:32 | Nahoru | #62851
To je právě ono... Jedoválce jsou dobré v menších objemech, v lehkých motorkách, ty velké nesnesou o moc vyšší cestovní průměry i když mají dvojnásobný výkon, prostě jsou to příliš velké kovadliny na to, aby mohly trvale snášet otáčky třeba 5-7000, což jsou pro ně ale otáčky téměř maximální a zárověň pro rychlost legálního dálničního limitu....

Jet delší trasu na takto rozdováděném jednoválci touto rychlostí je nepříjemné jak pro ten motor, tak pro jezdce, protože ty malé se trápí tím, že jedou na doraz, ty velké že jsou přetočené bez zátěže.. Na okresky budiž pokud potřebuješ něco univerzálního... Adenium ale stejně není ani trochu cenduro, tak můžeš vybírat směle mezi cesťáky... Nová čínajawa je v mých očích asi největším pro cestovní nenáročný provoz mimo dálnic smysluplným jednoválcem jako věc která je cenově orientovaná a jednoduchá a nepočítá se s tím, že na tom bude někdo jezdit rychlostí 100 a více. Víceválce i toto zvládnou bez kraválu, vibrací a dalšího diskomfortu, stejné spotřeby a násobné životnosti...

Nic za to nedáš, koukni na inzeráty v okolí a udělej si zkušební jízdu na něčem 2-4válcovém, určitě se v okolí najde několik motorek jako CB, ER, GS, gpz, revere, Xj, TDM, zx, zr, sv, bandit, kle..... Domluv se, svez se, vyber co ti nejlíp padne pod prdel a uvidíš... na tom neproděláš.. tyhle fousaté motorky už na ceně neklesají a pokud ji uchováš v ok stavu, tak ji prodáš za stejných 25-35kkč, za které jsi ji koupil.... Kdyby se ti to nelíbilo, jednoválců je v nabídce taky dost.... ale jednoválce jsou právě ze zmíněných důvodů jedinými stroji, kde to smrdí generálkou, protože jsou honěny jak nadmutá koza aby stačily v reálném provozu tomu ostatnímu a dost jim to vadí... což je další důvod, proč se na ně vysrat a zkusit víceválce...

J660 bude asi podvozkově dobrá, ale to neznamená, že tyhle věci musí být horší jen proto, že jsou starší, Jawa v kvalitě dohnala světovou úroveň obyčejných motorek, která se moc nemění a ostatní už na ní dlouho byli...

Naposledy editováno 09.06.2017 20:38:24

Jawablázni

9.6.2017 v 21:40 | Nahoru | #62852
Poraďte- potřebuju o pár cenťáků zvednout auto-oktávku. Má s tim někdo zkušenosti?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.6.2017 v 22:00 | Nahoru | #62853
Dan-- Na OI byl k dostání paket pro špatné cesty,což bylo asi o 2-3cm a na O II se daj dát pružiny ze Scouta a i OII měla paket pro špatné cesty,plus kola s větším profilem,dej tam ten největší co mužeš,já měl na FI 195 50 15 a když jsem tam dal 195 55 15 z FII tak byla FI min o cm vejš ostatně Scout to dělá podobně spolu s pružinama má tuším 17ctky s profilem 55-60(ale to bych teď kecal jakej musel bych se jít kouknout ke kolegovi z práce )

(reakce na) Jawablázni

9.6.2017 v 22:54 | Nahoru | #62854
Vlasťák1973> Tak jsem psal na českemotocykly kvůli těm směrovkám - už nemá a nikdy už nebudou. Navíc mi napsal, že během pár měsíců bude tento obchod na cca 1-2 roky uzavřen a nebude nic prodávat. Takže pokud máš něco v merku tak neváhej, já to musím taky projet jestli ještě něco od něj nevzít.

Jawablázni

9.6.2017 v 23:13 | Nahoru | #62855
Jejda děkuji za info,budu muset něco nasyslit

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.6.2017 v 07:28 | Nahoru | #62856
Kdyz tu probiha debata co koupit uvazuju o Honda cb500 a nebo Honda 650 Revere s kardanem. Co vy na to? Jeste je tu nabidka Honda cb250 ale ta bude pro dva a bagaz asi slaba.

Jawablázni

10.6.2017 v 07:39 | Nahoru | #62857
Revere je super cesťák a kardan k nezaplacení....
Biga jsem sedlal. Je to vysoká koza co se pod tebou tak trochu kroutí i po rovině. A ten motor umí buďto táhnout jako blbec nebo brzdit jako blbec. Nic mezi tím nezná. Buďto ti to tahá ruce nebo mlátíš hlavou do budíků - je to přehnaně řečeno, ale prostě pohodlný sametový chod oproti 4 válci neumí. To mně štvalo. Tak šel pryč. Navíc ten vzduch a dva řetězy v motoru byly dost hlučný a furt to posloucháš a jseš nervozní jestli to už to napnout nebo ještě ne. A to to máš dělat co každou druhou výměnu oleje. Navíc je to operace pro 3 ruce a momenťák na levý závit...... No hnus! Ale jezdil jsem 7 let Varadero a to byl super stroj. Jelo to luxusně - pohodlný to bylo. To byl zatim nejlepší stroj co sem měl.
Razim heslo že jeden hrnek už nikdy!

Naposledy editováno 10.06.2017 07:50:28

(reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 08:21 | Nahoru | #62858
kehaj> 250 nebrat. Já bych mohl vyprávět. S 250tky jsem přesedlal na čtyřválec 600 a to se nedá srovnávat. Ten výkon nevyužiješ pořád ale když pojedeš naloženej a budeš potřebovat do kopce předjet kamion tak to pude. S 250 se strašně blbě předjíždělo a to jsem jezdil sám.

Naposledy editováno 10.06.2017 08:24:00

Jawablázni

10.6.2017 v 09:02 | Nahoru | #62859
6-kila v anglii nejoblíbenější třída motorek. Já i příbuzní jsme měli 650 SLR jednohrnek od Hondy. Já konkrétně 3 kousky. Nebylo to špatné ale všichni jsme přešli na 2 a 4 válce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.6.2017 v 09:55 | Nahoru | #62860
Milane, zkus si někde půjčit V.Strom v 650.
To je motorka relativně velká, na ovládání a odezvu výrazně lepší nežli V.Strom 1000 (moje zkušenost
A to, že mně smysly neoblafnuly mi později potvrdil velký novinářský test Motorrad-u Alpen Master o nejlepší/nejpříjemnější na ovládání a odezvu/ motocykl do Alp.
Mezi všemi variantami BMW, MV, japonské čtyřky i Taliánů (byla to neuvěřitelná kombinace strojů a typů od LT-čka a GS-a od BMW, po Ducnu 1198, Triumpha Rocket, či Daytonu 675....Gold Winga 1800, či MT01).
V-Strom 650 to vyhrál myslím, že 2-3 roky po sobě. (Ten litr je takový moc závodní - 6 se dá řadit až tak od 140km výše = jinak by rozebrala hodinky / zatímco 650 je úplně jiná a příjemnější)..
Jinak je to ale motor konstrukčně jako do sekačky na trávu (myslím, že nemá ani horní pouzdro uložení ojnice = joo, "optimalizace" výrobních nákladů ).

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 16:10 | Nahoru | #62861
Jak se říká - kolik lidí, tolik názorů. Já kromě Jawy a ČZ nikdy na ničem jiném nejel, to už jsem tady kdysi psal. ( tedy asi 300 metrů na Savagi - nijak mě to neoslovilo, něco málo na 700 TA, to bylo lepší, ale těch pár metrů nemohu říct- jezdil jsem na tom. ). Přesto - díky všem.
......a mám vyřešeno i bez diskuse. V noci jsem byl v kostele ( byla Noc kostelů - v celé ČR byly kostely otevřené pro veřejnost ) a spadl jsem tam ze schodů. Odvezli mě do nemocnice. Jsem docela pomlácený, pravá noha v kotníku dost pochroumaná. Nechodím a kdy budu ??
Všechno odkládám, dovolenou i motorku.
V pondělí má přijít pojišt'ovák na Adenium, nebudu u toho, ale snad manželku neošidí.
Letos už mám těch úrazú nějak moc, to jsem neměl za celých 54 let.
At' vám to jezdí...a jen kolama dolů

Jawablázni

10.6.2017 v 16:27 | Nahoru | #62862
Apríl už byl. Tak asi koupit bačkory, fajfku a postavit krb....
Někdy stačí to vypustit, přes zimu rozmyslíš co koupit a na jaře vyjedeš.

Naposledy editováno 10.06.2017 16:29:53

(reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 18:03 | Nahoru | #62863
milan1963> Včera jsem byl na noci kostelů taky. Když jsem viděl potomstvo jak lozí přes vagonky vláčku kterým se u nás jezdí mezi dvěma kosteli divím se že to skončilo bez úrazu.
Přeju brzké uzdravení snad letos dáš alesponˇ nějaký výlet autem.
http://www.motorkari...a-500-r-1157473.html

Naposledy editováno 10.06.2017 18:09:30

(reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 19:12 | Nahoru | #62864
milan1963> Tak papej hodně vitamínů ať jsi brzo fit a ještě stihneš dovču.

Naposledy editováno 10.06.2017 22:21:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 20:34 | Nahoru | #62865
milan1963> Teda tohle by byl už asi příběh do bakálářů Tak ať se ti ta smůla už konečně začne vyhýbat a sedneš brzo na svojí 660.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 21:36 | Nahoru | #62866
Miraz250> Snad ano. Jsem domluven s Jawou Týnec, že v případě hnutého rámu rovnou postavějí nové Adenium. I s lepší elektrikou. Až přijede pojišt'ovák, hned mu manželka dá kontakt do Týnce a tam už se nějak domluví. A že to bude třeba na podzim ? Co se dá dělat, aspoň bude na co se těšit.
Po těch zdravotních karambolech co zažívám, už opravdu vydržím s pérákem a žádná velká motodovolená na jiném stroji nebude.

Kdyby existovali Bakaláři, asi bych jim fakt napsal...

(reakce na) Jawablázni

10.6.2017 v 22:18 | Nahoru | #62867
milan1963> Koukam, ze lezt do kostela muze byt nebezpecnejsi, jak lezt na motorku. ;)
Tak se dej co nejdrive do kupy, at si to leto uzijes. A to nejen v sedle. ;)

Jawablázni

11.6.2017 v 08:12 | Nahoru | #62868
Milan> no, tak ať seš brzo fit

(reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 10:29 | Nahoru | #62869
milan1963> Ty jsi musel snad překročit nějaký bludný kořen na neštěstí
Doufám, že budeš brzo fit a nějaký ten JAWAkilometr ještě zhltneš

(reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 12:06 | Nahoru | #62870
Vlasťák1973> jít cestou tlumičů a pružin ze čtyřkolky mě taky napadlo, ještě zkusim přihodit podložky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 13:02 | Nahoru | #62871

kehaj píše: Kdyz tu probiha debata co koupit uvazuju o Honda cb500 a nebo Honda 650 Revere s kardanem. Co vy na to? Jeste je tu nabidka Honda cb250 ale ta bude pro dva a bagaz asi slaba.



CB500 je vhodná pro větší postavy, má uvolněný posez, proti revere je živější, spolehlivost nadprůměrná, žere 5l, většinou je oproti revere mladší a v nabídce je více kusů na výběr..

Revere je hodně nižší, motor sice oproti cb línější, ale spolehlivost a spotřeba podobná, plusem je kardan, posez trochu sportovnější (cestovní alternativa na stejném podvozku byl deauville, nevýhodou je to, že je jich málo a jsou starší...

Proto jsem volil CB, koníky se vždycky hodí a to že je tuctová je v každodenním provozu spíš výhodou, protože když to někde olámeš, tak seženeš plasty, páčky, kryty, osvětlení, kola a všechy při nehodách zmírající díly snadno a za pár korun....

CB250 neber je to hodně slabé, pro dva s bagáží bych už dneska nešel pod +-50 koní výkonu, protože méně bude trápení, více se neztratí.

Zkus si obě projet a uvidíš...

Naposledy editováno 11.06.2017 13:05:28

(reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 13:19 | Nahoru | #62872
pech.> Dík, sice se na jednu Reverku zajedu podívat je blízko ale na 80% upřednostním CB.

Jawablázni

11.6.2017 v 16:18 | Nahoru | #62873
Tak ohledně spolehlivosti chybu mezi těmito dvěma neuděláš, pokud jsi velkej, nebude se ti na reverce asi líbit posez... Zkus ji a uvidíš....

Ještě k CB, neplaš se, pokud bude za studena trochu bouchat spojkový koš na neutrál, pokud to po zmáčknutí spojky zmizí, je to v pořádku. Jestli se to týká i reverky a jiných hond nevím..

Navíc tyhle objemové kategorie jsou často škrcené na 25 a 35Kw, CB jde snadno odškrtit výměnou sacích přírub, takže pokud bys měl vyhlídnutou škrcenku v dobrém stavu, není nutno se jí vyhýbat, vytáhneš karbce, vyměníš ty gumové příruby za volně průchozí, když budeš hodně pečlivý - necháš zkontrolovat seřízení karburátorů a plný výkon je na světě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.6.2017 v 17:26 | Nahoru | #62874
Kehaju a co džava ta zůstane nebo jde do světa. Každopádně Tě chápu,na motocestování už naše stroje nejsou,na ježdění jo-to se dá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 18:01 | Nahoru | #62875
Vlasťák1973> Musí do světa - otázka financí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 18:50 | Nahoru | #62876

kehaj píše: Vlasťák1973> Musí do světa - otázka financí.


Trochu škoda. Vyměníš něco, co na ceně bude získávat za něco, co bude hodbotu ztácet. Ale jezdit chceš teď, tomu rozumím.

(reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 19:44 | Nahoru | #62877
PetrL3> Hranatá třiapule není rarita. To je jen nyní nafouknuta bublina, ze to na ceně vyskočilo. S CB nebo Revere chybu neudělá. Pojezdeni to bude o dvě třídy lepší jak na Jawa. Za mě do Japonce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.6.2017 v 21:02 | Nahoru | #62878
Kehaj-- jo to je jasný,taky bych musel dát čízu do světa,kdybych chtěl koupit něco na motocestování a ne že bych nechtěl,mě by se líbila taky Hondiška,ale Vigor.
Elevator--no právě,je to momentální bublina,na druhou stranu proč toho nevyužít a prodat za trochu lepší peníz,ikdyž už do ní taky něco nasypal.
Milan-- tož kurňa brzké uzdravení
Je to takové 90 tkové,nic přehnaně moderního ufáckýho.


Naposledy editováno 11.06.2017 21:07:39

(reakce na) Jawablázni

11.6.2017 v 21:16 | Nahoru | #62879

PetrL3 píše: Trochu škoda. Vyměníš něco, co na ceně bude získávat za něco, co bude hodbotu ztácet. Ale jezdit chceš teď, tomu rozumím.



638/9 je zrovna trochu celkem mimo hlavní proud, je to ošklivé a krom kotoučově brzdy u 9 to nic podstatného navíc nenabízí oproti 634, za které se platí nepřiměřené ceny, vzhledem k tomu jak hodně rozšířené a zároveň ničím nezajímavé jsou.... Dají se prodat minimálně o 10kkč dráž, než by byla odpovídající cena... a to je i cena, za postarší, nicméně parametrově i spolehlivostí o třídu lepší stroje, které nemají problém s výkonem, a to se dost hodí....

Přesto, nebo spíše právě proto je teď ideální chvíle to vyměnit, pokud potřebuje dobrý, funkční a slušně výkonný stroj, za jawu, jež je prostě s výkonem na hranici použitelnosti pro sólo ježdění v každodenním provozu a její spolehlivost stojí a padá na dnešní nekvalitních ND, za věc, která nemá problém ani s dálnicí, je pohodlná, výkonná a spolehlivá, přičemž provozní a udržovací náklady se příliš neliší... Olej s filtrem stojí do 1000kč i když si koupíš značkový, to ve dvoutaktním oleji za tu sezonu proleješ taky, destičky na brzdy stojí taky pár stovek a jediná dražší věc jsou pneumatiky, na které tyhle silnější stroje kladou vyšší nároky a tak se na nich nevyplatí moc šetřit.

Já jsem čízu taky prodal, protože mít doma 4 motorky je trochu zbytečný, když stejně odjezdím 95% kilometrů na té každodenní, na jejímž místě byla dříve Číza a dnes je na její pozici Honda a ty zbylé dvě jedou párkrát za rok na nějakou akci (Roadster jel vloni jen na technickou a oklikou zpátky....) tak mít další motorku na semeno je blbost, když historickou hodnotu ztratila přestavbou a na "vete" ježdění mám v +-origo stavu smolíka.....

Elevator: Souhlas. Pokud by mne finanční situace donutila mít jen jednu motorku, nechal bych si Hondu, protože tu skutečně potřebuju a prodal ty dvě ostatní, i když je mám hodně rád a byť na ceně získávají sice pomalu, ale jistě, na každodenní provoz jsou nevhodné.

Jawablázni

11.6.2017 v 21:23 | Nahoru | #62880
Vlasťák: o Vigoru, alias SLR650 už jsem tu psal, na pošusty kolem baráku dobré, ale na delší cesty poněkud pomalé a nepohodlné, chápu co se ti na tom líbí, to je to co se na něm líbí i mně, to že je toi prostě obyčejná a univerzální motorka, pokud potřebuješ občas projet nějaký lehčí terén, stejně jako to snese i tvoje číza.... Ovšem vyřadil jsem ho pro jednoválec a menší výkon, já už velký jednoválec nechci. Vigor/slr je dobrá volba pro vesničana, co potřebuje jezdit s rozumem i mimo silnice a nechce čistokrevné enduro, které na ty polňačky nepotřebuje a zároveň potřebuje aby se ten podvozek přiměřeně slušně choval na silnici, ale přitom nejezdí delší trasy po rychlých komunikacích.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist