Píst není otočený.
Výfukový kanál.
Akorát mě chybí vzadu zátka u výfuku, ale, že by to bylo tím?
Výbrus na praskání kroužků pomohlo.
Kdyby se hůř otáčela ojnice, po sundání válce se má ojnice opřít svojí váhou o blok motoru. Hlavně se to stává u originálních ojničních sad, kdy je vymezovací položka měkčí třeba z bronzu. Podložka se prohne, opře se o jehlové ložisko a ojnice se časem zadře. Maximálně může najet tak 6000 km.
Případně podložky odstranit, ale potom má ojnice větší boční vůli může se ale poškodit píst. V motoru mám starší ojnici a pokuď zjistím to, že se ojnice hůř otáčí tak podložky odstraním.
U originální ojnice byla vůle mezi ojnicí a klikovkou 0,3-0,5 mm.
Výfuk mz etz 251.
Rozřezaný výfuk 251.
http://www.simsonvig...&t=32319#p232805
Naposledy editováno 21.03.2019 01:10:13
Edit: Ty hrany tvých kroužků vypadají strašně. Kroužky jsou snad kulatý. Je na nich strašný sražení. Takhle jsi to tam dal nebo se tak ojely?
Naposledy editováno 07.06.2017 06:23:11
V motoru mám vybroušený válec, který jsem koupil s nájezdem 700 km.
Ten kanál poškodily pístní kroužky když je píst začal porcovat.
Hrany kanálů jsem srazil pilníkem pod co největšim náběhem a stejně po 120 km to začalo porcovat horní pístní kroužek.
Píst měl vůli 0,05 mm a nahoře byla vůle 0,1 mm.
Zjistil jsem, že se prodávají i dražší písty.
Píst dražší motoprodejna.
Píst motoprodejna.
Píst RZT, můžete si vybrat i průměr u základního pístu.
Válec jsem dal na výbrus.
Kroužky jsem srazil na brusce, stejně to nepomohlo.
Dal jsem jí přezdívku, porcovač pístních kroužků.
Naposledy editováno 10.06.2017 15:30:57
1 reakcí na tento příspěvek Mz ničení pístů Mz etz 251
Delk píše: Tak asi děláš něco špatně nebo je ten válec po smrti. Kroužky srážet na brusce je prasárna. Opravdu jen jehlový pilník a bez tlaku, sjet hranku pokud je. Na válci taky jen lehce ale zas o dost víc než kroužky. Máš fotku kde je vidět přechod mezi místem kam až dojíždí kroužky a kam už ne? Pokud jsi ty kroužky srazil takto tak se ani nedivím že odešly. Zaprvé do nich broušením na brusce a tím pádem ohřátím dle mého názoru vnášíš pnutí a za druhé ten kroužek se na této poloviční tloušťce nemá už o co opřít ve válci. Říkáš že jsi koupil válec po výbrusu a po 700 km. Válec jsi dával s pístem který na tom najel těch 700 km nebo jsi dal jiný?
Ten poslední válec tam mám má najeto 700 km.
Válec byl projetej nahoře jenom o 0,05 mm. Válec je na výbrusu.
Začínalo se s nebroušenejma kroužkama, to že jsou tyto motory tak náchylný je blbý.
V krajnim případě jsem viděl upravenej válec do emzety s dvěma výfukovejma kanálama pro jedno koleno.
Jezdit jako s veteránem mě nebaví.
Třeba se bude dělat výbrus každých 4000 km.
Už někdo z vás měl uhnutej motor zhruba o 13 mm a i natočenej z prava do leva?
Zkrátim levej plech tak o 4 mm a trochu motor zvednu na držáku.
Naposledy editováno 11.06.2017 12:27:13
Nevím kde děláš chybu. Já jsem to prostě složil a jezdím. Že říkáš že tě nebaví s tím jezdit jako s veteránem je sice hezký, taky jí vůbec nešetřím a jezdím, ale zajíždění má svá pravidla ať chceš nebo nechceš. Rvát ji za ocas můžeš, až ji pořádně zajedeš. Tenhle píst a válec mají cca 1500 km a pořád jí dávám víc oleje do benzínu ale už se nebojím ji do kopce dát plnej knedl. Nejhorší bylo prvních 500 km kdy to pořádně nejelo. Tak si musíš naplánovat projížděcí trasy tak, aby nebyly moc kopce. Spíš tomu vadí zavřít z kopce plyn a "brzdit motorem".
Při náznaku vadnutí zastavit a nechat zhladnout. A znova.
Já měl zajeto po nějakých 1800 - 2000 km. Výbrus na 0,035 mm. Českej píst - firmu netuším, DDR válec. Co je důležitý, některý brusírny neumí udělat válcový výbrus, vymrsknou kužel...
Hrany jsem nesrážel ani na kroužkách ani na kanálech a čočku dostávaly řádnou.
První dvě nádrže směs 1:40, pak už 1:50. Do 170 najetých km jsem měl jehlu na 3-tím zářezu (pro záběh). To byla blbost, protože se to hřálo jako svině. Bylo to moc bohatý. Po nastavení jehly na druhý zářez se motor vzpamatoval, přestal chcípat na volnoběh a já zase začal poznávat svoji motorku.
Prvních asi 15 km bylo po vesnicích stylem 1, 2, 3 do rychlosti 50 km/hod a 3,2,1 brzdění motorem a pořád dokola.
Jak píše Delk, prvních zhruba 500 km bylo prostě o citu a občasných chladících přestávkách.
Po zajetí jsem v Orlických horách všechny zkopce brzdil motorem bez plynu a zcela v pohodě.
Držím pěsti a nech si změřit výbrus, jak reálně dopadl, abys věděl co zajíždíš...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MZ 251 neštartuje MZ ETZ 251 | Kolose | 0 | 4.8.2024 v 13:45 Kolose |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Mz ETZ 251-aktuální majitelé sem MZ ETZ 251 | Boss.trx850 | 8 | 26.2.2022 v 17:47 2stroke |
MZ 251 MZ ETZ 251 | Petan69 | 7 | 7.2.2022 v 08:54 Petan69 |