Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.
Stev píše: Ja nevim, prestal jsem to brat vazne kdyz mu nevadilo ze paka bude mit delsi chod a bude citlivejsi, asi jezdi bez bot a umi malovat nohama :)
fakt si radši přečti nějakou učebnici fyziky ať vidíš jak jsou tvje bonmoty vzhledem ke vzdělání směšné
Naposledy editováno 26.05.2017 09:21:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
gugo píše: nevim co je silova statika, ja to nikdy nepocital (v praxi) , ale narozdil od tebe jsem par brzd videl a vim co jde a co nejde. Jinak tedy nevim jake nesmysly mas na mysli.
Jediny co ti rikam je , ze delas hovadinu protoze se seres do neceho vo cem vis hovno a misto toho aby si sel standardnim postupem, tzn napred se zkusil naucit brzdit, ev, nechat na ty motorce projet nekoho kdo ma nejakou predstavu o tom jak se ma zadni brzda chovat, tak vymejslis raketoplan. To je asi tak v kostce co rikam celou dobu. Chapu ze to je pro tebe kravina, ale rekl bych ze se svym nazorem jsi zde v mensine.
jo jsem se svým názorem v menšině ale vidím také, že ta úžasně odborná většina je , bohužel, poněkud nevzdělaná a opět bohużel se na rozdíl od klasika řídí heslem
"nevím že nic nevím"
Na rozdíl od těchto, co já nevím, jsem schopen se naučit
edit: a vzdělaná odborná menšina tu už své napsala a bylo to jako házení hrachu na stěnu.
Naposledy editováno 26.05.2017 09:39:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: špatně, není to pravda, nepochopils. Aby měl stejnou sílu musí být dva protilehlé pístky u pevného stejného průměru jako tenjeden u plovoucího. Žádný rozdílný průměry a součet ploch. Jesusmarjá je to možný , že tu všichni na ěděpáte takový machry a přitom neumíte základní fyziku? Alespoň na mě tedy tak nemachrujte.
Dobre, zeptam se pro jistotu jeste jednou abych si byl jisty ze to nezustalo ztraceno v prekladu.
Tvrdis, ze dostanes stejne silny brzdy, kdyz budes mit plovouci trmen a jeden pistek na kterej pusobis silou 100n, a pevnej trmen s pistkama proti sobe a na kazdej budes pusobit silou 100n?
Stev píše: Dobre, zeptam se pro jistotu jeste jednou abych si byl jisty ze to nezustalo ztraceno v prekladu.
Tvrdis, ze dostanes stejne silny brzdy, kdyz budes mit plovouci trmen a jeden pistek na kterej pusobis silou 100n, a pevnej trmen s pistkama proti sobe a na kazdej budes pusobit silou 100n?
Samozřejmě. Copak to není jasný???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Naposledy editováno 26.05.2017 09:50:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: Stev> ne já to netvrdím, to tvrdí fyzikální zákony. Ano je to přesne tak. Diskuze o tom je zbytečná pokud nestačil uvedený příklad.
přitom jsi to tak hezky vysvětlil v příspěvku 766, konkrétně tato část,
"No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu."
Věřím že při svém vzdělání a schopnostech si tu chybu v úvaze najdeš sám, omlouvat se nemusíš, nejsem chytlavej Kdyby tě to fakt neťuklo, klidně vysvětlím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: přitom jsi to tak hezky vysvětlil v příspěvku 766, konkrétně tato část,
"No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu."
Věřím že při svém vzdělání a schopnostech si tu chybu v úvaze najdeš sám, omlouvat se nemusíš, nejsem chytlavej Kdyby tě to fakt neťuklo, klidně vysvětlím.
tak to si tedy nechám od tebe vysvětlit, protože to bude tedy perla..
prosím začni
Naposledy editováno 26.05.2017 10:03:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: assassin> a co je jako tak oprávněně nadzvedlo? Že jsem je neposlechl? To snad nemyslíš vážně. Tak opět čti. Někde kolem 10strany jsem poděkoval za náměty a oznámil, že jsem se rozhodl pro ta dva třmeny. To jste tu taková honorace, že je nemyslitelné aby někdo neposlechl vaše rady?
No ona od té chvíle začala dost nenávistná smršť.
A že to vím sám nejlíp. No jistěže vím, protože vím jak to chci udělat a to je rozhodující. Rady můžu vzít na vědomí, což jsem i oznámil ale rozhoduji se sám jak uznám za vhodné.
A opět čti a čti. Ať své rozhodnutí zdůvodňuji nebo ať zdůvodňovat odmítnu, je výsledek stejný - nenávistné feakce.
A stále jsem tedy ten "viník"? To fskt jako že se nepodvoluji radám? Jen se podívej, jak i ty sám se snažíš mě za každou cenu nějak nakopnout.
Dost divný přístup.
Ne to, ze si neposlechl, ale spis ta forma jakou si namety posoudil - me osobne treba to, ze kdyz na navrh at pouzijes lepsi pevnej brzdic napises, ze to nic neprinese - dokonce napises ze to nezmeni ani brzdnou silu - prestoze netusis jak velky pistky kde jsou, to si proste rovnou urcil ze jsou stejny abys tu predvadel nespravnou predstavivost akce/reakce nekterych lidi. Veskere vyhody pevneho trmenu si "schoval" pod "nic to neprinese" a kdyz se pak rozepisu, tak reknes, ze o vsem vis a je to prece samozrejme - me to teda prijde dost divny, kdyz na jednu stranu pises, ze "vsechno vis" a na druhou "nic to neprinese" - ja te nenutim delat to podle meho navrhu, protoze ja bych daval dozadu spis mensi brzdic nez vetsi, udelej to jak chces.
Takže stejná dvoupístková brzda s pevným třmenem bude mít pístky na které také působí síla 50 a 50. Kdyby tam působily síly 100 a 100, byla by to brzda mnohem silnější.
1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší
V pripade dvoupistku - stejny tlak, stejna plocha, na obou pistech je 100N ktere jdou proti sobe, reakce na tyto sily jsou v opacnem smeru a "pozerou" se v telese trmenu.
Naposledy editováno 26.05.2017 10:22:35
Tady se zdůvodňovat ani nic nedá, protože se zde žádné důvody euznávají s vyjímko názorů zdejších elit. Já už proto dávno tady o svém záměru nediskutuji a nemíním o něm již polemizovat. Když napíšu jen co si ve smyslu "viz výše" tak je to arogance. Když zopakuji něco z důvodů proč, tak me z toho hádka.
Od tede i něko!ika dalších tu opakovaně čtu jak ve zkratce "o brzdách vím hovno" ale když se ukáže že opravdu mnozí nechápou fyzikální základy, tak to bagatelizuješ. I ty sám jsi napsal, že se reakční síla přítlaku přenáší u pevné rámem (dobře a hned jsem si toho všiml, jen jsem to nechtěl rozmazávat), což naprosto není pravda. Możná jsi o tom jen dopodrobna nepřemýšlel ale pak mě prosím nepoučuj
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
assassin píše: Stev: v prvni vete mas chybu, rozkladas tech 100N 50:50 ale to tak neni, pist tlaci 100N - to vychazi z hydrauliky - tlak vs plocha, tlak je danej, plocha taky - tzn 100N tlaci pist, druhejch 100N tlaci "reakce" - je to dane konstrukci trmenu - u plovouciho trmenu proste tu reakci dokazes vyuzit, u pevneho ne
V pripade dvoupistku - stejny tlak, stejna plocha, na obou pistech je 100N ktere jdou proti sobe, reakce na tyto sily jsou v opacnem smeru a "pozerou" se v telese trmenu.
pokud nemá být vyvíjen boční tlak na kotouč, což určitě nemá, tak nevidím jinou možnost než že se ta síla rozloží. Kdyby to bylo proti zdi tak to tak je, ale takhle si fakt myslím že ne.
1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší
Jinak je problem nejspis v tom ze pises, ze to delas jinak nez ostatni a tvrdis, ze temer vzdy s vysledky lepsimi - z toho co pises a z toho co vidim na fotkach mi to neprijde
Edit: jo uz to asi vidim - myslis slovo "ram" ? Tam samozrejme nejde o ram motorky, ani na obrazku nic takoveho neni, mel jsem spis pouzit slovo "telo" - kazdopadne pri vysetrovani takovych mechanismu se obvykle to "pevne" oznacuje jako ram. Sorry, ale opet je videt, ze k ostatnim pristupujes jako k blbcum a rovnou predpokladas, ze nic nevi - ale kdyz tohle nekdo naznaci u tebe hned jsi jak na jehlach
Naposledy editováno 26.05.2017 10:33:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Akční i reakční síla se v brzdičích obou typů vyrušuje výhradně v samotném tělese třme u s vyjímkou zatuhlého pístku pevného třmenu. Kdyby se přenášela do rámu tak by to bylo špatně. Věcně můžu diskutovat jakkoli s kýmkoli, kdo se na mě nesnaží machrovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: pokud nemá být vyvíjen boční tlak na kotouč, což určitě nemá, tak nevidím jinou možnost než že se ta síla rozloží. Kdyby to bylo proti zdi tak to tak je, ale takhle si fakt myslím že ne.
Bocni tlak myslis co? Ja si pod tim predstavim brzdnou silu a to je presne to co vyvijeno byt ma...
Obcas je to narocne na predstavivost, proto na to mechanika ma jednoduchej nastroj - uvolneni mechanismu - odstrani se vazby a nahradi se silovymi ucinky. Tim se da jednoznacne dojit k tomu jake sily tam kde pusobi. Ja jsem to zrychlene naznacil v obrazku. Velikosti sil - sipek jsou stejne. Nikde tam neni nic co by nejakou "pulilo" apod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
assassin píše: Bocni tlak myslis co? Ja si pod tim predstavim brzdnou silu a to je presne to co vyvijeno byt ma...
Obcas je to narocne na predstavivost, proto na to mechanika ma jednoduchej nastroj - uvolneni mechanismu - odstrani se vazby a nahradi se silovymi ucinky. Tim se da jednoznacne dojit k tomu jake sily tam kde pusobi. Ja jsem to zrychlene naznacil v obrazku. Velikosti sil - sipek jsou stejne. Nikde tam neni nic co by nejakou "pulilo" apod
jestliže na plovoucí kotouč s jedním pístkem má působit stejná síla na obě destičky, ať už od pístku nebo těla třmenu, a zároveň nemá být přenášená na úchyt třmenů - ten by měl podle mě zachytávat sílu vyplývající ze zpomalení kola (nebudu raši psát boční a podélnou, abyste mě nechytali za slovo protože to nejsou odborný termíny), tak potom mi není jasný kde se vezme dalších 100N které působí na druhé straně, jediná možnost je že se těch původních 100 rozloží na 50 a 50.
e: na obrázku pomíjíš čep a fakt že se třmen v něm pohybuje
Naposledy editováno 26.05.2017 10:50:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: assassin> tok už víckrát jsem psal že motorku si upravuju pro zábavu. Těmi výsledky míním profesní. To píšu jen proto abych uvedl proč jsem zvyklý vždy dělat věci jinak než ostatní. Prostě se mě te to přístup vždy osvědčil.
Akční i reakční síla se v brzdičích obou typů vyrušuje výhradně v samotném tělese třme u s vyjímkou zatuhlého pístku pevného třmenu. Kdyby se přenášela do rámu tak by to bylo špatně. Věcně můžu diskutovat jakkoli s kýmkoli, kdo se na mě nesnaží machrovat
Viz moje vysvetleni - ram samozrejme neni ram motorky - jak pisu, u "vysetrovani" mechanismu se to bezne pro tu "pevnou cast" pouziva.
Profesni vysledky mame ale kazdej, to bysme asi svoji profesi nedelali :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: pokud nemá být vyvíjen boční tlak na kotouč, což určitě nemá, tak nevidím jinou možnost než že se ta síla rozloží. Kdyby to bylo proti zdi tak to tak je, ale takhle si fakt myslím že ne.
ten tlak vyvineš pumpou a je v celým tom systému stejnej. je uplně jedno,kolik tam je pístků,jeden jako deset,plovoucí nebo pevnej třen ,na všech bude vždycky stejnej tlak. čím by to jako brzdilo,kdyby nebyl boční tlak na kotouč?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: jestliže na plovoucí kotouč s jedním pístkem má působit stejná síla na obě destičky, ať už od pístku nebo těla třmenu, a zároveň nemá být přenášená na úchyt třmenů - ten by měl podle mě zachytávat sílu vyplývající ze zpomalení kola (nebudu raši psát boční a podélnou, abyste mě nechytali za slovo protože to nejsou odborný termíny), tak potom mi není jasný kde se vezme dalších 100N které působí na druhé straně, jediná možnost je že se těch původních 100 rozloží na 50 a 50.
e: na obrázku pomíjíš čep a fakt že se třmen v něm pohybuje
Cep neni dulezitej, ten jen "izoluje" brzdic od vidlice.
Zakon akce a reakce. 100N akce vyvola 100N reakce - to je tech 100N co pusobi z druhe strany.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: assassin> no a já je mám práve proto, že dělám věci jinak než ostatní,, takže se toho držím
Hele nevim, jak se v konstrukci proboha da rict, ze delam veci jinak nez ostatni? Kazdej konstrukter dela veci podle sebe, ja delam s kolegou, kazdej mame svoje reseni problemu a vyberem to lepe fungujici.. To je proste ono, tvoje "JA" a pak to stado blbcu okolo.
1 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
assassin píše: Cep neni dulezitej, ten jen "izoluje" brzdic od vidlice.
Zakon akce a reakce. 100N akce vyvola 100N reakce - to je tech 100N co pusobi z druhe strany.
ano, a aby tam byly, musíš tam poslat 200. Kde bys je jinak vzal když ne z uchycení třmenů a kotouče?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: jo jsem se svým názorem v menšině ale vidím také, že ta úžasně odborná většina je , bohužel, poněkud nevzdělaná a opět bohużel se na rozdíl od klasika řídí heslem
"nevím že nic nevím"
Na rozdíl od těchto, co já nevím, jsem schopen se naučit
chovas se jak 16 ti letej spratek kterej ma prvni motorku , ale vsechno vi vsechno zna a vsichni ostatni jsou blbci. Ten spratek z toho mozna vyroste, ty asi ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: ano, a aby tam byly, musíš tam poslat 200. Kde bys je jinak vzal když ne z uchycení třmenů a kotouče?
hele nechces vsadit diplomatico? me by jedno vyrovnalo bilanci :)
ve fyzice neni zadny zakon zachovani sil :)
assassin píše: hele nechces vsadit diplomatico? me by jedno vyrovnalo bilanci :)
ve fyzice neni zadny zakon zachovani sil :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: assassin> Já bych to tak neřekl ale když myslíš
me treba chytlo za oci tohle, kusy plnyho nerezu, nebo misto elegentni duralove objimky vypalek z nerez plechu plechu sevreny sroubem/matkou - tohle je podle me "levne" reseni pro nejakou tu automatizovanou linku, ale na motorce to vypada fakt desive.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |