Jinak laďák od SC Project na Z800.
Žádný podobný téma sem tu nenašel, tak zakládám debatu 😀
Potok01 píše: Odpověděl jsi si sám. Je to celé na hovno. Těm, kteří tvrdí, že když jejich laďák bude řvát, tak se budou cítit bezpečnější dporučuji, aby zkusili jet třeba hodinu za někým s laďákem. A dostanou psotník, hlava jim rupne. Pro ty, kteří jsou tak svobodomyslní, že je jim jejich bezpečí nade všechny ostatní, které tím budou srát jen nadhazuju myšlenku: Co kydyby tak tedy chtěli učinit všichni účastníci silničního provozu? Přeřvávali bychom se kdo bude hlasitější a tím pádem bude tak bezpečno, že se z toho celej svět zvencne? Chce to vzít rozum do hrsti a uvědomit si, že nejsme na světě sami, to je celé. Když k tomu připočtu, že každé zastavení policisty buď v blízkém zahraničí nebo dnes už i u nás může končit průšvihem a popotahováním, zvažte, jak se budete cítit bezpečně při cestě pěšky po odebrání TP. Koníky tím výzazně nenahoníte, to by musela být jo operace, seřizování na brzdě a ladění s velkým L. Takže suma sumárum, vyhozený peníze, který je lépe nalít do nádrže a projezdit. Doby, kdy jsme si na vesnici do šlapacích kol dávali do špic plíšky aby nám to rachotilo, ty už máme snad za sebou.
Další Mirek Dušín.......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
BrumlaRT píše: Zvuk je rozkmitaný vzduch (spaliny) a dle kmitočtu , to dává nějaký hukot od výfuku. Rozkmitané spaliny jdou od ventilu k první nerovnosti ve svodech, ohybu, čidlo lambdy tlumič atd. Tam se odráží a jde částečně zpět k ventilu. Plyny vycházející a vracející na sebe naráží a dochází k tlumení. Toto kmitání jede celou dobu i tisíckrát do zavření ventilu.
dobře ty
tohle si musim ulozit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Jakkoli je to zásadní spíš u dvoutaktů, ale i u čtyřtaktů to mělo určitý význam při střihu ventilů...
Naposledy editováno 18.04.2017 20:14:37
Dvoutakt a jeho změna "odporu" výfuku, tam jde o přesun krouťáku. U otevřeného výfuku je v nízkých otáčkách , ve vysokých nemá sílu a ani se tam motor nevytočí. Přiškrcením je to opačné........to samé má vliv průměr a délka hrdla sání před sacím ventilem.....
u 4T jsou ventily, takze vliv pruchodnosti na vyplachovani je mensi, projevi se to prakticky jen tech 10-20° kdyz jsou otevreny oba (ve slusny spolecnosti oba pary ventilu) zaroven, protoze je pri nizsich otackach i nizsi podtlak tak by s prilis otevrenym porubim vyfuokvany plyny utekly ven "moc rychle" a vytahli za sebou i cerstvou smes, tak to v nizkych otackach lip potahne kdyz bude mit vyfuk vetsi odpor, aby k tomuhle nedochazelo.. a naopak ve vysokejch uz bude prilis "odpornej" vyfukovej system zase znatelne brzdit pist vytlacujici skrz nej spaliny ven, a tudiz se tomu motoru nebude chtit jit do otacek, nez kdyby to vyfoukl mnohem snaze tlustsima trubkama... ten odpor v trubkach je zavislej ciste na ceste ven tj hlavne na delce a prumeru (vnitrnim povrchu) trubek + k tomu navrch nejaky ty tlakovy ztrate tlumici koncovky...
a co se tyka toho ventilu, proste chuda smes hori dele, tudiz pak nebohej ventil otevre kdyz to jeste dohoriva.. v lepsim pripade to pak jen foukne zapaleny kolem, ale protoze vyfukovej ventil je uz tak teplotne namahanej az az, tak tyhle podminky po case proste zanechaj nasledky.. ale to uz se bavime fakt o lambda napr. 1,1 a vic..
schvalne jsem si nasel grafik, (koukam tu do Kocaba a Adamce, str 25 graf 55.. ) mezi lambda 0,6 az 1 je ta rychlost tak nejak nejvyssi, lehce nad 2m/s (peak je fakt kolem 0,8, vida jak si to pamatuju).. pod 0,6 to jde strme nahoru a labda > 1 to jde (o trosku mene strme) dolu.. kolem 1,2 je uz to jen 1m/s..
o fous rychlejs ta rychlost taky klesa pri nizsim pocatecnim tlaku (tj nizsim kopr. pomeru).. ale kazdopadne tou samotnou koncovkou se ten pomer urcite nezmeni vic nez o nejaky ty setinky...
neznamyScooterD> no vzdyt ja ti nevymlouvam ani nerozporuju ze je lepsi kdyz o tobe okoli vi, to je jasny, jen rikam ze te neuslysi na vetsi dalku nez te uvidi.. pises ze najedes za auto v kolone, tak jasne, na par metru slyset urcite jsi, ale ber to zas tak ze tomu kdo by te "prehledl" v zrcatku bude v celku u prdele i kdyz te za sebou uslysi.. navic ani kdybys mel v omhle pravdu, nebo treba pujcenou sirenu od hasicu tak na to stejne nemuzes 100% spolehat, jako na cokoliv ostatniho (potkavacky, reflexka, prednosti..) nejakej ten zmrd se najde vzdy a vsude
..BTW co se tyka toho prikladu - no, a nebo treba takova slozite vykonstruovana, temer az konspiracni teorie, zes na moto treba narazil na mentalne zdatnejsi jedince nez na tom kole ? jinak nemuzu posoudit, tady u nas v praze se zaplatpriroda ve ctyrstupu pres celej pruh nikdo necoura snad ani v noci, natoz v provozu...
Prave toto resi expanzni cast.
Prave jeji vinou dojde k poklesu tlaku v spal prostoru, dojde k vytahu plynu až z kanalu. Umozni se vetsi uvolneni prostoru kliky. Plyn se rozpina a ceka ho kamarad deflektor, kde se cast plynu zase odrazi. Tim se dosahne tlakove vlny, ktera vrati cerstvou smes zpet do komory, kde se obevi maximum tlaku. A v tu chvily pist trefi hranu privery a zavre se vyfukovy kanal.
Naposledy editováno 19.04.2017 07:24:04
3 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Já nedělám v automotivu a konstrukci motorů, přečetl jsem několik (třeba Mackerleho) knih a zajímám se o to... pouštět se s vysokoškoláky do debat je k ničemu... začnou operovat pružinou, termodynamikou a vzorečkama (který už i sami vlastně neznaj ) ...když v tom dělaj, stejně to za ně dělaj programy a modelace... přitom většinou mluvíme o tolm samým...což je taková všeobecná vlastnost diskusí tady.
Co by mě zajímalo je ale fakt, do jaký míry se dnes v tomhle "ladění" dodnes používá stolice a odlaďování "pokus/omyl" jako dřív s teleskopickejma svodama na F1čkovejch šestkách za Eccelstonea ...
t_freedom píše: no v tuhle chvíli už píšou vlastně o tom samým, jen tahaj další a další možnosti...
Já nedělám v automotivu a konstrukci motorů, přečetl jsem několik (třeba Mackerleho) knih a zajímám se o to... pouštět se s vysokoškoláky do debat je k ničemu... začnou operovat pružinou, termodynamikou a vzorečkama (který už i sami vlastně neznaj ) ...když v tom dělaj, stejně to za ně dělaj programy a modelace... přitom většinou mluvíme o tolm samým...což je taková všeobecná vlastnost diskusí tady.
Co by mě zajímalo je ale fakt, do jaký míry se dnes v tomhle "ladění" dodnes používá stolice a odlaďování "pokus/omyl" jako dřív s teleskopickejma svodama na F1čkovejch šestkách za Eccelstonea ...
Ten pokus/omyl se používá do dnes. Žádný počítač ti to nedokáže vypočítat. Spíš ti navrhne nejlepší řešení a musí se vyzkoušet... bavíme li se o honění výkonu a průběhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
t_freedom> jj trefa, termodynamika a dynamika tekutin ... plus slaboproud a organika hobby, sport "obziva"
Naposledy editováno 19.04.2017 11:18:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
BrumlaRT píše: .
Stačí si pak přečíst 😅 za 500 Kč potřebují na 2 hodiny zapůjčí origo výfuku na STK pro mašinu XY 😃. Nehledě pak problémy v rakousku ,itálii........s vykuchanou rourou zvanou "laďák".
...i prd, velebnosti, nikdy jsem výfuk na STK půjčit nepotřeboval, procházím hladce s ´´laďákem´´, navím mám originál v garáži...
2 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Ossicz píše: Opět se tady člověk může přesvědčit za jaký hovno tady to forum a diskutující stojí. Typek se zeptá na to, kdy dát laďák a jestli to neudělá nějakou neplechu a na 5 ti stranách se řeší šíření zvuku ...
Když se ti to nelíbí tak sem nechoď_xy_ píše: -666-> Proč jsou proužky na ráfky špatně? Myslím že s reflexními je aspoň stojící v noci líp vidět, na té mojí staré vráně naštěstí žádné odporné boční odrazky podle Brusele nejsou...
špatný / dobrý takhle bych to určitě neřešil, každý ať má co chce.
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
A tvuj prispevek jak objasnil tuto problematiku?
Ostatni pisi alespon o veci s tematem souvisejici.
Pokud sis nevsiml, odpoved zaznela temer ihned.
Kdyz se ti tady nelibi, nelez sem. A hlavne neporusuj priste pravidla fora.
Naposledy editováno 23.04.2017 18:02:21
Jurawood píše: Ossicz:
A tvuj prispevek jak objasnil tuto problematiku?
Ostatni pisi alespon o veci s tematem souvisejici.
Pokud sis nevsiml, odpoved zaznela temer ihned.
Kdyz se ti tady nelibi, nelez sem. A hlavne neporusuj priste pravidla fora.
Ano objasnil. K tematu jsem se vyjadril par komentaru o tom jak se siri zvuk driv. Chapu ze to zaniklo, mezi komentarema, ktery k tematu nejsou...
1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Ossicz píše: Jojo, ten zvuk za to stojí
hele, ono to střílí neskutečně, to jsou rány jak kdybych měl litrovej dvouvál
nejvíc top je to z kopce když se brzdí motorem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
mára929r píše: hele, ono to střílí neskutečně, to jsou rány jak kdybych měl litrovej dvouvál
nejvíc top je to z kopce když se brzdí motorem
Já na MT 10 (mám ji 2 měsíce a mám ted 4 500 Km) už mám ladák ARROW + decat svod, PC V a první věc byla demontáž pair systému, teda jeho zaslepení, to střílení bylo brutální, v noci to bylo jako ohnostroj. Po jeho zaslepení se neozve jediná rána...
Blesk90 píše: JJ a ventily jsou doslova nadšený
Já na MT 10 (mám ji 2 měsíce a mám ted 4 500 Km) už mám ladák ARROW + decat svod, PC V a první věc byla demontáž pair systému, teda jeho zaslepení, to střílení bylo brutální, v noci to bylo jako ohnostroj. Po jeho zaslepení se neozve jediná rána...
no, ono to střílení je i se sériovym laufem, je to slyšet, ale potichu a když dáš otevřený vejfuk, vše jde ven, takže suma sumárum ventily jsou na tom úplně stejně (směs je pořád stejná). prostě je to víc slyšet. a hlavně u této koncovky není potřeba nic "ladit"
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 22 | 20.4.2024 v 13:17 MaraForza |
Záměna předního kola Kawasaki Z800 | Spitir_1 | 4 | 20.2.2024 v 11:14 papiboy |
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 2 | 9.1.2024 v 06:29 milonovo |
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 | Voloda27 | 38 | 26.9.2022 v 09:43 Fugo |
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 | mára929r | 1 | 27.8.2022 v 21:19 Ariete |