bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk
Mám jednoduchej dotaz, po kolika najetých km je v pohodě nahodit laďák na novou motorku. Jinak dva jednoduchý důvody proč za to vyhodím prachy 1. Bezpečnost, abych byl slyšet. 2. Někdo prachy utratí za umělou ... někdo za laďák, výsledek bude stejnej :)

Jinak laďák od SC Project na Z800.

Žádný podobný téma sem tu nenašel, tak zakládám debatu 😀
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

18.4.2017 v 18:13 | Nahoru | #121

Potok01 píše: Odpověděl jsi si sám. Je to celé na hovno. Těm, kteří tvrdí, že když jejich laďák bude řvát, tak se budou cítit bezpečnější dporučuji, aby zkusili jet třeba hodinu za někým s laďákem. A dostanou psotník, hlava jim rupne. Pro ty, kteří jsou tak svobodomyslní, že je jim jejich bezpečí nade všechny ostatní, které tím budou srát jen nadhazuju myšlenku: Co kydyby tak tedy chtěli učinit všichni účastníci silničního provozu? Přeřvávali bychom se kdo bude hlasitější a tím pádem bude tak bezpečno, že se z toho celej svět zvencne? Chce to vzít rozum do hrsti a uvědomit si, že nejsme na světě sami, to je celé. Když k tomu připočtu, že každé zastavení policisty buď v blízkém zahraničí nebo dnes už i u nás může končit průšvihem a popotahováním, zvažte, jak se budete cítit bezpečně při cestě pěšky po odebrání TP. Koníky tím výzazně nenahoníte, to by musela být jo operace, seřizování na brzdě a ladění s velkým L. Takže suma sumárum, vyhozený peníze, který je lépe nalít do nádrže a projezdit. Doby, kdy jsme si na vesnici do šlapacích kol dávali do špic plíšky aby nám to rachotilo, ty už máme snad za sebou.


Další Mirek Dušín.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

18.4.2017 v 18:23 | Nahoru | #122

BrumlaRT píše: Zvuk je rozkmitaný vzduch (spaliny) a dle kmitočtu , to dává nějaký hukot od výfuku. Rozkmitané spaliny jdou od ventilu k první nerovnosti ve svodech, ohybu, čidlo lambdy tlumič atd. Tam se odráží a jde částečně zpět k ventilu. Plyny vycházející a vracející na sebe naráží a dochází k tlumení. Toto kmitání jede celou dobu i tisíckrát do zavření ventilu.



dobře ty
tohle si musim ulozit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

18.4.2017 v 20:14 | Nahoru | #123
Jurawood> tak ono je to trochu popletený... Není to o tlumení zvuku... Ale spíš o plnění před zavřením ventilu...
Jakkoli je to zásadní spíš u dvoutaktů, ale i u čtyřtaktů to mělo určitý význam při střihu ventilů...

Naposledy editováno 18.04.2017 20:14:37

Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

18.4.2017 v 21:03 | Nahoru | #124
Popletený to není, spíše nevhodně napsáno, jedna věc neoddělena od druhé, pak u neznalých problému, to vyzní jako zmata.
Dvoutakt a jeho změna "odporu" výfuku, tam jde o přesun krouťáku. U otevřeného výfuku je v nízkých otáčkách , ve vysokých nemá sílu a ani se tam motor nevytočí. Přiškrcením je to opačné........to samé má vliv průměr a délka hrdla sání před sacím ventilem.....

Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 01:00 | Nahoru | #125
odpor v potrubi se resi u 4T, u 2T je zaklad hlavne rezonancni komora (takovy to "jelito" mezi motorem a koncovkou) kam plyny nejdriv expandujou, ale vcas se odrazi a tim jakoby "zavrou" spalovaci prostor aby neunikala (nebo spis aby min unikala) nova smes rovnou do vyfuku, ..obdobne se resi i spalovaci komora jednoduchych pulzacnich motoru,.. navrhovat takovou vec neni vubec prdel a jen ciste teoreticky bez experimentu se to moc neobejde...

u 4T jsou ventily, takze vliv pruchodnosti na vyplachovani je mensi, projevi se to prakticky jen tech 10-20° kdyz jsou otevreny oba (ve slusny spolecnosti oba pary ventilu) zaroven, protoze je pri nizsich otackach i nizsi podtlak tak by s prilis otevrenym porubim vyfuokvany plyny utekly ven "moc rychle" a vytahli za sebou i cerstvou smes, tak to v nizkych otackach lip potahne kdyz bude mit vyfuk vetsi odpor, aby k tomuhle nedochazelo.. a naopak ve vysokejch uz bude prilis "odpornej" vyfukovej system zase znatelne brzdit pist vytlacujici skrz nej spaliny ven, a tudiz se tomu motoru nebude chtit jit do otacek, nez kdyby to vyfoukl mnohem snaze tlustsima trubkama... ten odpor v trubkach je zavislej ciste na ceste ven tj hlavne na delce a prumeru (vnitrnim povrchu) trubek + k tomu navrch nejaky ty tlakovy ztrate tlumici koncovky...

a co se tyka toho ventilu, proste chuda smes hori dele, tudiz pak nebohej ventil otevre kdyz to jeste dohoriva.. v lepsim pripade to pak jen foukne zapaleny kolem, ale protoze vyfukovej ventil je uz tak teplotne namahanej az az, tak tyhle podminky po case proste zanechaj nasledky.. ale to uz se bavime fakt o lambda napr. 1,1 a vic..
schvalne jsem si nasel grafik, (koukam tu do Kocaba a Adamce, str 25 graf 55.. ) mezi lambda 0,6 az 1 je ta rychlost tak nejak nejvyssi, lehce nad 2m/s (peak je fakt kolem 0,8, vida jak si to pamatuju).. pod 0,6 to jde strme nahoru a labda > 1 to jde (o trosku mene strme) dolu.. kolem 1,2 je uz to jen 1m/s..
o fous rychlejs ta rychlost taky klesa pri nizsim pocatecnim tlaku (tj nizsim kopr. pomeru).. ale kazdopadne tou samotnou koncovkou se ten pomer urcite nezmeni vic nez o nejaky ty setinky...

neznamyScooterD> no vzdyt ja ti nevymlouvam ani nerozporuju ze je lepsi kdyz o tobe okoli vi, to je jasny, jen rikam ze te neuslysi na vetsi dalku nez te uvidi.. pises ze najedes za auto v kolone, tak jasne, na par metru slyset urcite jsi, ale ber to zas tak ze tomu kdo by te "prehledl" v zrcatku bude v celku u prdele i kdyz te za sebou uslysi.. navic ani kdybys mel v omhle pravdu, nebo treba pujcenou sirenu od hasicu tak na to stejne nemuzes 100% spolehat, jako na cokoliv ostatniho (potkavacky, reflexka, prednosti..) nejakej ten zmrd se najde vzdy a vsude

..BTW co se tyka toho prikladu - no, a nebo treba takova slozite vykonstruovana, temer az konspiracni teorie, zes na moto treba narazil na mentalne zdatnejsi jedince nez na tom kole ? jinak nemuzu posoudit, tady u nas v praze se zaplatpriroda ve ctyrstupu pres celej pruh nikdo necoura snad ani v noci, natoz v provozu...

Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 06:46 | Nahoru | #126
Lépe bych to nenapsal.

Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 07:20 | Nahoru | #127
Kerut: ono by ale nebyl problem u 2t skrtit plyny napr rezonanci tak, aby doslo k zastaveni proudeni aby cerstva smes vubec neunikla....jak pises, ona ale uniknout ma.
Prave toto resi expanzni cast.
Prave jeji vinou dojde k poklesu tlaku v spal prostoru, dojde k vytahu plynu až z kanalu. Umozni se vetsi uvolneni prostoru kliky. Plyn se rozpina a ceka ho kamarad deflektor, kde se cast plynu zase odrazi. Tim se dosahne tlakove vlny, ktera vrati cerstvou smes zpet do komory, kde se obevi maximum tlaku. A v tu chvily pist trefi hranu privery a zavre se vyfukovy kanal.

Naposledy editováno 19.04.2017 07:24:04

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 08:12 | Nahoru | #128
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:51:51

3 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 08:47 | Nahoru | #129
no v tuhle chvíli už píšou vlastně o tom samým, jen tahaj další a další možnosti...
Já nedělám v automotivu a konstrukci motorů, přečetl jsem několik (třeba Mackerleho) knih a zajímám se o to... pouštět se s vysokoškoláky do debat je k ničemu... začnou operovat pružinou, termodynamikou a vzorečkama (který už i sami vlastně neznaj ) ...když v tom dělaj, stejně to za ně dělaj programy a modelace... přitom většinou mluvíme o tolm samým...což je taková všeobecná vlastnost diskusí tady.

Co by mě zajímalo je ale fakt, do jaký míry se dnes v tomhle "ladění" dodnes používá stolice a odlaďování "pokus/omyl" jako dřív s teleskopickejma svodama na F1čkovejch šestkách za Eccelstonea ...

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 09:14 | Nahoru | #130

t_freedom píše: no v tuhle chvíli už píšou vlastně o tom samým, jen tahaj další a další možnosti...
Já nedělám v automotivu a konstrukci motorů, přečetl jsem několik (třeba Mackerleho) knih a zajímám se o to... pouštět se s vysokoškoláky do debat je k ničemu... začnou operovat pružinou, termodynamikou a vzorečkama (který už i sami vlastně neznaj ) ...když v tom dělaj, stejně to za ně dělaj programy a modelace... přitom většinou mluvíme o tolm samým...což je taková všeobecná vlastnost diskusí tady.

Co by mě zajímalo je ale fakt, do jaký míry se dnes v tomhle "ladění" dodnes používá stolice a odlaďování "pokus/omyl" jako dřív s teleskopickejma svodama na F1čkovejch šestkách za Eccelstonea ...



Ten pokus/omyl se používá do dnes. Žádný počítač ti to nedokáže vypočítat. Spíš ti navrhne nejlepší řešení a musí se vyzkoušet... bavíme li se o honění výkonu a průběhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 11:05 | Nahoru | #131
no jde o to co spocitat realne jde a co ne, ve zminene pruznosti jsou vsechny ty jejich deformacni energie/castiglianovo vety atd. exaktne vycislitelny, takze konstrukci nebo stavbu napocitate pritrose sikovnosti + znalosti v klidu.. v proudeni je to podstatne horsi, NS rce ve vetsine obecnych pripadu analyticky resitelny nejsou, takze pak nastupuje nejakej matematickej model na zaklade odhadnutyho meritka viru, disipce energie v nich atd. ..coz ma v pripade staryho zkusenyho matematika kterej to dela celej zivot honotu "slusnyho nastrelu", a v pripade ostatnich vesteni z koule, jak nam rikali on clovek kterej si ten napr. fluent nebo numecu zapne a neco nasituje a osimuluje skuecne "neco" vypocita, a v podstate i spravne - ale to "neco" pak nema pranic spolecnyho s realnym fyzikalnim modelem.. experiment byl, je a vzdycky(nastesti) bude, ...i kdyz ani to neni jednoduchy, merit teploty a tlaky v obtizne pristupnejch mistech a velmi rychlejch dejich (treba ve spalovacim prostoru pri 10000ot) a je bezproblemu mozny ze clovek nevhodnou nebo chybnou metodou nameri neco uplne jinyho nez se tam ve skutecnosti deje...

t_freedom> jj trefa, termodynamika a dynamika tekutin ... plus slaboproud a organika hobby, sport "obziva"

Naposledy editováno 19.04.2017 11:18:25

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 12:08 | Nahoru | #132
kerut> ...jojo...něco málo o tom taky vím... málo... známej dělal dvojitý sání na 12tiválec 7l Počítač na universitě to prej chroupal asi 12h přes noc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 21:36 | Nahoru | #133
-666-> Proč jsou proužky na ráfky špatně? Myslím že s reflexními je aspoň stojící v noci líp vidět, na té mojí staré vráně naštěstí žádné odporné boční odrazky podle Brusele nejsou...

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 21:47 | Nahoru | #134

BrumlaRT píše: .
Stačí si pak přečíst 😅 za 500 Kč potřebují na 2 hodiny zapůjčí origo výfuku na STK pro mašinu XY 😃. Nehledě pak problémy v rakousku ,itálii........s vykuchanou rourou zvanou "laďák".



...i prd, velebnosti, nikdy jsem výfuk na STK půjčit nepotřeboval, procházím hladce s ´´laďákem´´, navím mám originál v garáži...

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

19.4.2017 v 23:12 | Nahoru | #135
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:49:53

2 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

20.4.2017 v 16:25 | Nahoru | #136
Opět se tady člověk může přesvědčit za jaký hovno tady to forum a diskutující stojí. Typek se zeptá na to, kdy dát laďák a jestli to neudělá nějakou neplechu a na 5 ti stranách se řeší šíření zvuku ...

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

20.4.2017 v 16:40 | Nahoru | #137
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:28:56

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

20.4.2017 v 16:59 | Nahoru | #138

Ossicz píše: Opět se tady člověk může přesvědčit za jaký hovno tady to forum a diskutující stojí. Typek se zeptá na to, kdy dát laďák a jestli to neudělá nějakou neplechu a na 5 ti stranách se řeší šíření zvuku ...

Když se ti to nelíbí tak sem nechoď

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

20.4.2017 v 22:40 | Nahoru | #139

_xy_ píše: -666-> Proč jsou proužky na ráfky špatně? Myslím že s reflexními je aspoň stojící v noci líp vidět, na té mojí staré vráně naštěstí žádné odporné boční odrazky podle Brusele nejsou...


špatný / dobrý takhle bych to určitě neřešil, každý ať má co chce.

Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

21.4.2017 v 07:08 | Nahoru | #140
Taky zajíždím - MT 10, výfuky bych dal minimálně po 1. garančce, ideálně však po 1500 km, kdy jsi bajk pořádně zajel. Taky mám doma v krabici už arrow se svody místo katíku, ale ještě si počkám s montáží. V týdnu jsem byl na garančce a konečně tam němám tu zajížděcí sračku, ale normální olej a musím říct, že je to jinej bajk, hrozný rachtající zvuky jsou z motoru pryč a motor lační po točkách a to je ten problém, jak dáš ladák, budeš chtít pořád točit, aby zpívala Ale pokud ho tam chceš dát ted, nic se nestane, spousta motorek má ladáky nežli vyjedou ze salonu.

1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

23.4.2017 v 17:57 | Nahoru | #141
Ossicz:
A tvuj prispevek jak objasnil tuto problematiku?
Ostatni pisi alespon o veci s tematem souvisejici.
Pokud sis nevsiml, odpoved zaznela temer ihned.
Kdyz se ti tady nelibi, nelez sem. A hlavne neporusuj priste pravidla fora.

Naposledy editováno 23.04.2017 18:02:21

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

24.4.2017 v 13:58 | Nahoru | #142

Jurawood píše: Ossicz:
A tvuj prispevek jak objasnil tuto problematiku?
Ostatni pisi alespon o veci s tematem souvisejici.
Pokud sis nevsiml, odpoved zaznela temer ihned.
Kdyz se ti tady nelibi, nelez sem. A hlavne neporusuj priste pravidla fora.



Ano objasnil. K tematu jsem se vyjadril par komentaru o tom jak se siri zvuk driv. Chapu ze to zaniklo, mezi komentarema, ktery k tematu nejsou...

Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

8.6.2017 v 06:38 | Nahoru | #143
tak máme hotovo, při druhý garančce (po roce, najeto 5800 km) jsem nechal dát gipro a laďáček od mivv, sice stál ranec, ale ten zkuk je neskutečnej

1 reakcí na tento příspěvek Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

9.6.2017 v 08:27 | Nahoru | #144
Jojo, ten zvuk za to stojí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

10.6.2017 v 10:56 | Nahoru | #145

Ossicz píše: Jojo, ten zvuk za to stojí



hele, ono to střílí neskutečně, to jsou rány jak kdybych měl litrovej dvouvál
nejvíc top je to z kopce když se brzdí motorem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

13.6.2017 v 12:44 | Nahoru | #146

mára929r píše: hele, ono to střílí neskutečně, to jsou rány jak kdybych měl litrovej dvouvál
nejvíc top je to z kopce když se brzdí motorem

JJ a ventily jsou doslova nadšený

Já na MT 10 (mám ji 2 měsíce a mám ted 4 500 Km) už mám ladák ARROW + decat svod, PC V a první věc byla demontáž pair systému, teda jeho zaslepení, to střílení bylo brutální, v noci to bylo jako ohnostroj. Po jeho zaslepení se neozve jediná rána...

(reakce na) Po kolika km nájezdu nahodit laděný výfuk

13.6.2017 v 14:57 | Nahoru | #147

Blesk90 píše: JJ a ventily jsou doslova nadšený

Já na MT 10 (mám ji 2 měsíce a mám ted 4 500 Km) už mám ladák ARROW + decat svod, PC V a první věc byla demontáž pair systému, teda jeho zaslepení, to střílení bylo brutální, v noci to bylo jako ohnostroj. Po jeho zaslepení se neozve jediná rána...



no, ono to střílení je i se sériovym laufem, je to slyšet, ale potichu a když dáš otevřený vejfuk, vše jde ven, takže suma sumárum ventily jsou na tom úplně stejně (směs je pořád stejná). prostě je to víc slyšet. a hlavně u této koncovky není potřeba nic "ladit"
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 21 24.2.2024 v 13:39 NUTELIER
Záměna předního kola Kawasaki Z800 Spitir_1 4 20.2.2024 v 11:14 papiboy
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 2 9.1.2024 v 06:29 milonovo
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 Voloda27 38 26.9.2022 v 09:43 Fugo
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 mára929r 1 27.8.2022 v 21:19 Ariete


TOPlist