jelikož na mém jednostopém stroji Aprilia Scarabeo 500 hodnota najetých km, už dosahuje bezmála 110000km....
Začínám uvažovat o nějaké vetší údržbě pohonu.
V minulosti jsem dělal z větších zásahů pouze repas. vodní pumpy a opravy kolem dobíjení.
Zvažuji výměnu rozvodového řetězu...
Co by jste ještě doporučili vyměnit?? aby to ještě nějakou dobu spolehlivě jezdilo?
Díky za případné rady.
Jirka.
1 reakcí na tento příspěvek CO udělat na motoru po 110000km ?
Naposledy editováno 21.03.2017 14:49:32
Teď vážně - já bych zkontroloval rozvoďák - jestli napínák napíná a není na konci, dále ventilové vůle, hlídal bych olej, jestli ho nežere a jestli to jede normálně a nic v tom nemlátí tak bych to dál neřešil...
Takže jezdi a užívej, bohužel pokud by jsi plánoval prodej je to nereálný, nebo brutálně pod cenou
FiZzeR píše: Zhoupnout na magnetu v nejbližších sběrných surovinách. Tobě asi nikdo neřekl, že motor je v 30 tis po smrti, že? Leda bys to smotnul na obligátních 12 tis, pak můžeš vesele drandit doalelujá
krasne kilometre
podelim sa o moju skusenosť , ked som predával 3 ročnú Hondu s origo 15 tis. km. arogantný prekupník mi vypisoval, že za to nedá tolko , lebo ten motor je už zodratý a čo on s tým spraví, bla,bla,bla - nevedel som či mám plakať od smiechu alebo sa smiať.....
(no taky se musím trochu přiznat, že mě na cestách dost zlobila "italská" elektrika (hlavně dobíjení -ducati regulátor), od doby s Ignitechem zatím klid (klepu na něco tvrdýho, prasklej chladič(super doháněcí jízda.. na trajekt s dolévací petlahví a podobné věci, raději ani nepočítám.
Prodávat nehodlám, jak již někdo psal, nemá už moc velkou hodnotu. (Jak pro koho?, (stáčet bych to opravdu nemusel , tachometr je přetočenej, najíždím sedmitisící kilometr, po stovce tisíc spíš by to teď šlo střelit lépe, než když jsem ho před lety kupoval.
Kupoval jsem ho s vyplněnou servisní knížkou do 20tis. (z IT), řekl bych, že to sedělo..(majitel byl i 57mej ročník... jak to prý bývá ověřené
Za dobu mého provozu jsem měnil olej poctivě po 6000km, před delší cestou i třeba v 5000km.(fuj, teď si vzpomínám, že to vlastně někdy byla i jedna výměna.. na jednu cestu, kecám... jsou to moc pěkné vzpomínky:-)(gumy a destičky:-)
Děkuji za cenné rady na údržbu. Určitě si pořídím tlakoměr a změřím kompresi, skouknu ventil vůli, rozvod řetěz, napínák... no a opět vyměním filtr a olej, ještě zvážím ty ložiska v kolech... a vyměním přední pneu a jeden přední brzdový kotouč :-)
Jak nejlépe v domácích podmínkách otestovat tlumiče? pokud to jde...
Děkuji všem za rady. :-)
Na závěr to trochu shrnu.... myslel jsem si, že můj jednostopý stroj, už celkem zestárnul a že toho má už hodně za sebou, teď zjišťuji, že má vlastně to nejlepší před sebou (konečně vychytaný chyby z výroby:-)....no tak třeba ještě něco dá? :-)
Jirka.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Silnější městský skútr do padesáti ... Aprilia Scarabeo 200, Aprilia Scarabeo 500, Aprilia ... | szanda | 19 | 26.6.2022 v 10:42 CRF1000 |
Zdechá po ubrání plynu Aprilia Scarabeo 500 | Ondros | 1 | 16.4.2020 v 16:02 jouda1 |
Scarabeo 500, spínač a číslo dílu Aprilia Scarabeo 500 | Ondros | 2 | 10.3.2020 v 16:53 Ondros |
Volnoběžné otáčky Aprilia Scarabeo 500 | santos | 2 | 17.6.2019 v 22:43 santos |
Přezutí zadního kola Aprilia scarab... Aprilia Scarabeo 500 | santos | 8 | 11.6.2019 v 06:49 dewwil |