Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon> jojo, křoviňák moja zas říká, že to má zvuk jak motorová pila. Tak to je dobře, když s tím budu blbnout v lese, aspoň si budou myslet, že tam jsou lesáci
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Mototechnika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
nekupoval někdo boční origo plasty ?? myslím že rok dva zpět stáli 2tisíce za kus,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
jinak dneska jsem vezl moto do servisu abych se ujistil jestli je či není vše v pořádku,..nechal jsem zkontrolovat ventily tak pak vám řeknu jestli je byla potřeba seřídit při nájedu 14tis km,...když jsem mu říkal že dle manuálu se mají kontrolovat každých 24tis,..tak se tomu dobře vysmál a pochválil za měnění oleje na MTH,....a ještě dodal vidím že máte laděnou koncovku a pár měsíců do stk, že jestli mám origo lauf,..že s tím tedka dělají strašné problémy,...tak budu muset navštívit uživatele TangoBravo a trošku se o tu homologaci "postarat",...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: nechal jsem zkontrolovat ventily tak pak vám řeknu jestli je byla potřeba seřídit při nájedu 14tis km,...když jsem mu říkal že dle manuálu se mají kontrolovat každých 24tis,..tak se tomu dobře vysmál a pochválil za měnění oleje na MTH
Ahoj, to je jasný, že se smál a ještě Tě v tom utvrzoval, když mu neseš tak snadný prachy na podnose...
Budeš mít nějak zdokumentováno nebo věrohodně doloženo, že si skutečně dají tu práci, docela pracně odstrojí mašinu, sundají ventildekl a poměří to, aby to pak zase stejně pracně dali do původního stavu?
Cituji:
I am a pretty good mechanic-----and have never had a bike in the shop---but this is a pretty daunting task. Even with some internet help it is very involved---you have to remove so much stuff---the throttle body being by far the most difficult thing you'll have to do---actually putting it back on was harder. You'll need a lot of mechical skills and tools---and besides feelers gauges, a torque wrench and a micrometer----a lot of other weird wrenches to take bolts out in very tight places.
A pro info - ten tovární interval není 24 tisíc km, ale 42 tisíc km (cca 26 tisíc mil).
Nejsou tam totiž šroubky, ale podložky, a to se tak rychle nerozšteluje.
Nebyl bys první, kdo vysolí pěkných pár tisíc za placebo ujištění, že "se na to mrkli" a bylo to v pořádku. Nebo že měnili těsnění víka a taky podložky (není problém v případě potřeby šáhnout do šuplíku a na dlani Ti nějaké ukázat) a pak Ti ten servisní zásah napíšou ještě dražší. Nechci Tě zbytečně strašit, ale i tak to bohužel v tomto podnikání chodí. Zvláště když mašina normálně funguje a ještě jim to tam dáš "k servisu" už v 1/3 výrobcem předepsaného intervalu.
Naposledy editováno 09.02.2017 17:26:59
jinak s obavou naprosto souhlasím,..i já jsem velice podezřívavý co se týče servisu auta či motorky a vždy mě dělají jen to o co si sám řeknu,...jak se říká nikomu nic nevěř,..
A co WRX,..stále slouží nebo už šla do světa?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
A když je to jak říkáš (z civilního endurka máš poloostrý, dáváš mu hodně záhul spolu s ostrými stroji a navíc nemáš zaručen jeho dosavadní nájezd), tak je ta kontrola na místě. Ale i když tomu servisu důvěřuješ, tak jak to říkal ten Vladimír Iljič Uljanov neblahé paměti - důvěřuj, ale prověřuj! Ideální by bylo se domluvit, abys byl přitom, až to otevřou, pak budeš mít jistotu.
Jinak moje WRXko stále dobře slouží, i když už ne mně osobně. Přenechal jsem ho do moc dobrých rukou kolegovi, kterému dělá velkou radost - a teď s překvapením už zase zjišťuju, jak ten čas letí - letos začne na tom mém, nyní už dlouho svém WRku, vlastně už čtvrtou sezónu.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi píše: Tož zdarec, jsem rád, že jste i přes delší odmlku nezapomněli
A když je to jak říkáš (z civilního endurka máš poloostrý, dáváš mu hodně záhul spolu s ostrými stroji a navíc nemáš zaručen jeho dosavadní nájezd), tak je ta kontrola na místě. Ale i když tomu servisu důvěřuješ, tak jak to říkal ten Vladimír Iljič Uljanov neblahé paměti - důvěřuj, ale prověřuj! Ideální by bylo se domluvit, abys byl přitom, až to otevřou, pak budeš mít jistotu.
Jinak moje WRXko stále dobře slouží, i když už ne mně osobně. Přenechal jsem ho do moc dobrých rukou kolegovi, kterému dělá velkou radost - a teď s překvapením už zase zjišťuju, jak ten čas letí - letos začne na tom mém, nyní už dlouho svém WRku, vlastně už čtvrtou sezónu.
určitě jsme nazapoměli na zakladatele tohoto fora akorád jsme z toho udělali trošku diskuzní kroužek,....tak at mu slouží
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: a jen pro doplnění k tomu anglicky psanému textu,...dle mého názoru je používání vymezovacích podložek při seřizování ventilů standard,...nejsem odborník ale ty šrouby se používají spíš u starším modelů,...co má známí husaberg, tak tam taky používají vymezovací podložky,..a některé modely ostrých WR taky,...těžko říct jak moc velký je ten pisatel odborník, ale používat momentový klíč a mikrometr je nutnost a ne speciální nářadí,...s tím počítám že to nebude dělat od oka,...a napsat jako první větu že je velice dobrý odborník mě smrdí samochválou,...ale díky za příspěvek,...zítra mi bude volat a má mě potvrdit nebo vyvrátit nutnost seřízení těch ventilů,...
Šroubky se používají stále i u některých nových motorek - typicky u méně točivých motorů a tam, kde je k tomu snadnější přístup. Naopak podložky jsou mj. vhodné (skoro nutné) u vysoko otáčkových motorů (kvůli větším setrvačným silám). A taky pro uživatele jsou zpravidla přijatelnější u strojů, kde je ke kontrole a vymezení vůlí horší (pracnější) přístup. To řešení podložkami bývá totiž obecně stálejší (vyžaduje obecně méně častou kontrolu respektive lze si dovolit větší nájezdy mezi jednotlivými kontrolami vůlí), a tak je ten horší přístup, vyšší pracnost plus náklady na cenu podložek zase částečně kompenzován tou menší četností (delšími intervaly) tohoto servisního zásahu.
Jinak ten člověk, starý pes BigDog, co na WRku najezdil 80 tisíc km a sjezdil kontinent od Mexika po Aljašku (dával jsem tady v tomto vlákně na jeho rozsáhlé stránky kdysi odkaz), se tou první větou nechtěl vychloubat. Jen tím chtěl pro případné následovníky zdůraznit, že i když je dost zkušený a všechno si servisuje sám, tak rozebrat to a pak to složit bylo poměrně dost obtížný (hlavně pasáž okolo těla škrtící klapky).
_____
P.S.
O mikrometru se zmiňuje proto, aby s tím ostatní počítali. Na samotnou kontrolu vůlí samozřejmě stačí jen spárové měrky, ale na případné seřízení/vymezení, kde u šroubků by si krásně vystačil s pouhým malým šroubovákem a klíčem na aretační matičku, tak u podložek potřebuje přesně mikrometrem změřit tloušťky stávajících podložek a podle toho dopočítat, jakými podložkami má ty ochozené nahradit pro správné vymezení vůlí.
postimg.org/image/oy0tard6x/][img]https://s28.postimg.org/oy0tard6x/WR_250_R_valve_check.jpg[/img
(zvětšení rozkliknutím)
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
tvé obavy jsou na místě,..začínám se trošku obávat taky aby pak bylo vše ok,...ale věřím mu, je šikovný mechanik,..motorku údajně zná,..netvrdím že na ni dělal už ventily,..to nevím,..ani jsem se na to neptal,..každopádně ventily v tomto období dělá každý týden,...čekal jsem 14 dní než jsem mohl motorku vůbec přistavit,..tak uvidíme příští týden jak to dopadne,...jak to rozdělá tak mi volá a ještě to tam pojedu doladit co a jak,...věřím tomu že nic zbytečně dělat nebude,..když jsem zmínil že mě přední vidlice začíná dělat "kroužky" a možná bych potřeboval vyčistit popřípadě vyměnit gufera,..tak mi to rozmluvil že to případně uděláme až po jarním enduru kdy je všude plno blata a abych to nemusel dělat pak znovu,...důvěru má a pevně věřím že ji nezklame,..
Jinak ten BigDog to je jiný pes,...80tis km na WRku to je opravdu solidní nájezd...já mám za ty dva roky něco přes 7tis km,...
Rischwon píše: ten BigDog to je jiný pes,...80tis km na WRku to je opravdu solidní nájezd...já mám za ty dva roky něco přes 7tis km,...
Ale tak zase nesmíš se podceňovat - ono jestli jezdíš hardcore terén, tak to dá mašině i jezdci pěkně intenzivně zabrat oproti stále ještě svým způsobem pohodovému (i dálkovému) cestování...
Mimochodem, když jsi psal o MTH, asi to jenom neodhaduješ, ale máš namontovaný měřič...(?) Jestli jo, kolik Ti tak zhruba vychází kilometrů na jednu (terénní) motohodinu? Jen tak orientačně, pro srovnání...
Ono při civilním ježdění po silnicích, neberu dálnice (to je jednostranný extrém), ale řekněme po českých okreskách na té 250 ccm mašině mi to při mém poklidném courání (celkový průměr přes městečka, vesnice a okresky) vycházelo zhruba okolo 65 km/h - jak kde, jak kdy, někdy třeba o trochu míň a někdy i víc (podle hustoty obcí a provozu), ale vždycky pohodová a spíš kochací jízda (na WR X se silničníma gumama).
Jiní jezdci by mohli mít průměr odhaduju třeba 70-75(80) km/h. Tak kolik dělá motohodina u Tebe, když jedeš v terénu s klukama s ostrýma endurama? Zkusím tipnout - 15 km, 20 km? Ale někdy možná klidně i pouhých 10 km? Ono bude hodně záležet i na tom, kolik vás jede a jak často zastavujete/popojíždíte při čekání na sebe atd. Tož jak Ti to vychází?
Naposledy editováno 10.02.2017 12:42:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
... tak u podložek potřebuje přesně mikrometrem změřit tloušťky stávajících podložek a podle toho dopočítat, jakými podložkami má ty ochozené nahradit pro správné vymezení vůlí.
Jen malá technická. Ty podložky se téměř neopotřebovávají, ale daleko častěji se zaklepávají ventily, takže se ventilová vůle zmenšuje a ne zvětšuje, tzn. většinou měníš za tenčí podložku. To je např. jeden z důvodů, proč krátký servisní interval není ani tak daný způsobem seřízení (podložka/klíč), ale typem a použitím motoru. Na Husce jsem dělal ventily každých 7 mth a taky tam byly podložky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: nerad bych se WRka zbavoval takže zatím ještě šetřím,..pořád si totiž strašně užívám její univerzality,...jednou s ní jedu těžký terén,...další vyjíždku se zase pěkně kochám po přírodě,...a už vůbec bych nechtěl v létě přijít o motarda,...který mě taky hodně baví
Je to tak, to WRko má svoje vlastnosti nastaveny skoro optimálně pro co možná nejlepší univerzálnost.
A díky za ty terénní nájezdy v rámci motohodiny, a vlastně za celý příspěvek. Ať Ti to i nadále jezdí!
PetrS píše: Jen malá technická. Ty podložky se téměř neopotřebovávají, ale daleko častěji se zaklepávají ventily, takže se ventilová vůle zmenšuje a ne zvětšuje, tzn. většinou měníš za tenčí podložku.
Ano, je to tak, ony ty cementované podložky vydrží hodně, čili i sedla ventilů se na tom rozhození vůlí časem podepisují. A pak ta potřeba o maličko tenčích podložek se řešívá (a nejen v nouzi) i zbroušením stávajících podložek naplocho na magnetické brusce.
PetrS píše: To je např. jeden z důvodů, proč krátký servisní interval není ani tak daný způsobem seřízení (podložka/klíč), ale typem a použitím motoru. Na Husce jsem dělal ventily každých 7 mth a taky tam byly podložky.
jj, u výkonnýho jednobuchu s ostrýma vačkama se to na tom náročným režimu, ve kterém ventily pracují, musí projevit. Souhlas.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 16.02.2017 12:54:04
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
https://www.aliexpre...22-8b64-fd564ccf759f
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8343 | Dnes v 21:12 Fic6 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |