Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?
Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)
Předem díky za vaše reakce.
2 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
Zkrátka na dvouválci se svezeš příjemněji a déle Ti vydrží.
Mezi motorkami, které jsi vyjmenoval je jeden podstatný rozdíl: Pegaso je cestovní enduro na vysokém podvozku a ostatní jsou silniční sportovně cestovní motorky s diametrálně odlišnými jízdními vlastnostmi, které se mnohem více blíží jízdním vlastnostem Tvé CBR125R. Pokud je Ti CBR125R už málo a Hornet ještě moc, ale časem by sis něco takového dovedl představit, kup si dvouválec a neztrácej čas dalším jednoválcem, byť by byl silnější...
Woozie02 píše: Že ty si čítal zase niekde len samé polopravdy a mýty.
Ad 1. Hornet teda určite nežerie pri bežnom jazdení 9 litrov. Starý karburátor sa pohybuje okolo 5-6 litrov.
Ad 2. Raptor má s SV spoločný leda tak motor. Rám, podvozok a brzdy ( + pre niekoho dizajn) má Raptor na ďaleko lepšej úrovni. SV je rozpočtovka..-
Přesně tak, pokud Horneta nebudeš točit tak bude žrát opravdu málo - mně se dařilo jezdit dovolený s 99 r.v.tak kolem 5ti litrů a možná i míň, tankování se fakt blbě odhaduje.
Když jsem si půjčil od kamaráda motorku z neskvělejší trojice CB/GS/ER5 tak proti Hornetu to byla fakt pěkná mrdka, jak vzhledem tak vším ostatním, už jenom tou blbou 130tkou vzadu. Neříkám, že to jelo blbě, ale byl to teda těžkej krok zpátky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Jakub-od-X-bikers píše: Pro martinkuchinka: Rozdíl mezi jedno a dvouválcem je v hrubosti nebo jemnosti dodávky výkonu. Jednoválec dodává výkon pocitově razantněji, protože se to děje jen jednou za dvě otáčky klikového hřídele.
Další odborník
Rozhodující je objem na válec plus setrvačné hmoty a z toho plynoucí průběh kroutícího momentu.Existují jednoválce se sametovým chodem a naopak dvouvály co trhají za ruce...
A věř tomu nebo ne,jsou lidi co s jednoválcem "ztrácejí čas" radši jak s dvouválem
3 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
George-MV- píše: Nikdo nezmínil tříválec. Spodek se chová jak dvouvál a vršek má vlastnosti čtyřválu....to je podle mě rozumnej kompromis. No na jaře bude anglán v garáži, tak jsem na ten motor zvědavej
Já to slyšel jinak, dole to nejede jako čtyřvál a nahoře to vydechne jako dvouvál
pro zakladatele: na tom čtyřválci nebo 500twinu se naučíš nejsnadněji,nejrychleji. Jednobuch nech pro fajnšmekry, nebo na později, navíc ta aprlika rotax má špatnou servisní přístupnost při demontážích.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
A mimochodem, jak jsi to myslel s tím objemem na válec, setrvačnými hmotami a sametovým chodem? Můžeš mi prozradit nějakou jednoválcovou motorku bez vstřikování s objemem přes 500ccm, která má sametový chod? Sametový chod může mít čtyřválec, když zůstaneme u motocyklových motorů, kde každý válec pálí po půl otáčce klikového hřídele, ale nikdy ne jednoválec, který bouchne jednou za dvě otáčky...
Naposledy editováno 09.02.2017 15:17:17
Jakub-od-X-bikers>Já to tušil Zlob se na mě,piš něco o egu,ale argumentovat tím,že "Jednoválec dodává výkon pocitově razantněji, protože se to děje jen jednou za dvě otáčky klikového hřídele" je prostě blbost.Zakladatele jsem pochopil tak,že se ptá na rozdíly mezi jednoválcem a dvouválcem obecně.Ptá se třeba:" A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?".Proto odpovídám že rozhodující je především objem na válec.Protože srovnávat 125 a 650 jen proto že jsou oba jednoválce je úsměvné.
V některých věcech máš samozřejmě pravdu.Víceválcové motory se mnohem lépe vyvažují,protože jsou víceválcové.Ale i tak jsou dvouválce s hrubším chodem než jednoválec 650.Jasně že to neplatí pro podobné kubatury,ale stejně tak neplatí že jednoválec bude mít automaticky hrubší chod než "víceválce".
Co se týče tvého dotazu,už jsem odpověděl.Konkrétně 650 Rotax má velmi jemný chod na jednoválec.podobně se chová třeba Cagiva Canyon,i KLR v sériovém provedení není žádný vibrátor díky systému vyvažovacích hřídelů.Nijak brutálně se neprojevuje ani seriová LC4 od KTM nebo něco co moc lidí nezná,jednoválec od Gilery.Je jasné že když budeš srovnávat s "vysavačem"(600ccm ve čtyřválci),chovají se i ty hodné jednoválce dost neurvale.Ale když to srovnáš třeba třeba s VTR nebo navigátorem,tak jsou to beránci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Když jsem si onehdá půjčil CB1000 tak jsem z toho byl hodně zklamanej jak to nejelo a jak to bylo tupě sterilní. Asi takhle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
JARAXL700 píše: Piš k věci a né k mému názoru. Ty nesedíš v zadu a nevnímáš ten rozdíl ,ale chytrý jsi jak je vidět.
Další potrefená Jak víš že neznám pohled spolujezdce?Jak víš že nemám svého spolujezdce?Kde píše autor vlákna že řeší pocity spolujezdce?
Ale máš pravdu,oproti Transalpu bude i hodný jednoválec splašená kobyla...
Prostě mi vadí ty odsuzující soudy a polopravdy.Hlavně proto,že se nedá házet stroje "do jednoho pytle" jen s ohledem na konfiguraci.
Navíc si myslím,že jsem psal právě přímo k věci.Celou dobu osciluju mezi jednoválcem a dvouválcem tak si myslím že vím o čem píšu...
Naposledy editováno 09.02.2017 20:10:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Před pár lety jsem jezdil na Suzuki GS500, tedy 2v.
Potom jsem pořídil Kawasaki KLR650, tedy 1v.
Řekl bych, dost podobné motorky na charakteristiku jízdy po silnici. Nechytejte mě za slovo.
Kawasaki KLR650 je dost udušená výfukem a proto jsem pořídil laděný výfuk SLK. A Teď teprve nastala ta zásadní změna!
Z KLRka po výměně výfuku se stala najednou úplně jiná motorka!!!
Zatím co z origo výfukem při rychlém přidání plynu se motor dusil, bouchal a nechtělo se mu do otáček, z laďákem mi to při přidání trhalo ruce!
Co tím chci říci? Protože tazatel uvažuje o koupi starší motorky, záleží i na tom, jak je motorka dovybavená a jak je motor nastavený! Potom muže mít jedno Pegaso uplně jiný charakter motoru než druhé Pegaso!
Naposledy editováno 09.02.2017 20:45:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
A jak je vidět,storeman má podobné zkušenosti...
a) canyon 600 - tam se sere všechno 500ka je lepsi ale porad hluboce podprumerna
b) pegaso : dost podobne (nesere se motor ale vsechno okolo jo - na motoru se sere jen volnobezka a tesneni pod hlavou - volnobezka zvlast rychle protože to nechce startovat , z pegas pripada v úvahu jedine to stary s 4V rotaxem ty ještě ujdou - 5v karburatorova "petka" je fakt sileny paskvil, a na stradu apod uz nemá prachy
c) bmw650F - je trochu spolehlivejsi nez pegaso - ma ještě "stary" rotax a i když delanej na stejny lince tak asi s jinym kontrolorem - ale taky to není zadnej zazrak
většina dalších 1V uz jsou v pohode a jde spis o vkus výšku nároky atd.
z beznych 2V nahacu není past ani jedna z tria GS500, ER5 , CB500 neprohloupíš ani u jedny
z 2V cendur je TA600 i KLE500 taky v pohode ale cenove budes na hrane
na zadnej 3V do 40ti nemas ,a ze 4V by se tam ještě mohlo natlacit XJ600
o tom jesli je lepsi koncepce 1 nebo 2V se v tomhle rozpoctu nemá cenu bavit kup si zachovalou motorku co ti bude slouzit a kupuj podle stavu - ja bych si koupil z toho co tu nabizim KLE který jsou v pouzitelnym stavu do 40ti , pojede to stejne jako nahacovy 500ky a když budes potrebovat "zabahnit" tak to taky pujde - mekej podvozek a slabsi brzdy při tomhle vykonu tolik nevadi - aspoň se naucis respektu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Jestli je dle tebe "dost rozhodující charakteristikou objem na válec " (dle mě taky), tak sis vstřelil vlastňák. Protože g650gs a nc700 mají hodně odlišný "objem na válec" (jednobuch vs dvouval), jsou tedy "dost" charakterově vzdálené a přidáváš se tak k nám s Jakubem o různoválcích . Je to tedy třetí nejdůležitější parametr po celkovém objemu a výkonu. Storeman mu holt nepřikládá váhu. Vibrace, tvrdost, odezva motoru samozřejmě vychází i s dalších parametrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Peřina píše: George-MV-> Jakej? Strýt nebo Spýd? Kdybych to měl objektivně zhodnotit po roce ježdění na 3-válci tak asi takhle: Vyhovuje mi, že můžu jezdit v nižších otáčkách, který Hornetu "vadily" a mně zase vadily vyšší otáčky. Jede to jako kráva od 15ti stovek a končí to někde nahoře s tím, že ten vrch už v podstatě nepotřebuju, jezdím ve spektru od 2tis - cca 8 tis. Co mně naopak trošku vadí je že po městě je víc ucukanější a myslel jsem si, že to mám rozesraný, nicméně poštelování to nezměnilo.
Když jsem si onehdá půjčil CB1000 tak jsem z toho byl hodně zklamanej jak to nejelo a jak to bylo tupě sterilní. Asi takhle.
Chci streeta, ten starší model s kulatými světly. Líbí se mi vzhled i technický parametry......navíc ta váha... 180 kg i s náplněma
bledemon píše: Anti> Jestli je dle tebe "dost rozhodující charakteristikou objem na válec " (dle mě taky), tak sis vstřelil vlastňák. Protože g650gs a nc700 mají hodně odlišný "objem na válec" (jednobuch vs dvouval), jsou tedy "dost" charakterově vzdálené a přidáváš se tak k nám s Jakubem o různoválcích . Je to tedy třetí nejdůležitější parametr po celkovém objemu a výkonu. Storeman mu holt nepřikládá váhu. Vibrace, tvrdost, odezva motoru samozřejmě vychází i s dalších parametrů.
Četl jsem to několikrát,ale pointa mi stále uniká.Co jsi tímto myslel?Zkus to rozvést abych to pochopil i já...
George-MV- píše: Chci streeta, ten starší model s kulatými světly. Líbí se mi vzhled i technický parametry......navíc ta váha... 180 kg i s náplněma
mezi majiteli asi není nikdo, kdo by nedoporučil
mrkni na coolmoto Luže Vozí z Itálie, nelátá vraky.
e: a jak píše Peřina o Speedovi "jezdím ve spektru od 2tis - cca 8 tis", tak Street chce 4000+, ale taky příjemnej rozsah. "po městě je víc ucukanější" u svýho neznám, ale když jsem objížděl inzeráty, seděl jsem na jednom, co byl v nízkých otáčkách divočejší - ale byl na tom Fresco 3>1 a možná to nebylo poladěný (ta motka byla vůbec tak trochu nepostaraná), takže spíš to asi byla náhoda.
Naposledy editováno 10.02.2017 15:54:09
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
Samo že taky nejde srovnávat V2 650 jedno kterej vs V4 litru.....
U strojů co tady píšeš asi až tak razantní rozníl nebude.
Já z toho jel GS500,ten motor mě přijde krásně pružnej a bezvadně jedoucí v tom středním spektru otáček,táhnoucí mnohem dřív i chvilku po
Nadruhou stranu se zvýšením počtu válců zvětšují rozměry motoru, setrvačné hmoty,...proto se nezdá tak ostrý od malých otáček, ikdyž podle brzdy může mít čtyřvál i v malých točkách lepší mk než třeba dvoubuch.
Naposledy editováno 12.02.2017 20:40:02
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Navíc při stejné střední pístové rychlosti má víceválec obvykle víc otáček, takže je logické že dá větší výkon. Jestli si myslel při stejných otáčkách tak to pravda není. Radši bych se nepouštěl do uvah o účinnosti. To už je složitější.
Naposledy editováno 13.02.2017 13:17:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aprilia pegaso 650 rotax 1997 - ole... Aprilia Pegaso 650 | Lancikjirka | 18 | 3.9.2024 v 18:43 Kohlstein |
Aprilia pegaso 650 cube Aprilia Pegaso 650 | Jarda_pegaso | 0 | 3.9.2024 v 05:55 Jarda_pegaso |
Jak vyřešit pomalý únik oleje okolo... Aprilia Pegaso 650 | arky | 13 | 28.8.2024 v 21:13 hagrid.hagrid |
Hlava Aprilia Pegaso 650 | Milad | 10 | 11.8.2024 v 21:09 Milad |
Kapotáž Aprilia Pegaso 650 | Jarda_pegaso | 1 | 24.6.2024 v 22:46 ja1 |