bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 1 válec vs 2 válec
Ahoj, loni jsem si pořídil na rozježdění Hondu CBR125R, tu jsem koncem roku prodal, abych si teď na jaře koupil něco výkonějšího, zkusil jsem Horneta, ale po pár stech metrech jsem si uvědomil, že tolik výkonu nevyužiju a ani nechci, že chci něco klidnějšího, takže jsem začal přemýšlet o nějaké 500... Prolejzám inzeráty a semtam tam na mě vykoukne také Aprilia Pegaso 650, která má obdobný výkon, jako například Honda CB500, Suzuki GS500E, nebo Kawasaki ER5, ale Aprilia je jednoválec, ostatní jsou 2 válce. Máte s tím někdo nějakou osobní zkušenost? Jaký je v těchto strojích rozdíl? Všude čtu jen o 2vál vs 4vál, případně 3vál, ale nic o 1vál :) A já má zkušenost jen s 1vál vs 4vál.

Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?

Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)

Předem díky za vaše reakce.

2 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec

8.2.2017 v 13:05 | Nahoru | #31
Pro martinkuchinka: Rozdíl mezi jedno a dvouválcem je v hrubosti nebo jemnosti dodávky výkonu. Jednoválec dodává výkon pocitově razantněji, protože se to děje jen jednou za dvě otáčky klikového hřídele. Dvouválec (pokud se nejedná o paralelní, jako měla třeba Jawa 500 OHC nebo Kawasaki W650/800) tu sílu dodá za dvě otáčky kliky dvakrát. Dvouválec má také většinou menší vibrace, protože klika a písty se proti sobě dají lépe vyvážit. Soudobé jednoválce však bývají vybaveny tzv. vyvažovacím hřídelem, který většinu vibrací spolehlivě vyruší, takže tady bych velký rozdíl nehledal. Pokud budeš porovnávat jednoválcový a dvouválcový motor o stejném objemu, je z hlediska výdrže a servisních nároků výhodnější ten více válcový, protože namáhání je rozloženo na dva válce. Pozor, neplatí však, že je tedy poloviční!!!
Zkrátka na dvouválci se svezeš příjemněji a déle Ti vydrží.
Mezi motorkami, které jsi vyjmenoval je jeden podstatný rozdíl: Pegaso je cestovní enduro na vysokém podvozku a ostatní jsou silniční sportovně cestovní motorky s diametrálně odlišnými jízdními vlastnostmi, které se mnohem více blíží jízdním vlastnostem Tvé CBR125R. Pokud je Ti CBR125R už málo a Hornet ještě moc, ale časem by sis něco takového dovedl představit, kup si dvouválec a neztrácej čas dalším jednoválcem, byť by byl silnější...

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

8.2.2017 v 13:34 | Nahoru | #32

Woozie02 píše: Že ty si čítal zase niekde len samé polopravdy a mýty.
Ad 1. Hornet teda určite nežerie pri bežnom jazdení 9 litrov. Starý karburátor sa pohybuje okolo 5-6 litrov.
Ad 2. Raptor má s SV spoločný leda tak motor. Rám, podvozok a brzdy ( + pre niekoho dizajn) má Raptor na ďaleko lepšej úrovni. SV je rozpočtovka..-



Přesně tak, pokud Horneta nebudeš točit tak bude žrát opravdu málo - mně se dařilo jezdit dovolený s 99 r.v.tak kolem 5ti litrů a možná i míň, tankování se fakt blbě odhaduje.
Když jsem si půjčil od kamaráda motorku z neskvělejší trojice CB/GS/ER5 tak proti Hornetu to byla fakt pěkná mrdka, jak vzhledem tak vším ostatním, už jenom tou blbou 130tkou vzadu. Neříkám, že to jelo blbě, ale byl to teda těžkej krok zpátky.

1 válec vs 2 válec

8.2.2017 v 14:38 | Nahoru | #33
Být tebou dám dokupy toho horneta. Protože spotřeba 9L tak to jezdíš velkou kudlu a nebo máš něco špatně. Jinak je to jednoduchý 2 válec jede dole a 4 válec nahoře. s 1 válcem mám zkušenosti akorát tak z fichla, čz a nsr takže nedokážu říct.

1 válec vs 2 válec

8.2.2017 v 15:17 | Nahoru | #34
zkus si projet kawasaki ER6N -řadový 2V.žádný divoch,ale přitom se na tom dá i pěkně povozit a spotřeba bude do 5,5L max.A to Pegaso raději vyhoď z hlavy nebo si raději o něm něco přečti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

8.2.2017 v 21:40 | Nahoru | #35

Jakub-od-X-bikers píše: Pro martinkuchinka: Rozdíl mezi jedno a dvouválcem je v hrubosti nebo jemnosti dodávky výkonu. Jednoválec dodává výkon pocitově razantněji, protože se to děje jen jednou za dvě otáčky klikového hřídele.


Další odborník
Rozhodující je objem na válec plus setrvačné hmoty a z toho plynoucí průběh kroutícího momentu.Existují jednoválce se sametovým chodem a naopak dvouvály co trhají za ruce...
A věř tomu nebo ne,jsou lidi co s jednoválcem "ztrácejí čas" radši jak s dvouválem

3 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 01:04 | Nahoru | #36
Nikdo nezmínil tříválec. Spodek se chová jak dvouvál a vršek má vlastnosti čtyřválu....to je podle mě rozumnej kompromis. No na jaře bude anglán v garáži, tak jsem na ten motor zvědavej

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 08:29 | Nahoru | #37

George-MV- píše: Nikdo nezmínil tříválec. Spodek se chová jak dvouvál a vršek má vlastnosti čtyřválu....to je podle mě rozumnej kompromis. No na jaře bude anglán v garáži, tak jsem na ten motor zvědavej



Já to slyšel jinak, dole to nejede jako čtyřvál a nahoře to vydechne jako dvouvál

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 09:44 | Nahoru | #38
George-MV-> houby. Chová se to jako hrubší čtyřválec. S dvouvalem to nemá nic společného. (Alespoň ne s dvouválecem do v) A určitě bych neřekl že to nahoře nejede. + je fajn že je to alespoň trochu užší motor oproti 4v řádovému.

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 10:10 | Nahoru | #39
Anti> proč bych měl porovnávat objem na válec? Tedy 600 jednoval a 1200 dvouval? Srovnávej stejný celkový objem, třeba sv650 s jednobuchy650. Který z nich nastupuje jemněji, má měkčí motor?

pro zakladatele: na tom čtyřválci nebo 500twinu se naučíš nejsnadněji,nejrychleji. Jednobuch nech pro fajnšmekry, nebo na později, navíc ta aprlika rotax má špatnou servisní přístupnost při demontážích.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 15:12 | Nahoru | #41
Anti> Kdo je jaký odborník si já nedovolím soudit, když dotyčného neznám a jsem ochoten věřit tomu, že jsou lidi, kteří dají přednost jednoválci před dvouválcem. Ti lidé ale přesně vědí proč dají tomu jednoválci přednost... Možná by sis měl pořádně přečíst dotaz na začátku vlákna, kde se tazatel ptá na motorky přibližně stejného objemu i výkonu s rozdílným počtem válců, pak moji odpověď a příště za sebe nenecháš vyjadřovat pošramocené ego (necháš si blbé poznámky od cesty).
A mimochodem, jak jsi to myslel s tím objemem na válec, setrvačnými hmotami a sametovým chodem? Můžeš mi prozradit nějakou jednoválcovou motorku bez vstřikování s objemem přes 500ccm, která má sametový chod? Sametový chod může mít čtyřválec, když zůstaneme u motocyklových motorů, kde každý válec pálí po půl otáčce klikového hřídele, ale nikdy ne jednoválec, který bouchne jednou za dvě otáčky...

Naposledy editováno 09.02.2017 15:17:17

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 16:04 | Nahoru | #42
bledemon>Píšu někde že máš porovnávat objem na válec?Jen píšu že objem na válec je dost rozhodující pro charakter motoru.
Jakub-od-X-bikers>Já to tušil Zlob se na mě,piš něco o egu,ale argumentovat tím,že "Jednoválec dodává výkon pocitově razantněji, protože se to děje jen jednou za dvě otáčky klikového hřídele" je prostě blbost.Zakladatele jsem pochopil tak,že se ptá na rozdíly mezi jednoválcem a dvouválcem obecně.Ptá se třeba:" A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?".Proto odpovídám že rozhodující je především objem na válec.Protože srovnávat 125 a 650 jen proto že jsou oba jednoválce je úsměvné.
V některých věcech máš samozřejmě pravdu.Víceválcové motory se mnohem lépe vyvažují,protože jsou víceválcové.Ale i tak jsou dvouválce s hrubším chodem než jednoválec 650.Jasně že to neplatí pro podobné kubatury,ale stejně tak neplatí že jednoválec bude mít automaticky hrubší chod než "víceválce".
Co se týče tvého dotazu,už jsem odpověděl.Konkrétně 650 Rotax má velmi jemný chod na jednoválec.podobně se chová třeba Cagiva Canyon,i KLR v sériovém provedení není žádný vibrátor díky systému vyvažovacích hřídelů.Nijak brutálně se neprojevuje ani seriová LC4 od KTM nebo něco co moc lidí nezná,jednoválec od Gilery.Je jasné že když budeš srovnávat s "vysavačem"(600ccm ve čtyřválci),chovají se i ty hodné jednoválce dost neurvale.Ale když to srovnáš třeba třeba s VTR nebo navigátorem,tak jsou to beránci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 17:10 | Nahoru | #43
George-MV-> Jakej? Strýt nebo Spýd? Kdybych to měl objektivně zhodnotit po roce ježdění na 3-válci tak asi takhle: Vyhovuje mi, že můžu jezdit v nižších otáčkách, který Hornetu "vadily" a mně zase vadily vyšší otáčky. Jede to jako kráva od 15ti stovek a končí to někde nahoře s tím, že ten vrch už v podstatě nepotřebuju, jezdím ve spektru od 2tis - cca 8 tis. Co mně naopak trošku vadí je že po městě je víc ucukanější a myslel jsem si, že to mám rozesraný, nicméně poštelování to nezměnilo.
Když jsem si onehdá půjčil CB1000 tak jsem z toho byl hodně zklamanej jak to nejelo a jak to bylo tupě sterilní. Asi takhle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 19:30 | Nahoru | #44
Piš k věci a né k mému názoru. Ty nesedíš v zadu a nevnímáš ten rozdíl ,ale chytrý jsi jak je vidět.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 20:03 | Nahoru | #45

JARAXL700 píše: Piš k věci a né k mému názoru. Ty nesedíš v zadu a nevnímáš ten rozdíl ,ale chytrý jsi jak je vidět.


Další potrefená Jak víš že neznám pohled spolujezdce?Jak víš že nemám svého spolujezdce?Kde píše autor vlákna že řeší pocity spolujezdce?
Ale máš pravdu,oproti Transalpu bude i hodný jednoválec splašená kobyla...
Prostě mi vadí ty odsuzující soudy a polopravdy.Hlavně proto,že se nedá házet stroje "do jednoho pytle" jen s ohledem na konfiguraci.
Navíc si myslím,že jsem psal právě přímo k věci.Celou dobu osciluju mezi jednoválcem a dvouválcem tak si myslím že vím o čem píšu...

Naposledy editováno 09.02.2017 20:10:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 20:42 | Nahoru | #46
Anti> Teda za mě, jednoválec jedině kvůli terénu, jinak nemá smysl a na silnici bych do něj nešel ani kdyby měl pět vyvažováků.

1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 20:45 | Nahoru | #47
Do rozdílu 1 válec versus 2 válec přidám jednu zkušenost.
Před pár lety jsem jezdil na Suzuki GS500, tedy 2v.
Potom jsem pořídil Kawasaki KLR650, tedy 1v.
Řekl bych, dost podobné motorky na charakteristiku jízdy po silnici. Nechytejte mě za slovo.

Kawasaki KLR650 je dost udušená výfukem a proto jsem pořídil laděný výfuk SLK. A Teď teprve nastala ta zásadní změna!
Z KLRka po výměně výfuku se stala najednou úplně jiná motorka!!!
Zatím co z origo výfukem při rychlém přidání plynu se motor dusil, bouchal a nechtělo se mu do otáček, z laďákem mi to při přidání trhalo ruce!

Co tím chci říci? Protože tazatel uvažuje o koupi starší motorky, záleží i na tom, jak je motorka dovybavená a jak je motor nastavený! Potom muže mít jedno Pegaso uplně jiný charakter motoru než druhé Pegaso!





Naposledy editováno 09.02.2017 20:45:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 21:32 | Nahoru | #48
Tech> Sto lidí sto chutí,proto jsem autorovi vlákna psal,že záleží co očekává.Já se naopak rád vrátil k jednoválci.Nicméně cílem této diskuze není vnutit konfiguraci,ale teoreticky rozebrat chování jednotlivých konfigurací.A já bych hlavně rád vyvrátil mýtus že konfigurace jednoznačně předurčuje charakter motoru.
A jak je vidět,storeman má podobné zkušenosti...

1 válec vs 2 válec

9.2.2017 v 22:14 | Nahoru | #49
tak ono hlavně to vypadá podle výběru že ty inzeráty co mu "vyskakují" jsou do 35-40tis max. a potom je celkem jedno co z který koncepce je lepsi takze obecne - v 1V který jsou vesměs cendura je největší vyběr a nejsnáz se tam dá koupit vrak -takze pokud cenduro tak od vysloveně průserových typu
a) canyon 600 - tam se sere všechno 500ka je lepsi ale porad hluboce podprumerna
b) pegaso : dost podobne (nesere se motor ale vsechno okolo jo - na motoru se sere jen volnobezka a tesneni pod hlavou - volnobezka zvlast rychle protože to nechce startovat , z pegas pripada v úvahu jedine to stary s 4V rotaxem ty ještě ujdou - 5v karburatorova "petka" je fakt sileny paskvil, a na stradu apod uz nemá prachy
c) bmw650F - je trochu spolehlivejsi nez pegaso - ma ještě "stary" rotax a i když delanej na stejny lince tak asi s jinym kontrolorem - ale taky to není zadnej zazrak
většina dalších 1V uz jsou v pohode a jde spis o vkus výšku nároky atd.
z beznych 2V nahacu není past ani jedna z tria GS500, ER5 , CB500 neprohloupíš ani u jedny
z 2V cendur je TA600 i KLE500 taky v pohode ale cenove budes na hrane
na zadnej 3V do 40ti nemas ,a ze 4V by se tam ještě mohlo natlacit XJ600

o tom jesli je lepsi koncepce 1 nebo 2V se v tomhle rozpoctu nemá cenu bavit kup si zachovalou motorku co ti bude slouzit a kupuj podle stavu - ja bych si koupil z toho co tu nabizim KLE který jsou v pouzitelnym stavu do 40ti , pojede to stejne jako nahacovy 500ky a když budes potrebovat "zabahnit" tak to taky pujde - mekej podvozek a slabsi brzdy při tomhle vykonu tolik nevadi - aspoň se naucis respektu

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

10.2.2017 v 07:36 | Nahoru | #50
No raději nic

Naposledy editováno 10.02.2017 07:38:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

10.2.2017 v 11:32 | Nahoru | #51
Anti> nějak to tu motáš. Autor se primárně ptá na rozdíly různoválců a na konci dotazu touží ještě po srovnání V1 125-650. Jakub odpovídá na první část.
Jestli je dle tebe "dost rozhodující charakteristikou objem na válec " (dle mě taky), tak sis vstřelil vlastňák. Protože g650gs a nc700 mají hodně odlišný "objem na válec" (jednobuch vs dvouval), jsou tedy "dost" charakterově vzdálené a přidáváš se tak k nám s Jakubem o různoválcích . Je to tedy třetí nejdůležitější parametr po celkovém objemu a výkonu. Storeman mu holt nepřikládá váhu. Vibrace, tvrdost, odezva motoru samozřejmě vychází i s dalších parametrů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

10.2.2017 v 12:42 | Nahoru | #52

Peřina píše: George-MV-> Jakej? Strýt nebo Spýd? Kdybych to měl objektivně zhodnotit po roce ježdění na 3-válci tak asi takhle: Vyhovuje mi, že můžu jezdit v nižších otáčkách, který Hornetu "vadily" a mně zase vadily vyšší otáčky. Jede to jako kráva od 15ti stovek a končí to někde nahoře s tím, že ten vrch už v podstatě nepotřebuju, jezdím ve spektru od 2tis - cca 8 tis. Co mně naopak trošku vadí je že po městě je víc ucukanější a myslel jsem si, že to mám rozesraný, nicméně poštelování to nezměnilo.
Když jsem si onehdá půjčil CB1000 tak jsem z toho byl hodně zklamanej jak to nejelo a jak to bylo tupě sterilní. Asi takhle.



Chci streeta, ten starší model s kulatými světly. Líbí se mi vzhled i technický parametry......navíc ta váha... 180 kg i s náplněma

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

10.2.2017 v 15:40 | Nahoru | #53

bledemon píše: Anti> Jestli je dle tebe "dost rozhodující charakteristikou objem na válec " (dle mě taky), tak sis vstřelil vlastňák. Protože g650gs a nc700 mají hodně odlišný "objem na válec" (jednobuch vs dvouval), jsou tedy "dost" charakterově vzdálené a přidáváš se tak k nám s Jakubem o různoválcích . Je to tedy třetí nejdůležitější parametr po celkovém objemu a výkonu. Storeman mu holt nepřikládá váhu. Vibrace, tvrdost, odezva motoru samozřejmě vychází i s dalších parametrů.


Četl jsem to několikrát,ale pointa mi stále uniká.Co jsi tímto myslel?Zkus to rozvést abych to pochopil i já...

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

10.2.2017 v 15:44 | Nahoru | #54

George-MV- píše: Chci streeta, ten starší model s kulatými světly. Líbí se mi vzhled i technický parametry......navíc ta váha... 180 kg i s náplněma



mezi majiteli asi není nikdo, kdo by nedoporučil

mrkni na coolmoto Luže Vozí z Itálie, nelátá vraky.

e: a jak píše Peřina o Speedovi "jezdím ve spektru od 2tis - cca 8 tis", tak Street chce 4000+, ale taky příjemnej rozsah. "po městě je víc ucukanější" u svýho neznám, ale když jsem objížděl inzeráty, seděl jsem na jednom, co byl v nízkých otáčkách divočejší - ale byl na tom Fresco 3>1 a možná to nebylo poladěný (ta motka byla vůbec tak trochu nepostaraná), takže spíš to asi byla náhoda.

Naposledy editováno 10.02.2017 15:54:09

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

12.2.2017 v 12:27 | Nahoru | #55
Někdy u piva na srazu. My tady jezdíme dost po lesních cestách a když potřebuješ mašinu udržet v tahu, tak je to jiné. To pivo platím. Jinak Transalp je jen návrat od cesťáku. Nesrovnávám podle toho. XT,Dominátor atd.jsou fajn.Měl jsem je také. Hodně kilometrů bez problému Ti přeji.

1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec

12.2.2017 v 13:56 | Nahoru | #56
Tak podle mě ten jednobuch asi zatáhne nejdřív a nejdřív taky skončí,ten dvouvál oproti tomu zatáhne chvilku pozdějc a chvilku poždějc taky skončí,stejně tak třívál a čtyřvál. Nejel sem na všech,ale přijde mi to logický podle toho co se tak říká a toho jak má ten kterej motor výkonovou křivku. Aspoň teda obecně si myslím že to tak je,možná se pletu.
Samo že taky nejde srovnávat V2 650 jedno kterej vs V4 litru.....
U strojů co tady píšeš asi až tak razantní rozníl nebude.
Já z toho jel GS500,ten motor mě přijde krásně pružnej a bezvadně jedoucí v tom středním spektru otáček,táhnoucí mnohem dřív i chvilku po

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

12.2.2017 v 20:38 | Nahoru | #57
Tomas_81> Abych to upřesnil. Rozhodující je střední pístová rychlost, která nesmí překročit určitou mez. Je víceméně stejná jak pro jednoválec, tak pro xy válec. Proto když máš motor o konstantním objemu a chceš získat větší výkon, stačí buď zmenšit zdvih, což ale nejde do nekonečna a přináší to další nepříjemnosti, a další je přidat válce. To zmenší zdvih a tím i střední pístovou rychlost. Proto víceválce víc točí, a tím mají větší výkon. A také proto jsou(musí být) silné jedno/dvou válce silně podčtvercové.

Nadruhou stranu se zvýšením počtu válců zvětšují rozměry motoru, setrvačné hmoty,...proto se nezdá tak ostrý od malých otáček, ikdyž podle brzdy může mít čtyřvál i v malých točkách lepší mk než třeba dvoubuch.

Naposledy editováno 12.02.2017 20:40:02

1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec

13.2.2017 v 05:41 | Nahoru | #58
No,střední pístová rychlost je spíš více limitujícím faktorem.Ano,nesmí překročit určitou mez a proto se to řeší zkracováním zdvihu.Tento poměr poté určuje maximální dosažitelné otáčky a tím nepřímo výkon.Nicméně víceválce budou mít teoreticky vždy vyšší výkon i při stejné pístové rychlosti.Laicky řečeno,čím víc spalovacích prostorů,tím větší využitelnost energie hoření i za cenu vyšších ztrát.Zrovna tak je to s kroutícím momentem.Ten bývá na objem stejný,ale odlišuje se jeho průběh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec

13.2.2017 v 09:53 | Nahoru | #59
Anti> divně napsáno. Otáčky určují výkon přímo, ne nepřímo. Další možnost je přeplňování.

Navíc při stejné střední pístové rychlosti má víceválec obvykle víc otáček, takže je logické že dá větší výkon. Jestli si myslel při stejných otáčkách tak to pravda není. Radši bych se nepouštěl do uvah o účinnosti. To už je složitější.

Naposledy editováno 13.02.2017 13:17:01

1 válec vs 2 válec

13.2.2017 v 12:05 | Nahoru | #60
Výkon je násobek kroutícího momentu a otáček při kterých je dosažen. Spousta "ladičů" má grafy, které tuto závislost popírají
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist