takhle jsem měnil ložiska předního kola já.. neříkám, že takhle se to má dělat, ale nikde jsem postup nenašel, tak jsem si udělal postup svůj. Pokusím se to stručně popsat.
Rád bych zdůraznil, že správné nalisování ložiska je základem jeho životnosti a správného chodu. Pokud nemáte možnost použít lis, a myslíte si že kladivo stačí ... Určitě by to šlo, ale není to dobrý nápad.
Výměna začíná sundáním kola (viz. manuál). Ve středu kola jsou dvě ložiska a dvě gufera, rozměry si nepamatuji a ani jsem to neřešil, koupil jsem celou sadu přímo na horneta.
Kolo jsem si položil na ponk a pomocí malého plochého šroubováku vyndal gufera. Pod guferama jsou ložiska, která jsou zakrytá plastovou krytkou. Tu jsem z jednoho ložiska vyndal stejným způsobem jako gufera.
V dílně jsem našel nerezovou podložku, která akorát sedla na vnitřní kroužek ložiska. Pomocí svářečky typu TIG jsem podložku na pár místech přivařil k ložisku. Potom jsem kolo otočil a přes kus trubky vyrazil ložisko ze sedla. Stejným způsobem jsem vyrazil i druhé ložisko. Na to už ale není potřeba nic vařit.
Další fázi bylo lisování nových ložisek. Kolo jsem položil pod lis a vypodložil ho, aby neleželo na gumě, ale na středu ráfku (konkrétně na šroubech co drží brzdový kotouč). Nové ložisko jsem s lehkostí hydraulickým lisem nalisoval na své místo. Otočil jsem kolo, do středu strčil rozpěrnou trubku (ta co se opírá o vnitřní kroužky obou ložisek a vypadne ven při vyražení prvního ložiska) a nalisoval i druhé ložisko. Stejným způsobem jsem nalisoval i nová gufera, kterým jsem vazelínou namazal pružinky. Ty jsem pak kvůli citu lehce doklepnul kladivem přes gumovou kostku.
Kolo jsem vrátil mezi vidlice a hotovo.
Točení kola na ose bez jakéhokoliv zvuku je důkazem správně provedené výměny.
Výměna mi trvala zhruba hodinu, protože jsem teprv přemýšlel jak ty ložiska dostanu ven. Jinak zhruba 20 minut čistého času.
Naposledy editováno 01.11.2016 21:53:06
2 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600
Naposledy editováno 31.10.2016 19:19:05
2 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600
Naposledy editováno 01.11.2016 12:13:45
1. nový ložisko nikdy nerozdělávat, je namazaný jak má být
2. lisování ložiska samozřejmně za vnejší kroužek.. v mem připadě má lis hlavu širší než ložisko, takže bez problému
3. vnitrni trubka je vetsinou volna a pak to jde vyklepnout vyrazecem, ale u meho kola to neslo.. to byl duvod proc sem skoro hodinu nad tim kolem stal a premyslel jak ty loziska vyndat, protoze to timto zusobem neslo
4. jak jsem uvedl na konci.. tohle je postup, kterým jsem to dělal já.. určitě to jde i jinak, bez lisu, bez svařečky.. ja tyhle možnosti mám a svářečku jsem měl zrovna zapojenou vedle ponku a lis hned ve vedlejší místnosti, takže jsem to udělal jak nejlépe jsem zrovna mohl než abych hledal matky, zavitovou tyč a ja nevim co ještě tu padlo za navrhy.. takto to bylo provedeno čistě a tak jak se ložiska běžně mění ve strojnictví
5. gufera mají uvnitř pružinu a je zcela bežné jí lehce promazat plastickou vazelínou.. tak se v kole nikdy nezahřeje natolik, aby vytekla.. a navic to gufero je tam přece od toho aby těsnilo, takže by se stejně nedostala ven, ne?
Naposledy editováno 01.11.2016 21:49:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna předních ložisek hornet 600
ja1 píše: proto je rozpěrná trubka volná na koncích a drží jen uprostred aby ses dostal na hranu ložiska a to šlo vyklepnout-práce na 10 min pomocí kladiva a trnu jde dělat pomocí svářečky a různých přípravků i mnohem déle. taky se divím proč mazat simering u zakrytýho ložiska ,nejspíš aby po zahřátí vazelínka promázla i kotouče v servisu by z tebe mněli radost a ty by sis moc nevydělal
můžete mi laskavě vysvětlit, jak by se "vazelínka" dostala na kotouče? děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600
asi to zní složitě, ale ve skutečnosti je to fakt snadný, rychlý a šetrnější k náboji - síla působí jen v ose
1 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600
Zakoupil jsem kdysi na čínském eshopu www.aliexpress.com v akci za necelou tisícikorunu, občas se tam objevuje za nižší cenu
https://www.aliexpre...cc-9e8f-62c914f6b10f
callowsick píše: vyndavat ložisko pomocí navařený podložky jsem ještě nikoho neviděl... když už je problém s vykloněním rozpěrný trubičky, je snadný důlčíkem rozbít klec ložiska (je měkká, jde to dobře), nahrnout kuličky k jedný straně, vyndat středovej kroužek, vyndat rozpěrku, vybouchnout protější ložisko, vzít 3-4 kuličky, na ty rozepřít zpátky vyndanej středovej kroužek a vyklepnout i tohle ložisko.
asi to zní složitě, ale ve skutečnosti je to fakt snadný, rychlý a šetrnější k náboji - síla působí jen v ose
jak jsem psal, určitě by to tak šlo, ale ja měl svařečku vedle sebe a krabici s podložkama na dosah ruky :)
mzxy píše: Ložiska kol vyjímám s pomocí vytahováku ložisek určeným především pro ložiska ze slepých děr ze "slepých" děr s reverzním kladivem
Zakoupil jsem kdysi na čínském eshopu www.aliexpress.com v akci za necelou tisícikorunu, občas se tam objevuje za nižší cenu
https://www.aliexpre...62c914f6b10f [/quote]
to byla první věc co mě napadla, bohužel u nás v dílně to není
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |