globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna předních ložisek hornet 600
31.10.2016 v 15:29
Honda CB 600 F Hornet 2000 (PC34)

takhle jsem měnil ložiska předního kola já.. neříkám, že takhle se to má dělat, ale nikde jsem postup nenašel, tak jsem si udělal postup svůj. Pokusím se to stručně popsat.

Rád bych zdůraznil, že správné nalisování ložiska je základem jeho životnosti a správného chodu. Pokud nemáte možnost použít lis, a myslíte si že kladivo stačí ... Určitě by to šlo, ale není to dobrý nápad.

Výměna začíná sundáním kola (viz. manuál). Ve středu kola jsou dvě ložiska a dvě gufera, rozměry si nepamatuji a ani jsem to neřešil, koupil jsem celou sadu přímo na horneta.

Kolo jsem si položil na ponk a pomocí malého plochého šroubováku vyndal gufera. Pod guferama jsou ložiska, která jsou zakrytá plastovou krytkou. Tu jsem z jednoho ložiska vyndal stejným způsobem jako gufera.

V dílně jsem našel nerezovou podložku, která akorát sedla na vnitřní kroužek ložiska. Pomocí svářečky typu TIG jsem podložku na pár místech přivařil k ložisku. Potom jsem kolo otočil a přes kus trubky vyrazil ložisko ze sedla. Stejným způsobem jsem vyrazil i druhé ložisko. Na to už ale není potřeba nic vařit.

Další fázi bylo lisování nových ložisek. Kolo jsem položil pod lis a vypodložil ho, aby neleželo na gumě, ale na středu ráfku (konkrétně na šroubech co drží brzdový kotouč). Nové ložisko jsem s lehkostí hydraulickým lisem nalisoval na své místo. Otočil jsem kolo, do středu strčil rozpěrnou trubku (ta co se opírá o vnitřní kroužky obou ložisek a vypadne ven při vyražení prvního ložiska) a nalisoval i druhé ložisko. Stejným způsobem jsem nalisoval i nová gufera, kterým jsem vazelínou namazal pružinky. Ty jsem pak kvůli citu lehce doklepnul kladivem přes gumovou kostku.

Kolo jsem vrátil mezi vidlice a hotovo.

Točení kola na ose bez jakéhokoliv zvuku je důkazem správně provedené výměny.

Výměna mi trvala zhruba hodinu, protože jsem teprv přemýšlel jak ty ložiska dostanu ven. Jinak zhruba 20 minut čistého času.

Naposledy editováno 01.11.2016 21:53:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna předních ložisek hornet 600

1.11.2016 v 21:51 | Nahoru | #1

ja1 píše: proto je rozpěrná trubka volná na koncích a drží jen uprostred aby ses dostal na hranu ložiska a to šlo vyklepnout-práce na 10 min pomocí kladiva a trnu jde dělat pomocí svářečky a různých přípravků i mnohem déle. taky se divím proč mazat simering u zakrytýho ložiska ,nejspíš aby po zahřátí vazelínka promázla i kotouče v servisu by z tebe mněli radost a ty by sis moc nevydělal



můžete mi laskavě vysvětlit, jak by se "vazelínka" dostala na kotouče? děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist