a taky by mě zajímalo když u stříkaček vypne vstřiky aby se nehromadil benzín ve výfuku jak je to u karbeců ? je mi jasný že palivo prostě pujde dál, ale nestřílí to nějak moc ?
mě zaujal tento http://qs.vyrobce.cz/
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
Každý výrobek se dá používat různými způsoby, z toho následně vyplývá jeho trvanlivost. A fyzika je pavěda pro dementy.
Naposledy editováno 11.10.2016 18:13:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Kawa75 píše: Některým se to může zdát jako příliš primitivní rada, na druhou stranu jako první věc to zmiňuje šéf vývoje převodovek ve Škodě Auto Bohuslav Novotný.
„Když zákazník při řazení nedůsledně vyšlapuje spojku, tedy nesešlapuje ji až k podlaze, tak vnitřní díly převodovky jsou enormně zatěžovány. Doporučuji nezařazovat zpátečku při pohybu vozidla vpřed. Nejprve ho zastavte, potom zařaďte zpátečku a teprve potom začněte couvat,“ doporučuje."
naprosto souhlasím a součástka která tímto trpí je synchron, protože musí využít více tření k tomu aby synchronizoval kola v převodovce na stejnou rychlost.
U auta navíc je ta nevýhoda že rychlosti jsou odstupňovávány mnohem víc než u motorky a o to víc je synchron namáhán.
A to je důvod proč u motorky jsou kvalty tak blízko sebe (čim sportovnější motorka tím víc) aby šlo řadit bez sychronů a v podstatě i bez spojky bud už ubráním plynu nebo qs.
Ale pravdou je, že neplatí pro všechny motorky stejně.
Naposledy editováno 11.10.2016 18:58:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
V9king píše: naprosto souhlasím a součástka hterá tímto trpí je synchron, protože musí využít více tření k tomu aby synchronizoval kola v převodovce na stejnou rychlost.
U auta navíc je ta nevýhoda že rychlosti jsou odstupňovávány mnohem víc než u motorky a o to víc je synchron více namáhán.
A to je důvod proč u motorky jsou kvalty tak blízko sebe (čim sportovnější motorka tím víc) aby šlo řadit bez sychronů a v podstatě i bez spojky bud už ubráním plynu nebo qs.
Ale pravdou je, že neplatí pro všechny motorky stejně.
V tomhle nesouhlasim v podstate s nicim. Ty prevodovky jsou konstrukcne uplne jine, nema smysl to porovnavat
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
furt je to pouze soukolí které do sebe musí zapadnout, pokud možno bez rázu a bez odporu.
Tím myslím samozřejmě klasické převodovky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Kawa75 píše: hele kucí, dělejte jak chcete. Spojku vymysleli blbci jen proto abyste na ní srali. ...
JJ a QS vymysleli ještě větší blbcí, aby nám všem podělali převodovky1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Najdi si tady pár katalogů ND a uvidíš sám.
A rázové zatížení při řazení bez spojky / s QS / či se spojkou / je a vždy bude výrazně rozdílné, jednoduše:
1) bez spojky a bez QS = extrémní zátěž tzn. nejnižší životnost
2) bez spojky s QS = střední zátěž tzn. částečně snížená životnost
3) se spojkou = nízká zátěž tzn. standardní životnost převodovky
Kdybys to tady pročetl, zjistil bys, že sem psal o extrémním namáhání při řazení bez spojky a bez QS.
To, že i s QS dochází k snížení životnosti je fakt, nicméně u závodních moto je to jedno a většina z Vás stejně nenajede tolik, aby se jim převodovka vysypala.
Ale je tupounství si myslet, že rázové zatížení kontaktních zubů při řazení s QS a se spojkou je shodné. Už Vás mám dost, dobrou....
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
A s vyšším opotřebením čelního ozubení souhlasím. Prokluz, který nastane při přeřazení na spojce, musí při řazení bez spojky "vynahradit" (ne)tuhost a změna hybnosti klikového ústrojí. A je jasné, že ta klikovka pruží míň než spojka
Naposledy editováno 11.10.2016 20:08:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
V9king píše: to bohužel nejsou nejsou :)
furt je to pouze soukolí které do sebe musí zapadnout, pokud možno bez rázu a bez odporu.
Tím myslím samozřejmě klasické převodovky.
Ano pokud si pod "rozdilna konstrukce" predstavis jen to ze uvnitr jsou ozubena kola a nejak do sebe musi zapadnout - tak jo, nejsou rozdilne konstrukce.
Z meho pohledu - pokud jsou v jedne prevodovce ozubena kola s rovnym ozubenim a pohybuji se po hrideli a radi se do sebe celnimi zuby a v druhe prevodovce jsou kola se sikmym ozubenim ktera jsou vuci sobe v nemenne pozici a radinje k sobe synchronizovane zubove spojky - jedna se o pomerne zasadne rozdilnou konstrukci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Kawa75 píše: assassin> a co je na nich jiného? Pořád to jsou ozubená kola, drážkové hřídele, řadící vidličky...principy konstrukce stejné jako u Jaw před 60ti lety...
Najdi si tady pár katalogů ND a uvidíš sám.
A rázové zatížení při řazení bez spojky / s QS / či se spojkou / je a vždy bude výrazně rozdílné, jednoduše:
1) bez spojky a bez QS = extrémní zátěž tzn. nejnižší životnost
2) bez spojky s QS = střední zátěž tzn. částečně snížená životnost
3) se spojkou = nízká zátěž tzn. standardní životnost převodovky
Viz muj prispevek vyse - ohanel ses tady studiem strojariny, proto jsem mel pocit, ze bys mohl znat konstrukcni rozdily mezi beznou automobilovou a beznou motocyklovou prevodovkou (speciality typu, ze zavodni auta maji prevodovky podobne tem u motorek - proto taky na rally autech tak straslive "jeci" = prime ozubeni - vynechavam)
Pokud prevodovku a jeji konstrukcni reseni take zjednodusujes na " jsou v tom ozubena kola a vidlicky, je to to same" muzem tvrdit ze diesel a benzin neni odlisne konstrukcni reseni spalovaciho motoru - v obojim jsou pisty, klikovka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
Kawa75 píše: assassin> njn. co s tebou, asi nic, rázové zatížení bylo je a bude, toť vše.
Hm o tom jsem tam neco psal? Ja rikal ze jsou ty prevodovky rozdilne a ze bych do diskuze o jedne netahal druhou - tys to rozporoval a najednou jako reakce neco o razech ? Sorry ale nejsi jedinej kdo studoval strojarinu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
assassin píše: Ano pokud si pod "rozdilna konstrukce" predstavis jen to ze uvnitr jsou ozubena kola a nejak do sebe musi zapadnout - tak jo, nejsou rozdilne konstrukce.
Z meho pohledu - pokud jsou v jedne prevodovce ozubena kola s rovnym ozubenim a pohybuji se po hrideli a radi se do sebe celnimi zuby a v druhe prevodovce jsou kola se sikmym ozubenim ktera jsou vuci sobe v nemenne pozici a radinje k sobe synchronizovane zubove spojky - jedna se o pomerne zasadne rozdilnou konstrukci
ve který motorkový převodovce se do sebe řadí zuby na ozubených kolech?
Nejsou tam náhodou z boku unašeče zpavidla tři a více kamenů které musí zapadnut do dalšího kola?
A světe div se unašeče jsou i v autech akorát jemnější , protože potom co ti synchron srovná rychlost kol tak by do sebe nezapadly.
Ano v autech se používají šikmé zuby které snesou větší zatížení ale co je důležitěší jsou podstatně tiší.
Bohužel šikmé zuby nejdou po sobě posouvat a mají větší axialní tlak.
Protože v motorkový převodovce není důraz na tichost ale na jednoduchost. tak jsou tam přímé zuby plus tam nejsou synchrony protože by jsi nezařadil bez spojky
a řadička by mělal velmi dlouhý krok.
Konstrukce je furt téměř stejná ani jedno z toho není jaderná fyzika :)
Naposledy editováno 11.10.2016 20:28:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
assassin píše: Hm o tom jsem tam neco psal? Ja rikal ze jsou ty prevodovky rozdilne a ze bych do diskuze o jedne netahal druhou - tys to rozporoval a najednou jako reakce neco o razech ? Sorry ale nejsi jedinej kdo studoval strojarinu...
Čoveče já na něco takovýho taky chodil, ale matně bych vzpomínal :) Mimo, mísu, kdy mi pošleš ten meil s tím výkresem toho plynu :) mám tady pro tebe ty výkresy toho držáku tlumiče řízení na toho šestkovýho SRADa :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter
V9king píše: ve který motorkový převodovce se do sebe řadí zuby na ozubených kolech?
Nejsou tam náhodou z boku unašeče zpavidla tři a více kamenů které musí zapadnut do dalšího kola?
A světe div se unašeče jsou i v autech akorát jemnější , protože potom co ti synchron srovná rychlost kol tak by do sebe nezapadly.
Ano v autech se používají šikmé zuby které snesou větší zatížení ale co je důležitěší jsou podstatně tiší.
Bohužel šikmé zuby nejdou po sobě posouvat a mají větší axialní tlak.
Protože v motorkový převodovce není důraz na tichost ale na jednoduchost. tak jsou tam přímé zuby plus tam nejsou synchrony protože by jsi nezařadil bez spojky
a řadička by mělal velmi dlouhý krok.
Konstrukce je furt téměř stejná ani jedno z toho není jaderná fyzika :)
Vidim to jinak, nikdo me ale za prednasku z casti a mechanismu stroju neplati - budes si to muset dostudovat sam
Jinak ja motorky neopravuju, takze jsem mel otevrene jen svoje a i gsxr i TL radi do sebe ozubena kola.
Argument, ze u motorek se delaji rovne zuby z duvodu jednoduchosti je docela fajn vtip :) to by treba u drahejch motorek ala bawo s1000 mohli delat i ty sikmy ne?
StiefTomas píše: Čoveče já na něco takovýho taky chodil, ale matně bych vzpomínal :) Mimo, mísu, kdy mi pošleš ten meil s tím výkresem toho plynu :) mám tady pro tebe ty výkresy toho držáku tlumiče řízení na toho šestkovýho SRADa :)
Posli mi email do sz - mam to tu na plose :) jen jsem zapomel komu jsem to slibil (je to 3d napis pro jakej soft to chces)
assassin píše: Vidim to jinak, nikdo me ale za prednasku z casti a mechanismu stroju neplati - budes si to muset dostudovat sam
Jinak ja motorky neopravuju, takze jsem mel otevrene jen svoje a i gsxr i TL radi do sebe ozubena kola.
Argument, ze u motorek se delaji rovne zuby z duvodu jednoduchosti je docela fajn vtip :) to by treba u drahejch motorek ala bawo s1000 mohli delat i ty sikmy ne?
opravdu by jsi mi dal přednášku
pro všechny ostatní:)
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
to ano ale ty kola se nerozpojí...
tady ji máš
víš ono kdyby TLko nebo GSXRo mělo přímo řazený zuby tak pokud by jsi nedořadil tak by to byl jekot jak ze soustruhu a ne klapnutí.
Ono stejně o to nejde i u auta a u všeho jiného (i u toho soustruhu) zařadíš pokud rychlost kol je srovnaná na přibližně stejný otáčky.
Princip je všude stejnej....
Prostě jdnoduše ty kola se musí všechny točit furt ,sice rozdílnou rychlostí ale furt, pokud člověk vymáčkne spojku převodovce odlehčí, pokud ubere plyn (nebo dá meziplyn)srovná rychlost ozubených kol a půjde mu zařadit,
pokud spojku nevymáčkne tak díky falešnému neutrálu se kola se ozubená kola srovnají plynem nebo meziplynem taky a to je to co dělá quick shifter nebo řidičova ruka.
Quick shifter pokud je správně nastaven to udělá pokaždý stejně.
Uplně stejnej princip je na podřazování akorát se dá meziplyn
Naposledy editováno 12.10.2016 00:10:49
nevim co myslis tim primo razeny zuby, mam tady jednu prevodovku rozhozenou, na jednom kole jsou "vycnelky" ve druhem sousednim kole jsou "kapsy" ty do sebe zapadaji a jimi se prenasi moment.
ja jsem nerikal nic o principu - v principu jsou prevodovky vsechny stejne, meni otacky/moment. ja mluvil o konstrukcnim reseni, v jednom pripade jsou jasna posuvna kola s celnimi spojkami, v druhem pripade jsou jasna nepohybliva kola s posuvnymi zubovymi spojkami se synchronizaci, uz jen to ze na druhem obrazku jsou 3 hridele, na prvnim 2 je docela zasadni konstrukcni rozdil... ale zkus mi to vyvratit necim srozumitelnym...
ja se tu o funkci QS nehadam, ja jen tvrdim, ze pro posuzovani funkce QS placat nejaky zkusenosti z aut do motorek je nesmysl, protoze oba typy prevodovek jsou ZASADNE KONSTRUKCNE ROZDILNE - coz vy se snazite zpochybnit, ja jsem dodal jasnej popis rozdilu a jeden mi na to napise neco o razovem namahani a ty neco o soustruhu ;)
Naposledy editováno 12.10.2016 00:19:11
V9king píše: assassine j...pokud ubere plyn (nebo dá meziplyn)srovná rychlost ozubených kol a půjde mu zařadit,
pokud spojku nevymáčkne tak díky falešnému neutrálu se kola se ozubená kola srovnají plynem nebo meziplynem taky a to je to co dělá quick shifter nebo řidičova ruka.
Naposledy editováno 12.10.2016 08:17:18
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
CB600 píše: Já chci tu o tupounech , zapomeň na slušňáka . Jinak, já přece nerozporuji, cos tu napsal, jen jsem reagovat v podobném duchu na tvůj komentář ohledně konstruktérů spojky .
A s vyšším opotřebením čelního ozubení souhlasím. Prokluz, který nastane při přeřazení na spojce, musí při řazení bez spojky "vynahradit" (ne)tuhost a změna hybnosti klikového ústrojí. A je jasné, že ta klikovka pruží míň než spojka
Tak pardon.... nějak jsem tě nepochopil
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
QS od odkazovaného výrobce mám na Fazerovi šestce rok 2001, najeto cca 75000 km (sakra, teď jsem to provalil, při prodeji bude mít samozřejmě do 30tis. ) asi čtyři roky? Možná lehce víc... Teď už jeto po venku velmi rekreačně a semtam okruh. Upřímně, už si nedovedu představit, že bych fungoval bez toho, je to silně návyková a život zpohodlňující věc, i venku, nejen na okruhu.
Dost se snažím vyhýbat odsuzování věcí, který neznám, mám na tohle přesnej prototyp kamaráda: "na co jiný auto než Škoda?, na co mobil?, navigace?, cestování ven?" Po čase se potkáme, a zjistím, že spoustu věcí nikdy neřekl a používá odjakživa, vždyť je to super uááá
Takže, má reálná zkušenost, i na staré vydechlé šestce si to užívám.
edit, češtin kobylka
Naposledy editováno 12.10.2016 09:20:07
D.C. píše: Proboha lidi, že vy s těma motorkama jezdíte , vždyť je strašně ničíte
QS od odkazovaného výrobce mám na Fazerovi šestce rok 2001, najeto cca 75000 km (sakra, teď jsem to provalil, při prodeji bude mít samozřejmě do 30tis. ) asi čtyři roky? Možná lehce víc... Teď už jeto po venku velmi rekreačně a semtam okruh. Upřímně, už si nedovedu představit, že bych fungoval bez toho, je to silně návyková a život zpohodlňující věc, i venku, nejen na okruhu.
Dost se snažím vyhýbat odsuzování věcí, který neznám, mám na tohle přesnej prototyp kamaráda: "na co jiný auto než Škoda?, na co mobil?, navigace?, cestování ven?" Po čase se potkáme, a zjistím, že spoustu věcí nikdy neřekl a používá odjakživa, vždyť je to super uááá
Takže, má reálná zkušenost, i na staré vydechlé šestce si to užívám.
edit, češtin kobylka
Proboha D.C. tady se už ale druhý den řeší řazení bez spojky a zároveň bez QS.
1 reakcí na tento příspěvek quickshifter
CITÁT: "Ahoj zajímal by mě názor na quickshifter na ZX9R 2000 do normálního provozu (jasně zbytečné, ale mě hrozně fascinuje ten plnej kotel s možností řazení :D ) hledal jsem tu a našel pár vláken a tam :kdo ho má chválí kdo ne říká že je to zbytečný taky pár názorů že zničí převodovku proto by mě zajímalo zda ho někdo má na starší motorce co už má něco najeto a má ho tam déle než 1rok :D
a taky by mě zajímalo když u stříkaček vypne vstřiky aby se nehromadil benzín ve výfuku jak je to u karbeců ? je mi jasný že palivo prostě pujde dál, ale nestřílí to nějak moc ?
mě zaujal tento http://qs.vyrobce.cz/
Co ti přijde narozdíl od vašich debat na mém přízpěvku od věci?
P.S. RAMIR - nestřílí to nijak víc...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |