globalmoto_kveten





Téma: motorová pila
 
30.4.2010 v 17:42
STIHL 023 - jiskru hází, benzín tam jde a nechytne kua drát - nemá někdo zkušenost. Svíčku jsem dal novou - nebo odchází stejně při podlití jako NGK ?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) motorová pila

10.6.2010 v 10:54 | Nahoru | #31
Axel> za 1500 mi za ní na aukru utrhnou ruce .

Když to tak sečtu tak když do ní 2500 Kč dám tak mám prakticky novou pilu a to se vyplatí.

Ale když nechceš - neber - chleba mi to nežere.

1 reakcí na tento příspěvek motorová pila

10.6.2010 v 10:59 | Nahoru | #32
šmudla>tak |"nová" nebude nikdy...ale radši bych jetou, zrepasovanu Stihlku, než třeba za nějake tři,čtyry háky nějakou noname z baumarktu...
u mě teda zajemopadnul...tyhle investice a vyhlidky jsou pro mě "nerealne"

(reakce na) motorová pila

10.6.2010 v 11:12 | Nahoru | #33
Axel> TJN -a to jsem s tim včeřa pořezal pár smrků - olejoval jsem to štětečkem - a navíc to žere jako prase. Pripadá mi to jakoby ty stihlky měly větší otáčky než třeba Husqarny.

motorová pila

10.6.2010 v 11:14 | Nahoru | #34
šmudla>ona asi bude hlavně dost rozštelovaná....chtělo by to pěknšě jedno po druhem, prvně ji uvest do takoveho stavu, at se ještě vic nedosere chybymy předchoziho majitele...jinač,jak sem psal, když ji uvedeš do nějake stavu, tak bude řezat určitě díle jak ty nové lacine...

Naposledy editováno 10.06.2010 11:14:39

motorová pila

10.6.2010 v 13:12 | Nahoru | #35
přesně tak, hoď ji do nějakýho servisu na seštelování a uvidíš. měli jsme stihlku, teď máme husku 372XP a že by jedna nebo druhá žrala víc se mi nezdá...

1 reakcí na tento příspěvek motorová pila

10.6.2010 v 15:00 | Nahoru | #36
No pokud se ti zdá, že to má hodně velké točky, tak je v nepořádku i něco dalšího. Konkrétně Stihl 023 má mít max. otáčky nastavené na 12.500 ot./min. a volnoběh 2.800 ot./min. Tady je ještě klasický karbec se základním nastavením trysek H/1 otáčka, L/1 otáčka. Tzn. zašroubuj oba šrouby (H i L) nadoraz a potom povol přesně o 1 otáčku. Potom doseřiď šroubem LA volnoběžné otáčky tak, že budeš tímto šroubem otáčet ve směru hod. ručiček tak dlouho, až se roztočí řetěz a v tom okamžiku ho o necelou půl otáčku povolíš. Tohle je základní seřízení bez použití otáčkoměru. Pokud to volnoběh držet nebude, tzn. že bude buď chcípat, nebo naopak poletí do vysokých otáček, tak je jisté, že si to někde cucá falešný vzduch. Možností kudy, je více. Většinou to dělají gufera na klikovce, ale taky to může funět přes prasklé gumové kolínko mezi karbcem a válcem, nebo může být uvolněný válec apod. Ale podle všeho je to opravdu už vydechlina po smrti a výměnou bloku a ol. čerpadla z ní rozhodně novou pilku neuděláš. To máš membrány v karbci, ložiska na klice, gufera, pístní kruhy, silentbloky, palivovou hadičku, zapalování a furt něco. Prostě furt to bude stará hajtra. Model 023 se přestal vyrábět cca před 8 lety, od roku 2002 nese inovovaný model označení MS230.

(reakce na) motorová pila

10.6.2010 v 16:05 | Nahoru | #37
Hughes.de.Payns> no tak ty dva šrouby H a L jsou uplne vyšroubovaný

motorová pila

10.6.2010 v 18:41 | Nahoru | #38
Jestli v tom případě nemáš ještě provedení s karburátorem Walbro WT-283C, nebo WT-498A, ty byly vybaveny pouze tzv. LD šroubem a tím se dal seřídit pouze volnoběh. Jinak si to směs mixovalo samo. Systém super bez větších závad, ale vzhledem k nastupujícím přísnějším normám o emisích, musely bohužel tyhle karbce vyklidit pole.

motorová pila

10.6.2010 v 19:02 | Nahoru | #39
tak postnu foto

[img]

motorová pila

10.6.2010 v 19:04 | Nahoru | #40
[img]

motorová pila

11.6.2010 v 08:28 | Nahoru | #41
Tak to je standartní karbec se dvěma šrouby H a L a seřízení je přesně tak, jak jsem popisoval výše. Oba (ty horní)zašroubovat nadoraz a povolit přesně o 1 otáčku. To je základní nastavení.

motorová pila

11.6.2010 v 09:51 | Nahoru | #42
Jinak jsem to udělal jak jsi řekl a šlape jako hodinky - otáčky se nezvedají a běží plynule.
Tak ji asi dám do stihlu at se na ni mrknou - a neco do ni vrazim - je mi lito ji prodat. . On s tim soused rezal jenom palivový dřevo takový tyčky - na těžbě nebo někde s velkým zatížením se nepoužívala.

Jenom se zeptám na životnost těchto pil v hodinách jestli se to dá takle říci. Záleží asi na spoustu faktorech ,ale průměrný číslo alespon.

PS: vyplatí se do ni vrazit 2500 Kč ?

motorová pila

11.6.2010 v 14:30 | Nahoru | #43
Co se týká životnosti, tak je to přesně jak říkáš....těžko říct. Pokud se k tomu budeš chovat jako člověk a ne jako český uživatel, tak vydrží daleko více, než stroje jiných značek. Do servisu se mi dostávají deseti dvanácti-leté voňavky, ale taky rok staré mašiny, které jsou už šroty. Opravdu záleží na pazourech toho kterého dotyčného soudruha.
A jestli do toho vrazit dvaapůl litru? Jak jsem řekl, záleží na tom, jestli je všechno ostatní aspoň relativně ok. Pokud ano, tak určitě. Nová MS230 (nástupce 023-jky) stojí 9.990,- kačochů, takže je to pořád úspora. Nicméně tohle už bude fakt jenom na Tobě, jestli to do toho nacpeš.

motorová pila

17.9.2016 v 20:31 | Nahoru | #44
Nazdar mládenci - takže STihlka šla do věčných lovišť - ale ! podědil jsem husqarnu 40 - má něco za sebou ale takový ty polínka řeže dobře.
Problém nastává při větším průměru - řetěz se zastaví a pila nejde do otáček. strom 30 cm.
Připadá mi to jako by neměla sílu.
1) malá komprese ?
2) pomůže výměna pístu ?

3) koupit novou ? třeba tuhle ? - http://www.mountfie...c-gs-410-cx-1pil2032

motorová pila

9.10.2016 v 17:51 | Nahoru | #45
Zdravím, odborníci tu jsou, tak bych poprosil o radu.
Husqvarna 236 neřezala cca. 10 měsíců. Zprovoznění se nepodařilo, odstavena plně funkční a skladována v suché a vytápěné garáži.
Kroky co jsem udělal a nepomohly:
1. nový benzín
2. vyčištěn vzd. filtr
3. očištěna svíčka, odtrh 0,5 mm
4. svíčka vyšroubována a s otočenou pilou několikrát protočen píst
5. výměna svíčky za jinou bezvadnou (s mojí jiná pila funguje)
6. vyšroubování svíčky - (je mokrá) zkouška jiskry

Jiskra tam je, ale zdá se mi slabší.Od zapalování je magneto cca. 0,3 mm, šroubek na zapalování utažený.
Lze nějak zapalování proměřit? Nové stojí cca. 500Kč a nikdo v okolí stejné nemá.

Děkuji za případné rady Eda

motorová pila

9.10.2016 v 19:46 | Nahoru | #46
suchá,vytápěná garáž= přilepený membrány v karboraci

motorová pila

9.10.2016 v 20:11 | Nahoru | #47
Ok dík, podívám se na to zítra. Jen je mi divné, že svíčka byla mokrá.

motorová pila

10.10.2016 v 10:36 | Nahoru | #48
Walbro namoč do beznínu přes noc a pak teprve opatrně rozdělej. at si membrány nepotrháš. Bude to zalepené.. jak píše eda1.

motorová pila

10.10.2016 v 14:19 | Nahoru | #49
odkud seš ? klidně mi to přivez dělám to deně, jiskru ti to na vzduchu hazet muže ale pod kompresí už nemusí, jestli tam máš benzín tak by měla aspoň škytnout

motorová pila

10.10.2016 v 16:17 | Nahoru | #50
Tak závada je záhada. Dnes přijdu, namačkám benzín, vytáhnu sytič a na druhé zatažení normálně běží. Takže funguje a co funguje v tom se nehrabu.
Děkuji všem za rady a nabízenou pomoc.
Eda
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist