Před 2 lety jsem si koupil motorku (Kawasaki KSR, 125 ccm / 6 kW) na ježdění po městě. Ale začal jsme ji používat i na kratší výlety. Typicky 80 Km tam a 80 Km zpět. Což zvládá naprosto v pohodě. Nejdelší trasa byla asi 150 Km tam a 150 Km zpět. Což už bylo dost nad její limit.
Teď by jsem chtěl jezdit třeba i 500 - 1000 Km. Proto potřebuji novou motorku. Díval jsem se Kawasaki Z300 (300 ccm / 25kW), Ninja 500, Z800.
Myslíte si, že by 300 ccm bylo na takové ježdění dostatečné? Od silnějších motorek mě odrazuje to, že stojí dvojnásobek až trojnásobek ceny... . S přítelkyní nejsme moc velká zátěž (65kg + 45kg). Především kvůli ceně jsem velmi nakloněný k Z300. Bude to ale dostatečné? Nerad bych se dostal do situace, kdy ji budu za půl roku prodávat, protože nebude stačit... .
Díky za názor.
(nežiji v ČR)
Naposledy editováno 10.09.2016 05:55:26
2 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Pokud tě tohle neomezuje, tak věř, že výkon ničím nenahradíš. Motorku (nebo i auto, cokoliv) řídí jen a pouze tvůj mozek. Když máš mozek v pořádku, tak ti nic ruce neutrhne ani tě to nikde s batůžkem nevyválí. Ale pokud seš pako, tak se zmrzačíš i na Stadionu.
S výkonem to máš jako s peněženkou - když v ní máš jen pár drobnejch, tak je to k vzteku, chodíš kolem cukrárny, díváš se jen výlohou a nemůžeš dovnitř. Když tam máš prachy, tak na dort MŮŽEŠ zajít, ale nemusíš, to už je na tvé hlavě.
Budeš potřebovat předjet a budeš si jistej že ti to v poho vyjde. Nějakej zakomplexovanej trumbera ti lehce zrychlí, protože to neunese, jenže ty seš zrovna vedle něj, rovinka se krátí, najednou do protivky ze zatáčky auto a ty už nemáš jak... ti plechovkáři to přežijou a poldům řeknou: "von byl blbej, neměl tam co předjíždět když věděl že to nedá..."
Vždycky je dobrý mít něco v rukávu, i když na tebe nezbude zrovna žolík.
Behike56 píše: Tvl, a na co máš vůbec noty? Nebo tam kde bydlíš se všichni s policajtama znáte?
Pokud tě tohle neomezuje, tak věř, že výkon ničím nenahradíš. Motorku (nebo i auto, cokoliv) řídí jen a pouze tvůj mozek. Když máš mozek v pořádku, tak ti nic ruce neutrhne ani tě to nikde s batůžkem nevyválí. Ale pokud seš pako, tak se zmrzačíš i na Stadionu.
S výkonem to máš jako s peněženkou - když v ní máš jen pár drobnejch, tak je to k vzteku, chodíš kolem cukrárny, díváš se jen výlohou a nemůžeš dovnitř. Když tam máš prachy, tak na dort MŮŽEŠ zajít, ale nemusíš, to už je na tvé hlavě.
Budeš potřebovat předjet a budeš si jistej že ti to v poho vyjde. Nějakej zakomplexovanej trumbera ti lehce zrychlí, protože to neunese, jenže ty seš zrovna vedle něj, rovinka se krátí, najednou do protivky ze zatáčky auto a ty už nemáš jak... ti plechovkáři to přežijou a poldům řeknou: "von byl blbej, neměl tam co předjíždět když věděl že to nedá..."
Vždycky je dobrý mít něco v rukávu, i když na tebe nezbude zrovna žolík.
Boze to jsou kecy
Behike56 píše: S výkonem to máš jako s peněženkou - když v ní máš jen pár drobnejch, tak je to k vzteku, chodíš kolem cukrárny, díváš se jen výlohou a nemůžeš dovnitř. Když tam máš prachy, tak na dort MŮŽEŠ zajít, ale nemusíš, to už je na tvé hlavě.
Tohle prirovnani se mi docela zamlouva
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Když si ale vezmu, že jsi jezdil na 125ccm, tak ta 300ccm není zas tak málo, jak se zdá.
Taky jsem jezdil dlouho na 125, malý výkon a nízká cestovní rychlost mně trochu vadily, ale zase ta spotřeba 2,2/100 byla velmi příjemná.
Teď mám 400ccm a nadávám na spotřebu, že to ježdění najednou stojí o hodně víc, když motorka proti předpokladům bere 4/100, což je hodně! Motor jsem si sice vyladil, ato jak karburator, tak ventily a jestě jsem zjistil posunuté rozvody, tak snad už se k těm 3/100 dostanu, ale vždy je to výkon a dynamika vykoupená vyšší spotřebou a také více stojí spotřební materiál a opotřebitelné díly.
Takové ty doporučení, kup si litr, jehož výkon je sice ohromný, ale jak často a kde to vlastně můžeš využít při současném provozu? Potom ta strašná spotřeba, takže pokud neukradneš železniční cisternu benzínu, nebo nemáš zdroje tak se to fakt nedá! Potom přesednout ze 125 na litra je pro mnoho lidí dost drsný skok, kteří ledaskdo ho neustojí a krom toho, že litr žere jako tank, může jako bonus skončit i na hřbitově, protože tak velký motor už má fakt obrovskou sílu, na kterou nejsi zvyklý a hravě dosahuje rychlostí o kterých jsi na 125 mohl sotva snít a navíc se ti pak ani nezdá, že to opravdu jede až tak rychle a pak vletíš někam rychleji, než bys měl a je průšvih!
Naposledy editováno 13.09.2016 11:29:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Properitus píše: Těžko říct, pokud ti jde o pohodovku, tak 300 by mela stačit i ve 2, ale jestli chceš jezdit svižně a rychle, tam potřebuješ větší objem motoru.
Když si ale vezmu, že jsi jezdil na 125ccm, tak ta 300ccm není zas tak málo, jak se zdá.
Taky jsem jezdil dlouho na 125, malý výkon a nízká cestovní rychlost mně trochu vadily, ale zase ta spotřeba 2,2/100 byla velmi příjemná.
Teď mám 400ccm a nadávám na spotřebu, že to ježdění najednou stojí o hodně víc. Motor jsem si sice vyladil, ale vždy je to výkon a dynamika vykoupená vyšší spotřebou a také více stojí spotřební materiál a opotřebitelné díly.
Takové ty doporučení, kup si litr, jehož výkon je sice ohromný, ale jak často a kde to vlastně můžeš využít při současném provozu? Potom přesednout ze 125 na litra je pro mnoho lidí dost drsný skok, kteří ledaskdo neustojí a krom toho, že litr žere jako tank, může jako bonus skončit i na hřbitově.
pišeš blbosti....
spotřeba 1000 vs 600 skoro stejná při cestovním tempu. Výkon na cestách tolik nevyužiješ, ale krouťák určitě. Prostě jedeš na 6ku a otočíš a krásně zrychluješ, žádný dva kvalty dolů jako na 6ce.
Pokud jde o spotřebu pneu, tak to bude asi víc papat litr, ale opotřebení dílů určitě má větší 6ka, už jen proto, že víc řadíš, musíš ji občas trošku rozmotat, aby jsi mohl dát další kvalt apod.
Ať je to jak chce 125 a určitě i 300 není na cestování dobrý nářadí, dej si alpy ve dva a budeš nasranej, že to do kopce nejede a že to musís točit, až je Ti motorky líto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Sonicek píše: pišeš blbosti....
spotřeba 1000 vs 600 skoro stejná při cestovním tempu. Výkon na cestách tolik nevyužiješ, ale krouťák určitě. Prostě jedeš na 6ku a otočíš a krásně zrychluješ, žádný dva kvalty dolů jako na 6ce.
Pokud jde o spotřebu pneu, tak to bude asi víc papat litr, ale opotřebení dílů určitě má větší 6ka, už jen proto, že víc řadíš, musíš ji občas trošku rozmotat, aby jsi mohl dát další kvalt apod.
Ať je to jak chce 125 a určitě i 300 není na cestování dobrý nářadí, dej si alpy ve dva a budeš nasranej, že to do kopce nejede a že to musís točit, až je Ti motorky líto.
S tím točením, no možná, záleží co od toho budeš chtít. Potom 4válec je více točivý jak 2válec nebo 1válec. Je to hlavně o průběhu kroutícího momentu. Na cestování je tudíž lepší středootáckový motor, než sportovně laděný točák, který má sice vysokou špičku, ale nic moc průběh bez velkého objemu.
Naposledy editováno 13.09.2016 11:44:44
Properitus píše: S tím točením, no možná, záleží co od toho budeš chtít. Potom 4válec je více točivý jak 2válec nebo 1válec. Je to hlavně o průběhu kroutícího momentu. Na cestování je tudíž lepší středootáckový motor, než sportovně laděný točák, který má sice vysokou špičku, ale nic moc průběh bez velkého objemu.
to bych taky zrovna netvrdil. Když porovnám dvě motorky ve stejné segmentu např: FZ1 Fazer, a Tuono, tak každej funguje jinak, je sice pravda, že krouťák má dole lepší 2V, ale ta motorka je v takovej otáčkách naprosto nepoužitelná, když jedeš 150 cestovně, tak OK, ale 4V dokáže v klídku na 6ku tlačit motorku 70km/hod, a to by se Ti 2V rozsypal pod nohama při takové rychlosti na 6ku. Jinak celkově řeči, že 2V jede dole je blbost, má to sice níž než 4V, ale i tak to není dole Na 2V je super být v otáčkách kde máš max.moment a tam jezdit, resp. na tuono to držet stále na 6tis - 8 tis, tam to jede suprově a využíváš toho točáku....ale jak to jde dolu, tak je to nic moc, celkově mi přijde 4V použitelnější, ale je to můj názor. Mám projeto oboje, takže trošku vím jak co jede nebo nejede
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Sonicek píše: pišeš blbosti....
spotřeba 1000 vs 600 skoro stejná při cestovním tempu. Výkon na cestách tolik nevyužiješ, ale krouťák určitě. Prostě jedeš na 6ku a otočíš a krásně zrychluješ, žádný dva kvalty dolů jako na 6ce.
Pokud jde o spotřebu pneu, tak to bude asi víc papat litr, ale opotřebení dílů určitě má větší 6ka, už jen proto, že víc řadíš, musíš ji občas trošku rozmotat, aby jsi mohl dát další kvalt apod.
Ať je to jak chce 125 a určitě i 300 není na cestování dobrý nářadí, dej si alpy ve dva a budeš nasranej, že to do kopce nejede a že to musís točit, až je Ti motorky líto.
Jo úplně souhlasím, navíc mě fakt baví jak řešíte spotřebu, proboha proč???
Není jedno jestli jedu za 4l na 400ccm, nebo za 6l 600/1000ccm?
Pokud budu řešit spotřebu koupim si 125ccm nebo NC
A co se týče porovnání 2V/4V tak všechno má svoje.. 2V má nástup dřív ale taky dřív umírá...
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Jinak rady, že se nedá cestovat na ničem pod litr, beru s rezervou. Nedávno tady někdo dával cestopis, jak projel Evropu na Pionýru. Běžně jezdí Pincky na výlety do Alp na Gross a všude jinde, kde by jiní s podlitrm nejeli. Takže ono všechno záleží na potřebném sebemasochismu každého jedince.
Hodně štěstí při výběru.
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Zlesa píše: Jo úplně souhlasím, navíc mě fakt baví jak řešíte spotřebu, proboha proč???
Není jedno jestli jedu za 4l na 400ccm, nebo za 6l 600/1000ccm?
Pokud budu řešit spotřebu koupim si 125ccm nebo NC
A co se týče porovnání 2V/4V tak všechno má svoje.. 2V má nástup dřív ale taky dřív umírá...
to zrovna úplně jedno není.. Ono rozdíl 2l/100km = 90Kč/100km (západní země) a to máš na 10tkm vejletu 9000Kč.
Teď si k tomu přidej, že 500ccm to odjede na jednejch gumách a sada stojí 4000Kč, 600/1000 spotřebuje minimálně dva zadky a seš na 8500Kč minimálně. A to bych mohl pokračovat ve všem dalším - řetězovka, destičky...
Já sem udělal ve dvou vejlet dlouhý 10tkm na gs500 a pak na gsf650. Bandit sežral jen na tu cestu asi o 13000Kč víc v nákladech. + rozdíl 1l spotřeby taky udělal svoje (4500Kč).
Ty si ale zrovna jeden z těch troubů, co nevidí přednosti NCčka, takže ty to stejně nepochopíš, i kdybych to tu vytesal do kamene.
PS: motorově mi bylo úplně jedno na čem jedu. Bandit má ale lepší brzdy a podvozek a nevibruje..
Když ti je jedno, na čem si jel, proč si GS500 prodával ? Tím i usuzuju tvoje šnečí tempo, při tom ti silnější motorka víc gumy taky nesežere.
Naposledy editováno 13.09.2016 22:33:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Do me spousta lidi hucelo at ve svem veku a s velkym ridicakem koupim neco silnejsiho, ze mi vykon 35kw u me ER-5 nebude za chvili stacit, atd adt. A kupodivu, i po 3 letech mi ten vykon porad naprosto dostacuje. Jedine co bych uvital jsou prave mensi vibrace a lepsi posez - to je jedine realne omezeni na desi cesty.
Co takhle Honda CB 500X ? Pohodovej malej cestak, vykon na cestovani naprosto dostatecny + pohodli i pro spolujezdce a rozumne provozni naklady.
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Škoda, že jsem si nezměřil pružné zrychlení třeba 90-130 se spolujezdcem, když jsem jezdil pěti-šestikila. Když jsem převážel vzadu 90kg lidské zátěže nějak sem si moc nevšim rozdíl v akceleraci, jen v naklápění. Má někdo faktická čísla? Furt to bude lepší než polovina aut, navíc sem užší, kdybych předjetí nestíhal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Naposledy editováno 14.09.2016 20:24:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Nc700 má 10sekund na dlouhou 6tku, cbr500 překvapivě 7,5sekundy na šestku (v jednom)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Jo a nové Hondy maj prý hodně ukecané tacha, tak si 10km/h přičti....
EDIT: stejně je to jedno, neřeš sekundy, v praxi potřebuješ předlítnout rychle, ne se přetahovat celý stoupací pruh. Na 98% aut pak stačí těch 80kw v litru.
Jestli NC potřebuje 10sec na 100-140, to mám v čiplé 81čce rychleji i na pětku, nemluvě o čtyřce.
Naposledy editováno 14.09.2016 21:14:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
lupa007 píše: Kasli na vysoke vykony:) ................... jako celkova ergonomie motorky, vibrace, ochrana pred vetrem,..................... Jedine co bych uvital jsou prave mensi vibrace a lepsi posez - to je jedine realne omezeni na desi cesty.
Tak to jseš ve svých 39ti stařec nad hrobem. Já ve svých 50ti dokud nejsem vymlácenej jak ječmen a příslušně ovátej, ani neslejzám z motorky. A že teda jako vibruje, péra jsou tvrdý a sedím na placatce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Kynklačka píše: Tech> A koho bude potřebovat předjíždět ve 100-140? 80% aut jede stejně 80-90 km/h, tak co?
Nejels v životě po dálnici a nenarazils na kamion? Podle tebe je lepší jej obíhat tak půl hoďky, co?
Naposledy editováno 14.09.2016 22:32:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Plazivec píše: Nejels v životě po dálnici a nenarazils na kamion? Podle tebe je lepší jej obíhat tak půl hoďky, co?
tak po dálnici tio je teda výlet to nemusím, kamion ti předjedu s přehledem na staré jawě omezovám má na devadesát víc nejede
Naposledy editováno 14.09.2016 22:45:41
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní moto Kawasaki EN 500 | rob456 | 3 | 1.5.2024 v 10:19 dewwil |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 | PepeBurgman | 7 | 27.10.2022 v 20:47 roman689 |
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 | Aneke | 1 | 11.9.2022 v 12:37 Ariete |
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 | grz | 0 | 22.5.2022 v 21:23 grz |