3 reakcí na tento příspěvek Může Kettenmax zničit řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může Kettenmax zničit řetěz?
assassin píše: Medved: to jsem leta tvrdil taky, ale moc jsem nad tim nepřemýšlel, letadylko mi to tu omlatil o hlavu a je fakt ze je tam i jeden valecek netesnenej a ma smysl ho mazat...
Omlátil o hlavu není tak úplně přesný výraz a byli jsme si kvit, já zas tvrdil, že netřeba mazat o-kroužky, což není pravda (ale stejně jsem to dělal, jelikož rozstřik spreje tak malý snad ani nemůže být).
No a od té doby oba mažeme správně
cuir píše: no nic..asi zajdu do dilny, vezmu tam tri tesnici krouzky. jeden hodim do benzinu, druhej do nafty a treti do petroleje. Necham je v tom valet dva dny a uvidime...
Dva dny je moc, čištění řetězu většinou dva dny netrvá, nejkratší dobu působí na kroužky benzín, protože se nejrychleji vypaří, stejně všechny ty čistící spreje obsahují určitě nejmíň 95% benzínu, akorát že v ceně asi 400 Kč za litr.
Pokus s kroužkem v benzínu jsem dělal, byl z řetězu DID, měl jsem ho v tom benzínu asi dvě hodiny, zkoumal jsem jestli třeba neměkne a žádné změny jsem nepozoroval.
Original řetězovka mi na XT660 Z Tenere vydržela 17000 km, čistil jsem řetěz benzínem a Kettenmaxem, mazal sračkama ve spreji, žádný těsnicí kroužek ani jeho část mi za dobu životnosti řetězu z něho nevylezla. Zároveň s novou řetězovkou DID 520 ZVMX, X-ring, kola Grosskopf jsem namontoval Scottoiler, mám na tom najeto zase 17000 km a řetěz je jak nový, nepatrně se vytáhl.
Tady v této diskuzi zmíněné nájezdy na řetězovce 40000 + km asi nebudou na jednoválci?, tam ten řetěz asi trpí víc, průběh kroutícího momentu u čtyřtaktního jednoválce asi nebude moc plynulý.
1 reakcí na tento příspěvek Může Kettenmax zničit řetěz?
Dvakrát jsem čistil benzínem, který je nejagresivnější, protože byl po ruce, řetěz má 40K a všechny gumky jsou na svém místě. Podle mne praskají spíš proto, že chodí na sucho, protože to tuhé mazání, co je ve sprejích je tak nemaže jako olej.
Edit: Maxipes: Byl jsi rychlejší. Jinak těch 40K mám na karburátorovém dvouválci Suzuki SV, který je taky docela ucukaný a řetěz ČZ Oring. Podle mne se více trhají ty Xring těsnění. Se Scottoilerem souhlasím. Mazat olejem je úplně jinde, než spreje.
Naposledy editováno 01.09.2016 09:45:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může Kettenmax zničit řetěz?
cuir píše: no nic..asi zajdu do dilny, vezmu tam tri tesnici krouzky. jeden hodim do benzinu, druhej do nafty a treti do petroleje. Necham je v tom valet dva dny a uvidime...
to uz nekdo delal.... tusim ze to bude 2 roky, bylo tady vlakno na to tema.
2 reakcí na tento příspěvek Může Kettenmax zničit řetěz?
Naposledy editováno 01.09.2016 18:13:29
Jendaaa píše: Nejlepší je to na čezetě - naprosto bezúdržbové! Je tam celokryt, takže žádný bordel tam nevleze a maže se to samo z převodovky kolem netěsnící spojkový tyčky :)
no jo tak ono jestli tady nekomu vydrzi retez 40tis... tak to na cezete bez udrzby natuty vydrzi taky :)
fockewulf píše: Jistě, celá operace minutu....motorovým olejem...nechat zaschnout a otřít....tak určitě!
Pokud má někdo rád sadomaso, tak ať si to maže jak chce - už jsem taky četl názor, že jsou lidi, co na mazání serou úplně a řetěz radši vymění dřív-vyjde je to šul nul, jelikož ušetří za čistící a mazací nesmysly. Druhý přístup je např. elaskon a mazat za 1000-2000km.
Co bys chtel nechat na oleji zasychat? :)
Jinak za me bel-ray 6in1 bez cisteni, operace taky na par minut a drzi zhruba 500 km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Může Kettenmax zničit řetěz?
gugo píše: scalla> a z ceho jako vychazis kdyz tvrdis ze tesnici prvky u CZ nesnesou naftu ?
1. Z vlastní zkušenosti
2. Přímo dle vyjádření ČZ, kde jsem ten vadný řetěz poslal
scalla píše: 1. Z vlastní zkušenosti
2. Přímo dle vyjádření ČZ, kde jsem ten vadný řetěz poslal
No je pravda ze na strankach maji tuto formulaci :
NA ŘETĚZY S TĚSNÍCÍMI KROUŽKY SE NESMÍ POUŽÍT LÁTKY NA BÁZI ROPNÝCH PRODUKTŮ (BENZÍN, NAFTA, PETROLEJ)
.zaroven ale nespecifikuji cim mas mazat.
Pokud reknes ze olejem tak olej je na bazi ropneho produktu, a dle mych zkusenosti kdyz nechas valet gumovje o krouzek rok ve voleji zmekne jak svin.
2 reakcí na tento příspěvek Může Kettenmax zničit řetěz?
Kazdopadne s vlastnej skusenosti za tych 20 rokov co jazdim - som "zjazdil" asi 30 retazi (za mlada som hodne zavodil CC a Enduro - kde na sezonu niekedy padli aj 2 retaze) - takmer vzdy som jazdil okruzkovu CZ - ORM 520 retaz, inu som tam mal len ak tam bola od nova - REGINA, DID ...
Vzdy som cistil petrolejom ( teda hlavne na cestnej lebo na terennej po owap-kovani nebolo co :) ) a mazal som roznymi sprejmi na retaz.
Nikdy som nemal problem s tesneniami na clankoch. - Na Terennej kvoli jazde v bahne a pod. aj tak najprv odidu samotne vrchne valceky ... (tam mazem pred kazdou jazdou)
Na Strome (mal som tam original DID V8 a aj po vymene CZ SDZ520) mazem teraz vyse roka Elaskonom - ale hlavne kvoli tomu ze najdlhsie vydrzi na retazi - mazem az ked zacnem retaz pocut.
Tu vychadzam z vlastnej skusenosti - ktora je rovnaka popisana aj na motoretezy.cz :
http://www.motoretez...-retezy.html#cisteni
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nepřeceňujte mazání a čištění řetězu – přestože se nás výrobci motokosmetiky, přípravků na řetězy apod. snaží přesvědčit o opaku, tak z mé zkušenosti je rozdíl životnosti dvou stejných řetězů na stejných motocyklech a v podobném stylu provozu, ale výrazně odlišném přístupu k řetězu – přepečlivá starost vers. minimální péče – zanedbatelný.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale retaz necistievam nejak casto cca 2-3x za rok coz je asi 6 - 8000 km. - A vzdy mi vydrzala cca 35-40 000 km - coz je u DL650 klasicka vydrz (rozeta dokonca bez problemov da aj 2x tolko bez nejakych vyraznych opotrebeni) - ALE je fakt ze meriam retaz kalibrom a menim hned ako uz sa zacne viacej natahovat - cim zamedzim vacsiemu opotrebovaniu hlavne rozety.
Naposledy editováno 02.09.2016 14:20:34
Nicméně zatím jsem taky vždy čistil petrolejem. Ale teď jsem si koupil novou řetězovku s X kroužky a ty vypadají drobnější, navíc výrobce petrolej zakazuje. Řekl bych, že O kroužky snesou víc po chemické stránce. Asi si taky udělám svůj test...
Naposledy editováno 02.09.2016 23:06:29
Iwos píše: Nejlepší je, že na čistici na řetězy z Lidlu je uvedeno upozornění, které varuje před nanášením na pryžové a plastové díly vč. pneu.
Podle toho by se tedy neměl ani použít na těsnění řetězu (o-kroužky atd), tedy alespoň ja to tak chápu.
To možná chápeš dobře ! Prostuduju to Díky za postřeh
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | Včera v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 16 | 22.10.2024 v 19:58 abgx1 |
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |