vím že se to tu řešilo xkrát, chci rady ideálně lidí, kteří jeli na obou. Moto chci na hobby enduro ježdění, přecházím ze silnice, takže se učím. Koukám se ideálně na rok 2008 a výš. Jaké jsou pro a proti u obou motorek?
Jak je to výkonově, jsou srovnatelné? Co jsem hledal, tak WR má 30kW 118kg suchá hmotnost, EXC 35kW/113kg? Samozřejmě otázka zpřevodování, je 6ti kvalt u ktm výraznou výhodou?
Má ktm termostat? Vím že ventilátor měli jen verze six days.? Je ventilátor výhoda nebo zbytečnost. Dokážu si představit, že v kombinaci s termostatem musí relativně markantně prodloužit životnost motorových součástí.
Co se týče servisních intervalů, vím, že má ktm po 2008 trošku horší reputaci a že WR je brána jako velice spolehlivá, ale jsou v reálu servisní intervaly dost podobné, nebo se na yamahu nemusí doopravdy tak často šáhnout?
Jak je to s geometrií a obratností motorky? Ktm na tom bude asi lépe, pozná hobík rozdíl? A není ve finále na enduro lepší nejaký lehčí 2T (300exc apod)? Nebo případně úplně jiný 4T, jaký a proč?
Díky za postřehy!
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450
Proti WR i ostatním japoncům má KTM větší obsah vody a její chladiče jsou podstatně "masivnější" = víc materiálu = větší schopnost akumulace tepla
Termostat je u endura celkem nezbytnost pro životnost motoru modelový příklad: několik minut se spouštíš do rokle (motor "chládne") dole protáhneš potok (vodou se karter dál zchladí) a ve vteřině "dáš" podchlazenému motoru "plný" ať na druhé straně z té rokle vyletíš...
A hlavně pro "neuměla" modelový příklad pro potřebu ventilátoru: v tom potoce(výjezdu) bude bláto a ty tam řadu minut budeš bojovat(plynovat na místě) ať se dostaneš nahoru... = kolem chladičů je nulové proudění vzduchu = motor "vaří" a tady přijde ventilátor tůůůze vhod
A ano, u endura je 6 kvaltů velká výhoda , nejde ani tak o to jestli 5 nebo 6, ale o "rozsah převodovky, který je u "šestikvaltu" obvykle větší sek. převodem si jedničku naladíš na téměř trialovou (pro vyjíždění z toho potoku ) a šestka je pořád dost dlouhá, na rychlejší přesuny s nevytočeným motorem...
Naposledy editováno 13.08.2016 09:38:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450
A "Japonci" výrobu endur, stále v podstatě ignorují a pokud něco v tomto stylu v produkci mají, tak prioritně pro US trh, kde jsou endura provozovány spíš ve stylu C.C. tedy v rychlejším a kontinuálním zatížení, kde udržení správné provozní teploty není problém, než enduro v "našem" stylu...(v blátě-sjezd-výjezd-potok aj... kde právě pro kolísání zatížení = kolísání teploty ten termostat ev. ventilátor potřebuješ) proto, např. zmiňovaná KTM v US zdaleka nejvíc prodává verze XC a XC-F což jsou v podstatě (a zjednodušeně) MX mota s delší převodovkou, větší nádrží a 18kou z. kolem... a stejně vyznívá i novinka od HONDY CRF450RX-2017...
Naposledy editováno 13.08.2016 12:20:40
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450
Ještě mě napadlo, jestli není problém, pokud termostat zavře okruh do chladiče. Logicky chladící medium, které v nich je se ochladí o hodně, kdežto chladivo, které v tu chvíli cirkuluje jen v motoru se naopak zase ohřeje. Není pak problém, když se termostat opět otevře, že do motoru "vlétne" studená voda a je tam skokově velký rozdíl teplot??
http://shop.watt-man...450F-03-09-TBWR4.htm
peshhi píše: Souhlas s Petardakem , přesně tohle jsem si myslel. Když jsou chladiče nadimezované na pohyb v rychlostech okolo 10-20km/h aby se dostačně chladil motor v největší zátěži, logicky pak musí být chladící efekt obrovský při rychlostech 80-100km/h při přejezdech po silnici nebo režimu jak psal Petardak a motor "přechlazený".
Ještě mě napadlo, jestli není problém, pokud termostat zavře okruh do chladiče. Logicky chladící medium, které v nich je se ochladí o hodně, kdežto chladivo, které v tu chvíli cirkuluje jen v motoru se naopak zase ohřeje. Není pak problém, když se termostat opět otevře, že do motoru "vlétne" studená voda a je tam skokově velký rozdíl teplot??
Termostat se neotvírá v režimu "ON/OFF", ale relativně pozvolna se přivírá i otvírá...
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450
Naposledy editováno 13.08.2016 13:44:04
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450
já bych ještě dodal,že jsem měl několik modelů EXC,jel jsem i na několika WR a ty byly vždy pocitověvě tupější a to jak v projevu motoru,tak podvozku.
bavím se tady o pocitu,jezdit se dá na obou a 95% toho,co ta motorka zvládne je v rukou jezdce......
radím ti EXC.
osobne bych take sahl po EXC, hlavne z duvodu pocitove lepe ovadatelnejsiho podvozku, oproti WR se mi KTM vodi jakoby snadneji... WR je trosku "tank".
Jinak ja osobne bych - pokud jsi uplny zacatecnik - 450 vynechal a sel do nizsiho objemu, v terenu me nikdy nic nebavilo tak jako EXC 2T 250, vodi se to jak kolo... nizka vaha, skvely podvozek, je to tichounke, jen je treba vice pracovat se spojkou a otackami, 450 je "tupejsi" (umi se sesbirat i z nizsich otacek), ale u mne pocitove mene hrava... 2T ma soucasne vyhodu nizsiho teziste a motoru mene nachylneho na zavady, bohuzel o neco vyssi spotreba (coz limituje jezdce na delsi vyjezdy, pokud neni pumpa po ruce, plus nutnost oleje s sebou).
Prijemne bylo WR250 ve 4T, skvely motor, ale zase mi tam chybel podvozek KTM ten je hrozne navykovej... Me dalsi enduro bude temer natuty EXC 300.
dolph> diky za info, mám z toho stejný pocit. Ktm určitě pojede víc motorově. Možná bude i obratnější, i když podle parametrů vypadají opět téměř stejně. Suchou váhu jsem našel u obou okolo 113kg (WR - 112,5kg, EXC - 113,9kg). Rozvor kol u EXC -1475mm a WR - 1485mm, úhel řízení exc 63,5°, wr 63°. Rozdíl možná markantní ve výšce sedla wr 990mm a exc 925mm. Takže podle mě stejné a největší rozdíl udělá prvek mezi sedlem a řidítky
Jinak zdvihy WR 300 vpředu 305 vzadu, EXC 300/335.
petrxx> super, naprosto s tebou souhlasím, jen jsem nechtěl kupovat teď nějakou slabší motorku, nasypat do ní eventuelně peníze a za rok jí prodat samozřejmě za míň a opakovat celý proces znovu se silnější. Ale máš pravdu, mám ještě RMZ450 2007 a měl jsem půjčenou 250 2T a je tam jednodušší se soustředit na techniku a celkově je taková hodnější. Proto se možná kloním spíš k WR, protože nepojede tak ostře jako ktm a při tom z ní nevyrostu tak rychle jako z něčeho slabšího. A jako přidanou hodnotu beru i v potaz to, že by mohla být méně náročná na servis.
Jo a s těmi tlumiči, nevím jestli můžu souhlasit. Např. na SMC přední vidlice WP nemá odvzdušňováky, když jsem dal za den 400km tak ke konci mi přišly, že dost ztvrdly. Kayaby moc neznám osobně, ale myslím že, patří k těm top světovým výrobcům, takže podle mě budou velmi dobré. Přepákování je pouze kvůli zvětšení dráhy kola nebo jsou tam další benefity, jako že se kolo tak nepotápí apod.? Každopádně nastavení tlumičů je podle mě alfa a omega všeho a z toho pak asi vznikají tyhle osobní preference - spíš je to o tom, které tlumiče se podaří lépe nastavit a nechají tak v člověku lepší pocit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |