paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR450F vs KTM EXC450
12.8.2016 v 18:08
Ahoj,
vím že se to tu řešilo xkrát, chci rady ideálně lidí, kteří jeli na obou. Moto chci na hobby enduro ježdění, přecházím ze silnice, takže se učím. Koukám se ideálně na rok 2008 a výš. Jaké jsou pro a proti u obou motorek?

Jak je to výkonově, jsou srovnatelné? Co jsem hledal, tak WR má 30kW 118kg suchá hmotnost, EXC 35kW/113kg? Samozřejmě otázka zpřevodování, je 6ti kvalt u ktm výraznou výhodou?

Má ktm termostat? Vím že ventilátor měli jen verze six days.? Je ventilátor výhoda nebo zbytečnost. Dokážu si představit, že v kombinaci s termostatem musí relativně markantně prodloužit životnost motorových součástí.

Co se týče servisních intervalů, vím, že má ktm po 2008 trošku horší reputaci a že WR je brána jako velice spolehlivá, ale jsou v reálu servisní intervaly dost podobné, nebo se na yamahu nemusí doopravdy tak často šáhnout?

Jak je to s geometrií a obratností motorky? Ktm na tom bude asi lépe, pozná hobík rozdíl? A není ve finále na enduro lepší nejaký lehčí 2T (300exc apod)? Nebo případně úplně jiný 4T, jaký a proč?

Díky za postřehy!

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:32 | Nahoru | #1
Souhlas s Petardakem , přesně tohle jsem si myslel. Když jsou chladiče nadimezované na pohyb v rychlostech okolo 10-20km/h aby se dostačně chladil motor v největší zátěži, logicky pak musí být chladící efekt obrovský při rychlostech 80-100km/h při přejezdech po silnici nebo režimu jak psal Petardak a motor "přechlazený".
Ještě mě napadlo, jestli není problém, pokud termostat zavře okruh do chladiče. Logicky chladící medium, které v nich je se ochladí o hodně, kdežto chladivo, které v tu chvíli cirkuluje jen v motoru se naopak zase ohřeje. Není pak problém, když se termostat opět otevře, že do motoru "vlétne" studená voda a je tam skokově velký rozdíl teplot??

(reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 12:38 | Nahoru | #2

peshhi píše: Souhlas s Petardakem , přesně tohle jsem si myslel. Když jsou chladiče nadimezované na pohyb v rychlostech okolo 10-20km/h aby se dostačně chladil motor v největší zátěži, logicky pak musí být chladící efekt obrovský při rychlostech 80-100km/h při přejezdech po silnici nebo režimu jak psal Petardak a motor "přechlazený".
Ještě mě napadlo, jestli není problém, pokud termostat zavře okruh do chladiče. Logicky chladící medium, které v nich je se ochladí o hodně, kdežto chladivo, které v tu chvíli cirkuluje jen v motoru se naopak zase ohřeje. Není pak problém, když se termostat opět otevře, že do motoru "vlétne" studená voda a je tam skokově velký rozdíl teplot??



Termostat se neotvírá v režimu "ON/OFF", ale relativně pozvolna se přivírá i otvírá...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist