globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR450F vs KTM EXC450
12.8.2016 v 18:08
Ahoj,
vím že se to tu řešilo xkrát, chci rady ideálně lidí, kteří jeli na obou. Moto chci na hobby enduro ježdění, přecházím ze silnice, takže se učím. Koukám se ideálně na rok 2008 a výš. Jaké jsou pro a proti u obou motorek?

Jak je to výkonově, jsou srovnatelné? Co jsem hledal, tak WR má 30kW 118kg suchá hmotnost, EXC 35kW/113kg? Samozřejmě otázka zpřevodování, je 6ti kvalt u ktm výraznou výhodou?

Má ktm termostat? Vím že ventilátor měli jen verze six days.? Je ventilátor výhoda nebo zbytečnost. Dokážu si představit, že v kombinaci s termostatem musí relativně markantně prodloužit životnost motorových součástí.

Co se týče servisních intervalů, vím, že má ktm po 2008 trošku horší reputaci a že WR je brána jako velice spolehlivá, ale jsou v reálu servisní intervaly dost podobné, nebo se na yamahu nemusí doopravdy tak často šáhnout?

Jak je to s geometrií a obratností motorky? Ktm na tom bude asi lépe, pozná hobík rozdíl? A není ve finále na enduro lepší nejaký lehčí 2T (300exc apod)? Nebo případně úplně jiný 4T, jaký a proč?

Díky za postřehy!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 09:30 | Nahoru | #1
peshhi> Tady se Ja1 netrefil každá KTM EXC má z výroby klasický termostat a dle verze má i ventilátor nebo minimálně přípravu pro něj (v chladiči je závit pro termo-spínač a pod nádrží připravený kabel s konektorem
Proti WR i ostatním japoncům má KTM větší obsah vody a její chladiče jsou podstatně "masivnější" = víc materiálu = větší schopnost akumulace tepla

Termostat je u endura celkem nezbytnost pro životnost motoru modelový příklad: několik minut se spouštíš do rokle (motor "chládne") dole protáhneš potok (vodou se karter dál zchladí) a ve vteřině "dáš" podchlazenému motoru "plný" ať na druhé straně z té rokle vyletíš...

A hlavně pro "neuměla" modelový příklad pro potřebu ventilátoru: v tom potoce(výjezdu) bude bláto a ty tam řadu minut budeš bojovat(plynovat na místě) ať se dostaneš nahoru... = kolem chladičů je nulové proudění vzduchu = motor "vaří" a tady přijde ventilátor tůůůze vhod

A ano, u endura je 6 kvaltů velká výhoda , nejde ani tak o to jestli 5 nebo 6, ale o "rozsah převodovky, který je u "šestikvaltu" obvykle větší sek. převodem si jedničku naladíš na téměř trialovou (pro vyjíždění z toho potoku ) a šestka je pořád dost dlouhá, na rychlejší přesuny s nevytočeným motorem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR450F vs KTM EXC450

13.8.2016 v 11:56 | Nahoru | #2
PETARDAK> termostat má snead jen ktm...ostatní výrobci vědí že je to nesmysl cpát to do motorky kde potřebuješ víc chladit než ohřívat motor.. pak tam nemusí cpát další ventilátor
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist