Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
Druhá strana mince je ta, že jwy už levné nejsou a za peníze co stojí průměrná Jawa / Čz se dneska koupí hezká GS5, XJ6, a mnoho dalšího - celkem spolehlivé stroje co dobře jezdí.
Naposledy editováno 23.05.2016 14:03:56
Jasně, japonci jsou za slušný prachy, ale nechci to..
Rád bych Jawu/ČZ
Klidně se v tom budu hrabat, cpát do toho postupně prachy.. to mě nevadí
Jenom se těžko hledá něco s papírama.. 99% motorek, co by se mi líbily jsou právě bez nich
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
PetrL3 píše: Zrovna špekulujeme s kamarádem (pro něj) nad jednou MZ 250 za desítku. Má to předek předělanej na 251 (kotouč). Ale právě se trošku obáváme, jak s dílama, no.
A jakej to je rok?..jinak kotouč, pokud myslíš mz etz 250 může být už brán jako originál, se montoval souběžně s bubnem..
Naposledy editováno 23.05.2016 17:40:58
Carcharot píše: Budu Ti oponovat - mám 28 let starej japonskej ,,sráč" Yamahu Fj 1200. Za měsíc od koupě najeto přez 1000 km a světe div se - oleje se neztratila ani kapka, cena svíčky je stejná pro JAWU stejně jak pro Yamahu. Olej obyč polosyntetyka, filtr je sice o tři stovky dražší než pro JAWU, ale to asi není taková položka.
Ale v čem je rozdíl ?, Že zatím co se on nebo ty budete hrabat v JAWĚ, já na japonským sráči budu vesele jezdit
Jo a mimochodem, koupil jsem ji za 27kKč
No jo FJéčko, to je držák, doporučuju do každé rodiny
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
a nepíšeš o spotřebuje, ale není to nutné, je jasné, že bys uvedl 4-5l , nechci nikoho napadat. Kolik tě třeba stojí řetěz na takovou mašinu . . .
Edit: A že je 1200 FJ na naše silnice moc, to fakt nechápu. Já teda nemám žádnej požitek z toho, že musím rvát jawu do kopce roztočenou na trojku, aby mě všichni nepředjížděli. Rozhodně krouťák navíc by snesla.
Naposledy editováno 25.05.2016 10:41:10
mira592 píše: promiň, ale 1200 ccm je strašná darda na naše silnice úplně zbytečná a pokud si ji koupil výhodně, tak je to o tom, že prostě o toto není zájem . . .
a nepíšeš o spotřebuje, ale není to nutné, je jasné, že bys uvedl 4-5l , nechci nikoho napadat. Kolik tě třeba stojí řetěz na takovou mašinu . . .
Mno FJ je skutečně silnej kalibr, nicméně za tyhlety peníze lze koupit, jak už jsem psal, kvantum solidních +-400-500-600ccm strojů, co za těch +-5l jezdit budou, plánovaná sezonní údržba vyjde na 2-3 tisíce.... Řetěz se mění na všem co nemá kardan nebo řemen, tzn i na jawě. Mám stroje české i jeden cizí a když pominu malý čtyčřtakt čz jehož spotřeba je bezkonkurenční, tak dvoutaktní čízy neměly až tak malou spotřebu, 471 pije těch 5-6 litrů, pokud se chci svézt, úplně běžně, a 477 na tom byla o trochu líp, ale o celý litr níž to už se musel člověk dost krotit..... půllitr žere stejně jako 471... a 471 žere skoro stejně jako j350, což je nejtypičtější zástupce české motorky. A jak píše L3 ten výkon je příjemný a rychle se na něj zvyká, když většinu kopců kde nemusím zpomalit třeba kvůli zatáčkám, vyjíždím i s menším dvouválcem v pohodě na poslední kvalt a štipec plynu, to není k zahození.
Takže chceš-li českou motorku, je ti přáno, mám je taky rád, ale právě proto že už cca 15 let jich několik provozuju, tak vím dobře že když sečtu veškeré náklady an provoz, není to tak levné jak si spousta lidí myslí, naopak se to provozu něčeho rozumného z větších motorek, natolik přibližuje, že ten argument kulhá na obě nohy.
Naposledy editováno 25.05.2016 11:21:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Jindy jsem s 634 jel stylem trojka na 110 km/h a pořád jsem někoho předjížděl a spotřeba byla přes 7 litrů. Takže co se na spotřebě u tohoto krumplu hodně projeví, je točení do bezvědomí při rychlostech 100-max.
Jasně, nikdo na tom nejezdí na spotřebu, motorka je pro zábavu. Ale v tom případě ať tu nikdo nepíše nesmyslně nízké spotřeby a z jawy nedělá násosku, protože není pravda ani jedno, ani druhé.
S Jawou 639 Chopper (1997, oilmaster) jsem jezdil za průměrných 3,5 l, se Sportsterem 883 za pět, při klidné dálkové jízdě i za 4,5 l, s MG California taky za pět, ale pozor - jednou jsem se snažil při návratu z Lario del Mandello jet "na spotřebu" a podařilo se mi dostat těsně pod 4 l/100 km. Na objem 1064 ccm skoro neuvěřitelné.
Teď sedlám letitého jednobucha vzducháče Hondu 650 a jezdím za 4,5 l, když trochu víc zatáhnu tak za pět.
Takže ty vaše spotřeby musejí jít na vrub stylu jízdy nebo to máte blbě seštelované. Jinak je fakt nechápu.
Naposledy editováno 25.05.2016 23:03:41
4 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Já ale nemám důvod lhát. Třeba byl špatně nastavený karbec, nevím.
Aby třinda jela za sedm, tak to musela byt buď řádně domrvená, nebo se na ní jet furt plný a nebo k ní mět připojenou sajdu...
Na litinové třindě, přesně Jawa 350/634.7.02 jsem toho najezdil dost, nicméně radost z ní sem měl dvakrát - poprvé, když sem ju kůpil, ale eště větší, když sem ju prodal.
Z eMZet je lepší varianta 150ka než dvěpade.
Když už dvěpade, tak v "NDR" sehnat starší typ, ten,který měl držák motoru aj vpředu - tohle:
Ten držák tam byl u tohoto rámu k ničemu, ale tyto motory se používaly ve speciálních podvozcích na závodech enduro, motorky byly určeny pro klubové jezdce...
Naposledy editováno 26.05.2016 11:11:02
Určitě by stála míň, než kývačka a nebo panelka...co sme s kamožem obhlídali a eště bez papírů...nakonec si kůpil Babettu, šrot a opravil si ju.
Jestli ti 350 žrala 7,5 litru, tak jsi měl buď vylítaný motor nebo byl špatně seřízený nebo na tom prostě neumíš jezdit. Není problém se dostat na podobné číslo i s 250 panelkou, vím to, protože to mám vyzkoušené, takže ani nemusíš tvrdit, že jsi se nikdy nedostal přes 5 litrů. Je to dvoutakt a záleží to prostě na jízdním stylu a průměrné max. rychlosti. Ty řeči že 350 žerou nejsou opodstatněné, spíše je to tím, že vybízejí ke svižnější jízdě než jednoválcové 250 traktory, a potom tedy opravdu žerou. Spotřeby udávané výrobcem hranatých 350 jsou při průměrných 80 km/h. Při 90 km/h už je to o půl litru víc a když s tím někdo jezdí na plno, tak se nemůže divit, že to žere 7,5 litru...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Ale jestli tomu někdo nechce věřit (protože zná, má nebo měl všechny auta a jemu žraly x l/100km), tak si tu tvrďte, že to jsou pohádky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Když jedu na 15let staré Suzuce 650SV Jawím stylem, jedu za 4,3l. Aby to jelo za 5L, tak to už musím extra honit. Přitom mám k dispozici 50kw a 50Nm. Pořizovačka je pouhých 35 tis kč a měním jen spotřebák, který se od cen na Jawu v přepočtu na km výrazně neliší. Jedinou výjimkou jsou gumy.
Argument, že když se to posere , stojí to ranec je bezpředmětný, protože na rozdíl od Jawy se to nesere a nemusí se dělat po pár desetitisících km GO. A to nepočítám kdyby měl Jawař opravovat každou závadu v servisu a platit několik stovek až tisícovek za každou blbost, protože je mají jen domácí kutilové.
Však ono to platí stejně i u aut... Vezměte auto se slabým, motorem a jeďte třeba po té rychlostce, kdejsou výraznější stoupání, abyste udrželi trvale 130, znamená to v každém kopci podřadit a plnéééééj.... Stejně jako na slabé motorce, abyste ufdrželi do kopce těch 90-100 a s autem silnějším, pojedete v poklidu na poslední kvalt a spotřeba bude totožná....
Takže když už českou věc, tak spíš 350... Je jich dost, tak se snáz vybere něco slušného a spotřeba se tolik lišit nebude ři požadavku na dynamiku odpovídající dnešnímu provozu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
No a v plénu se (asi) došlo k závěru, že české 2T jednoválce už budů s cenů ouplně vedle, leč 350ka by se zatím dala sehnat za solidní peníze a v dobrém, nevotuzněném stavu. Já bych si už třindu nekůpil a z té ostatní aktuální produkce taky nic, ani kdybych na to měl peníze.
I když mě je to líto, kam to ti Tři chlapi v chalupě u Sázavy dopracovali, nic s tím neudělám a to jsem se, na rozdíl od mnohých diskutujících dokonce i snažil, buďme rádi, že si dnes každý za své peníze může vybrat ze světové produkce prakticky cokoliv, nové nebo oranděné.
A že na tom může jet volně po světě bez nebezpečí ohrožení života už při přejíždění naší hranice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Je to takový nezmar, v porovnání s Jawou vzácnější, jednovýfuk - někomu se nemusí líbit nesouměrnost. Nikdy se ji nezbavím, ale jsem zaujatý...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
čzťák píše: Filip1987> Mám ji taky docela dlouho, černou 450 a jízda na ní? No jak bych ti to popsal, 16" kola - sedíš dost nízko, takřka 100 kilový chlap na tom vypadá komicky. Motor je držák jede od spodu, ale oproti Jawě je více točivý. Ideální cestovní rychlost cca 60 - 70 km/h, ale záleží na váze pilota :D Zlí jazykové tvrdí, že výkonově je to srovnatelné s 250 kývačkou a je to tak! Poměr výkonu a váhy je takřka totožný...
Je to takový nezmar, v porovnání s Jawou vzácnější, jednovýfuk - někomu se nemusí líbit nesouměrnost. Nikdy se ji nezbavím, ale jsem zaujatý...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3909, 3910] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117290 | Dnes v 17:24 dave-lister |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |