Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
Rychle se to překlopilo ze stavu "prodám ten starej krám" do stavu "taky bych hrozně chtěl nějakou panelku nebo kejvu".
Naposledy editováno 20.05.2016 12:09:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
pech. píše: 70km/h a ostatní účastníci provozu jsou tím omezováni.
Na rovince je každej pánem, v zatáčkách se pozná a tam 99 procent populace končí a akorát tě zdržujou i při tvých 70
Naposledy editováno 20.05.2016 14:12:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
ZombiRider píše: Na rovince je každej pánem, v zatáčkách se pozná a tam 99 procent populace končí a akorát tě zdržujou i při tvých 70
To není až tak časté, zdržují tak kloboučníci autíčkáři a to ještě zřídka... jezdit po volné silnici 70 je prostě nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Prase je líné no, s tím nenaděláš asi nic - nicméně jsem už viděl zrovna 455 nacpanou do prasete a to jelo dobře, nicméně ten podvozek to těžce nedával a brzdy už tuplem ne.... On i standartní 455 /475 podvozek toho má celkem plný kecky, natož prase, které je svými jízdními vlastnostmi přímo proslulé... Oni asi veděli, proč to tam originálně nedávali - protože by to mohlo být nebezpečné.
638 bez sajdy jede dobře, prostě jako třinda no, nemusí se to tak mučit... se sajdou jsem to nejezdil.
Já jsem teda spíš na hranáče, ale mám doma už jen jednoho a to zase podivnost, 471 z první serie...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
19 kW - v sání je taková clonka (zúžení), to se propiluje a v karburátoru se vymění tryska.
Naposledy editováno 22.05.2016 11:25:16
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Takže jsem zase na začátku..
Přemýšlím i o nějaké té Jawě bez TP a v buducnu jí hodit na veteránské značky, protože bych jí chtěl stejně komplet zrenovovat...a nebo k tomu koupit zvlášt doklady a přihlásit to na ně.
Co třeba tohle? http://motorky.bazo...306677/CZ-175477.php
Krom toho výfuku a kontrolek se zdá být původní.
Naposledy editováno 22.05.2016 20:37:49
proč, protože.když jedu autem HK-Brno, nad 65kmh v průměru se to nedá dát dle Gps,pokud člověk nejede dobytka a v zásadě dodržuje milión omezení Na cestě. Žádná panelka mě nikde nebrzdila ani jiná stará moto. Navíc je Jich na.hlavních tazích poskrovnu. Autem jezdím 15 tis. ročně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Ohledně rychlosti - průměr 65 není málo, jenže ten uděláš leda když jezdíš maximálními povolenými rychlostmi a moc se s tím nesereš.. když budeš udržovat nesmyslnou maximální cestovní rychlost +-70, tak se bavíme o průměru kolem 40-45....
Naposledy editováno 22.05.2016 20:38:28
Renovace za pár šušňů je iluze, komplet kola, komplet chromy, komplet go dvouválce, kolena a doutníky a 25tis.? Kde je zbytek? Lak a vše s tím související, linky, el. instalace, baterka, čalounění a desítky drobností a parády typu kaučuk do nádrže a možná i vape a nějakou originalitu s rokem výroby to už radši ani neřeším. Podvou kompletních renovacích si užívám šlechtění patinovky s výfuky jako na fotce shora a s trochu horšími koly, ale bez prasáren se stříbřenkou a štětkováním. Není renovace jako renovace a ta 360 nemusí být až na některé věci špatná, nic proti lidové tvorbě.
Pade bez kupní ceny stroje možná ...
Naposledy editováno 22.05.2016 21:14:50
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Bez papírů ani ránu. Veteránisti jsou sice rádi, že zelené značky jsou, ale přistupují k nim až tehdy, kdy je to poslední možnost, jak to dostat do provozu. Normální papíry jeou cenná věc.
Pokud chcete koupit něco na šlechtění, tak jak je zmíněno 1) s papírama 2) co nejvíce kompletní 3) co nejvíce původní.... Více se vyplatí koupit ošuntělou motorku v původním, i zanedbaném stavu, než nějaký kutilský přepras s dobrým motorem, na který pak budete shánět většinu drobných ptákovin, bez kterých to prostě není ono....
Svatý grál je koupit zachovalou patinovku, prostě motorku ježděnou, motorku o kterou se někdo jakš takš staral a nechat to původní, tak jak to do poslední chvíle jezdilo. To je stav nejcennější, protože i ta patina je historie a ve světě to tak platí - Zachovalá původní věc má větší cenu než renovovaná a k renovaci tam přistupují, až když nálezový stav není slučitelný s provozováním.
Ony ty renovované věci, taky téměř nikdy nevypadají tak, jak vypadat mají, ale lépe, jenže i to lépe je jinak, protože laky byly matnější a mělčí, odstíny tím pádem nebyly tak výrazné, spoustu - především drobných věcí, co dneska lidi chromují a leští byly jen kuličkované, fosfátované, zinkované, nebo prostě surové, jen od lití + apretace.... a tak dál, a tak dál.... Bohužel česká kotlina je opět poněkud pomatená v tom, že se za každou cenu renovuje věc, která to nepotřebuje a byla by to hezká (mimo náš region i cennější) patinovka, renovuje se do stavu lepšího než původního a motory se generálkují za každou cenu, přitom ty původní díly jsou kvalitnější a v tom motoru by chodily často déle než nově osazené díly dnešní, s jejichž problémovou kvalitou bojujeme neustále a která tyto stroje bohužel čím dál víc odsouvá mimo běžné každodenní používání.
A nejdůležitější - aby z toho měl člověk radost ať je to co je to a ať je to jak je to, je třeba se na tom vozit, ne to zrenovovat a pak kolem toho chodit jako kolem korunovačních klenotů, aby se náááhodu někde neobjevil škrábaneček, nebo zrnko prachu... To je k hovnu, ty věci dávají největší radost když fungují... A pro tu radost je téměř nepodstatné, že na tom není originální zrcátko, nebo jsou blbé chromy, nebo se úplně nepovedl odstín, nebo že nový regulátor má na víčku jiný znak, že kolo trochu hází, že z toho někde něco trochu teče (dokonale utěsnit českou motorku se stejně téměř nedá) nebo že chybí nějaká jiná, malicherná drobnost... Na to sere bílej tesák, tyhle věci se dají vždycky vyřešit dodatečně a největší radost je ta, že to po všech těch letech stále jezdí a dobře jezdí.
Nejvíc keců mají právě ti, co mají sice naštudováno mnoho knih, ale doma nemají radši nic, protože by to možná nebylo dokonalé... vidí pak krásnou motorku a opovrhují se nad tím, že nějaký detail není "přesně jako tenkrát" To pomíjím to, že oni taky zbouchali v těch fabrikách kdejaké bastardy, když teklo do bot a něco chybělo, tak se to nahradilo a prodalo, takže jsou to stejně úvahy spíše ve smyslu: "takto by to být mělo" než že: "jedině takto to prostě bylo" to po těch letech těžko někdo vydokladuje.
Takže se vozte, moc nepadejte a hlavně to nepřehánějte
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3987, 3988] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119637 | Dnes v 05:12 FJRPEPA |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 13 | 13.7.2024 v 12:13 Tom350354 |