1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
maspe píše: nedma> mám pocit, že tam ani kolečko nemáš, že se to nastavuje pres diagnostiku
tv. reklamace, chybí koleško!!!
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
U slalomu platí to samé, je velice dobré přejíždět v první polovině vzdálenosti mezi kužely tak, abys byl připraven na následující.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
FishX3 píše: tv. reklamace, chybí koleško!!!
je to smutné, ale je to tak.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
maspe píše: je to smutné, ale je to tak.
uzivatelsky manual strana 6-14 nastaveni volnobehu. Podle manualu tam kolecko je.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Kde ma osu ramen je mu myslim celkem u zadele a kdyz se na to bude soustrdit tak maximalne spadne. Krom toho kdyz budes motorku lamat pod sebe tak osu ramen nebudes mit rovnobezne s riditky. To samy kdyz budes treba stat.....coz me tak napada
dneprak> jak se bude tvarit komisar na to kdyz nekdo zajede pomalej slalom ve stoje ?,, tedy pravda vona se motoskola vetsinou jezdi na motorkach na kterejch se blbe stoji, ale je tam nekde napsano ze musis sedet ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
gugo píše: Krejza> vnasis do toho prislis slozitosti. Jemu staci informace ze se ma divat na dalsi kuzel.
Kde ma osu ramen je mu myslim celkem u zadele a kdyz se na to bude soustrdit tak maximalne spadne. Krom toho kdyz budes motorku lamat pod sebe tak osu ramen nebudes mit rovnobezne s riditky. To samy kdyz budes treba stat.....coz me tak napada
dneprak> jak se bude tvarit komisar na to kdyz nekdo zajede pomalej slalom ve stoje ?,, tedy pravda vona se motoskola vetsinou jezdi na motorkach na kterejch se blbe stoji, ale je tam nekde napsano ze musis sedet ?
Neměl by být problém. Pokud bude směřovat pohled tam kam zatáčí a nesundá nohy ze stupaček
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
ynzha píše: Tak jsem blbej buď já, nebo na ministerstvu dopravy aj Besipu. Nevím co mě to napadlo za blbost najít nějakej předpis, na jehož základě se zkoušky provádějí ausgerechnet takhle a ne jinak. Tyhle věci (zákon a jeho prováděcí vyhlášky) by měly být někde veřejnosti dohledatelný, já jsem s tím projebal právě celej večer a ono prd. Odhlédnu od toho, že ouřada neumí ani převod do PDF, aby si to mohl přečíst každej bez nainstalovanýho balíku kancelářskejch aplikací, dohledal jsem jenom jakási notně zastaralá "ve znění pozdějších předpisů". To to kurva přilepili někam k zákonu o průměru a křivosti mrkve nebo kde to ti autoškolisti, komisaři a novináři berou? Je to vůbec pravda nebo si někdo z ministerstva udělal prdel? Máte někdo odkaz nebo ten utajovanej dokument k dispozici??
Vyhláška č.256/2015 Sb.
§ 19
Zkouška z praktické jízdy
(K § 42 odst. 5 zákona)
(1) V první části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění prokazuje následující znalosti a dovednosti:
a) u všech skupin vozidel s výjimkou skupin vozidel AM, A1, A2 a A
1. před zahájením jízdy prověřit stav pneumatik, osvětlení vozidla a směrových světel, zvukového výstražného zařízení, funkčnost řízení a brzd, čelního skla, stěračů, provozních kapalin, přístrojové desky a funkčnost sdělovačů, přizpůsobit si sedadlo a opěrku hlavy do správné polohy, přizpůsobit si zpětná zrcátka, zapnout si bezpečnostní pás a ověřit, že jsou zavřeny všechny dveře, u skupin vozidel C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D a D+E navíc prověřit stav posilovačů brzd a systémů řízení, kol, disků kol, blatníků, oken a záznamového zařízení,
2. následně nastartovat motor a provést plynulé rozjetí vozidla (v průběhu zkoušky provést rozjezd do kopce a z kopce), couvat se zatáčením vlevo i vpravo, zabrzdit vozidlo na přesnost zastavení, zaparkovat vozidlo a opustit parkovací prostor, zajet k obrubníku a vyjet od něho, objet stojící vozidla a překážky, u skupiny vozidel B a B1 navíc otočit vozidlo přední částí do protisměru za použití chodu vpřed a zpětného chodu,
b) před zahájením jízdy u skupiny vozidel AM, A1, A2 a A prověřit stav pneumatik, brzd, řízení, vnějšího osvětlení vozidla, směrových světel, spínače výstražných světel, je-li k dispozici, výstražného zvukového zařízení, převodu hnací síly, například sekundárního řetězu, hnacího řemenu nebo hřídele, hladiny oleje v motoru a hladiny brzdové kapaliny, upravit si ochrannou výstroj, včetně rukavic, bot a oblečení, řádně upevnit na hlavě ochrannou přilbu a provést následující zvláštní jízdní úkony vyobrazené v příloze č. 7 k této vyhlášce, kterými žadatel prokazuje dostatečnou připravenost a schopnost samostatného ovládání motocyklu bez přítomnosti druhé osoby na sedadle spolujezdce:
1. sejmout motocykl ze středového stojanu, vést jej bez použití motoru vpřed a vzad se zatočením doleva a doprava, se zaparkováním do omezeného prostoru a postavit motocykl na středový stojan; v případě, že je motocykl vyroben pouze s podpěrným stojanem, použije se podpěrný stojan,
2. provést jízdu při nízké rychlosti zahrnující následování zkušebního komisaře rychlostí chůze v přímém směru, bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru „U“, slalom, jízdu po dráze ve tvaru „8“, opakované rozjetí s jednou nohou na stupačce přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu,
3. provést jízdu ve vyšších rychlostech zahrnující slalom v rychlosti nejméně 40 km.h-1 a vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny vozidel AM při rychlosti 45 km.h-1),
4. provést brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km.h-1, nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km.h-1 (u skupiny vozidel AM z rychlosti 45 km.h-1).
(2) Ve druhé části zkoušky z praktické jízdy žadatel o řidičské oprávnění prokazuje následující znalosti a dovednosti:
a) u všech skupin vozidel
1. schopnost ovládání motorového vozidla v podmínkách provozu na pozemních komunikacích, zejména zachování správného směru jízdy, řízení s ohledem na snížení spotřeby paliva a emisí, zrychlení vozidla až na vhodnou rychlost a udržování této rychlosti i během řazení jednotlivých rychlostních stupňů, jízda v zatáčkách, vjetí do křižovatky a její bezpečné projetí, přizpůsobení rychlosti vozidla při odbočování vlevo a vpravo, jízda na pozemních komunikacích v přímém směru, míjení protijedoucích vozidel, včetně úseků s omezeným prostorem, přizpůsobení rychlosti vozidla podmínkám provozu na pozemních komunikacích, zařazení se do jiného jízdního pruhu, dodržování správné vzdálenosti mezi vozidly v jednotlivých jízdních pruzích, předjíždění jiných vozidel, je-li to možné, jízda kolem překážek, například zaparkovaných vozidel, dodržování bezpečného bočního odstupu, popřípadě předjíždění jinými vozidly, odbočení na křižovatce vlevo i vpravo, odbočení mimo pozemní komunikaci, rozjezd po zaparkování, po zastavení v provozu a po výjezdu z vozovky,
2. znalost jízdy na kruhovém objezdu, přejíždění železničního úrovňového přejezdu, jízdy podél zastávek tramvají, autobusů a trolejbusů, přejíždění přechodů pro chodce, jízdy s kopce a do kopce při velkém podélném sklonu, vjezd na dálnici nebo výjezd z dálnice nebo silnice pro motorová vozidla, zařazení do pruhu s rychleji jedoucími vozidly, přejezd do pruhu s pomaleji jedoucími vozidly, průjezd dálničním uzlem a tunelem, pokud jsou takové dopravní situace v místě konání zkoušky dostupné,
3. provedení nezbytných bezpečnostních opatření při opouštění vozidla,
1 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
edit: pismenka
Naposledy editováno 10.05.2016 08:46:38
Cooba13 píše: asi tu prirucku u vyhybaciho manevru chapu blbe ... ciste teoreticky, za predpokladu ze budu uvazovat nejmensi jizdni "normalni" pruh 2m. muzu mit obe brany (vjezd i vyjezd) podle pokynu siroke 2m. tzn ze kdyz bych 1.5m prekazku umistil doprostred at zavazi, teoreticky by se to dalo najet na primo xD pravda pak by to bylo uplne k prdu vubec tohle zkouset, ale dalo by se to tak extremne vylozit nebo jsem zas nekde neco nepochopil?
edit: pismenka
Nejmenší jízdní pruh nemůže být široký 2m, protože maximální šířka vozidla může být 2,55 cm. Takže budeme počítat až 3m. Trochu je problém s pojmenováním bran. Pokud budeme brát, že "výjezdová brána = vjezdová a návratová = výjezdová, tak mohou být obě široké 3m.Poslal jsem dotaz na Asociaci autoškol, zda je někdo schopen to upřesnit.
ve vyhlášce v příloze k §19 odst. 1 písm. b) je obrázek 3.2, ve které není šířka pruhu před nájezdem a po výjezdu od překážky definovaná. Jenom to vypadá, jako by kužely byly na šířku překážky, tj. 1,5m jak je zakótováno. O stránku dál je obrázek 4.3, kde je kóta 1,5m mezi kužely PŘED nájezdem k překážce, a opět je to namalovaný tak blbě, že to vypadá na stejnou šířku i za překážkou. Takže tady je určitá míra nejednoznačnosti svádějící k jiným výkladům.
V metodické pomůcce pro zkušební komisaře je to rozvedeno v textu co sem dával Dněprák. Podle ČSN736110 je minimální šířka jízdního pruhu na obslužné komunikaci 2,75m, na rychlostní dokonce 3,5m. Ale teď babo raď, Zákon a jeho prováděcí vyhláška je nadřazena jakési metodické pomůcce. Je metodická pomůcka vydaná ministerstvem dopravy pro zkušební komisaře závazný dokument, nebo se mohou řídit vlastním výkladem Zákona a jeho prováděcí vyhlášky, kde je zmíněná blbě vyložitelná nejednoznačnost?
2 reakcí na tento příspěvek úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Tak Stiborovi nebo bohu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) úkony na cvičišti u zkoušek ŘP
Tea108 píše: Přátelé, dnes jsem zvládl zkoušky na A. Byl to nervák, ale mám to. Určitě doporučím autoškolu STIBOR. Je to super chlap, který naučí jezdit. Díky bože, za vše :).
No vidíš, to bylo řečí jak to nejde....