Odpojujete baterku při připojení na nabíječku?
Já jí vždy odpojoval, ale teď mám např. auto, kde se po odpojení systém vrátí asi do nějakýho servisního módu a zůstanou svítit nějaký kontrolky na přístrojovce(už si nepamatuju jaký),myslím to i rozesralo palubní PC, naposled jsem s tim musel do servisu napíchnout na počítač.
K motorkám se u chytrejch nabíječek jako příslušenství často dodává přípojná kabeláž k pernamentnímu připojení na baterku sloužící k následnému propojení přes konektor s nabíječkou, kdy není potřeba baterku při nabíjení odpojovat a demontovat.
Proto mě překvapilo, jak nejednotný názory na to v odborných kruzích panujou, kdy jedna strana radí radši preventivně za všech okolností odpojovat, druhá, že u použití inteligentní nabíječky(především u starší koncepce vozu) nic nehrozí-tedy neodpojovat.
Je mi jasný že to hodně záleží na tom jakou nabíječkou jakou baterii a u jakýho auta,taky by to šlo řešit tzv. přepólováním přes jinou baterii...
Zajímalo by mě jaký s tím máte zkušenosti a zda si neodpojenou baterií při nabíjení už někdo něco odk_rvil...
Ď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
Sali28 píše: fockewulf> To bych bral. Ale nemám jsem takový elektrikář že vím že to jde z + do -
Hele špatně jde z - do +
Otázka zní, proč se mi po cca týdnu vybila baterka až na nějakých 7 V ? Je možný, když na altíku odejde např. diodovej můstek, že tam vznikne nějakej skrat kterej u připojený baterky jí postupně takhle brutálně vybije? Bude ta baterka ještě použitelná, nebo spíš počítat s tím že je KO?
Jo a s autem sem nejezdil
díky
1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
Co se aku týče, jestli byl starý 4 roky a více, tak se zhroutil. Záleží jak dlouho na těch 7 V byl, i nový se za týden sasulfátuje a rozpadne , za jednu noc se většinou daří víceméně zachránit (částečně -kapacita je třeba jen 70% původní)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odpojení baterie při nabíjení
Bezprostředně po tom co mi to odešlo jsem auto zaparkoval, odjel, po týdnu se vrátil a baterka vymlácená(žádnej spotřebič zapnutej nebyl).
Takže to musí mít nějakou souvislost zřejmě s tím altíkem, pokud je to teda jím, ale skoro určitě ano...
edit: když jsem dnes po 1dni dobíjení baterku proměřil po odepnutí nabíječky, dávala 13,4V a zarazilo mě, že nabíječka pořád hlásí nedobitou baterku(je to Tronic T4X z lidlu)
Naposledy editováno 18.03.2016 12:51:09
Naposledy editováno 18.03.2016 13:26:35
1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
Dobíjí se na 14,4 V, poté se sníží skokově proud na cca 100 mA a indikuje se "NABITO"
V této chvíly má aku pouze cca 80% kapacity!!! Musí se nechat min další 2-3 dny, nabíječka dává stále 100mA a čeká se opět na 14,4V.
Až poté cvakne relátko a proud klesne na nulu. Nabíječka poté čeká na pokles napětí pod 12,6V a opět přepne na 100mA dobíjení do 14,4V
Tento stav dobíjení, není bohužel indikován.... jde to poznat podle cvaknutí relátka, po odpojení šňůry 230V, pokud cvakne relé - nebylo nabito.
Pokud necvakne - už bylo proudem 100mA dosaženo 14,4V - bylo nabito.
Zajímavý je, že doma nabíjím baterku do mašiny nabíječkou Oxford Oximiser 900 a ta se chová zvláštně v tom, že po připojení proběhne analíza a po chvilce to začne dobíjet proudem cca 200mA/h a při cca 13.2V to přestane nabíjet úplně, takže nějakých 14,4 jak se to píše v manuálu to vůbec nedosáhne.Zajímalo by mě zda to může být samotnou baterkou, nebo proč nabíječka nabije na max 13,2 a dál nenabíjí...Baterka měla před nabíjením cca 12,4V
1 reakcí na tento příspěvek odpojení baterie při nabíjení
Stav dobíjení proudem 100mA, tedy cca od 85% do 100% kapacity aku, není nijak indikován...
Na tu diodu se patří vys*at - indikuj pouze zvýšený proud, v žádném případě se nejedná o ukončení dobíjení, jasné?
Jurawood píše: si připadám jak blázen už, nepochopil si mě? Ještě jednou a naposledy
Stav dobíjení proudem 100mA, tedy cca od 85% do 100% kapacity aku, není nijak indikován...
Na tu diodu se patří vys*at - indikuj pouze zvýšený proud, v žádném případě se nejedná o ukončení dobíjení, jasné?
ano prosím, děkuji za objasnění pane šiditeli...
teď prosím ještě tu story s motobaterií a nabíječkou Oxford, děkuji úctivě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |