paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vyroba/ úprava koncovky
22.6.2011 v 10:57
Ahoj kluci. Vzal jsem si do hlavy, ze chci koncovku skratit, ppřp zahnout nebo udelat konickou a nasadit ji tesne za konec svodu, aby jeji konec byl lehce za urovni stupacky. Vedla by tou vyboulenou casti kyvky. Takze, jsem se chtel zeptat. Jake prumery, jestli nevadi kdyz bude zahnuta, jak tlusta a hlavne jaky prumer toho vyvodu tlumice. A co bude mit jaky vliv na zvuk a vykon ? . Diky.

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 10:59 | Nahoru | #1
U dvoutaktu není výfuk prdel - různé samodomo úpravy obvykle nestojí za nic a jen přijdeš o výkon a vzroste ti spotřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 11:01 | Nahoru | #2
Petr-RSV> ja nemyslim cely vyfuk. na svod nesahnu. jde mi jen o tu koncovku. Tlumic.

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 11:12 | Nahoru | #3
RockShock>
Píšeš "konec za úrovní stupačky" - takže bys přece svod zkracoval. Nebo to myslíš tak, že by ta samotná koncovka byla o tolik kratší? Motor máš otevřený na jaký výkon? Chodí sem pár lidí, co do výfuků dělají, tak snad ti řeknou odborný názor.

Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 11:48 | Nahoru | #4
ja bych se do toho nepouštěl domácí úpravy výfuků hlavně u 125 končí likvidací motorky vis par pošahancu tu u nás

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 12:50 | Nahoru | #5
Když ji nasadíš těsně na konec rezonanční komory, tak ti bude aprilka míň točit. Protože odstraníš výletouvou trubičku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 14:32 | Nahoru | #6
fajn-tom> Přesně-čim delší a užší výletovka-tim víc otáček a pokud ji odstraníš bude to mít hodně veliký vliv na průběh! Výfuk u 2T neni to samé jako u 4T! Tlumič si uprav,ale na nic ostatního nešahej,jedině si koupit komplet výfuk od firmy která tomu rozumí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 16:03 | Nahoru | #7
czechino> Takze. abych to uvedl na pravou miru. zvuk je mi u pr** ... Me spis bavi jezdit.A seriovou koncovku bych serizl asi tak na 60%, vyletovou trubicku bych mel v original prumeru ale cca 5 cm dlouhou. hned za tim nasazenej tlumic... Na moto planuju vetsi karburator, lepsi filtr, carb. klapky, a mozna i lazeny svod. Potom necham komplet naladit a budu si hrat s vyfukem. jen chci nejake poznatky a rady ohledne upravy koncovky aby jsem neudelal nejakou zasadni hloupost ktera by mne okradala o zivotnost a hlevne o koniky

2 reakcí na tento příspěvek Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 16:19 | Nahoru | #8
Mě by zajímalo jak změnit ten zvuk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 17:39 | Nahoru | #9

Daniel_cz píše: Mě by zajímalo jak změnit ten zvuk.


nijak, dvoutakt je prostě dvoutakt a pořád to bude pila

Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 17:45 | Nahoru | #10
No držím palce ať se ti to povede Pro ostatní takhle vypadá svod výfuku do kterého on vrtat nebude: svod, takhle vypadá to do čeho chce vrtat: koncovka .. takže na rezonanční komoru a průměr výletový trubky to nebude mít žádnej vliv ta úprava

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 20:03 | Nahoru | #11

RockShock píše: czechino> vyletovou trubicku bych mel v original prumeru ale cca 5 cm dlouhou.

Nechal bych minimálně 15cm. Ale pokud teda chceš 5cm, tak zkus dát třeba menší průměr o 1-2mm. Musíš to vyzkoušet co to bude dělat

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 20:38 | Nahoru | #12
Daniel_cz> to ti zase povim ja. velikosti a mnozstvim der v tlumici a pak uz asi jen hustotou vaty.

1 reakcí na tento příspěvek Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 21:04 | Nahoru | #13
Tak si kup už lazenej tlumič,snad polini atd... vyrábí tyhle tuzing díly,ale šahat na první část výfuku je kravina a ztratíš spoustu výkonu hlavně ve špici.

Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 22:14 | Nahoru | #14
aprilek je jako sracek muzes to klidne zkratit upravit libovolne stejne za par korun koupis jinej

Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 22:16 | Nahoru | #15
jsem na zavodech urazil vyfuk o balik a jen to vic zrvalo jinak nic

Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 22:22 | Nahoru | #16
saly.pce dělá v Creptusu, můžeš se ho zetat

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

22.6.2011 v 23:34 | Nahoru | #17
czechino> tady jde o to ze nevidim duvod davat 2000 za lazenou koncovku kdyz je co se tyce vykonu k nicemu. Navic v zadani bylo ze chci hodne kratkou koncovku. proste custom. Ale diky za reakce

Jo a jeste me napadlo ze kdyz bude ta koncovka tak kratka, tak by jsem mohl omotat svod tou nehorlavou paskou. Kvuli hluku/zvuku

Naposledy editováno 23.06.2011 16:54:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

24.6.2011 v 15:24 | Nahoru | #18

fajn-tom píše: Nechal bych minimálně 15cm. Ale pokud teda chceš 5cm, tak zkus dát třeba menší průměr o 1-2mm. Musíš to vyzkoušet co to bude dělat



Co tě k této myšlence přivádí ( menší průměr ) ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

25.6.2011 v 13:15 | Nahoru | #19

deda1 píše: Co tě k této myšlence přivádí ( menší průměr ) ???

Mohla by se tím kompenzovat malá délka té trubičky, ale je to jen moje doměnka

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

25.6.2011 v 17:07 | Nahoru | #20

DrakeRS píše: nijak, dvoutakt je prostě dvoutakt a pořád to bude pila



To ti nikdo nebere. Chci, aby to bylo víc slyšet pokud to nějak de udělat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

26.6.2011 v 11:13 | Nahoru | #21

fajn-tom píše: Mohla by se tím kompenzovat malá délka té trubičky, ale je to jen moje doměnka

To: fajn-tom když zmenšíš průměr vyletové trubičky a její délku tak motorka bude mít "tupý" vršek .Když už to chce zkrátit tak buď nechat origo průměr nebo o 2 mm vetší a nastává tady další problém koncovka musel by vyrobyt komplet novej vnitřek ( o ty 2mm větší ) kterej jestli jsem dobře pochopil jeho otázku chce jen upravit rozhodně ne menší . Mluvím ze zkušeností kdo nesouhlasí ať klidně napíše co si o tom myslí od toho tady ta diskuze je ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

26.6.2011 v 23:31 | Nahoru | #22
deda1> ok. dam tedy vetsi prumer. BTW . ze ukusenosti. Kdyz se ta trubicka zanese tak je opravdu slabsi vrsek. Takze logika pravi: VĚTŠÍ ... Jinak melo by nejaky efekt, kdybych vnitrek udelal z perforovaneho plechu a lehce do konusu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

27.6.2011 v 12:30 | Nahoru | #23
deda1> zkrácením trubičky se zmenší protitlak ve výfuku, větší průmer má ten stejný efekt. Takže to ještě zhorší. To jsem vyčetl v knížce Two-stroke Tuner's Handbook

Vyroba/ úprava koncovky

27.6.2011 v 12:52 | Nahoru | #24
A ja jsem pro Jen to VYKURVY at to poradne NEJEDE Tuzing

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

27.6.2011 v 23:36 | Nahoru | #25

RockShock píše: deda1> ok. dam tedy vetsi prumer. BTW . ze ukusenosti. Kdyz se ta trubicka zanese tak je opravdu slabsi vrsek. Takze logika pravi: VĚTŠÍ ... Jinak melo by nejaky efekt, kdybych vnitrek udelal z perforovaneho plechu a lehce do konusu ?

Na plechu "nezáleží" zase tě jde o to jakou sílu máš . Konus je špatnej udělej klasickou trubičku o stejném průměru . Jako budeš dělat výletovou trubičku .

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

27.6.2011 v 23:43 | Nahoru | #26

fajn-tom píše: deda1> zkrácením trubičky se zmenší protitlak ve výfuku, větší průmer má ten stejný efekt. Takže to ještě zhorší. To jsem vyčetl v knížce Two-stroke Tuner's Handbook

protitlak tě zajištujou jiné věci . Jinak délka trubičky se odvíjí od průměru trubičky . Neříkám že je to zrovna super nacpat na motorku která má na sebe zpočítanou tu výletovku ... jinou délku a průměr . Jinak to co jsi řikal ty byl naprostý nesmysl ( menší výlet trubička ) motor akorád "přiškrtíš"

(reakce na) Vyroba/ úprava koncovky

28.6.2011 v 08:35 | Nahoru | #27

RockShock píše: Petr-RSV> ja nemyslim cely vyfuk. na svod nesahnu. jde mi jen o tu koncovku. Tlumic.



No to stačí Tady motáte dohromady 2T a 4T, u 4T celkem moc nevadí, když se upraví koncovka-tlumič, ale u 2T to vadí zásadně! I u tlumiče..

RockShock píše: .. jen chci nejake poznatky a rady ohledne upravy koncovky aby jsem neudelal nejakou zasadni hloupost ktera by mne okradala o zivotnost a hlevne o koniky



Ano, na 99.9% přijdeš o 2-5 šemíků..

Opačný příklad, tady je graf výkonu po výměně originální koncovky za racingovou od Tyga



Dokonce upravené koncovky u blbé jawy 350 přinesou nárust 2 koní. Když se v tom vrtáš, tak i třetinový propad výkonu..

Na RS existují krásné koncovky renomovaných výrobců, to je lepší cesta.. Buď tohle, nebo se v tom raději nevrtej (nebo si na úpravy kup jiný výfuk, ať máš co vrátit..)



[img]











A ať jen nekecám, tady koupíš za 3tis komplet otevřený výfuk na RS125 a vypadá o dost kratší než ten tvůj..



Vyroba/ úprava koncovky

13.3.2016 v 19:13 | Nahoru | #28
Oživím téma, jakým směrem ovlivňuje koncovka výfuku výkond u 2t? Koleno mám komplet, ovšem mezi kolenem a koncovkou mám propojku trubku (stejný průměr jako koleno) a koncovka je bez vaty, má cenu shánět správnou koncovku nebo je vliv minimální? :)

Vyroba/ úprava koncovky

13.3.2016 v 21:05 | Nahoru | #29
Co já jsem pozoroval tak koncovka na výkon vliv nemá a jestli tak strašně malý. Na koleno hlavně nesahat a po úpravě koncovky bych čeknul směs. Mě se stalo že jsem ze sériovky dal athenu kde je jen průchozí děrovaná trubka a kolem trubky je vata. místo okrové barvy na svíčce to šlo spíš do běla.

Vyroba/ úprava koncovky

13.3.2016 v 21:12 | Nahoru | #30
Koupil jsem jí takhle, takže směs byla měla být, ale v létě to pořádně zkouknu podle návodů na netu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2895 15.6.2024 v 09:50 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist