Dneska jsem se byl projet na svojí Majdě a asi po hodině jízdy (cca 70 kilometrech) mi na křižovatce začala cukat do řídítek. Když jsem zastavil na parkovišti a hodil ji na hlavní stojan, zjistil jsem příčinu. Zadní kolo pořád jede (jako by člověk nechal hozený kvalt na běžné motorce). Motor tlačí docela silně i přes zabrzděné kolo. Tím bych vyřadil sytič, ten by tak silně netlačil. Stalo se mi to po hodině jízdy - z ničeho nic. Volnoběžné otáčky nejsou tak velké a nezačalo by to po takové době jízdy?! Očekávám tedy nějakou poruchu.
Když stojím, tak motor sice nechcípne, ale při rozjezdu asi do 30 km/hod se kucká a neví si rady. Od z míněné rychlosti výše Majda fičí jakoby nic.
Jsem teď týden v Brně a mám čas o tom přemýšlet. Nějaký plán postupu? Co zkontrolovat nejdříve? Napadá mě odstředivá spojka, může z ničeho nic odejít?
Naposledy editováno 07.03.2016 15:08:01
nevím jak ot má majesty, ale pokud to bude podobné jako u většiny skůtrů tak prostě sundej kryt uvidíš variátor a spojku a uvidíš čím to je
1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
Dává se pod spojkovou matku taky lepidlo jako pod varec?
denisbiker> Honza-TA950>
Díky kluci, za rady. O víkendu to otevřu a dám vědět.
1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
Do spojky samotné jsem se ale nedostal, protože nemám nářadí na zablokování variátoru. Chtěl jsem si ho udělat "samodomo", zkoušel to už někdo z vás?
Ze spojky se mi, když jsem ji šroubovákem "roztáhnul", sypal bordel, asi zbytky starého řemenu. Až ji vytáhnu, nejprve ji pořádně pročistím. Buď má motor příliš silné otáčky na volnoběh, což se mi nezdá. Problém přeci jen nastal během jízdy. Nebo se vychodily pružinky. Kontrastní pružina by měla být v pořádku, ne? Kdyby byla vychozená, tak mám opačný problém a pomalu se rozjíždím, že ano?
Alespoň jsem mohl zkontrolovat řemen. Podle kluka, který měl Majdu přede mnou byl řemen měněný asi před 8 000 km. Nějakou dobu by ještě mohl vydržet.
Každopádně musím sundat řemen a to spojku vytáhnout, jinak se nic nedozvím.
E: ten spojkovej zvon a pakny prostříkej čističem na brzdy a vytři čistým hadrem
Naposledy editováno 18.02.2016 15:13:47
1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
tak jsem se do toho konečně pustil a neuvěříte! Člověk by řekl, že na výměně válečků nic není, když už se do toho variátoru dostane. Ale ono ne!
Kolega přede mnou to trošičku přehnal s vazelínou. (Myslel to asi dobře.)
Válečky tedy spíše plavaly, než že by se kutálely. No, jeden to nevydržel a praskl. Přetočil se napříč a to způsobilo to otáčení zadního kola. Řemen prostě nemohl zajet níže.
Vazelínu jsem z varce doloval a rozpouštěl asi hodinu a půl. Bohužel ten váleček, když byl napříč, deformoval samotný variátor. Takže mě čeká pilník a broušení, aby ta drážka byla zase volná.
Nicméně, variátor je už zase jako ze škatulky:
Musím teď ještě objednat válečky. Radili jste mi 14g. Nejlevnější mají asi tady: Skútry malešice . Třeba na Scootlandu.cz mají válečky mnohem dražší. Máte někdo zkušenosti se srovnáním? Liší se výrazně kvalitou?
Potvrďte mi hlavně tu správnou váhu, se kterou jezdíte vy. Podotýkám, že tam je originální variátor, nikoli sportovní od Malossi.
2 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
denisbiker> ffugas> Tu váhu jsem chtěl mít otestovanou od více lidí, takže další díky. Stejně tak jsem tušil, že ty RMS jsou podezřelé. 250 kč z ebay zní dobře, pošleš mi odkaz?
Jinak podle fotky nevím v jakém stavu máš vodítka varce.
Zde odkazy:
http://www.scootland...y-malossi-20x12-8ks/
http://www.scootland...fitova-vazelina-40g/
1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
Zerousek píše: Son> Ahoj, díky za tip. Ta pružinka na fotce by měla patřit k hlavnímu stojanu. Pro jistotu se na to ale kouknu, než to zkompletuji.
dobrý úhel focení
tak jinak, pokud tak jak máš zhozený spojkový koš a dokážeš rukou na jedné straně paknu nadzvednout, je chyba v pružince každé jednotlivé pakny(slabá , urezlá, vypadlá ...). Sehnat se dají různě silné, záleží na preferencích každého soudruha, kdy mu vyhovuje sepnutí "spojky"( čím silnější,tím pozdější sepnutí ve vyšších otáčkách a větší raketa na rozjezdu )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
Zerousek: pokud se rozhodneš měnit spojkové pružiny, doporučuji střední tvrdost za současné výměny kontrastní pružiny. Jelikož mám vše od Malossi, tak znám barevnou tvrdost pouze tohoto výrobce (každý výrobce může mít tvrdost jinak barevnou) a středně tvrdá je žlutá při zachování váhy válečků 8x 14g. Kontrastní pružina je vidět na fotce, kterou okopíroval SON - to je ta velká na ose spojky.
Pokud toto dodržíš tak neprohloupíš, líný to nebude na rozjezdu, ani na rychlosti, ale nebudeš to trápit když dáš plnej.