globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!
 
7.2.2016 v 23:36
Ahoj motorkáři a motorkářky, mám na vás dotaz.

Dneska jsem se byl projet na svojí Majdě a asi po hodině jízdy (cca 70 kilometrech) mi na křižovatce začala cukat do řídítek. Když jsem zastavil na parkovišti a hodil ji na hlavní stojan, zjistil jsem příčinu. Zadní kolo pořád jede (jako by člověk nechal hozený kvalt na běžné motorce). Motor tlačí docela silně i přes zabrzděné kolo. Tím bych vyřadil sytič, ten by tak silně netlačil. Stalo se mi to po hodině jízdy - z ničeho nic. Volnoběžné otáčky nejsou tak velké a nezačalo by to po takové době jízdy?! Očekávám tedy nějakou poruchu.

Když stojím, tak motor sice nechcípne, ale při rozjezdu asi do 30 km/hod se kucká a neví si rady. Od z míněné rychlosti výše Majda fičí jakoby nic.

Jsem teď týden v Brně a mám čas o tom přemýšlet. Nějaký plán postupu? Co zkontrolovat nejdříve? Napadá mě odstředivá spojka, může z ničeho nic odejít?

Naposledy editováno 07.03.2016 15:08:01

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

7.2.2016 v 23:41 | Nahoru | #1
Pokud nevypíná spojka bude problém tam - skůtry mají automatickou odstředivou spojku - otáčky sepnutí určuje pružina (síla prižiny na překonání odstředivou silkou dle otáček), pokud praskne/unaví se/vypadné ze závěsu či jinak přestane působit silou na pakny tak spojka je už od malých otáček v záběru

nevím jak ot má majesty, ale pokud to bude podobné jako u většiny skůtrů tak prostě sundej kryt uvidíš variátor a spojku a uvidíš čím to je

1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

8.2.2016 v 02:03 | Nahoru | #2
Buď to bude to co píše kolega, nebo se ti uvolnila matka co drží spojku a tlačí ti na polořemenici nebo jak se tomu talířku nadává :) . Každopádně to budeš muset rozebrat.

(reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

8.2.2016 v 11:14 | Nahoru | #3
denisbiker> Jsem rád, že to ASI souvisí s varcem a ne s motorem. Ten kluk, od kterého ji mám, měnil varec "samodomo". Na moto už jsem našel více věci, které potřebovaly dotáhnout, namazat, atd. Snad to bude jen ta povolená matka. ;)
Dává se pod spojkovou matku taky lepidlo jako pod varec?

denisbiker> Honza-TA950>
Díky kluci, za rady. O víkendu to otevřu a dám vědět.

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

8.2.2016 v 16:16 | Nahoru | #4
Ne přímo varec ale spojka, ta je na úrovni zadního kola . Jen pro upřesnění . Jj slyšel jsem že se tam dává lepidlo na závity. Nedávno se mi stalo , že jsem na Leonardu přijel z Prahy a skutra nedokázal natlacit do garáže. Nejdřív jsem si myslel , že mi odešlo zadní ložisko a nakonec jen povolena matka na spojce. Přiznám se, že lepidlo na závity jsem tam stále nenapatlal. Dej vědět jak si dopadl.

1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

15.2.2016 v 20:44 | Nahoru | #5
Ahoj, tak nakonec se mi na sobotu objevily jiné plány a motorka musela počkat. V neděli jsem si ji tedy alespoň "oddekloval", ale nic jsem nevyřešil. Spojka, dokud nenastartuji, v záběru není.Když točím spojkovým košem, točí se jen zadní kolo. Hned jak nastartuji, tak jde silně do záběru. Spojkový koš vypadá ještě OK.



Do spojky samotné jsem se ale nedostal, protože nemám nářadí na zablokování variátoru. Chtěl jsem si ho udělat "samodomo", zkoušel to už někdo z vás?
Ze spojky se mi, když jsem ji šroubovákem "roztáhnul", sypal bordel, asi zbytky starého řemenu. Až ji vytáhnu, nejprve ji pořádně pročistím. Buď má motor příliš silné otáčky na volnoběh, což se mi nezdá. Problém přeci jen nastal během jízdy. Nebo se vychodily pružinky. Kontrastní pružina by měla být v pořádku, ne? Kdyby byla vychozená, tak mám opačný problém a pomalu se rozjíždím, že ano?










Alespoň jsem mohl zkontrolovat řemen. Podle kluka, který měl Majdu přede mnou byl řemen měněný asi před 8 000 km. Nějakou dobu by ještě mohl vydržet.






Každopádně musím sundat řemen a to spojku vytáhnout, jinak se nic nedozvím.

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

16.2.2016 v 12:44 | Nahoru | #6
Takhle podle fotek je prd poznat. Zablokování variátoru jsem neřešil a rovnou koupil pneumatický rázový utahovák. Prý prodávaj i elektrický a též to dokážou povolit.

(reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

18.2.2016 v 15:12 | Nahoru | #7
Zerousek> Řemen se měří na šířku. U tohodle je myslím limit 21,6mm, to už musí něco být aby prasknul. Jinak podle fotky a dle pozice řemenu už vidím, že je něco špatně. Sundej varec (to nalevo), ve variátoru vyndej válečky (zezadu, jsou tam čtyři šroubky a uvnitř osm válečků) a zkontroluj je, může být šprajcnutej a hlavně nesmí být šišatej. Varec vyper a znovu lehce namaž vodítka grafitkou nebo vazelínou na varce od Malossi (sám jej používám a funguje dobře). Mázni i válečky. Pokud budeš muset kupovat nový válečky doporučuji 14g, pokud tedy nechceš závodit a pořád točit motor přes 8000ot.

E: ten spojkovej zvon a pakny prostříkej čističem na brzdy a vytři čistým hadrem

Naposledy editováno 18.02.2016 15:13:47

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

22.2.2016 v 16:26 | Nahoru | #8
Ahoj, možná ti pomůže tohle.



1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

28.2.2016 v 21:38 | Nahoru | #9
Ahoj,
tak jsem se do toho konečně pustil a neuvěříte! Člověk by řekl, že na výměně válečků nic není, když už se do toho variátoru dostane. Ale ono ne!
Kolega přede mnou to trošičku přehnal s vazelínou. (Myslel to asi dobře.)





Válečky tedy spíše plavaly, než že by se kutálely. No, jeden to nevydržel a praskl. Přetočil se napříč a to způsobilo to otáčení zadního kola. Řemen prostě nemohl zajet níže.









Vazelínu jsem z varce doloval a rozpouštěl asi hodinu a půl. Bohužel ten váleček, když byl napříč, deformoval samotný variátor. Takže mě čeká pilník a broušení, aby ta drážka byla zase volná.









Nicméně, variátor je už zase jako ze škatulky:











Musím teď ještě objednat válečky. Radili jste mi 14g. Nejlevnější mají asi tady: Skútry malešice . Třeba na Scootlandu.cz mají válečky mnohem dražší. Máte někdo zkušenosti se srovnáním? Liší se výrazně kvalitou?
Potvrďte mi hlavně tu správnou váhu, se kterou jezdíte vy. Podotýkám, že tam je originální variátor, nikoli sportovní od Malossi.

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

28.2.2016 v 22:18 | Nahoru | #10
Ještě jedna věc. Chystám se vyměnit před začátkem sezóny olej. 10W/40 mi přijde jako nejvhodnější? V manuálu je více možností (10W/30, 10W/40, 20W/40, 20W/50).

(reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 08:33 | Nahoru | #11
Zerousek> olej dej 10W40 (ale pro skútry), válečky dej od Malossi, jsou pevnější a dýl vydrží, jen nekupuj díly od RMS to je bláto. Ta vazelína ve variátoru je správně. Váha válečků 14g je optimum a jsou tam dávané jako originál s touto hmotností, zkoušel jsem jich víc, ale nic moc. Pak zbytečně točís motor do otáček čímž trpí a hlavně budeš mít velkou spotřebu. Vodítka variátoru opět naplatlej grafitkou. Už jsem ti to jednou psal, tak čti pořádně.

2 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 08:33 | Nahoru | #12
Tak to není pěkný. Jj je to tak váha 14g . Hlavně nedávej válečky rms. Dali mi tam ty hnoje ve Scootlandu když ještě byli v Praze a válečky nevydržely ani 3000km. Já objednávám z ebay.com za cca 250Kc a drží taky docela dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 09:57 | Nahoru | #13
ffugas> Ještě jednou děkuji za odpověď. S tou vazelínou jsem nemyslel, že ji tam nedám. Mám doma olejíček přímo na válečky. Jde o to, že předchozí majitel jí tam dal tolik, že se ty válečky neotáčely, jak měly.

denisbiker> ffugas> Tu váhu jsem chtěl mít otestovanou od více lidí, takže další díky. Stejně tak jsem tušil, že ty RMS jsou podezřelé. 250 kč z ebay zní dobře, pošleš mi odkaz?

(reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 13:52 | Nahoru | #14
Zerousek> válečky kup na scootlandu a s tím rovnou vazelínu Malossi, co se týče vazelíny, tak jí tam bylo tak akorát. On co kus tak názor na mazání varce.
Jinak podle fotky nevím v jakém stavu máš vodítka varce.
Zde odkazy:
http://www.scootland...y-malossi-20x12-8ks/
http://www.scootland...fitova-vazelina-40g/

1 reakcí na tento příspěvek Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 14:52 | Nahoru | #15
už z fotky je jasné že se Ti vysmekla pružinka jedné rozběhové pakny, k tomu ten zablokovaný varec tzn. i při volnoběhu motoru vyšší otáčky na zadním kole a ona pakna bez pružinky pak zabírala




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 16:32 | Nahoru | #16
Son> Ahoj, díky za tip. Ta pružinka na fotce by měla patřit k hlavnímu stojanu. Pro jistotu se na to ale kouknu, než to zkompletuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 19:46 | Nahoru | #17

Zerousek píše: Son> Ahoj, díky za tip. Ta pružinka na fotce by měla patřit k hlavnímu stojanu. Pro jistotu se na to ale kouknu, než to zkompletuji.


dobrý úhel focení
tak jinak, pokud tak jak máš zhozený spojkový koš a dokážeš rukou na jedné straně paknu nadzvednout, je chyba v pružince každé jednotlivé pakny(slabá , urezlá, vypadlá ...). Sehnat se dají různě silné, záleží na preferencích každého soudruha, kdy mu vyhovuje sepnutí "spojky"( čím silnější,tím pozdější sepnutí ve vyšších otáčkách a větší raketa na rozjezdu )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 20:40 | Nahoru | #18
Son> ono seřídit skútra tak aby byl v optimálu není zas tak jednoduché, nehrajou zde roli pouze spojkové pružiny, ale mají velký význam. Té pružiny na fotce jsem si všimnul, ale kdyby byla prdlá pružina na spojce tak tam takhle nevisí, jelikož je sakra dobře schovaná a může se k ní jak k penězů a hlavně není delší než 3cm

Zerousek: pokud se rozhodneš měnit spojkové pružiny, doporučuji střední tvrdost za současné výměny kontrastní pružiny. Jelikož mám vše od Malossi, tak znám barevnou tvrdost pouze tohoto výrobce (každý výrobce může mít tvrdost jinak barevnou) a středně tvrdá je žlutá při zachování váhy válečků 8x 14g. Kontrastní pružina je vidět na fotce, kterou okopíroval SON - to je ta velká na ose spojky.
Pokud toto dodržíš tak neprohloupíš, líný to nebude na rozjezdu, ani na rychlosti, ale nebudeš to trápit když dáš plnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 22:06 | Nahoru | #19
ffugas> Já tedy doufám, že na spojku nebudu muset sahat. Doufal jsem, že ji vyfoukám vzduchem a promyju v benzínu. Kdybych ji musel měnit, určitě se mi nebude chtít měnit nově objednané válečky a půjdu tedy do tebou doporučené žluté pružiny. Na majdě nechci závodit, mám ji na klidné cestování. Takže čím méně vytáčení, tím lépe. Není nejmladší a ani s pravidelně měněným olejem ji nechci pokoušet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 22:25 | Nahoru | #20
Zerousek> hlavně spojku nemej v benzínu. Prostříkej ji čističem na brzdy. Stejně tak spojkový zvon.

(reakce na) Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

29.2.2016 v 23:40 | Nahoru | #21
ffugas> Výtku přijímám.

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

2.3.2016 v 07:53 | Nahoru | #22
Tady posílám ten odkaz na ty válečky. Přímo tyhle mám já.

http://www.ebay.com/...EzzQehUQ&vxp=mtr

Majesty 250 - spojka stále v zátahu?!

7.3.2016 v 15:07 | Nahoru | #23
Tak ještě všem díky. Po výměně válečků skútr šlape jak hodinky. *klep, klep*
Téma je zamknuto


TOPlist