Téma: honda VTR 1000 F menší rozeta..?
Ahoj. Jen si chci vysondovat jestli s tím má někdo zkušenost Chtěl bych na svou Hondu VTR 1000 F po skončení životnosti řetězové sady při výměně za novou použít větší sekundární kolečko a menší rozetu a samozřejmě nový řetěz . Mělo by to být více do "rychlosti" respektive při vyšší rychlosti méně otáček na motoru tudíž i menší "spotřeba" sice o něco méně síly, ale na VTR by to tak znát být nemělo Díky za názory anebo rovnou zkušenosti

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:05 | Nahoru | #61
Johny: jo souhlas - s tim odporem vzduchu je to jak rikas - ale v podstate jsem to mel zahrnute v tom prikladu kdy mas vyssi maximalku na 5ku nez na 6ku a casto i s tim ze na tu sestku jsi bliz otackam maximalniho kroutaku.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:05 | Nahoru | #62
X2

Naposledy editováno 19.12.2015 22:07:06

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:12 | Nahoru | #63
Tak je blbost říct že maximální zrychlení docílím podřazením do oblasti největšího výkonu-přece při dosažení max.výkonu musím řadit na vyšší stupeň abych využil max.potenciál motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:14 | Nahoru | #64

Stev píše: assassin> napsany to ma hezky, ale je tam par zaveru ktery mi nesedej. Napriklad ze zavodni motorky se tocej do cervenyho protoze jedou nejlip v oblasti max vykonu. To neni pravda, jasne ze neni lepsi radit na vrchu tociveho momentu ale az za nim, ale jen to prave proto ze se pak pohybuju maximalni moznou dobu v oblasti nejvyssiho tocivyho momentu.

A jak jsem psal, vykon (i na kole) je stejnej na vsechny stupne, takze logicky na nizsi stupne to diky vyssimu vykonu lip nejede.



To s tim vykonem prece neni pravda ne? Jasne ze motor ma stejnej vykon na kazdej kvalt, ale urcite na kazdej kvalt jede motorka jinak - vykon je prace za cas - prace je sila pusobici na draze - takze kdyz vezmu otacky max vykonu a dva kvalty po sobe - tak v jednom za jednotku casu v jednom pripade pusobi vetsi sila na mensi draze (nizsi rychlost) a v druhem pripade pusobi mensi sila na delsi draze (vyssi rychlost) - v obou pripadech je stejna vykonana prace i vykon ale akcelerace je v jednom pripade vyssi - a to je to co na motorce vnimas a teda aspon ja si pod pojmem "ze to lip jede" predstavim vyssi akceleraci...

Ten prvni odstavec se mi rozebirat nechce, to je tak na tri stranky :)

Naposledy editováno 19.12.2015 22:15:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:19 | Nahoru | #65

CAG píše: Tak je blbost říct že maximální zrychlení docílím podřazením do oblasti největšího výkonu-přece při dosažení max.výkonu musím řadit na vyšší stupeň abych využil max.potenciál motoru.



Neda se rict, ze to plati vzdy - ale diky technickejm parametrum a ruznejm podminkam je to klidne mozny

Jak teda vysvetlis to ze motorky casto dosahnout vyssi maximalky na 5ku nez na sestku ? Kdyz pritom ta petka jeste pred cervenym polem - tzn v oblasti za maximem vykonu akceleruje a sestka uz neakceleruje presto ze je v oblasti max kroutaku ?

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:29 | Nahoru | #66
a

Naposledy editováno 26.12.2015 22:25:07

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:34 | Nahoru | #67
jen tak mimochodem, soustava o hmotnosti cca 290 kg valící 200 km/h není pár J (kinetická energie). Nevím samozřejmě v jakých řádech jste se bavili.

Naposledy editováno 19.12.2015 22:44:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 22:45 | Nahoru | #68

assassin píše: To s tim vykonem prece neni pravda ne? Jasne ze motor ma stejnej vykon na kazdej kvalt, ale urcite na kazdej kvalt jede motorka jinak - vykon je prace za cas - prace je sila pusobici na draze - takze kdyz vezmu otacky max vykonu a dva kvalty po sobe - tak v jednom za jednotku casu v jednom pripade pusobi vetsi sila na mensi draze (nizsi rychlost) a v druhem pripade pusobi mensi sila na delsi draze (vyssi rychlost) - v obou pripadech je stejna vykonana prace i vykon ale akcelerace je v jednom pripade vyssi - a to je to co na motorce vnimas a teda aspon ja si pod pojmem "ze to lip jede" predstavim vyssi akceleraci...

Ten prvni odstavec se mi rozebirat nechce, to je tak na tri stranky :)



Ja nerozporuju ze motorka jede na kazdej kvalt jinak, jen rikam ze to neni diky vykonu ale kroutaku.

Muzeme ten pripad izolovat. Johny jede na 4 ve 3500 tis a zrychluje pres 4500. Ve kterejch otackach ma vetsi zrychleni kdyz kroutak je v obou pripadech 110 nm?

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 23:14 | Nahoru | #69
Stev> Lepší zrychlení bude při 3.500 ot/min. Hnací síla je v obou případech stejná, ale jízdní odpor je při menší rychlosti nižší.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 23:24 | Nahoru | #70
J

Naposledy editováno 26.12.2015 22:25:27

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 23:46 | Nahoru | #71

Carom píše: jen tak mimochodem, soustava o hmotnosti cca 290 kg valící 200 km/h není pár J (kinetická energie). Nevím samozřejmě v jakých řádech jste se bavili.



tusim ze to byla samotna letici motorka - tykalo se to nejake nehody kdy po padu motorka odleti nekam mezi lidi se straslivou nicici silou - tusim ze 200kg motorka, 200kmh ... to je nakej 300kJ coz zas neni zadna extra silena energie... freedomovi se to zdalo malo....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

19.12.2015 v 23:52 | Nahoru | #72

Stev píše: Ja nerozporuju ze motorka jede na kazdej kvalt jinak, jen rikam ze to neni diky vykonu ale kroutaku.

Muzeme ten pripad izolovat. Johny jede na 4 ve 3500 tis a zrychluje pres 4500. Ve kterejch otackach ma vetsi zrychleni kdyz kroutak je v obou pripadech 110 nm?



no jo jenze se bavime o realne jizde na motorce, o zmenach prevodu - takze asi neni moc vypovidajici zkoumat jen v jakejch otackach to bude nejlip zrychlovat pokud budu pouzivat jen jednu rychlost ...

kdyz rozsirim tvoji otazku, nebude to zrychlovat lip kdyz v tech 3500 podradi o kvalt niz? nebude to lip zrychlovat i v pripade ze podradi o kvalt niz ve 4500? tim ze roporujes co rika johny a ja mi prijde, ze tvrdis ze ne - zvlastni je ze johnyho vypocet ukazuje ze pri podrazeni bude na kole vetsi moment - coz podle me znamena i vetsi zrychleni....

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 00:14 | Nahoru | #73
Typická diskuse na motorkářich....

Začne se něčím... "zrychlení převodu " ..."spotřeba " ...
Napíšu že tomu tak nemusí být. ..pak tu někdo napíše že motor nejvíc zrychluje na maximu výkonu. .. Já napíšu že na maximu krouťáku... a pak přijde pan "chytrý " a všechno to přepočítává na kolo... na co? Je asi logický že to na jinej převod bude akcelerovat jinak...ale pokud se kdo kdy bavil o křivkách a odbržďování a Já o nich psal (kdyby to zase někdo náhodou asi neopomněl ). ..tak je snad jasný že se bavíme o jedné křivce. ... na klice či jednom převodu.
Mě už je to jedno hoši. ... jsem debil...fakt...vůbec jsem to netušil. .. otevřeli jste mi oči...
Uznávám Johnyho neochvějnou logiku převodů...a i ten odpor...
Takže výsledek. ..? Co tazateli poradíte. ?.. že se zvýšením převodu rozšíří možnost využití motoru...nebo že ušetří na tom palivu... Já myslím že ne...
A fakt už mě tu diskuse, za účelem zdebilnění tématu nebo oponenta za použití pozapomenutí části jeho argumentace a předvedením svých širokých znalostí , přestávají bavit...
Převody na mašině jsem měnil už x-krat... ale takovouhle sračku jsem z toho nikdy nechtěl udělat. ..

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 00:19 | Nahoru | #74
Freedom: ale k cemu je bavit se o jedne krivce, o jednom prevodu - kdyz se snazis tim zprevodovanim udelat z te motorky pro tebe pouzitelnejsi. V tom pripade ale vetsina lidi radi...

Sam pises ze diky jinejm prevodum jezdis ve meste na vyssi kvalty v nizsich otackach - a najednou by te zajimal ciste jen prubeh motoru na jeden kvalt ? Ok v tom pripade je ale vse jasne - nejvyssi akcelerace je v otackach nejvysiho momentu, nejvyssi vykon je v otackach max vykonu a prevody nas v tuto chvili vubec nezajimaji - jen nevim k cemu je tohle dobre v diskuzi o volbe prevodu...

Naposledy editováno 20.12.2015 00:20:12

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 00:39 | Nahoru | #75
t

Naposledy editováno 26.12.2015 22:25:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 06:22 | Nahoru | #76
assassin> prispevek 40. Hned na zacatku napsal tucne ze nejvetsi zrychleni je v maximu vykonu a ne tociveho momentu a podlozil to pulstrankovym vypoctem kterej ukazuje jak roste sila na kole.

To opravdu neni neco kde bych hledal nevyrcenej smysl, to tucne napsane neni pravda a ackoliv celej elaborat pod tim dava smysl a je spravne, je pouzitej na obhajobu spatnyho zaveru.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 07:38 | Nahoru | #77

Stev píše: assassin> prispevek 40. Hned na zacatku napsal tucne ze nejvetsi zrychleni je v maximu vykonu a ne tociveho momentu a podlozil to pulstrankovym vypoctem kterej ukazuje jak roste sila na kole.

To opravdu neni neco kde bych hledal nevyrcenej smysl, to tucne napsane neni pravda a ackoliv celej elaborat pod tim dava smysl a je spravne, je pouzitej na obhajobu spatnyho zaveru.



Jo to souhlasim.

honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 09:03 | Nahoru | #78
Děkuji že si se mě zastal předsedo
Většina z nás tu asi zná vztah P= Mk.omega ... a pokud se tu někdo bavil o průběhu a využitelnosti motoru a akcerci ...jde to vzít poměrně slušně i empirickou logikou...
do rychla obětuješ akceleraci a využitelnost nižšího spektra otáček za maximální rychlost...tzn. že vůbec nemusí dojit k tazatelově přání jezdit rychleji při nižších otáčkách. V kterých ten motor při specifickým momentu nebude ochotnej jet - tedy naopak to muže znamenat jezdit na vyšší otáčky nižších kvaltů.
Do pomala dostaneš supr širokej průběh využitelnosti motoru (což oceníme zejména my polomotoristi) a extra akceleraci... a obětuješ maximálku.
Hotovo...aniž bych tu vypočítával moment na kolo pro každej kvalt...
... myslím že to fakt nebylo zapotřebí. ..protože pokud někdo napíše, že motor akceleruje v maximu krouťáku určitě tím nechce pominout všechny souvislosti ( ruzný převody a odpory atd)...píše obecně...potažmo jako jeho oponent jenž napsal to samý o maximu výkonu.
Takže jsme opět u toho kdy se pan "chytrý "tady na fóru snaží dotažením problematiky do absurdna vytvořit dojem že oponent napsal něco špatně. .. což myslím není úplně fér... a já v tomhle případě ten dojem nemám.

Naposledy editováno 20.12.2015 09:05:20

2 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 09:04 | Nahoru | #79
Pěkná teoretická diskuse, hned je člověk moudřejší. I když to k životu nějak nepotřebuju, jak už jsem psal dřív.

A teď by to chtělo nějak uzavřít a poradit tazateli, jak se prakticky zachovat. Z mých praktických poznatků a s jen mlhavou znalostí teorie bych mu to u tohoto stroje nedoporučoval. Pro jeho potřeby by zřejmě bylo nejvhodnější při stávající řetězovce změnit "do rychla" jen 6tý převodový stupeň. Což zase netuším, jak moc je to reálné.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 09:25 | Nahoru | #80

Fidouš. píše: Pro jeho potřeby by zřejmě bylo nejvhodnější při stávající řetězovce změnit "do rychla" jen 6tý převodový stupeň. Což zase netuším, jak moc je to reálné.



reálný to je... ale proveditelnost je jaksi dost finančně náročná.

2 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 09:47 | Nahoru | #81
Boha jeho. Co tu někteří dokáží vyplodit za moudra.

Nejvyšší zrychlení nám motor dokáže dodat při jeho nejvyšším výkoně. Ten kdo toto popírá, by s měl vrátit na ZŠ.

1 reakcí na tento příspěvek honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 10:16 | Nahoru | #82
assasin: je pravda, že těch cca 314 kJ není na první pohled nijak omračující číslo. Ale je to přibližně ekvivalent pádu té stejné motorky z výšky cca 1600m.

Jinak já mám zažitej citátek: akcelerace je o krouťáku, max. rychlost je dána max. výkonem. Změna "stálého převodu" do rychla samozřejmě zvětší nejvyšší rychlosti na jednotlivé stupně oproti originální sestavě. Jen ne na ten nejvyšší. Pochybuji, že , hlavně u sportovnějších motorek, kde maximální rychlost je jedním z nejdůležitějších marketinkových parametrů, by to bylo tak jednoduchý. A je nelogický, aby výrobce nechtěl, aby mašina v základu nejela na hranici danejch možností. Lehce mimo téma: teď se mi nějak vybavilo, že šáde favorit měla maximálku vyšší na 4, než na 5. Tam bylo daný hlavně malým výkonem a zpřevodováním.
Já si to na svý gsxr-1000 k2 naopak dal do pomala. Řekl bych, že celá soustava míň trpí při rozjezdech, hlavně při nižších točkách a nižší maximálka na okreskách je irelevantní. I tak je vytočená 4 dycky jen na pár vteřin. A další dva kvalty zcela výjimečně, to si musím dojet někam na silnice vyšších tříd. Dalším důvodem bylo, že jsem chtěl, aby šla na záda plynem líp a při nižších rychlostech. Což je teď fakt lážo plážo. Pocitově si myslím, že spotřeba šla mírně vejš (ale změřený to není, navíc jak, tacháč je zkreslenej- dotázek:, někdo tady psal, že se to dá zkalibrovat, jak?,lze i u takovýhle starší vrány?), jezdím teď ve vyšších otáčkách a tak nějak to víc vytáčím, líbí se mi ta lepší akcelerace.

Naposledy editováno 20.12.2015 10:27:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 10:28 | Nahoru | #83
Carom> speedohealer. Zapojuje se to do okruhu snímače rychlosti a budíků. Zjistíš kolik procent ti to proměřuje a podle toho tu odchylku nastavíš. Je to už něaká doba, co jsem na to koukal, ale na youtube a google se dozvíš, co potřebuješ

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 10:30 | Nahoru | #84
..Roko..> dík, zapátrám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 11:52 | Nahoru | #85

AndělČK píše: Boha jeho. Co tu někteří dokáží vyplodit za moudra.

Nejvyšší zrychlení nám motor dokáže dodat při jeho nejvyšším výkoně. Ten kdo toto popírá, by s měl vrátit na ZŠ.



Tak se tam vrať kámo...protože na brzdě bys zjistil že je tomu jinak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 12:42 | Nahoru | #86

t_freedom píše: Tak se tam vrať kámo...protože na brzdě bys zjistil že je tomu jinak





Hele a neměl by jsi si to nechat patentovat. Protože tohle popírá základní fyzikální zákony.
Přemýšlej.

Takže mi chceš tvrdit, když na zadní kolo pustím třeba 70Hp (to je hodnota výkonu při mém maximálním kroutícím momentu), tak budu zrychlovat rychleji než při dodání 90HP ????

A co se s tou energií 20HP stane?
Toho by se určitě dalo nějak využít a vynalézt nový zdroj energie.

Naposledy editováno 20.12.2015 13:01:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 13:07 | Nahoru | #87

Fidouš. píše: Pěkná teoretická diskuse, hned je člověk moudřejší. I když to k životu nějak nepotřebuju, jak už jsem psal dřív.

A teď by to chtělo nějak uzavřít a poradit tazateli, jak se prakticky zachovat. Z mých praktických poznatků a s jen mlhavou znalostí teorie bych mu to u tohoto stroje nedoporučoval. Pro jeho potřeby by zřejmě bylo nejvhodnější při stávající řetězovce změnit "do rychla" jen 6tý převodový stupeň. Což zase netuším, jak moc je to reálné.



praktické rady dostal hned na začátku. VTR má šestku dlouhou dost. Tak ještě jednou. Já bych buď zkusil origo 16-41, nebo kratší 16-43 kterej umožní víc jezdit i na nižší otáčky, a zároveň jsou rychlosti pořád dostatečně dlouhý. Ale je to hodně o tom jak kdo jezdí. Pokud nejvíc na 2,3,4, tak 16-43 určitě nepotřebuje. Osobně si myslím že na pomalejší převod by to bylo líný a hůř řiditelný.

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 13:08 | Nahoru | #88

AndělČK píše:

Hele a neměl by jsi si to nechat patentovat. Protože tohle popírá základní fyzikální zákony.
Přemýšlej.

Takže mi chceš tvrdit, když na zadní kolo pustím třeba 70Hp (to je hodnota výkonu při mém maximálním kroutícím momentu), tak budu zrychlovat rychleji než při dodání 90HP ????

A co se s tou energií 20HP stane?
Toho by se určitě dalo nějak využít a vynalézt nový zdroj energie.



budeš zrychlovat víc, ale pojedeš pomalejc - na stejnou rychlost. A to je i odpověď kde se ztratěj ty koně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 13:09 | Nahoru | #89

AndělČK píše:

Hele a neměl by jsi si to nechat patentovat. Protože tohle popírá základní fyzikální zákony.
Přemýšlej.

Takže mi chceš tvrdit, když na zadní kolo pustím třeba 70Hp (to je hodnota výkonu při mém maximálním kroutícím momentu), tak budu zrychlovat rychleji než při dodání 90HP ????

A co se s tou energií 20HP stane?
Toho by se určitě dalo nějak využít a vynalézt nový zdroj energie.



Dále samotný kroutící moment ti z motorkou nehne ani o 1centimetr, pokud ho nedodáš v otáčkách. A jakmile ho dodáváš v otáčkách tak už se jedná o výkon.
Víš jak funguje klasická válcová brzda. Ta právě měří výkon. Válce jsou urychlovány výkonem(energií) od motorky či auta. No a čím rychleji jsou urychlovány, tím je naměřen větší výkon. Přece méně energie(výkonu) od motorky nemůže válce urychlit více, než když předám více energie.

Chápeš?

(reakce na) honda VTR 1000 F menší rozeta..?

20.12.2015 v 13:11 | Nahoru | #90

Stev píše: praktické rady dostal hned na začátku. VTR má šestku dlouhou dost. Tak ještě jednou. Já bych buď zkusil origo 16-41, nebo kratší 16-43 kterej umožní víc jezdit i na nižší otáčky, a zároveň jsou rychlosti pořád dostatečně dlouhý. Ale je to hodně o tom jak kdo jezdí. Pokud nejvíc na 2,3,4, tak 16-43 určitě nepotřebuje. Osobně si myslím že na pomalejší převod by to bylo líný a hůř řiditelný.



Přesně tak, to si myslím, že jako konkrétní odpověď pro kontrétní motorku, můžu podepsat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm mprofa 43 1.10.2024 v 19:29 Animals21
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm Nakamito 13 17.7.2024 v 21:00 Nakamito
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 86 28.6.2024 v 22:13 ..Roko..
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm Forgys69 23 19.6.2024 v 11:49 Stev
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak

TOPlist