1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 06.12.2015 21:33:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Jak to má udělané Afrika ? Cituju Motoroute:
Převrácená 45 mm kazetová vidlice Showa se zdvihem 230 mm. Pro maximální flexibilitu a ovladatelnost je dlouhý zdvih kombinován s nízkou úrovní pružení, přičemž předpětí pružiny a tlumení v kompresi i v odskoku jsou plně nastavitelné .
Zadní tlumič Showa, jenž umožňuje zdvih osy zadního kola plných 220 mm. Tlumič je opatřen 46 mm válcem s odděleným zásobníkem (podobně jako u motokrosových strojů CRF), jež zajišťuje stabilní tlumení i při extrémní jízdě v terénu. Předpětí pružiny lze regulovat otočným prvkem na těle tlumiče; tlumení v odskoku a kompresi je rovněž plně nastavitelné.
Ano nejel jsem na tom, ale ať se propadu jestli tohle bude fungovat hůře.
Naposledy editováno 06.12.2015 22:17:51
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Tech píše: petrumr> Nějak se mi to nezdálo. Takže pro pořádek, ESA u F800GS je jen pro zadní tlumič a jen na kompresi, prý je to k ničemu spíš "kurvítko". Přepětí se šteluje ručně. A předek je obyčejná jakkoli nenastavitelná vidle asi shodná stou co používá 800GS odzačátku.
Jak to má udělané Afrika ? Cituju Motoroute:
Převrácená 45 mm kazetová vidlice Showa se zdvihem 230 mm. Pro maximální flexibilitu a ovladatelnost je dlouhý zdvih kombinován s nízkou úrovní pružení, přičemž předpětí pružiny a tlumení v kompresi i v odskoku jsou plně nastavitelné .
Zadní tlumič Showa, jenž umožňuje zdvih osy zadního kola plných 220 mm. Tlumič je opatřen 46 mm válcem s odděleným zásobníkem (podobně jako u motokrosových strojů CRF), jež zajišťuje stabilní tlumení i při extrémní jízdě v terénu. Předpětí pružiny lze regulovat otočným prvkem na těle tlumiče; tlumení v odskoku a kompresi je rovněž plně nastavitelné.
Ano nejel jsem na tom, ale ať se propadu jestli tohle bude fungovat hůře.
to bude luxusní !!!
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Sem zvedavej, az se dostane do testu a recenzi lidi, ne pouze pozvanych na VIP predvadecku, kde bych se obaval jiste zaujatosti -> pomluvim -> priste sem bez pozvanky ;)
Kazdopadne zatim to vsude vsichni chvali.
Petrum:
Nehoráznost, že AT má dušové ráfky, navíc ještě hliníkové, abych se bál jezdit v solance. U BMW mám nerezové bezdušáky.
Zbytek vlákna: AT používá klasické, u endur léta prověřené ráfky. Vzhledem k určení do terénu (jednodušší sražení z patky i přezutí, možnost mouse i haltrů) se zdá tato volba logickou. Ano, pokud si AT koupí někdo, kdo na tom bude brousit kolena na silničních gumách, tak pro něj jsou dušové ráfky mínus. Navíc se možná z nerezových ráfků Petruma vyklubal eloxovaný hliník.
Petrum:
Při pádu v písku odejdou lopatky větráku.
Zbytek vlákna: Nesmysl. Leda že by na roztočený větrák někdo házel ztvrdlý písek lopatou, navíc proti směru jízdy.
Petrum:
Pěkná hloupost mít chladiče na boku, při prvním pádu jsou na maděru.
Zbytek vlákna: Opět běžné umístění na endurech. Bez bytelných padáků se můžou poškodit úplně stejně, jako centrální chladič na F800GS nebo Tiger 800XC, když také nemají padáky. Oproti centrálnímu chladiči je u dvou chladičů výhoda, že při poškození lze jeden zaslepit a dojet na druhý.
Z praxe: když už se u staré AT nebo TA za jízdy či menším pádu poškodil chladič, tak to bylo propíchnutím od větve. Když byl chladič zničený pádem, tak to bylo:
- motorka měla jeden model padáků od Givi, kdy konstruktér usoudil, že čtvrt tuny udrží na střih jeden M6 šroubek sloužící k uchycení chladiče…,
- byla to pravdu rána, kdy poškozený chladič byl marginálie (čelní náraz do auta, rozpárání boku o svodidlo, apod.).
Petrum:
AT je za ty prachy šílenost, navíc v základu nepoužitelná do terénu.
Zbytek vlákna: Žádná motorka nemá v základní výbavě opravdu funkční padáky a kryt motoru. Všechny to mají buďto jako příplatek od výrobce nebo se musí dokoupit či vyrobit. U zadních padáků je výjimkou snad jen F800GSA, který má sériově zadní padáky – tady to je ale nutnost, jak ochránit širší podsedlovou nádrž.
Petrum:
Při pádu odejde vodní pumpa.
Zbytek vlákna: Blbost, pumpa je schovaná pod víkem, navíc je dost utopená a chráněná svody.
Petrum:
Za ty prachy obyčejné tlumiče, to F800GSA je na tom lépe.
Zbytek vlákna: Opak je pravdou.
Petrum:
Přiložené grafy jsou dobře. Nová AT má úplně jiný motor než stará AT.
Vilemx: Hmm, že ty dvě motorky mají společné jen jméno a možná tak siluetu víme už od doby, kdy vyšly první fotky. Nejasnost ohledně grafů - rozpor mezi grafem a ofiko psanými údaji jsem podrobně popsal a odůvodnil.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Hondy, konkrétně AT, TA a Varadera jsem nějaký čas dovážel, servisoval a opravoval. Navíc jsem na nich strávil dost času, a to jak na dálnici tak i v terénu, kde se jezdí něco jako trialek. Takže mám zhruba představu, jak velká endura fungují, kde mají slabiny a co je naopak naprosto zanedbatelné. Novou AT nepomlouvám, ale ani ji nekriticky nechválím. Od okamžiku, kdy vylezly první ověřené údaje, fotky a videa, tak jsem o ní psal zhruba tato negativa:
1) Na motorce není nic (kromě podružné elektroniky), proč s ní nemohli vyjet někdy v letech 2000 až 2005. Rám – koncepčně zesílený z původní AT; motor - kromě DCT žádná zásadní novinka, uspořádání jako XTZ750/TDM900; podvozek – dle testů ani nedosahuje kvalit prvních LC8 950. Poměr objem litr vs. výkon sto koní byl v roce 2000 standard, váha přes dva metráky také. Takže nejspíš kvůli obchodnímu hledisku (amortizace linky na TA700 a Varadera) odstřelili jednu generaci. Když vyšlo NC 700X a prosákly první zprávy o návratu AT v litrové verzi, tipoval jsem to na řadový třívál – přechod mezi NC-čkem a Hondou Jazz.
2) Jestli je pravda, že zmizela jedinečnost motorů AT/TA, tedy schopnost vylízat se ze šíleného podtočení, kdy jiné motorky buďto chcípnou (baworáci) či naopak neřízeně začnou protáčet zadní kolo (KTM), tak tím nová AT přišla o obrovskou konkurenční výhodu. (V závorkách uvádím osobní dojem, jak na mě jiné motorky působily).
3) Mít airbox nahoře je fajn, ale zabil to přístup z boku přes boční plasty.
4) Objem nádrže je fakt na hraně. V civilizaci nebo při jízdě na spotřebu po silnici možná fajn, ale v terénu těžko udrží spotřebu 5 litrů. Ale třeba už chystají nějakou „LM“ verzi a nechtějí si vystřílet všechny náboje najednou.
5) Zadní část je sice na efekt drsně zvednutá, ale z praktického hlediska je absolutní nesmysl mít kufr takhle nahoře.
6) Sedlo opravdu nebude jednodílně, resp. v jedné rovině bez hrbolu?
7) Snad do specifikace gum dají nějaký rozumně nízký rychlostní index. Některé hrubší gumy nemusí mít M+S, takže výjimka z vyhlášky neplatí :(
8) Nenašel jsem olejový chladič. Opravdu z toho nebude friťák při pomalé jízdě za jedna s častějším spojkováním?
9) Jde ABS vypnout i na předek? Podle grafiky i popisu lze vypnout jen zadní kolo :(
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Že nepředčí podvozkem 950 ? To není velké překvapení, nepovedlo se to zatím žádné motorce. Ať hodnotí ti, kdo jezdili oboje. LC8 je pro mě sportovní náčiní se všemi výhodami a nevýhodami. Afra je spíše civilní, přesto v terénu schopná motorka.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Ale přesto, pokud je pravda tohle: "i v teplotách okolo 35 stupňů celsia, které tu panují, neobtěžuje svého páníčka odpadním teplem od motoru" tak klobouk dolu a docela by mě zajímalo kam ten horkej vzduch vlastně ženou.
Naposledy editováno 07.12.2015 14:47:17
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
2 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Naposledy editováno 07.12.2015 20:12:39
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
petrumr píše: pročítám si katalog a zaujalo mně, že ABS jde vypnout jen zadní kolo. Pro rozhodovače jestli pořídit ABS tak sním máte i LED blinkry. A ještě blástry a tuším, že toho bude víc, tak jen s ABS.
No jasný, to víme. Prostě nejlepší varianta je s abs/tk
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |