globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
25.7.2015 v 11:15





Anketa: Výbava
Základ 329.900 Kč
24%
34
ABS a kontrola trakce 349.900 Kč
57%
81
ABS,DCT,kontrola trakce 374.900 Kč
20%
28

1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

7.12.2015 v 13:06 | Nahoru | #1
Také jsem byl nařčen, že jsem nějaký týpek od Hondy a novou AT chválím z povinnosti.
Hondy, konkrétně AT, TA a Varadera jsem nějaký čas dovážel, servisoval a opravoval. Navíc jsem na nich strávil dost času, a to jak na dálnici tak i v terénu, kde se jezdí něco jako trialek. Takže mám zhruba představu, jak velká endura fungují, kde mají slabiny a co je naopak naprosto zanedbatelné. Novou AT nepomlouvám, ale ani ji nekriticky nechválím. Od okamžiku, kdy vylezly první ověřené údaje, fotky a videa, tak jsem o ní psal zhruba tato negativa:

1) Na motorce není nic (kromě podružné elektroniky), proč s ní nemohli vyjet někdy v letech 2000 až 2005. Rám – koncepčně zesílený z původní AT; motor - kromě DCT žádná zásadní novinka, uspořádání jako XTZ750/TDM900; podvozek – dle testů ani nedosahuje kvalit prvních LC8 950. Poměr objem litr vs. výkon sto koní byl v roce 2000 standard, váha přes dva metráky také. Takže nejspíš kvůli obchodnímu hledisku (amortizace linky na TA700 a Varadera) odstřelili jednu generaci. Když vyšlo NC 700X a prosákly první zprávy o návratu AT v litrové verzi, tipoval jsem to na řadový třívál – přechod mezi NC-čkem a Hondou Jazz.

2) Jestli je pravda, že zmizela jedinečnost motorů AT/TA, tedy schopnost vylízat se ze šíleného podtočení, kdy jiné motorky buďto chcípnou (baworáci) či naopak neřízeně začnou protáčet zadní kolo (KTM), tak tím nová AT přišla o obrovskou konkurenční výhodu. (V závorkách uvádím osobní dojem, jak na mě jiné motorky působily).

3) Mít airbox nahoře je fajn, ale zabil to přístup z boku přes boční plasty.

4) Objem nádrže je fakt na hraně. V civilizaci nebo při jízdě na spotřebu po silnici možná fajn, ale v terénu těžko udrží spotřebu 5 litrů. Ale třeba už chystají nějakou „LM“ verzi a nechtějí si vystřílet všechny náboje najednou.

5) Zadní část je sice na efekt drsně zvednutá, ale z praktického hlediska je absolutní nesmysl mít kufr takhle nahoře.

6) Sedlo opravdu nebude jednodílně, resp. v jedné rovině bez hrbolu?

7) Snad do specifikace gum dají nějaký rozumně nízký rychlostní index. Některé hrubší gumy nemusí mít M+S, takže výjimka z vyhlášky neplatí :(

8) Nenašel jsem olejový chladič. Opravdu z toho nebude friťák při pomalé jízdě za jedna s častějším spojkováním?

9) Jde ABS vypnout i na předek? Podle grafiky i popisu lze vypnout jen zadní kolo :(

(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT

7.12.2015 v 13:49 | Nahoru | #2
vilemx> Co to je za slohy ? Pochopil jsem jen to s projevem motoru u staré AT/TA. Jaké podtočení si to nechá líbit a jak se z toho citlivě sebere je unikátní. Bohužel si myslím, že toho se vstřikováním nelze snadno dosáhnout. Zase bude žrát odhaduji o 1-1,5liru méně, což potěší.

Že nepředčí podvozkem 950 ? To není velké překvapení, nepovedlo se to zatím žádné motorce. Ať hodnotí ti, kdo jezdili oboje. LC8 je pro mě sportovní náčiní se všemi výhodami a nevýhodami. Afra je spíše civilní, přesto v terénu schopná motorka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist