1 reakcí na tento příspěvek Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Hondy, konkrétně AT, TA a Varadera jsem nějaký čas dovážel, servisoval a opravoval. Navíc jsem na nich strávil dost času, a to jak na dálnici tak i v terénu, kde se jezdí něco jako trialek. Takže mám zhruba představu, jak velká endura fungují, kde mají slabiny a co je naopak naprosto zanedbatelné. Novou AT nepomlouvám, ale ani ji nekriticky nechválím. Od okamžiku, kdy vylezly první ověřené údaje, fotky a videa, tak jsem o ní psal zhruba tato negativa:
1) Na motorce není nic (kromě podružné elektroniky), proč s ní nemohli vyjet někdy v letech 2000 až 2005. Rám – koncepčně zesílený z původní AT; motor - kromě DCT žádná zásadní novinka, uspořádání jako XTZ750/TDM900; podvozek – dle testů ani nedosahuje kvalit prvních LC8 950. Poměr objem litr vs. výkon sto koní byl v roce 2000 standard, váha přes dva metráky také. Takže nejspíš kvůli obchodnímu hledisku (amortizace linky na TA700 a Varadera) odstřelili jednu generaci. Když vyšlo NC 700X a prosákly první zprávy o návratu AT v litrové verzi, tipoval jsem to na řadový třívál – přechod mezi NC-čkem a Hondou Jazz.
2) Jestli je pravda, že zmizela jedinečnost motorů AT/TA, tedy schopnost vylízat se ze šíleného podtočení, kdy jiné motorky buďto chcípnou (baworáci) či naopak neřízeně začnou protáčet zadní kolo (KTM), tak tím nová AT přišla o obrovskou konkurenční výhodu. (V závorkách uvádím osobní dojem, jak na mě jiné motorky působily).
3) Mít airbox nahoře je fajn, ale zabil to přístup z boku přes boční plasty.
4) Objem nádrže je fakt na hraně. V civilizaci nebo při jízdě na spotřebu po silnici možná fajn, ale v terénu těžko udrží spotřebu 5 litrů. Ale třeba už chystají nějakou „LM“ verzi a nechtějí si vystřílet všechny náboje najednou.
5) Zadní část je sice na efekt drsně zvednutá, ale z praktického hlediska je absolutní nesmysl mít kufr takhle nahoře.
6) Sedlo opravdu nebude jednodílně, resp. v jedné rovině bez hrbolu?
7) Snad do specifikace gum dají nějaký rozumně nízký rychlostní index. Některé hrubší gumy nemusí mít M+S, takže výjimka z vyhlášky neplatí :(
8) Nenašel jsem olejový chladič. Opravdu z toho nebude friťák při pomalé jízdě za jedna s častějším spojkováním?
9) Jde ABS vypnout i na předek? Podle grafiky i popisu lze vypnout jen zadní kolo :(
(reakce na) Nová Africa Twin CRF 1000 L Jakou zvolit variantu ? ABS , DCT
Že nepředčí podvozkem 950 ? To není velké překvapení, nepovedlo se to zatím žádné motorce. Ať hodnotí ti, kdo jezdili oboje. LC8 je pro mě sportovní náčiní se všemi výhodami a nevýhodami. Afra je spíše civilní, přesto v terénu schopná motorka.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |