Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Jde o dvě odlišné motorky...
A snažit se ve dvou z kopce ubrzdit třindu s bubnama...To je teprve adrenalin !
Naposledy editováno 04.12.2015 19:36:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
fatman píše: A snažit se ve dvou z kopce ubrzdit třindu s bubnama...To je teprve adrenalin !
Výcvik na moto jsem dělal na 638 a s učitelem jsme měli dohromady skoro dva metráky. Takže vím, o čem je řeč.1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
U té silniční asi bude jen trochu jiný systém otáčení řadicího bubínku, páč u terénní mutace je hřídelík osy řadicí páky v ose bubínku a celý automat je uvnitř.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
A co "jednohup" ?
Slyšel jsem o tom,ale nemám predstavu,jak to fachčilo. ..
TKMoto
Tady informace o úpravách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Jednohup se samozřejmě KRAVINA, xkrat debata
edit: kecám big bang je jednohup. Tady by přišla klika slisovat s pootočením 90 stupňů. Jak by to jezdilo by mě fakt hodně zajímalo
Naposledy editováno 08.12.2015 07:17:52
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
a) dvojkomorový karburátor stojí 2x tolik co obyčejný
b) pokud se nepletu, tak Jikov (a asi ani nikdo jiný z býv. východního bloku) dvojkomorové krarbce nedělal a je otázka, zda by byli v 90. letech schopni/ochotni se do nich pouštět. Případný nákup ze západu by opět výrazně šponoval cenu
Dál je třeba si uvědomit, že v 90. letech JAWA neměla motorárnu a motory kupovala od ČZ Strakonice (350ccm) nebo od Technometry (250ccm). A ty dodavatelské vztahy se ze socialistických ("diktát" dodavatele) na kapitalistické ("diktát" odběratele) rozhodně nezměnily přes noc...
Nechci se tady porevolučního (a tím méně současného) vedení JAWY nijak zastávat, udělalo se dost chyb, ale podle mě ta fabrika vstoupila do kapitalismu v tak mizerné kondici, že bez masivního přílivu kapitálu zvenčí se žádný zázrak ani konat nemohl.
I když je fakt, že aspoň ten pětikvalt a normálně fungující spojku bez poloautomatu vycupkat mohli, myslím, že nijak závratné investice do výrobního zařízení by to nevyžadovalo.
JohnnyS08 píše: fatman> No, zajímavé nápady...podle mě je zajímavý ten dvoukomorový karburátor, hrát si s klikou mi moc zajímavý nepřijde. Problém je ovšem v tom, že:
a) dvojkomorový karburátor stojí 2x tolik co obyčejný
b) pokud se nepletu, tak Jikov (a asi ani nikdo jiný z býv. východního bloku) dvojkomorové krarbce nedělal a je otázka, zda by byli v 90. letech schopni/ochotni se do nich pouštět. Případný nákup ze západu by opět výrazně šponoval cenu.
Dvojkomorový karburátor??
Svého času se třebas v autokrosu jezdilo s Wartburgama s karbecem ke každému válci.
No, když jeden karburátor trochu zahaproval, tak ty zbývající funkční válce ten jeden zahulili tak, že se motor dost blbě rozdělával.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Konkrétní dotaz pošlu. Díky, Zdeněk Bíca, Praha 5- Řeporyje.
Písty na klice bez potočení o 180st b asi brzo zničily motor, protože by z logiky věci chyběl vyvažovací segment, no ne.
Naposledy editováno 02.01.2016 13:02:18
Bica22 píše: Ahoj Láďo (Láďa- Prášil) Sice mimo téma, ale jaký máš názor na ČZ 250/455? Po více jak 30 lety znovu začínám na našich moto a trochu zaostávám... Pupek, vyšší tlak , horší zrak a hlavně paméť.. Každou chvíli zápasim s nějakým problémem a budu rád za každou radu. Tu čízu zrovna zajíždím (nejlepší počasí a taky mám zrovna trochu volna, neb jsem řidič MKD). Začínal jsem kdysi na J 90, pérák 250 a j634. Pročítám zdejší fora a proto se rád na Vás obrátim o radu. Samo,že je Vás tady víc(hodně), co dokážete poradit,ale je vidět, že máš o našich motorkách obrovskej přehled.
Konkrétní dotaz pošlu. Díky, Zdeněk Bíca, Praha 5- Řeporyje.
Ahoj Zdeňku. 455 je asi dobrý veterán, ale nevím, jestli to chceš na vyjížďky nebo ježdění. Určitě nejsem odborník na naše moto ai na jiné moto, ale 638 nám dlouho, tak někdy mám vlastní názor.
Jestli máš ČZ a nechceš kupovat jinou, tak asi budeš jezdit na ČZ... Pupek asi vadit nebude, možná ani tlak, ale vyšší postava na 16 kolech asi ano. Z toho pohledu je třeba 638 v podstatě velmi pohodlná motorka i pro spolulezdce, je vyšší a posed je celkem přirozený bez zalomení kolen a tak... Samozřejmě, pokud máš našpórováno, voleb je mnoho
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
A tady jedna je a cena s 455 srovnatelná. http://aukro.cz/cz-...485-i5884696191.html
Máme doma 470 Sport a 487 a 487 jede ouplně jinak
Naposledy editováno 04.01.2016 22:22:32
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Kamarád z Myslinky koupil novou 487 a dokonce si našel holku jezdící také na 487. Nakonec se vzali. Nu, a tak jsme si pro porovnání čas od času motorky prohazovali.
Jiný z kámošů zdědil 477 po strejdovi včelaři ze Svojkovic a to byla nejrychlejší 175ccm, na které jsem kdy seděl. Ta uměla při přeřazení utrhnout i na dvojku zadní kolo.
Já měl vždy chuť na dvouválec 471 a to hlavně díky cenové dostupnosti a parádnímu žebrování hlavy válců (ala Bizon). Tyhle stroje byly často využívány jako podnikové služební a při vyřazení se odjeté cca10-tileté daly pořídit - sice s vysokým proběhem často i přes 100 000km - za slušnou cenu. Žel se mi žádný nepovedl (buď byl drahý a nebo šrot).
485 jsem na silnici jezdit moc neviděl. Naposledy asi na 95. výročí ČZ.
Naposledy editováno 05.01.2016 22:14:33
Vlasťák1973 píše: ....,moje 487.4,ale nejede zas tak špatně,což můžou kluci z Jawabláznů potvrdit...
Jo, to můžu potvrdit. Překvapilo mě hodně, jak upaluje. Já měl chvilku 175/487 a moc nejela. Prodal jsem ji ale hlavně kvůli tomu, že mě z ní bolela záda, nebyl jsem schopen se na ni kloudně nalámat.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukrajinské VAPE [1, 2] Jawa 350/634 | Lu-boš | 45 | 9.8.2024 v 09:05 pavel5168 |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Jawa 350 634 oilmaster Jawa 350/634 | Jawar634 | 17 | 1.8.2024 v 17:41 Peppersteak |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |