bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 19:34 | Nahoru | #241
Učeň58> Tak Panel, nebo Kalifornian ?
Jde o dvě odlišné motorky...

A snažit se ve dvou z kopce ubrzdit třindu s bubnama...To je teprve adrenalin !

Naposledy editováno 04.12.2015 19:36:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 20:05 | Nahoru | #242

fatman píše: A snažit se ve dvou z kopce ubrzdit třindu s bubnama...To je teprve adrenalin !

Výcvik na moto jsem dělal na 638 a s učitelem jsme měli dohromady skoro dva metráky. Takže vím, o čem je řeč.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 20:15 | Nahoru | #243
Učeň58> To je Shell motor klub Poruba?

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.12.2015 v 20:46 | Nahoru | #244
Sema> A já jezdil výcvik na 250 Panelce...Instruktor mě pořád drbal, že to moc klopím ...
A to jsem vyhlášenej pohodář a přizdisráč

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

5.12.2015 v 01:30 | Nahoru | #245
Když už se tady probíraly šestikvalty české provenience, tak tady máte převodovku ze závodní Jawy 250 typ 677A což mělo být v eventuelní sériové výrobě něco jako Český erdéčko






Naposledy editováno 05.12.2015 01:32:31

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

5.12.2015 v 09:57 | Nahoru | #246
"...tak kontra motor dostal název boxer dle poklepání rukavic soupeře před zápasem..."
V tom případě je Jawa 350 taky boxer, protože té měli už dávno hodit ručník do ringu...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

5.12.2015 v 10:03 | Nahoru | #247
Prusa-#94> ...tyto jawské kazetové převodovky sů v principu všecky stejné...a všecky dobré.
U té silniční asi bude jen trochu jiný systém otáčení řadicího bubínku, páč u terénní mutace je hřídelík osy řadicí páky v ose bubínku a celý automat je uvnitř.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

6.12.2015 v 16:38 | Nahoru | #248
Nemate. nekdo zkušenosti s dvoukarbecem na "třindě" ?
A co "jednohup" ?
Slyšel jsem o tom,ale nemám predstavu,jak to fachčilo. ..

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

6.12.2015 v 16:52 | Nahoru | #249
Tyto a další úpravy dříve dělalo TK moto. Pár koní to přidalo, ale žádnej zázrak to stejně nebyl.
TKMoto
Tady informace o úpravách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

6.12.2015 v 22:53 | Nahoru | #250
fatman> je to tak na nic. Všechny díly toho motoru jsou dimenzované na určitý výkon a moment (dost podstatné je, při kolika otáčkách se to přenáší a u toho jednohupu to jde hodně dolu). Je to takový traktor, jde to za plynem jako čert, ale potom už se to nechce moc točit. Poměrně uvěřitelně se natahuje primární řetěz a převodovka dostává také svoje. A samozřejmě to musíš pořádně nakrmit. Co je ale nejhorší vlastnost jednohupu, tak jsou to vibrace. Jestli někomu vadily vibrace u klasické 350, tak tady na tom by nejel ani pro rohlíky. Hodně se to dělalo jako úprava do terénu. Pro cestovní využití je to absolutně nepoužitelné.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

7.12.2015 v 15:28 | Nahoru | #251
Zajímavé ...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

7.12.2015 v 16:12 | Nahoru | #252
Kynklačka: Přesně tak, klepe se to jako přešlechtěný pes a odrovnává to ložiska na klice jak na běžícím pásu. Sice jde pak mašina na zadní pouhým plynem, ale z praktického hlediska je to k ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

7.12.2015 v 21:50 | Nahoru | #253
Proč někdo neudělá kliku 270? když už chce experimentovat?
Jednohup se samozřejmě KRAVINA, xkrat debata

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

8.12.2015 v 07:10 | Nahoru | #254
laďa-prášil> BIGBANG u jawy. Kdysi sem o tom přemýšlel, zvládal by to pořád jeden karbec? nebo by musely být dva ?
edit: kecám big bang je jednohup. Tady by přišla klika slisovat s pootočením 90 stupňů. Jak by to jezdilo by mě fakt hodně zajímalo

Naposledy editováno 08.12.2015 07:17:52

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

8.12.2015 v 16:11 | Nahoru | #255
No... dvouválec dvoutakt s jedním karburátorem není ideální uspořádání v každé konfiguraci.... Co by bylo zajímavé na normální provoz - mít jeden karbec a klapky samostatně pro každý válec. Škoda že experimentování není čas..

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

8.12.2015 v 21:18 | Nahoru | #256
Opravdu zajímavé nápady .
Škoda, že s podobným entuziasmem k tomu nepřistoupila sama továrna hned počátkem 90tých let ....

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.12.2015 v 17:02 | Nahoru | #257
fatman> No, zajímavé nápady...podle mě je zajímavý ten dvoukomorový karburátor, hrát si s klikou mi moc zajímavý nepřijde. Problém je ovšem v tom, že:
a) dvojkomorový karburátor stojí 2x tolik co obyčejný
b) pokud se nepletu, tak Jikov (a asi ani nikdo jiný z býv. východního bloku) dvojkomorové krarbce nedělal a je otázka, zda by byli v 90. letech schopni/ochotni se do nich pouštět. Případný nákup ze západu by opět výrazně šponoval cenu
Dál je třeba si uvědomit, že v 90. letech JAWA neměla motorárnu a motory kupovala od ČZ Strakonice (350ccm) nebo od Technometry (250ccm). A ty dodavatelské vztahy se ze socialistických ("diktát" dodavatele) na kapitalistické ("diktát" odběratele) rozhodně nezměnily přes noc...

Nechci se tady porevolučního (a tím méně současného) vedení JAWY nijak zastávat, udělalo se dost chyb, ale podle mě ta fabrika vstoupila do kapitalismu v tak mizerné kondici, že bez masivního přílivu kapitálu zvenčí se žádný zázrak ani konat nemohl.

I když je fakt, že aspoň ten pětikvalt a normálně fungující spojku bez poloautomatu vycupkat mohli, myslím, že nijak závratné investice do výrobního zařízení by to nevyžadovalo.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.12.2015 v 20:52 | Nahoru | #258

JohnnyS08 píše: fatman> No, zajímavé nápady...podle mě je zajímavý ten dvoukomorový karburátor, hrát si s klikou mi moc zajímavý nepřijde. Problém je ovšem v tom, že:
a) dvojkomorový karburátor stojí 2x tolik co obyčejný
b) pokud se nepletu, tak Jikov (a asi ani nikdo jiný z býv. východního bloku) dvojkomorové krarbce nedělal a je otázka, zda by byli v 90. letech schopni/ochotni se do nich pouštět. Případný nákup ze západu by opět výrazně šponoval cenu.



Dvojkomorový karburátor??

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.12.2015 v 22:36 | Nahoru | #259
láďa-prášil> Eh, měl jsem na mysli dvojitý (nebo dva oddělené). To je tak když se rychlej píše než myslí. Dík za upozornění.

Naposledy editováno 09.12.2015 22:37:30

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

9.12.2015 v 23:06 | Nahoru | #260
On ten jeden karbec je z důvodů provozní spolehlivosti.
Svého času se třebas v autokrosu jezdilo s Wartburgama s karbecem ke každému válci.
No, když jeden karburátor trochu zahaproval, tak ty zbývající funkční válce ten jeden zahulili tak, že se motor dost blbě rozdělával.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.12.2015 v 01:12 | Nahoru | #261
Ahoj Láďo (Láďa- Prášil) Sice mimo téma, ale jaký máš názor na ČZ 250/455? Po více jak 30 lety znovu začínám na našich moto a trochu zaostávám... Pupek, vyšší tlak , horší zrak a hlavně paméť.. Každou chvíli zápasim s nějakým problémem a budu rád za každou radu. Tu čízu zrovna zajíždím (nejlepší počasí a taky mám zrovna trochu volna, neb jsem řidič MKD). Začínal jsem kdysi na J 90, pérák 250 a j634. Pročítám zdejší fora a proto se rád na Vás obrátim o radu. Samo,že je Vás tady víc(hodně), co dokážete poradit,ale je vidět, že máš o našich motorkách obrovskej přehled.
Konkrétní dotaz pošlu. Díky, Zdeněk Bíca, Praha 5- Řeporyje.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

28.12.2015 v 01:36 | Nahoru | #262
Jinak prosim, žádné velké pohoršení k tomu zdr stavu versus kamion - oči brýle a tlak v mezích normy viz jak pol národa hypertenze....

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.1.2016 v 12:59 | Nahoru | #263
ahoj, ještě ke spotřebě, jezdil jsem párkrát na J350/638 a ta byla opravdu hodně žravá, 7l nebyl problém i při rozumné jízdě. zlatá J250, tu jsem krmil co to šlo a 4L nepřesáhla.

Písty na klice bez potočení o 180st b asi brzo zničily motor, protože by z logiky věci chyběl vyvažovací segment, no ne.

Naposledy editováno 02.01.2016 13:02:18

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

2.1.2016 v 19:58 | Nahoru | #264

Bica22 píše: Ahoj Láďo (Láďa- Prášil) Sice mimo téma, ale jaký máš názor na ČZ 250/455? Po více jak 30 lety znovu začínám na našich moto a trochu zaostávám... Pupek, vyšší tlak , horší zrak a hlavně paméť.. Každou chvíli zápasim s nějakým problémem a budu rád za každou radu. Tu čízu zrovna zajíždím (nejlepší počasí a taky mám zrovna trochu volna, neb jsem řidič MKD). Začínal jsem kdysi na J 90, pérák 250 a j634. Pročítám zdejší fora a proto se rád na Vás obrátim o radu. Samo,že je Vás tady víc(hodně), co dokážete poradit,ale je vidět, že máš o našich motorkách obrovskej přehled.
Konkrétní dotaz pošlu. Díky, Zdeněk Bíca, Praha 5- Řeporyje.



Ahoj Zdeňku. 455 je asi dobrý veterán, ale nevím, jestli to chceš na vyjížďky nebo ježdění. Určitě nejsem odborník na naše moto ai na jiné moto, ale 638 nám dlouho, tak někdy mám vlastní názor.
Jestli máš ČZ a nechceš kupovat jinou, tak asi budeš jezdit na ČZ... Pupek asi vadit nebude, možná ani tlak, ale vyšší postava na 16 kolech asi ano. Z toho pohledu je třeba 638 v podstatě velmi pohodlná motorka i pro spolulezdce, je vyšší a posed je celkem přirozený bez zalomení kolen a tak... Samozřejmě, pokud máš našpórováno, voleb je mnoho

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.1.2016 v 18:17 | Nahoru | #265
Neměl by někdo zájem o výměnu motoru 638 za 634? Motor byl po výbrusu, pak moto XXlet stálo v kůlně. Minulý rok jsem ho jen na zkoušku nastartoval a ujel pár metrů.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

4.1.2016 v 22:21 | Nahoru | #266
Bica22--a Ty už tu 455 máš,nebo budeš teprv kupovat,pokud to druhé a chceš na tom víc cestovat tak by možná lepší volba byla ČZ 250/485 tzv. egypťan,což je stejnej motor v lepším modernějším rámu,pokud to chceš jen na občasnou vyjížďku veterána tak to jo,ale jinak bych volil spíše 485,cenově to bude na stejno. http://www.cezetman...y/index.html?item=90

A tady jedna je a cena s 455 srovnatelná. http://aukro.cz/cz-...485-i5884696191.html

Máme doma 470 Sport a 487 a 487 jede ouplně jinak

Naposledy editováno 04.01.2016 22:22:32

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

5.1.2016 v 08:32 | Nahoru | #267
Vlasťák1973>
Myslíš měně...?!
Co já mám zkušenost tak první 470 a dále pak 477 jely alespoň pocitově více.
487 byla taková více komfortnější a "hodnější".

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

5.1.2016 v 14:09 | Nahoru | #268
Franky--tak je to možné,já na 477(ikdyž jsem ji původně scháněl,ale nesehnal a tak mám 487.4) nikdy nejel takže nemohu porovnat,ale zatím kdo s nima má nějaké skušenosti tak říká,že je 487 línější,moje 487.4,ale nejede zas tak špatně,což můžou kluci z Jawabláznů potvrdit a 470 ta je Tátovo a ten ji za uši nedá takže s ní jezdí tak do 70ti km,ale právě když srovnám,tlumiče na 470 a Jawácký co mám já,dvouklíč a pod, tak bych na ježdění upřednostnil 25O/485 než 25O/455 a navíc mně se hranatý líbí víc než kulatice.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

5.1.2016 v 22:12 | Nahoru | #269
Já míval 476. Pak jsem si ze šrotu sestavil na prohození ještě větší motor ze 470. Tam jsem kombinoval také kolečka převodovky z jiných vraků (úspora) - myslím, že mi nakonec pasovala přesuvná soukolí z motoru skútru 502 . Ten motor se mi docela povedlo doladit, měl hodně krátké kvalty a pak dlouhou původní čtyřku. Díky převodovce a pak také SNB-ákům (rozdílné číslo motoru 470) jsem vrátil 125ccm.
Kamarád z Myslinky koupil novou 487 a dokonce si našel holku jezdící také na 487. Nakonec se vzali. Nu, a tak jsme si pro porovnání čas od času motorky prohazovali.
Jiný z kámošů zdědil 477 po strejdovi včelaři ze Svojkovic a to byla nejrychlejší 175ccm, na které jsem kdy seděl. Ta uměla při přeřazení utrhnout i na dvojku zadní kolo.
Já měl vždy chuť na dvouválec 471 a to hlavně díky cenové dostupnosti a parádnímu žebrování hlavy válců (ala Bizon). Tyhle stroje byly často využívány jako podnikové služební a při vyřazení se odjeté cca10-tileté daly pořídit - sice s vysokým proběhem často i přes 100 000km - za slušnou cenu. Žel se mi žádný nepovedl (buď byl drahý a nebo šrot).
485 jsem na silnici jezdit moc neviděl. Naposledy asi na 95. výročí ČZ.

Naposledy editováno 05.01.2016 22:14:33

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

6.1.2016 v 00:59 | Nahoru | #270

Vlasťák1973 píše: ....,moje 487.4,ale nejede zas tak špatně,což můžou kluci z Jawabláznů potvrdit...

Jo, to můžu potvrdit. Překvapilo mě hodně, jak upaluje. Já měl chvilku 175/487 a moc nejela. Prodal jsem ji ale hlavně kvůli tomu, že mě z ní bolela záda, nebyl jsem schopen se na ni kloudně nalámat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 Včera v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist