Já jsem zakoupil loni a za mě je to super. Dobíjí i gelovku.
www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/autobaterie-nabijecka-ctek-xs-800
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka
drtikol píše: Nevím jak u ostatních nabiječek podobného typu jako ta z lidlu, ale konec nabíjení není rozsvícený symbol "plně nabitá baterie" ale cvaknutí(rozepnutí) relé uvnitř nabíječky!!
Při odpojení svorky nesmí už v nabijěčce cvaknout. Jestli cvakne, tak ještě nabíjecí cyklus není dokončen a znovu baterii připojte. Toto výrobce lidl nabíječky poněkud nedomyslel!
Po cvaknutí relé jede na udržovací režim a už není nabíječka schopna přepnout na nabíjení.
Co sem tak odpozoroval tak nabíječka mi nabíjí moto baterii, která NENÍ úplně vybitá tak, že nejdřív nabíjí proudem 0,7A do napětí 14,4V to se rozsvítí symbol "plně nabitá baterie" a hned na to napětí klesne k 13,5V poté pomalinku opět leze nahoru (trvá to několik hodin). Nevím jakým proudem (asi hodně malým, 100-200mA??) nabijí v tomto režimu, jak dosáhne napětí baterie hodnoty 14,7V v nabíječce cvakne relé a je nabito, teď už je v udržovacím režimu.
Já bych měl mít v motorce gelovku a po 2 měsících stání v garáži s 15 stupni tepla, nabíječka, po připojení, cvakne behem cca 3 sekund a svítí jako full.
1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka
Voltmetr bohužel nemám, takže právě nemůžu zjistit stav nabití. Ale i nějak na podzim, když nešlo asi měsíc a půl jezdit, tak potom baterka v pohodě nastartovala.
1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka
1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka
Zalezi ale na konkretnim vyrobci, treba YUASA dela AGM a nikoliv gel, VARTA ale dela stejne baterie jak AGM, tak i gel. Takze baterka se stejnym oznacenim od ruznych vyrobcu muze byt postavena na ruznych technologiich, ale uzivateli to muze byt naprosto jedno. V tom clanku byla i tabulka aku od ruznych vyrobcu s popisem jaky druh aku to je. Neni teda pravda, ze gelovky do moto se nedelaji, je pravda, ze je nedela YUASA. Jinak autor v zaveru prace uvadi nazor, ze pro moderni motocyklove aku je vrcholem technologie prave VRLA AGM.
EDIT: tak jsem to nasel.
http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/aku/obecne/akumulatory.pdf
Naposledy editováno 03.02.2011 08:53:23
1 reakcí na tento příspěvek Auto-motonabíječka
vyndal jsem před zimou baterku z motorky(10A) a doma jí před napíchnutím na nabíječku naměřil 12.5V.
Poté jsem jí připojil na nabíječku Tronic T4X (starší model co nabíjí pouze 12V, ale údajně spolehlivější, než ty novější co umí i 6V-verze SE), ta jí nějakou dobu nabíjela a pak se přepla do udržovacího programu.
Je v pořádku, že po cca 3 dnech (již udržovacího nabíjení) na baterce po odpojení z nabíječky naměřím pouze 12.8V?
Kolik by měla baterka po plném nabití mít voltů, aby se dalo říct, že je ještě v dostatečně ucházející kondici, nebo může být problém v samotné nabíječce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka
čekal jsem jen, že proces nabíjení do doby, než se to přepne do udržovacího režimu bude trvat déle,než několik desítek minut a čekal jsem taky, že to nabije baterku na nějakých 13V.
To moje informativní měření probíhalo ihned po ukončení nabíjení.Hodlám jí nechat na nabíječce v udržovacím režimu celou zimu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto-motonabíječka
Píšeš, že měření probíhalo ihned po ukončení nabíjení, minule jsi psal, že jsi 12,8V naměřil po cca 3 dnech. Takže jak to bylo? Trochu se v tom ztrácím.
Zde jsem našel , jak o tom píše Sidonius78 a řešil tenkrát něco podobnýho Tronic T4X z Lidlu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |