Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.
Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.
Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.
A za tohle si ty darmožrouty platíme.
Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40
1 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika
Prudky zbrzdeni snad muze nastat i pri tej bouracce ne? odpovidala by tomu i ta brzdna draha..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
1 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika
4 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika
Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...
A jistý nejmenovaný poloopicajt je toho důkazem
PS: Věděli ste že práci kterou vykonal Ivan v Mrazíkovi při vyhození jednoho kyje by stačila k dokonalému spálení 3,5 loupežníka? :D aneb škola hrou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...
Blb je predevsim clovek, co ten clanek napsal. Druhej blb si ty, ze to este obhajujes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
dejf. píše: Blb je predevsim clovek, co ten clanek napsal. Druhej blb si ty, ze to este obhajujes.
Napsat že další blbové jsou ti kteří se snaží diskutovat s tro(l/t)lem by bylo příliš silné kafe, ale za neuváženost bych to považoval .
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika
Cikus píše: Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.
Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.
Dawe02 píše: Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.
Nelži, místí chytrolíni jasně řekli, že je to hloupost, tak to musí být hloupost a basta. Všichni ostatní jsou tro(l/t)lové.
Autor si jen popletl čísla a jednotky.
Já to při jízdě pozoruji, jak motorka při vysokých rychlostech více drží na silnici a okolní prostor zrychluje a sekunda se zdá nekonečná.Pak sebojím zrychlit, nevím co by se stalo.
Kdo to ještě nepocítil, tak má pomalou mrchu a nebo za to málo tahá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
FiZzeR píše: Souhlasí, já prudce brzdím aspoň jednou denně a moje hmotnost den za dnem roste. Zatím jsem u metráku, až budu mít 5.4 tuny, koupím si čopra
Pokud brzdíš u lednice, tak se nediv, že tvá hmotnost roste
Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...
a to auto je železobetonový...proto se zastaví na těch 16 cm...mrdat deformační zónyty si fakt bengoro...zalez zase někam
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
Dawe02 píše: Bezne nehody osobaku jsou prokazatelne do 50G, tezke z vyssich rychlosti do pevne prekazky az do 100G.
Nejsou moc mimo.
ale to už Ti, Ty kluku jeden, nepomůžou ani pásy, páč se Ti jednak utrhaj vnitřnosti a druhak se Ti trochu oddělí i hlava (ne uplně, ale páteř takový přetížení nevydrží ani omylem
nám učitel na střední říkal, že pokud jezdíme víc jak 150 po okreskách, tak ať se ani nepoutáme, že to nemá smysl, aspoň se pak nemusí vymejvat auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
Číkus píše: Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.
A za tohle si ty darmožrouty platíme
No teoreticky...pokud auto jede, v 50ti nabourá, tak má nějakou deformační zonu. Ta je cca 0.5-1m podle toho, do čeho narazí. Ty máš mezi volantem tak 40cm. Takže pokud auto z 50ti zastaví na vzdálenosti rovné té deformační zoně, tak tvoje tělo pokračuje prakticky neměnnou rychlostí na volant. Ten se třeba deformuje o těch 10-16cm, co jsi spočítal.
Ale při normálním brždění je zpomalení pochopitelně úplně jinde a hmotnost / tíha...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika
Naposledy editováno 22.09.2015 12:12:08
selkie píše: ...nám učitel na střední říkal, že pokud jezdíme víc jak 150 po okreskách, tak ať se ani nepoutáme, že to nemá smysl, aspoň se pak nemusí vymejvat auto
Je fakt, že v menších rychlostech pásy pomáhají, ve vysokých škodí. Pokud se člověku podaří čistě vylítnout čelním sklem, nenarazit do další překážky a smýkat se nebo kutálet po silnici, šance na přežití je vyšší, než přikurtovaný pásem. Problém bývá naplit všechny ty uvedené podmínky.
1 reakcí na tento příspěvek Besip a středoškolská fyzika
i o těch géčkách se tu dočtete...třeba to fiškus a ostatní zdejší fyzikové taky rozbijou na teoretické bláboly...
Petr_Ajs píše: Když auto narazí v 50km/h třeba do zdi, mostu a pod, což článek nevylučuje, když se zmiňuje i o nárazu, tak třeba zastaví na místě. Fiškusi, možná by jsi neměl pracovat pouze s informacemi, které se ti hodí, ale se všemi. Pravdou je, že článek je napsán nešikovně a pár blbců se do něj může opřít, ale na druhou stranu, na blbce narazíš všude...
kdyz auto naboura do mostu, neni to jako kdyz anglicak naboura do venkovni zdi uzavreneho oddeleni psychiatricke lecebny. Je to spis jako kdyz papirovy model auta naboura do polstrovane steny pokoje uzavreneho oddeleni psychiatricke lecebny. Namet pro samostudium: premena energie kineticke na ruzne jine druhy energie, deformacni zony, ...Zamerne jsem volil priklady, ktere bys mohl pochopit.