1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
PEPAFJR píše: Ale kecy, kdo opravdu chtěl, tak si i za komunistů koupil motorku jakoukoliv. Ale musel chtít a mít penízky.
Dovolil bych si trochu flame....
Já bych to viděl spíš tak, že ten, kdo byl ochoten si smočit, tak byl tehdy schopen pořídit jakoukoliv motorku.
Kdo se odmítal zapojit do bolševické šedé ekonomiky jezdil na Jawě a tunil.
Ale mě to nijak zvlášť nevadilo. Měl jsem 250 ccm a proti pinckovi to bylo dělo
Ale asi pocházím z nuzných poměrů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
docent píše: Dovolil bych si trochu flame....
Já bych to viděl spíš tak, že ten, kdo byl ochoten si smočit, tak byl tehdy schopen pořídit jakoukoliv motorku.
Kdo se odmítal zapojit do bolševické šedé ekonomiky jezdil na Jawě a tunil.
Ale mě to nijak zvlášť nevadilo. Měl jsem 250 ccm a proti pinckovi to bylo dělo
Ale asi pocházím z nuzných poměrů
Nevím jestli pocházíš z nuzných poměrů, ale zřejmě jsi si peníze nedokázal vydělat a nebo jsi je použil na něco jiného. Japonská motorka se od roku 1975 - 1989 nechala zcela oficiálně a bez valut koupit na Brněnském veletrhu, problém to nebyl ani přes Tuzex a pak jsi si ji mohl nechat, opět oficiálně, dovézt ze zahraničí. Akorát jsi tam musel mít někoho z příbuzenstva či kamaráda.
Naposledy editováno 18.06.2015 11:19:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Pohádky o oficiální koupi západní moto na veletrhu radši nechám bez komentáře. Kdo tu dobu pamatuje dobře ví o jak "oficiální" prodej se jednalo.
Peníze jsem vydělat uměl (brigádama - nikoli melouchařením z kradeného matriálu) a použil jsem je z větší části na motorky.
Jinak děkuji za potvrzení mého názoru o "smočení si s komunistama":
1/ Kamarádíček či příbuzný na západě .
2/ Nebo se zapojit do vexlování s bonama .
Zkrátka mi vadí současná snaha některých lidí ospravedlnit svoje tehdejší chování frází, že kdo byl šikový, tak si to dokázal zařídit.
Ale to je politika, tak toho tady nechme....
"KOHO BUDEŠ VOLIT? Komunisty. TO JO, TO JÁ TAKÉ/VŠICHNI, ALE Z KTERÉ POLITICKÉ STRANY???"
Vydělat se dalo především rukama / nějakých flinkajících se např. THP-ček bylo všade mraky/, a tak třeba na žních nebo na chmelu jsme se scházeli docela pravidelná sqvadra. To sice bývalo období 3 neděl - 1 měsíce, ale na tehdejší dobu za práci mimo zákoník práce (tzn. 16 práce/8 vyspat = a takhle celé období sklizně/soboty i neděle = dokud nebude úroda pod střechou) se dalo vydělat 5 - 6 000,-Kč / za 3 neděle.
A právě práce, kde jsi makal, byly zaplacené a vychcando-komančové tohle dělat nechtěli - a tak ses ani nepotřeboval "smáčet".
Já Tě tedy prvotně Docente pochopil jako že smáčet ve smyslu šmelit, krást, přeprodávat/spekulovat (klasika Mrázek = v Příbrami ukrást tuny stříbra, propašovat na západ, zde proměnit za zboží a to zase sem vrátit - nu a za postupně získané valutové konto v 90.-tém spojit se s OF-ákama při volbách, nakoupit jim tiskárny a koupit si je.....).
A pak rozhoduj - kdo byl v historii větší "kun..a" .
Ono je to ale v podstatě úplně jedno - pro nás dole je Fučík kdo nám vládne, my budeme mít vždy jen to co si vymakáme - ať je u vesla jakákoli "kur...a".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
PEPAFJR píše: Nevím jestli pocházíš z nuzných poměrů, ale zřejmě jsi si peníze nedokázal vydělat a nebo jsi je použil na něco jiného. Japonská motorka se od roku 1975 - 1989 nechala zcela oficiálně a bez valut koupit na Brněnském veletrhu, problém to nebyl ani přes Tuzex a pak jsi si ji mohl nechat, opět oficiálně, dovézt ze zahraničí. Akorát jsi tam musel mít někoho z příbuzenstva či kamaráda.
Proč tady těch motorek bylo tak zoufale málo, když si je vlastně každý mohl koupit?
1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Sukin píše: Proč tady těch motorek bylo tak zoufale málo, když si je vlastně každý mohl koupit?
Protože málokdo měl na takovou motorku peníze a raději si koupil auto a nebo bydlení. Což nemění nic na tom,že kdo chtěl a měl tak si tu motorku koupil.
Naposledy editováno 18.06.2015 17:16:08
1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Jiří78 píše: Tak pěkné vlákno to bylo, než se začalo jebat do komoušů a politiky. Ach jo, proč?
Maš recht. Nechtěl jsem to komentoval, ale napsal jsi to správně stejně jsem to viděl i já.
Ať se to tu znovu rozjede, tak dám do frcu jeden svůj zahraniční kousek z roku 85. Do rukou nám padl až po revoluci na jaře v roce 90.
Postupem času jsme si ji s kámošem vytunili k obrazu svému. Prostě hrúza.
Jak na dnes koukám, po těch 25 létech, samou radostí bych brečel, jak jsme byli klucí šikovní.
Už to vypadalo místama skoro i jako motorka.
.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Nechtěl jsi dát jiné fotky? Tohle XJ-čko nevrčelo v 85, ale ani 90. To je na něho ještě brzy
Bobík. píše: 1100Virago>Jo, a to jsem zapoměl napsat, jestli to byl na tý fotce tvůj kousek, tak jsem ti ještě zapoměl pochválit ty špica budíky. Sám jsem po takový basťarně toužil. Vrch z panelky se pranic nelíbíl. Takže pokud to šlo, tak jsem tam bastil tachoše z Octávek a Felicii. , a zvedal jsem si tím i maximální rychlost.
Jo, palubka je mírně překopaná ze 634, mezi tachometrem a otáčkoměrem jsem měl ještě indikátor dobíjení vyrobený z takového toho počítadla kilometrů do auta. Neměřil napětí, ale směr proudu - jestli teče z baterie nebo do baterie. Když se totiž rozsvítil halogen, odběr byl tak velký, že dobíjení nestíhalo a baterku to časem vycucalo. Tak jsem ho po čase zrušil - stejně jsem ho používal jen na upozornění oslňujících řidičů
Panelku mám dodnes, jen léty doznala dalších úprav a změn. Naštěstí jsou všechny vratné, nic není vařené nebo řezané, takže kdybych se někdy rozhodl udělat z toho originál, není to nemožné.
edit: Jo, vím kterou benzínku myslíš
Naposledy editováno 19.06.2015 09:32:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat
1 reakcí na tento příspěvek Stare foto, to nejde sem nedat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stare foto, to nejde sem nedat
Ono je to v podstatě jedno - ale opravdu jsi nemohl koupit v roce 1990 motorku, která se začala prodávat u dealera až v roce 1992 (Takže ani díly a ani třeba kradenku - tento model ještě nebyl na světě).
Tehdy jezdilo ještě XJ-čko modelového roku 1984.
Já totiž zrovna tento nový model XJ600Diversion jezdíval v 1992 okukovat do SRN (na svojí Kawasaki Z250A).
Vždy si vzpomenu, že blok motoru nového XJ-čka byl barevně odlišen od převodovky a byla tak evokováno oddělení motoru a převodovky.
Naposledy editováno 19.06.2015 20:15:14